ارسال پیامک ناخواسته تبلیغاتی, با هوش مصنوعی قابل حل است؟
مخابرات ما – در رسانه ها اعلام شد که:
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) از شناسایی ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی با هوش مصنوعی و از قطع ۴۰ هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی خبر داد. به گزارش مهر، حسین فلاح جوشقانی با اشاره به حجم شکایت مردم از دریافت پیامکهای تبلیغاتی از سرشمارههای شخصی گفت: آخرین تحلیلها نشان میدهد که بیش از ۴۰ هزار سیم کارت شخصی ارسال کننده پیامک تبلیغاتی، قطع سرویس شده است.
فلاح با بیان اینکه برای شناسایی سیم کارتهایی که نسبت به ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی استفاده میکنند، از فرآیندهای هوش مصنوعی و تحلیل رفتار مشترکان استفاده کردهایم، افزود: در این زمینه طبق دستورالعملی که به اپراتورها دادهایم سیم کارتهای شخصی ارسال کننده پیامکهای تبلیغاتی شناسایی و با آنها برخورد میشود.
وی با اشاره به اینکه در سامانه ستاره هشتصد (۸۰۰*) بالغ بر ۳۰ میلیون نفر خواستار قطع دریافت پیامک تبلیغاتی شدهاند، افزود: این تعداد مشترک در لیست سیاه قرار داده شدهاند تا برای آنها پیامک تبلیغاتی ارسال نشود. اما ممکن است با راهاندازی سرویس جدید، در برخی مواقع، مشترکان به طور مجدد پیامک تبلیغی دریافت کنند که البته این موضوع مقطعی بوده و پس از بهروزرسانی سیستم، بار دیگر شماره آنها در لیست سیاه قرار میگیرد و پیامکی دریافت نخواهند کرد. فلاح گفت: سیستم اپراتورها در سامانه ۸۰۰ ممکن است آنلاین نباشد اما بهروز میشود و درصورت درخواست مشترک، به سرعت نسبت به قطع دریافت پیامکهای تبلیغاتی اقدام میکند.
وی با بیان اینکه مبلغ ٣٣ میلیارد تومان از این کلاهبرداری به حساب مشترکان بازگردانده شد، افزود: این شکایت باید از طریق فرآیندهای قضایی پیگیری شود. در این زمینه وزارت ارتباطات تذکرات لازم را انجام داده و اپراتورها هم خسارات را جبران کرده و مابقی موارد باید توسط مراجع قانونی دنبال شود.
شکایت های بی شمار مردم از تبلیغاتی که بطور غیرقانونی به سمت آنان می رود با این شیوه به احتمال زیاد حل می شود.
یک مورد در ارسال تبلیغات بسیار مهم است اما برای ارسال کننده تبلیغ اصلا اهمیت ندارد. آن هم این است که اگر آگهی تبلیغی شما بدست کسی برسد که ناراضی است, دقیقا اثر معکوس دارد.یعنی یک ناراضی در جامعه اضافه شده است.
اما از آنجا که ارسال کننده آگهی, درآمدش روی تعداد تبلیغ ارسالی است نتیجه همین است که تا امروز بوده! اما باید صاحب آگهی هوشمندی کافی بخرج دهد.
در اینجا مایل هستم یک سوال از اپراتورها بپرسم.اپراتورهایی که مدعی برگشت جبران هزینه مشتری خود هستند!
سوال این است که در این سوء استفاده ها, پول برگشتی به سیم کارهای اعتباری چقدر بوده و به چه نحوی به آنان برگشت داده شده است!
نظرات بسته شده است.