شما نوشته اید- چرا آتش به جان مراکز تلفنی افتاده است؟
مخابرات ما- در مطالب گذشته نگاهی داشتیم به مراکز تلفنی که دچار حریق شده اند.در آنجا ما یک سوال مطرح کردیم: چرا؟
آنچه می خوانید نظر یکی از خوانندگان و اعضای سایت است در این مورد.
۱۳۹۷/۰۸/۰۹ در ۱۱:۵۵ ب.ظ
بحث آتش سوزی یک بحث گسترده است که مسایل زیادی میتونه منجر به آتش سوزی بشه ولی در بیشتر موارد
۱. نبود دتکتورهای اعلام حریق و پنل الارم های سالم جهت اطلاع و کمک به اطفا سریعتر آتش
۲.مناسب نبودن وضعیت تاسیسات برق ساختمان از نظر ارت و همچنین تعادل بار که منجر به داغ شدن و حرارت نقطه ای و نهایتا شروع شعله میشود
۳. نبود بازدید مرتب و سرکشی تاسیسات جهت بحث ایمنی و اندازه گیری سالانه ارت در فصل خشک سال
اما بحث ئر اینجا بسته نشد.یکی دیگر از خوانندگان مخابرات ما می نویسد:
سلام
اینجانب از کارشناسان نگهداری با ۲۹ سال سابقه علل بروز آتش سوزی در مراکز مخابراتی را به شرح ذیل خلاصه بندی می نمایم .
– مقاومت ارتینگ تست نشده و یا اگر تست شده بالای سه اهم بوده و اقدامی در جهت اصلاح آن انجام نشده است
– در برخی مواقع روی نول برق سه فاز ولتاژ اضافی وجود دارد و اندازه گیری نشده و پیگیری و اقدام نشده است .
-در مسیر ولتاژ های سه فاز وریستور نصب نشده است .
– مرکز سیستم سرمایش ندارد و یا درست کار نمی کند .
– برخی دستگاهها ایراد طراحی دارند.که موجب اتصال و آتش سوزی می شوند.
– قرار ندادن فیوز مناسب در مسیر دستگاهها
– غیر استاندارد بودن تابلوهای مراکز
این همه نظرات فنی و تخصصی قطعا در فضای کاری شما و ما وجود دارد.حرف ما این است که چرا این توجهات از فکر به اجرا در نمی آید؟
ساده تر بگویم : چرا به نگهداری اهمیتی نمی دهیم؟
ما بازنشسته ها منتظر 25 آبان هستیم تا بن خواربار ما بر اساس شاغلین طبق آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان مصوب سال 1389 یعنی 55% حداقل حقوق سال 1397 مبلغ 600000 هزار تومان پرداخت شود تا لا اقل بتواند گره کوچکی از مشکلات بازنشسته ها بکاهد.
بن خواربار 1397 = 55%* حداقل حقوق سال 1397
سلام
جواب سوال آخر یعنی ” چرا به نگهداری اهمیت نمی دهیم؟ صرفا یک جمله هست
چون هزینه دارد