مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نگاهی به قرارداد کارگزاران روستائی.بخش اول

نگاهی به قرارداد کارگزاران روستائی.

مخابرات ما- در حقیقت قرارداد جدید کارگزاران روستائی نسبت به قرارداد قبلی در کلمات دائم تا بازنشستگی متفاوت است اما اینکه همه طرف ها تصمیم گرفته اند بر مبنای مصوبه وزارت رفاه کار و امور اجتماعی تفاهم کنند قدم بزرگی است.

 

مخابرات ما- از همان روزهای اول، قرارداد جدید کارگزاران روستائی بدستمان رسید اما ترجیح دادیم تا زمانی که خود مخابرات آن را در رسانه ها منتشر نکرده ما نیز چیزی روی سایت نبریم.

اما چندی قبل این قرارداد در گروههای تلگرامی منتشر شد و بدست همه رسید لذا حالا می توانیم بدون دغدغه به آن بپردازیم.

به تصویر قرارداد توجه کنید:

در این قرارداد چند نکته دیده می شود:

۱- مدرک کارگزاران تا حد دیپلم پذیرفته شده است .کلمه طبقه بندی نیز تا همین حد قابل اجراست.گروه اختصاص داده شده به آنان نیز در همین حد است.

۲- محل کار آنان روستاست.یعنی کسی حق ندارد آنان از روستا برای پوشش نیازها به شهر بیاورد.ضمن اینکه کلیه فعالیت های یک مرکز کوچ در روستا بعهده آنان است.رفع خرابی ها, پاسخ به نیاز مردم و استفاده منطقی از تجهیزات در اختیار به آنان واگذار شده است.

۳- ساعت کار و ساعت حضور آنان نیز در قرارداد مشخص است.

نگرانی کارگزاران نسبت به موقتی بودن قرارداد رفع شده است.این قرارداد تا بازنشستگی ادامه دارد و در آن قید شده است.

۴- اصلاحات بعدی طبق نظر مخابرات ایران انجام می شود و برای طرف دیگر لازم الاجراست.

۵- فعالیت ها باید توسط شخص کارگزار انجام شود.یعنی نمی توان کلید را در منزل گذاشت و در پی کار کشاورزی بود.

۶- مسائل مالی و حقوقی و مرخصی و عیدی و پاداش به قانون کار سپرده شده است.

.

با این قرارداد طرفین, هر دو,  به نظرات  اصلی خود رسیدند.اما از نظر مالی و حقوقی همان شد که قبلا نیز بود. در حقیقت ورود وزارت رفاه کار وامور اجتماعی باعث شد نظرات ایده آل گرایانه هر دو طرف متعادل شود.

این قرارداد با قرارداد قبلی در چند نکته اختلاف دارد که در مطلب بعدی به آن خواهیم پرداخت. در این نوشته نمی خواهیم به برد و باخت اشاره کنیم و یک طرف را برنده مطلق بدانیم و دیگری را بازنده مطلق چرا که واقعا چنین نیست.نقطه تعادل به مخابرات نیز فرصت داده اشت از این گیر و دار نجات پیدا کند و از کارکنانش بطور بهینه استفاده کند.

لذا شما نیز بدنیال تحلیل های یک جانبه نباشید.کافی است هردو قرارداد را با هم مقایسه کنید تا ببینید که هر دو طرف منطقی به نتیجه نگاه کرده اند.

 

 

*************ادامه دارد **************

 

1056280cookie-checkنگاهی به قرارداد کارگزاران روستائی.بخش اول

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.