مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما پرسیده اید- طبقه بندی مشاغل نیروهای کارشناسی بخش خصوصی.

سردبیر برایتان خبر می نویسد.

مخابرات ما- دقیقا ده دقیقه بعد از هر مطلبی که در مورد طبقه بندی می نویسیم دوباره سوال می شود :”چه خبر؟ .. خبر جدید چیه؟”

گروهی هم خبرها را می خوانند و بعد می نویسند “برای مخابرات وقت خریدی!”

یعنی واقعا مانده ایم که چه کنیم.

دوستان خوب شرکتی من.

خبرها همان قبلی هاست.هیچ چیزی کنسل نشده.هیچ چیزی به تعویق نیفتاده است. هنوز معاونت توسعه نیروی انسانی با استانها در حال چک و اصلاح اطلاعات است.

چرا این اصلاحات تمام نمی شود پس؟ یا چرا از آن صرفنظر نمی کنند؟ یا چرا اصلاحات را بعدا انجام نمی دهند؟

اینها سوالاتی است که من هم پرسیده ام اما پاسخش معلوم نیست که برای من و شما قابل قبول باشد

خوشبختانه یا متاسفانه در مورد طبقه بندی همه بسیار حساس شده اند.هر گاه در ملاقاتهای مهندس صدری و دیگر مدیران, کوچکترین اعتراضی می شود بلافاصله باید ذات اطلاع تا انتها بدقت بررسی شود تا معلوم گردد انتقاد درست است یا غلط!

اتفاقا بسیاری از انتقادات درست است! آن هم نه در حجم یک نفر و دو نفر! در مورد تعدادی … البته این کارها همه باعث می شود روند اصلاح ادامه پیدا کند و مدیران ارشد اطمینان کامل پیدا نکرده باشند که کار درست است.

این مدیران ارشد, باید اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل را توجیه کنند نسبت به طرح. آنها هم حساس!

حالا این اتفاق جاری است.

بگذارید یک مثال واقعی بزنیم.

مثلا استانی ده نفر نیرو در بخش ای.دی.اس.ال دارد.

در بخش ای.دی.اس.ال هم هیچ ردیف خالی وجود ندارد.مدیر منطقه از این ده نفر , 5 نفر را در الگوی نیروی انسانی اداره دیگری جا می دهد ولی 5 نفر مانده اند.

این 5 نفر به هر ترتیبی صدایشان را به بالا می رسانند.اعتراض می کنند.حق هم دارند.آنها می گویند اگر برای آن 5 نفر جای خالی پیدا شده چرا برای ما نشود؟

متاسفانه در استانها آنقدر هم شفافیت وجود ندارد که یک مدیر بر اساس کارایی 5 نفر را انتخاب کرده باشد بلکه انتخاب بر اساس چیزهای دیگری بوده.

فرض کنید اعضای هیئت مدیره یا مدیر عامل به این موضوع دقیق می شوند.حاصل بررسی نشان می دهد حرف این 5 نفر درست است. آنگاه چه می کند؟

وقتی مدیر ارشد این را می بیند برای آن استان دستور بررسی مجدد صادر می شود.آنها فکر میکنند این استان همه چیزش همینطوری کتره ای و دیمی است.

برای بررسی این استان یک هفته کار عقب می افتد.

باز از استانی دیگر و… استانی دیگر و …..!

ولی راه حل چیست؟

قطعا هر دو 5 نفر از الگو حذف می شوند اما بهر حال 5 نفر اعتراضی وارد دارند.

 

تا وقتی مدیران ارشد اطمینان پیدا نکنند که همه اطلاعات درست است اجرا نمی کنند.حالا ما هزار بار بگوییم که بعدا هم می شود اصلاح انجام داد ولی مدیر مثل مهندس صدری ممکن است بگویم “وقتی به کسی امتیازی دادید گرفتنش دشوار است.”

حرفش هم منطقی است.این مدیران می گویند بروید روی اطلاعات درست اقدام کنید.

این حلقه ادامه دارد.

هر جوابی به این سوالات من دارید برای مدیرانتان بنویسید.برای همکاران خودتان هم بنویسید.

من نمیدانم راه حلش چیست!

نه مدیر ارشد از موضعش پایین می آید “اقدام روی اطلاعات درست!”

نه کارکنان از شکایت های خود صرفنظر می کنند “حق طبیعی من است! چرا نباید بگیرم؟”

نه مدیران استانها حاضر می شوند “یک بار برای همیشه بر اساس روشی شفاف و با اعلام عمومی” کار کنند.

.

فقط من میمانم و شما! هزاران کامنت از شما که به اجرای طرح اصرار دارید و دلایلی برای خودتان دارید.

خلاصه!

دوستان خوبم.اینها همه خبرهای دوشنبه ساعت 09:00 شب بود.باور کنید در طی هفته آینده هم این خبر فرقی نخواهد کرد.

هر حرفی را باور نکنید.اگر باور می کنید برای من کامنت نگذارید.وقتی شما براحتی با یک شایعه بازی می خورید من واقعا ناراحت می شوم ولی کاری نمی توانم بکنم!

اما برای تاخیر می توانید ناراحت باشید عصبانی باشید کامنت بگذارید حرف بزنید اعتراض کنید و …. ولی به مسئولین خبری اتهام نزنید بگذارید دوستان من جرات تهیه خبر را از دست ندهند.

دوست خبری ما که خودش هیج نفعی در طبقه بندی ندارد همه وقت و انرژی خودش را گذاشته برای شما خبر بیاورد. نباید او را آزرد.

این حرفی دوستانه بود که با اعضای سایت در میان گذاشتم.

شفافیت! شفافیت! تنها راه برون رفت از شرایط جاری است! استانها باید همه اطلاعات را علنی کنند.باید دقیق بگویند چرا شامل چه کسانی شده و چرا شامل دیگری نشده!

وگرنه این چرخه تا ابد ادامه دارد.

959590cookie-checkشما پرسیده اید- طبقه بندی مشاغل نیروهای کارشناسی بخش خصوصی.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
49 نظرات
  1. یه مرد خسته می گوید

    آخه سردبیر عزیز.چطور برای خیلی مسائل اصلا ما بچه های شرکتی رو تو هیچ آماری بحساب نمیارن ولی حالا تو این طرح کذایی تک تک بچه ها رو میخواهند چک کنن و بررسی و به هر اعتراضی پاسخ .
    اصلا نسل ما دهه ۶۰ و اواخر ۵۰ از هیچجا شانس نیوردیم

  2. نیروی شرکتی نگران می گوید

    سلام و عرض خداقوت خدمت سردبیر محترم
    بابت اطلاع رسانی و زحمات شما متشکرم. با این حساب طبقه بندی معلوم نیست کی اجرا شود. چون همیشه معترض وجود دارد. از شما درخواست می کنم اگر تاریخ دقیقی برای اجرای این طرح دارید به ما نیروهای شرکتی نگران اعلام کنید. با تشکر

  3. ایرن می گوید

    جناب سر دبیر سلام
    چرا استانهایی که کارشون شفاف نیست اطلاعاتشون صحیح نیست رو عقب نمی ندازن
    چرا استانهایی که کارشون تموم شده انجام نمی دن چرا ما باید با چوب بقیه بسوزیم

  4. ناشناس می گوید

    دست شما درد نکنه از پیگیری تون فقط یه سوال همه استان ها یکجا اجرا میشه استان تهران خیلی وقته که لیستش تکمیل شده وتایید هم شده

  5. یکی مثل هرکی می گوید

    خوب کسانی که شامل میشن طبقه بندی بشن بقیه معترضان هم رسیدگی بشن .اینجوری هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد و بی انگیزگی در این وضعیت گرانی و… بیشتر خواهد شد.

  6. شرکتی خسته می گوید

    سلام سردبیر محترم
    اگه استانهایی که شفاف کار کرده اند و اعتراضی نیست و کار تمام شده است را اجرا کنند مثل استانهای اردبیل و سمنان بقیه مدیران تحت فشار قرار میگیرند و سعی میکنند تا کارشان را زود و درست انجام دهند تا شامل طرح شود و الا اگر قرار باشد همه باهم اجرا شود خدا میداند کی اجرا شود و این قصه سر دراز دارد
    ممنون

  7. کسری می گوید

    سر دبیر جان سلام
    پس چطور استان سمنان طبقه بندی رو انجام داده؟
    چرا برای استانهایی که کارشون تموم شده اجراش نمی کنن ؟
    چرا ما باید به چوب بقیه بسوزیم
    بخدا دیگه نمی شه با این شرایط زندگی کرد

  8. بخش خصوصی می گوید

    با عرض سلام خدمت سردبیر محترم و خسته نباشید خواستم بگم چرا استانهای که کامل هست و تایید هم شده اند اجرا نمیکنن چرا باید همه با هم باشند لااقل ای کاش برای استانهایی که اطلاعاتشان درست است اجرا شود لااقل امیدوار باشیم ممنونم چون قبلا گفتن که مهندس صدری فرمودند که برج 7 اجرا می شود ولی برج 7 هم تمام شدو اجرا نشد و فقط وفقط ناامیدی ما زیاد شد

  9. ناشناس می گوید

    ای بابا افتادیم توی دور باطل

    تا 1400 منتظر طبقه بندی

  10. ناشناس می گوید

    با سلام و احترام خدمت سردبیر محترم و سپاسگزاری از زحمات ایشون و همکارانشون
    اینکه دوستان از کجا متوجه میشوند اسامی چگونه است و چه کسانی جز لیست هستند و یا خیر جای تامل داره ولی به نظر من این یک روال نامتعارف هست البته که در همه استان ها و در هر بخشی ممکن این اتفاق افتاده باشه و کسی یا کسانی اسمشون به اشتباه در لیست رفته و یا نرفته باشه و با این سیاست کسانی که از لیست مطلع نمیشن در حقشون اجحاف میشه و بعدا برای همه این هجمه وجود داشته باشه و اعتراضات ادامه دار باشه
    بهتر مدیران ارشد واقعا یه فکر درست و منطقی در این مورد بکنن و با یک اعلام عمومی و زمان دادن برای ثبت اعتراضات و بررسی اونها این پروژه واقعا سنگین و نفس گیر رو که ماه هاست طول کشیده و نفس ما نیروهای شرکتی رو به شماره انداخته جمع بشه

  11. خدمات اولی می گوید

    سلام یعنی لیست کارشناسهای مرتبط رو درآوردن برا استانها انقدر سختههههه؟؟؟؟ اینکه دیگه مدرک و مشخصه چی به چیه، لابد میخوان یه عده ای رو بدون مدرک لیسانس و بدون مدرک مرتبط تو طرح جا بدند که اینجور کار ما لیسانسهای مرتبط بیچاره بیخ پیدا کرده، یا دارند دنبال بهانه میگردند ، تهیه لیست لیسانسهای مرتبط هر استان کار یکماه بیشتر نبود!!!! الان یکساله داره ازش میگذره!!! جناب صدری ما از شما انتظار داریم این طرح رو هرچه سریعتر برای پرسنل لیسانس مرتبط که سالیان سال هست دارند با حداقل حقوق تو سیستم کار میکنند اجرا فرمایید.

  12. دانشجوی ارشد سراسری الکترونیک قدرت می گوید

    سلام
    سردبیر گرامی :

    اگر برای من پاسخی دارید سراپا به گوشم
    بنده از خود رئیس اداره شنیدم که این طرح طبقه بندی شامل من با نزدیک به 15 سال سابقه و لیسانس برق کنترل به عنوان ناظر شبکه کابل و هوایی نشده و نمیشود.
    بنده به تنهایی به عنوان ناظر شبکه کابل شهرستان حدود 350 روستا و 15 مرکز کم ظرفیت و امورشبکه کابل شهری و امور پیمانکار و….. رو به تنهایی انجام میدم.(من از همون قراردادی های مستقیم در سال های 85 تا اواسط 87 هستم که با بی مهری و …. به شرکتی تبدیل شدم).
    سردبیر گرامی :
    روی سخنم با هر کسی که حال ما رو درک میکنه هست . اگر قرار باشه من با این همه کار و وظیفه شامل این طرح نباشم انتقالی میگیرم برای نگهبانی یکی از سایت ها
    من 38 سالمه و دیگه چیزی برای از دست دادن ندارم مرخصی بدون حقوق میگیرم میرم یک بلایی سر خودم ….
    سردبیرگرامی:
    شبکه کابل شهرستان در چند سال قبل در حدود 10 نفر نیرو داشته که همه بازنشسته شدن و حالا من نزدیک به 2 ساله که کار شبکه رو البته تا چند ماه پیش به همراه یکی از همکاران انجام میدادیم چون دیگه کسی نبودولی متاسفانه این همکار رو هم به واحد پشتیبانی منتقل کردند و من فعلا تنها در شبکه کابل هستم.
    با عذرخواهی و طلب حلالیت از واحد واگذاری

    با تشکر

  13. کارشناس فنی استان گلستان می گوید

    بنام خدا
    سلام و احترام
    خوب مشکل همین جا است
    چجوریه که یه گروه به اطلاعات سریع دسترسی پیدا میکنن اما وقتی به نماینده خدمات اول استان و چه در تهران تماس میگیریم میگویند ما هیچ اطلاعاتی نداریم،فقط میگویند لیست ها و اسامی خواسته شده رو فرستادیم،حرفهات واقعا منطقیه و.قابل فهم و درک است
    ایکاش بجای اینکارها یانک اطلاعاتی طراحی میکردند و تمامی همکاران میتونستن بهش دسترسی پیدا کنن تا از چون و چرا ان با خبر میشدند
    البته این موضوع خیلی هم پیچیده نیست،من قبلا هم پیشنهاد داده بودم،در هر استانی فرد یا افرادی رو جهت اعتراضات بحق همکاران باید بگمارند تا دقیق مورد بررسی قرار بگیره که حقی از کسی یا کسانی ضایع نشود.
    راستش بخوای مدیران نماینده های خدمات اول هم مقصرند وقتی باهاشون تماس میگیریم و از طرح میپرسیم،ایشان اساسا از کل این موضوع رو رد میکنه یا اینکه از بیخ از موضوع خبردار نیست،خوب این خودش باعث ناراحتی همکار و بازی با روح و روان ادما می شود.
    در هر صورت امیدوارم با وجود این همه تاخیر و انشالله همینی که میفرمایید که تهران با حساسیت در حال بررسی موضوعه خود نقطه مثبی و روشنیه

  14. مهرداد می گوید

    با سلام خدمت سردبیر عزیز که واقعا هر وقت سوالی پرسیدیم لااقل پیگیری کرده جوابی برای ما نوشته اند هر چند برای ما خوشایند نباشدو اما به نظرم تنها راه حل این موضوع اجرای طرح در استانهایی است که کلیه کارهای ان تمام شده و عملا هیچ گونه معترضی وجود ندارد این کار اولا باعث می شود استانهای دیگر تحت فشار کارکنان و مدیریت مخابرات نواقصات خود را یک بار به صورت شفاف و کامل برطرف کرده و ثانیا باعث دلگرمی افرادی خواهد شدکه در مراحل بعدی طرح شامل آنها نیز می شود.

  15. شرکتی می گوید

    سلام سر دبیر چطور 2تا استانی که اجرا شده صدایی از توش در نیومده و اعتراضی نشده بقیه درگیرن
    خوب هر چقدر هم خوش بین باشیم بازم جای سوال باقی می مونه

  16. powerman می گوید

    با سلام مجدد. استان ما در یک جلسه ویدئو کنفرانس هفته گذشته مدیر عامل میگه طرح کنسل شده بعد معاون مدیر عامل بلند میگه صلوات بفرستید از خوشحالی.سردبیر جان شما میگید شفاف سازی؟اینا میخوان بچه ها توی عمل انجام شده بذارن بعدا هم میگن ما اطلاع نداشتیم .مخابرات ایران اسامی انتخاب کرده و از این قبل بهانه ها

  17. راعی می گوید

    سردبیر جان خسته نباشی دستت هم درد نکنه برامون خبر های خوب میاری
    ولی برای منم سواله
    اذربایجان غربی هم ما از لیست اطلاعی نداریم یعنی منو همکارام
    من نمیدونم از کجا متوجه میشن بعضی ها
    خوب اگه ما بعدا متوجه بشیم که کار از کار گذشته باشه چی???
    ما ها که حتی زمان دولتی با خود مخابرات هم قرارداد مستقیم داشتیم ???
    سردبیر جان شما بگو ما که اشنا یا کسی رو نداریم الان بهمون بگه که حذف شدید و نتونیم اعتراص کنیم چی???
    کمکمون کن تو رو خدا
    خیلی ظلمه بخدا

  18. powerman می گوید

    این ره که میرویم به ناکجاآباد است.جناب سردبیر این مدیران که شما میفرمایید برای این جرات شفاف سازی ندارن چون اکثر افرادی که تا بحال انتخاب کردن اصلا این طرح شاملشون نمیشه.از این میترسن.در استان ما ما نمیدونیم چارت سازمانی شهرستان چقدر جای خالی داره.بطور مثال در شهرستان …. ابتدا گفتند چارت nنفر خالی داره بعد که کار به بازرسی و نماینده مجلس کشید مشخص شد چارت 3 برابر اون چیزی که گفتن جای خالی داره.فقط بخاطر اینکه نفرات مرکز استان بیشتری وارد طرح کنند.حالا چرا مخابرات ایران استانها وادار به شفاف سازی نمیکنند الله اعلم؟

  19. شرکتی می گوید

    آخه سردبیر. طرح طبقه بندی که هنوز در مرحله اول اجرا نشده تا معترضی باشه مدیران شهرستانها اصلا اطلاعاتی در مورد نفرات مشمول و جاهای خالی نمیدن تا در این مورد اعتراضی باقی بمونه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      پس اینها که اعتراض میکنن از کجا اطلاعات در میارن؟
      پس راههایی هست

      1. ناشناس می گوید

        خوب قاعدتا همه تصمیم گیری ها در استان ها در اداره نیروی انسانی اتفاق میوفته …. فهمیدن این موضوع کار غیر ممکنی نیست.
        در ضمن طبق نظر و دستورالعمل هیئت مدیره مخابرات ایران، فرد با شرایط و مدارک مرتبط و و و مستقر در ردیف خالی مرتبط، مشمول طرح هست حالا کسی چارت اداره رو بدونه و جای خودش رو هم بدونه دیگه میفهمه نیست یا هست و در ضمن مخابرات ایران هر جابجایی رو رد میکنه… با این اوصاف شاید کمی زمان ببره ولی در نهایت یه موضوع شفافیه مگر بخوان خلافش رفتار کنند

  20. Niaz می گوید

    سلام سردبیر مهربان بچه ها از کجا میفهن اسمشون تو لیست هست یا نه؟چرا کسی تو مازندران ازلیست خبری نداره پس?ما نمیدونیم تو لیست هستیم یا نه.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      من هم نمیدونم از کجا می فهمن
      بالاخره در استان خودش پیدا میکنه دست کیه

نظرات بسته شده است.