مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

در حاشیه – هیئت مذاکره کننده و طرح ساماندهی کارشناسان خبره (طبقه بندی)

گزارش از : سردبیر

مخابرات ما- با رئیس هیئت مذاکره کننده با شرکت مخابرات ایران -نماینده کارکنان – گفتگویی چند دقیقه ای داشتم.می خواستم بدانم بیش از هر چیزی در گفتگوها بر چه مسائلی تاکید شده است.

پس از آنکه توضیح کافی داده شد به این نقطه رسیدیم، طرح طبقه بندی کارشناسان, یا همان طرح ساماندهی کارشناسان خبره.

پرسیدم در این مورد هم حرف زدید؟

طرف گفتگو -مهندس پایست-  می گوید:

من مراجعات زیادی از کارشناسان شرکتی دارم.از کارشناسانی که امیدوارند با طبقه بندی اندکی حقوقشان تغییر کند.باور کنید آنقدر فشار زندگی روی این افراد زیاد است که نمی دانم چه بگویم.

یکی بخاطر بی پولی, نصف داروهای فرزندش را گرفته, برای نیمه دیگر منتظر حقوق سر برج است.دیگری حقوقش به اجاره خانه نرسیده! آن یکی اصلا به مسائلی فکر می کند که کوچکترینش از هم پاشیده شدن یک خانواده است. من در چنین مواقعی با خودم می گویم  سردبیر مخابرات ما  چقدر صبورانه به حرف های این کارشناسان گوش می کند و سعی میکند با آنان همراه باشد. من واقعا تاب و تحمل شنیدن این مشکلات را ندارم.

 

در اینجا حرفمان به بحث مشکلات جاری زندگی نیروهای شرکتی رسید.مگر با یک میلیون و دویست چه می توان کرد؟می توان زن و زندگی اداره کرد؟

حرف آخرش این بود که :

از آقای فرقانی خواستم  هر کاری می تواند بکند، ولی به اجرای طبقه بندی سرعت بدهد و برایش زمان تعیین کند. اینکه اجرا هر ماه به ماه آینده برود منصفانه نیست.اگر ارزیابی جدیدی دارند, اگر می خواهند افرادی را جدا کنند … هر کاری می خواهند بکنند…  باید بجنبند! باید زود تصمیم بگیرند.دیگر نمی توان جواب این جوانان را داد.

 

من کاملا می فهمم او چه می گوید.من یک سوی حرفهای این دوستان شرکتی هستم.من دردهای آنان را از نزدیک دیده ام.

تازه!

این طبقه بندی برای ده درصد از نیروها اجرا می شود! باقی افراد چه؟

چه باید گفت!؟

قبول دارم که دولت تمام وظایف جاری خود را روی دوش کارفرما گذاشته و خود را از مسیر هر نوع خدمتی دور کرده است.اما با این شرایط کارفرما چگونه می تواند زندگی کند و به کارگران سرویس بدهد؟ بحث من فقط در مورد مخابرات نیست! مخابرات درآمدی برای خودش دارد.اما کارخانه ها و کارگاهها لحظه به لحظه به مشکلاتشان اضافه می شود . به نقطه بحران نزدیک می شوند.

این کارگران باید چه کنند؟

به هر حال, من گفتگوی خودم را با رئیس هیئت مذاکره کننده برای شما هم نوشتم تا شاید دیگران هم بخوانند و اثری داشته باشد.این اثر حداقلش باید اجرای طبقه بندی در همین ماه باشد!

از رئیس هیئت پرسیدم رفتار مهندس فرقانی در مقابل این گفته های شما چه بود؟

او اشاره کرد که مهندس فرقانی تاکید کرد که حتما طبقه بندی اجرا می شود.قصد ما عدم اجرا نیست.ارزیابی اطلاعات افراد در چند استان کند جلو می رود.

.

در مقابل حرفهای معاون توسعه نیروی انسانی گفته می شود: لطفا سریع تر! لطفا فوری!

.

در پایان رئیس هیئت مذاکره می گوید در جلسه به موضوع قراردادی ها هم اشاره کرده که آن را برای مطلب دیگری گذاشته ام اما بر روی یک نکته تاکید می کرد:

مخابرات کاری نکند که دیر شود.نیروهای شرکتی در آذر ماه قصد تجمع داشت.به هر شکلی از آنان خواهش کردیم به زمان دیگری موکول کننداما تا چه زمانی نیروهای شرکتی بویژه کارشناسان خبره می توانند این شرایط را تحمل کنند؟

.

او راست می گوید.من هم   طرف گفتگوی این جوانان هستم.عمق نا امیدی و بی اعتمادی در نگاه و کلام آنان موج می زند.روزی که این موج برخیزد دوباره روزگار مخابرات از نظم جاری خارج خواهد شد.

از ما گفتن.

 

 

987700cookie-checkدر حاشیه – هیئت مذاکره کننده و طرح ساماندهی کارشناسان خبره (طبقه بندی)

Please rate this

0 1 2 3 4 5
38 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام سر دبیر عزیز ، شما که بزرگوار هستید ، و زبان گویای ما بچه های شرکتی هستید ، واز ما حمایت میکنید ، پس وقتی که از ما حمایت میکنی،، کلی حمایت کنید ، نه اینکه بگید طرح برای ده درصد انجام میشه یا تغییر اندکی حقوق با طرح طبقه بندی انجام میشه ، این نوع گفتار از همان شروع دارد تبعیض ودو دستگی بین بچه ها ایجاد میکند و دیدها را منفی میکند ، و از انگیزه بچه ها می کاهد ، همین که مدیران تبعیض دو دستگی ایجاد میکنند بشه ،،،

  2. شركتي منتظر می گوید

    سردبير عزيز سلام خسته نباشي
    اصلا خبري از اجراي طبقه بندي نداري؟ مرديم از انتظار شما رو به خدا يه خبري بهمون بده فقط جواب كامنت هاي شما دلمون رو آروم ميكنه

  3. خدمات اولي می گوید

    سلام سردبير محترم
    چرا اين مسئولين اينگونه رفتار ميكنن بعد از 10الي 15 سال سابقه كار و مرتبط بودن مدرك با شغل فعلي به دليل خالي نبودن چارت قبول نميكنند. چرا بايد از چارت رسمي ها استفاده كنند ، همه اينها بهانه است تا فقط بگن ما طرح رو انجام داديم و قانوني هم انجام داديم كه مبادا كسي شكايت بكنه و گرنه زماني كه چارت رسمي ها تغيير كرد يعني تقريبا 2 سال پيش همه اونهايي كه رديف نداشتن و رديفهاشون حذف شد مجبور شدن در جاهاي ديگه استفاده بشن در نتيجه خيلي به ندرت پيش مياد كه چارتي خالي باشه تازه اونم فقط كارشناس .. چون بوده ريفي كه مسئول مالي نداشته ولي فقط نيرو كارشناس گرفتن هم چنان همون ريف خالي مونده .. همه اينها فقط بهانه است و بس … بايد همه مديران را به خدا واگذار كرد زمين گرده سرشون مياد اما نميفهمن از كجا خوردن

  4. ناشناس می گوید

    سربیر منتظر جواب کامنتهاییم?

  5. ناشناس می گوید

    سردبیر عزیزچیکار کنم لطفا راه چاره بدید از مشکلات من ۱-مدرک لیسانس مرتبط دارم مشکل(عدم همخوانی شغل با مدرک ولی دو تا شغل توسط بنده انجام میشه هم اونیکه مرتبطه و هم اونیکه الان شاغلم)۲-مدرک ارشد مرتبط با شغل کنونی دارم . چارت هم جا داره . هیچ نفر دیگه هم نیست که معترث باشه و اون یکی کار هم بدون ابلاغی انجام میدم چون مدیریت صلاح دونسته. مشکل (اخذ مدرک بعد از سال ۹۶) امتیازمم بالا،از همه لحاظ کارایی و … و رضایت مدیران اول میباشم . و تنها مانع کارم اون بخشنامه هست که خدمتتون گفتم . سردبیر تو رو خدا کمک کنید یه فکری کنید جوابی بدید.ممنون

  6. ستاره می گوید

    مشکل چندتا استان نیست که اسامی رد نکرده مشکل چیز دیگه ای هست
    همین چند نفر مرتبط یا به قول سر دبیر همین ده درصد هم میخوان کمترش کنن.یکی از راههاش که اقدام کردن توی استان فارس
    قسمت مالی رو متمرکز کردن استان بعدش ابلاغیه زدن شهرستانها که نیروی حسابدار مازاد داریم یا منتقل بشید استان یا برید 118
    ای خدا بعد 13 سال حالا برو 118 مگه اونجا مرتبط رشته من هست یعنی برو که از لیست کارشناسا خارجت کنن
    بیا استان ؟ این انصافه یه شهرستانی وسط سال تحصیلی زندگیش برداره بره شیراز
    با کدوم حقوق بره اونجا خونه اجاره کنه با کدوم حقوق هزینه سنگین زندگیش رو بپردازه این یعنی که دمت بزار رو کولت بی سر وصدا اخراج

  7. ناشناس می گوید

    با سلام وخسته نباشید

    من 13 سال پیش با مدرک مهندسی برق الکترونیک بدون توصیه به عنوان نیروی شرکتی مخابرات مشغول به کار شدم به امید اینکه روزی استخدام شوم. در استخدامی سال 92 با وجود مدرک ارشد مهندسی برق الکترونیک و سابقه کار مفید چون فرزند همکار نبودم همچنان بعنوان نیروی شرکتی با حداقل دستمزد به انجام وظایف ادامه دادم .اطمینان دارم در حال حاضر نیروهایی زیادی با شرایط بنده که نور چشمی نیستند وبحق شامل طرح طبقه بندی شده اند بی صبرانه منتظر اجرای ان از طرف مسولین محترم هستند.

نظرات بسته شده است.