مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نویسنده مهمان- کمتر از 30 نفر در یزد کارشناس ردیف دار معرفی شده است.

نویسنده مهمان از یزد

مخابرات ما –  برون سپاری یعنی واگذار نمودن کار بدون هیچ دخالتی در نحوه اجرای آن.در مخابرات نیز ما مدعی هستیم برخی از امور را برونسپاری کرده ایم  ولی  به دلیل عدم کارشناسی دقیق  در  این فعالیت ها ,بخشی از امور  شرکت که در قالب برون سپاری واگذار گردیده  باعث شده است  زمینه اجحاف و نابرابری  برای جوانان جویای کار فراهم آورد.

نمونه هایی از آنچه امروز در مخابرات منطقه یزد شاهد آن هستیم عبارتند  از:

۱-  بکارگیری تعدادی نیروی کارشناس و بالاتر با مدارک مورد قبول و نیاز مخابرات ایران در فعالیت های غیر مرتبط با تخصص و تحصیلات. مثلا بکارگیری کارشناس حقوق در منابع انسانی در حالی که در اداره حقوقی هم نیاز کاری وجود دارد و هم یک یا دو نیرو با مدرک دیپلم به کارهای حقوقی گمارده شده‌اند.

 

۲- به کارگیری نیروی کارشناس با عناوینی که اصولا در سازمان و ساختار سازمانی منطقه وجود ندارد (مانند پاسخگویی امور مشترکین) با مدارک مورد قبول مخابرات و استفاده از آنها در امور دیگری از قبیل کارشناس بازاریابی مشتریان, ناظر دفاتر, بازرس دفاتر.

 

3- به کارگیری نیروهای با تحصیلات دیپلم در پست کارشناسی در حالی که لیسانس مرتبط با این فعالیت‌ها در بخش دیگری به کار گرفته شده است.

 

4- ایجاد جو ترس و تهدید در بین پرسنل به کار گرفته شده به منظور جلوگیری از ابراز خواسته هایشان. به طورمثال  در موردی در متن قرارداد  نیروی کارشناسی محل کار وی را شهر دیگری  ذکر کردند و از وی امضا گرفتند اما او قدرت ابراز نظر ندارد.

 

۵- عقد قراردادهایی با عناوین پایین اداری از قبیل بایگان و متصدی دبیرخانه با افرادی که دارای مدرک کارشناسی فناوری اطلاعات, حسابداری و مدیریت هستند نتیجه اینکه با وجود داشتن مدرک کارشناسی در طرح جدید قرار نمی گیرند.

 

۶- به کارگیری پرسنلی با مدارک غیر مرتبط با مخابرات به دلیل ارتباطات

 

7- اجرای ناقص و گزینشی طرح استقرار پرسنل پیمانکار در پست‌های سازمانی که در آن مشغول به کار هستند. به طوری که بیش از ۱۵ نفر از افرادی که می‌توانستند در این طرح قرار گیرند به علت عملکرد بد مدیریتی محروم مانده اند, درحالی  که پست خالی در سازمان وجود دارد.

استان یزد در  طرح اخیر کمتر از ۳۰ نفر از پرسنل خصوصی را درطرح لحاظ  نموده است در حالی که در استان های دیگر افرادی که از نظر مدیران یزد در حیطه طرح قرار نمی‌گرفته اند را به طور کامل پوشش داده و در پستهای سازمانی قرار داده‌اند.

****

پی نویس سردبیر- بسیاری از مواردی را که در این مطلب می خوانید می توانید در بقیه استانها هم پیدا کنید.انگار یک شیوه غلط -بدلایلی- در سیستم روزگاری اجرا شده و امروز هیچکس حاضر نیست آن را تغییر دهد.

تعداد 30 نفر برای این طرح در استانی مانند یزد واقعا کم است!گمان نمی کنم هیچ استانی تا امروز زیر 70 نفر لیست داده باشد.البته بحث ما بر سر تعداد نیست اما اگر بخواهیم الگویی از استانهای مشابه بگیریم نباید اختلاف زیاد باشد.

سازماندهی کارشناسان می تواند تکلیف بقیه نفرات را در سیستم مشخص کند و آنان را بکاری بگمارد که مناسب مدرکش بوده است.

 

971200cookie-checkنویسنده مهمان- کمتر از 30 نفر در یزد کارشناس ردیف دار معرفی شده است.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
34 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام. از عنوان و تیتر مشخص هست و یا با کمی اغماض که زاویه دید غرض ورزانه است .شما چکار دارید 30 نفر یا کمتر یا بیشتر . شما بررسی کنید فرد واجد شرایطی حذف نشده باشد ؟ یا فردی که شرایط را ندارد در لیست جای نگرفته باشد ؟ به نظر من بخشی از ابهامات نیروهای شرکتی از همین رفتارهای درون سایت شما سرچشمه میگیرد هر چند الزاما” سوئ نیتی هم پشت آن نباشد و یا نیست .مضافا” اینکه مگر حوزه های نظارتی نیستند که کنترل یا راستی آزمایی کنند. سردبیر جان طرح کارشناسی نیروهای شرکتی به دلیل ورود بدون ضابطه و فیلتر مناسب خودش کلاف سردرگم هست شما به آن دامن نزن. یا اصلا” یک پیشنهاد خود شرکتی ها طرحی یا طرح هایی را به شرکت مخابرات ایران پیشنهاد بدهند البته با مستندات و دلایل متقن و کافی .ببین خودشان هم به یک تصمیم یا یک طرح نخواهند رسید. واما بنده طرحی دارم که در صورت درخواست مدیر عامل محترم مخابرات ایران حاضر به ارائه آن هستم و به دلیل بررسیهای انجام شده به مراتب از مشکلات بسیار کمتری روبرو خواهیم شد و قابلیت اجرایی هم دارد.والسلام.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      قربان شکلت
      نویسنده این متن, نه منم, نه نویسنده دائمی سایت من
      یکی از نیروهای شرکتی یزد است.دقیق هم نوشته
      پس یک مرتبه به ما بگو در مقابل حرفها و درخواستهای رسیدگی دوستان شرکتی, ما چه کنیم؟
      سکوت؟اینقدر نسبت به ما کم معرفت نباشید.

  2. ناشناس می گوید

    با سلام و احترام. اگر قرار باشه سردبیر یک سایت سوالی را مطرح کند و جواب داده شده را متقابلا” در سایت نمایش ندهد به نظر میرسد که چنین سایتی ارزش کامنت گذاشتن را نداشته باشد ضمن اینکه این تصور به ذهن متبادر میشود که دبیر سایت دنبال چیز دیگری است که با اخلاق رسانه ای فاصله دارد البته امیدوارم اینگونه نباشد و عوامل باعث این ذهنیت از بین برود تا دیگران هم مثل بنده چنین تلقی نداشته باشند.

نظرات بسته شده است.