مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

خبر- 30 درصد از حقوق کارکنان رسمی ، متغیر و بر اساس کارایی پرداخت می شود

مخابرات ما– 30 درصد از پرداختهای پرسنلی وابسته به متغیرهای خاص

مخابرات ما– هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران به مدیر عامل تکلیف کرده است که 30 درصد از حقوق پرداختی به کارکنان را متغیر اعلام کند.این بخش بر اساس کارایی پرداخت خواهد شد.

به همین دلیل مهندس سلطانی مدیر عامل مخابرات ایران در نامه ای به دکتر فرقانی معاون توسعه نیروی انسانی از ایشان خواسته است بنا به دستور هیئت مدیره دستورالعملی تبیین کند که چگونگی مرتبط شدن حداقل 30 درصد از پرداختهای پرسنلی به متغیرهای خاص هر حوزه معین گردد.

1308020cookie-checkخبر- 30 درصد از حقوق کارکنان رسمی ، متغیر و بر اساس کارایی پرداخت می شود

Please rate this

0 1 2 3 4 5
32 نظرات
  1. مجید می گوید

    همین الان هم پرداخت بر اساس کارای است گروههای شغلی، بهره وری، حق جذب و… براساس ارزیابی کارایی و عملکردی تعلق گرفته. نکته دیگه اینکه این روشها برای کشورهای پیشرفته است نه ما که زیر خط فقر هستیم. اگر بخواهد اجرا شود باید برای کسانی اجرا شود که بالای خط فقر هستند یعنی مدیران.

  2. مجید می گوید

    با سلام اعضای محترم هیت مدیره این مصوبه غیر قانونی وباعث نارضایتی ونگرانی همکاران شده اگر این ۳۰درصد از بابت پاداش همکاران بود قابل قبول است ولی از حقوق قانونی کارمند غیر قانونی می باشد وباعث تشویش اذهان همکاران شده واعتراض وسیعی در شرکت انجام خواهد شد وباعث نابودی مخابرات می شوداین مصوبه شما مثل قانون موجر ومستاجر دولت روحانی است که از حقوق موجرین که طبق تورم اجاره را افزایش دهند اگر دولت به حال مستاجرین می سوزد ازاختیارات وامتیازات خودش مثل وام بلا عوض ومشوق های مالیاتی بزاره تا اجاره بها طبق این بخشنامه اجرا نمی شود وموجرین بالای ۵۰درصد افزایش میدن این بخش نامه شماهم مثل بخشنامه دولت کشکی وابکی است وبدون کارشناسی بوده وعواقب ان باعث از بین بردن مخابرات می شود

    1. .... می گوید

      از حقوق ثابت غیرقانونی است

  3. بابک می گوید

    سلام؛

    از عمر کاری این مدیریت جدید حدود 7 ماه گذشته است.

    این مدیریت هیچگونه برنامه اجرایی نداشته، ندارد و نخواهد داشت. خانه ای ویران را

    به کسانی سپرده شده که خاکش را به توبره بکشند.

    کسانیکه دید پادگانی دارند آمدند و دست اندرکار شرکتی

    شدند که روزی روزگاری حقوق و مزایای کارکنانش هم سطح شرکتی بود که بودجه کشور را

    تامین میکرد. ببینید این شرکت به چه روزی افتاده است!!!

    خداییش اقدامات و عملکرداین 7 ماه تیم مدیریتی چه بوده

    است؟ فقط کوچک کردن سفره کارکنان و پرکردن جیب دوستان و هم سفرهای خودشان به اسم

    مشاور.

    این خبر و این دیدگاه فکری مدیران ارشد شرکت، بزرگترین

    اهانت و توهین به کارکنان خدومی است که گیر مدیرکارنابلد افتاده که سکان

    دار این شرکت شده اند و بی ارادگی و عدم کفایت خودشان را می خواهند در این طرحهای

    نخ نما که قاعدتاً سیلی محکمی از سوی کارکنان را خواهند خورد، پنهان میکنند و نمیدانند که با

    این کارها ثابت میکنند رزومه درخشانی ندارند و خودشان را پشت طرح های دیگران ارائه

    میکردند و خودشان چیزی در چنته نداشتند.

    شرکتی که امکانات نداره و نمیتواند حداقل های کاری برای کارکنان و پیمانکارانش را فراهم کنه، مدیرانش بسیار کار نابجایی میکند که پا از گلیمشان درازتر میکند و حرفهایی میزند که انگیزه کارکنان را پایمال کنند.

     این تیم مدیریتی و مدیران دست نشانده این تیم و مدیران میزدوست بدانند که این شرکت فرزندانی دارد که موی خود را سفید کرده و جوانی خود را فدای این شرکت کرده اند و سرنوشت این شرکت را به مدیر ی که در حد و اندازه کار بزرگ نبوده و فقط بخاطر حقوق و سمت مدیریتی مسولیت قبول کرده اند، نخواهند داد.

     

    وضعیت شرکت را بگونه ای دچار اضمحلال و نابودی کرده اند که تنها راه کاهش هزینه را غارت از جیب کارکنان میدانند. آقای محمودزاده و آقای سلطانی اینکاره نیستید . لطفاً از این شرکت بروید و به همراه خودتان آن لشگر مشاور که هیچ حِس وظیفه ای به این شرکت ندارند را باخودتان ببرید.

    شما که نمیدانید و بلد نیستید شرکت را اداره کنید و نمیدانید که هنر مدیریتی این است که در پیچ و خم ها باید شرکت را به سلامت به مقصد رساند وگرنه در شرایط مساعد و گل و بلبل یک کودک دبستانی نیز از پس اداره کردن برمی آید؛ اشتباه بزرگی میکنید که عدم کارایی خودتان را از کسر حقوق کارکنان زحمتکش پنهان سازید.

    حتی مطرح کردن این طرح مایه شرمساری است چه رسد به اجرایش…

    این را گفتیم که بدانید که جنگ اول به از صلح اخر است

  4. رسمی می گوید

    سلام
    من هم با گرفتن وکیل حاذق توسط تشکل ها و پرداخت هزینه توسط خودمان کاملا” موافق هستم، وقت تنگ است هرچه زودتر باید اقدام کنیم دوستان.

  5. بی حساب می گوید

    سلام خسته شدیم ازاین همه …. مدیران ارشد،با دست خالی و کارکردن به جای چند نفر دیگه چی از جون ما میخاین.وقتی حقوق رو با این درصد به کارایی ربط میدن که به قول سردبیر عزیز تو شرکتی کار کنی که همه شرایط شرکت عالی باشه ……..

  6. مارکوپولو می گوید

    با سلام و احترام
    ترس – بی تقاوتی – صبر از روی علاقه و وابستگی به سازمان و بی حالی دیگر بس است . دندان روی جگر گذاشتن هم حدی دارد . به نظر می رسد آقایان ُ مخابرات را با خاکریز دشمن اشتباه گرفته اند . هر چقدر کارمندان مظلوم آستانه تحمل را بالاتر میبرند آنگاهست که متصرفان بصورت جری تر پیشروی کرده ُ سنگر می کنند و سپس نقشه ای جدید – برای تصرف هر چه بیشتر حق و حقوق کارمندان متخصصی که زمانی با سلام و صلوات و دلبری ُ جذب مخابرات گردیده اند – می کشند . اینکه چگونه مخابرات واگذار شد و چه میخواهند بر سر آن بیاورند را کاری نداریم و مسٔولین واکذار کننده باید پاسخکوی عامه مردم بعنوان صاحبان اصلی مخابرات(طبق گفته آقای مهندس عرضی) و از جمله کارمندان باشند لیکن عدول از توافقاتی همچون تعهد به ادامه پرداخت حقوق و مزایا و تسهیلات پرسنل منتقل شده از بخش دولتی به بخش خصوصی بعنوان بخشی از فرایند واگذاری مربوط به ما می باشد .
    زمان و تجربه نشان داده نباید به انتظار حل مشکل بصورت درون سازمانی را کشید که اگر اینگونه بود وضعیتمان این نبود . همواره معتقد به رسیدن به حق و حقوق از راه کار های قانونی بوده ام . لذا پیشنهاد می شود نمایندگان محترم با تامین هزینه از طرف کارمندان نسبت به عقد قرارداد با یک وکیل مجرب برای دفاع از حق و حقوق کارمندان از راه های قانونی اقدام فرمایند .به منظور اطلاع رسانی و امکان جمع آوری وجوه مورد نیاز نیز میتوانند نسبت به ایجاد یک گروه واتس آپ و عضویت تمامی کارمندان و اعلام شماره حساب و مبلغ ثابت به ازای هر نفر اقدام فرمایند . یا علی

  7. رضا می گوید

    اگر واقعا به فکر مخابرات هستن که من بعید میدونم بیان ۳۰ درصد هم بزارن برا کسایی که فعالیت خوب دارند نه اینکه هرکس خوب بود صفر باشه هرکسی ضعیف بود منفی ۳۰ .

  8. امیر می گوید

    ایالت خودمختار مخابرات !!!!!

  9. مأوا می گوید

    هر دم از این باغ بری می رسد

  10. متفکر می گوید

    گل بود و به سبزه هم آراسته شد

  11. رسمی می گوید

    .. که شاخ و دم نداره

  12. همکار می گوید

    این دیگه نهایت وقاحته… دیگه واجب شد که همه با هم متحد باشیم و 28 تیر جمع بشیم و تحصن بکنیم هر کی که میتونه بیاد و نیاد به خودش و خانوادش خیانت کرده

  13. پرنده آبی می گوید

    تنها راه نجات ما از دست این‌مدیران نالایق تجمع هست خواهشا این بار تجمع را لغو نکنید تا کی این همه فشار رو تحمل کنیم.

  14. جفری پترسون می گوید

    شرکت نفت به کارکنانش پول میده اینا از کارکنانشون پول می گیرن . اونم نه محترمانه بلکه به زور و به شیوه راهزنی

  15. جفری پترسون می گوید

    باید فاتحه مخابرات و مدیریت و هیئت مدیرش رو خوند ! فکر کردن ما گوسفندیم ؟ با کی اشتباه گرفتن ؟؟؟ وقتی سنگی از بالای یه بلندی پرت شه پایین شاید پرت کردنش دست یه نفر باشه ولی مطمئنا اینکه کجا وای میسته و چه خرابی به بار میاره دست اون نفر نیست . سخنم با هیئت مدیره و مدیرعامل هست : احمق نباشین

  16. بردیا می گوید

    اتفاقا این قانون رو برای مدیران و بالاسریها پیاده کنن خوبه ، دنیال انگیزه هستید سطح مدیریتتون را ارتقا بدین با تخصص و دلسوزانه و بی غرض مدیریت کنید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اتفاقا میخوان برای ما اجرا کنن

  17. رضا می گوید

    سلام ، هر وقت قرار تجمع رو کنسل میکنن با وعده وعید الکی باید انتظار چنین عکس العملی رو داشت از هیئت مدیره . دوستان تجمع باید برگزار بشه باید مردم ببینن که این ستاد اجرایی و عواملش و همچنین مدیران مخابرات چه بر سر پرسنل آورده اند . مهندس مخبر دزفولی که الان میخوان معاون اول ریاست جمهوری بشن اول جواب بدن مدیریت قبلیشون رو تو مخابرات بعد برن پست بالاتر ،

    . دوستان تجمع باید برگزار بشه حتی اگه کل مطالبات هم پرداخت بشه ، شما چه کارایی از پرسنل میخوای وقتی کوچکترین امکاناتی در اختیار نمیزاری چه کارایی میخوای وقتی دوساله بهره وری پرسنل رو ندادی ، چه کارایی میخوای وقتی که فقط مدیرانتون اضافه کار آنچنانی میگیرن و روئسای ادارت ماموریت pm میرن ، چه کارایی میخوای وقتی حقوق پرسنلت خیلی اختلاف داره با ارگان های دیگه ، شما چه کارایی میخوای وقتی بین پرسنلت که همه جوان و میانسالن اما یکی رسمی کردی یکی قرردادی یکی شرکتی و یکی نیرو انسانی که پرسنلت سالهاست با هم اختلاف دارن که البته عامل این اختلاف و تقرقه شما مدیران تفرقه افکن هستین ، ما دوست داریم همه همکاران خوشحال باشن اما آیا شما هم دوست دارین یا فقط میخواین با پیمانکار خوش باشین ، جوابش رو بیش ۵۰ هزار پرسنل مخابرات میدونن شما هم میدونین اما … . سردبیر عزیز تجمع باید برگزار بشه یه بار برای همیشه و البته با چند هزار پرسنل و سراسری .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      رضا جان
      وقتی در جایگاه رسانه قرار میگیرم واقعا نمی تونم حرف بزنم. این مصیبت منه!
      حرف بزنم میگن سایت دیگران رو تحریک میکنه
      ولی با حرف خوش و میوه و شیرینی کاری درست نمیشه.
      باید بدونن ما چقدر خشمگین و عصبانی هستیم عمر و جوونی ما تموم شد رفت
      در عین حال به عنوان یک عضو مخابرات تمکین می کنم به سایت های تشکیلات کارگری خودمون
      اما معتقدم باید محکم باشیم

  18. بی خیال می گوید

    خوب حالا کیا بودن ذوق تحصن داشتند؟؟؟؟؟؟ بسم الله (:

  19. عدالت کجاست می گوید

    اعمال چنین سیاستهایی یک مدیر سالم و عادل میخواد که متاسفانه در هر مجموعه ای همه چیز بر اساس رابطه ها و واسطه هاست اتفاقا اگر درست اجرا شود به سود اداره و مجموعه خواهد بود واقعا خیلی از پرسنل بغیر از هزینه هیچ کارایی برای اداره ندارند و زمان امتیاز دهی اینقدر سفارشات زیاد میباشد که مجبور میشوند همه امتیازات بر خلاف واقعیت داده شود

    1. کارشناس می گوید

      درد دل تو این چیزا درست نیست .تو دردت کم گرفتنه خودت هم می دونی که چی می گم. اگه از من و امسال من کم کنند به تو چیزی نمی ماسته

    2. مجید می گوید

      مطالعات نشان داده ریشه اصلی ناکارآمدی کارکنان در مدیریت ضعیف است اگر کارکنان درست استخدام شوند، درست انتصاب شوند، درست ارتقاء یابند و اگر سازمان سیستمهای پرداخت و انتصابات اش درست و علمی باشد کارکنان کارایی لازم را خواهند داشت.

  20. همکار می گوید

    درود بر شما
    معمولا مدیرانی که هیچ برنامه ای ندارند دنبال این کارها هستند. یادم هست در سالهای دور مدیری داشتیم که فقط مواظب نظافت شرکت و حضور و غیاب کارکنان بود و به غیر از این دو پارامتر ، به مابقی امور کاری نداشت.
    ضمنا جناب سر دبیر الان حق جذب براساس سیستم امتیاز دهی پرداخت میشود و درصدی از آن پرداخت نمیشود .بهره وری هم به همین شکل است .سایر مزایا هم که قانونا باید کامل پرداخت شود! واقعا منظور مدیران از این طرح چیست ؟ لطفا شفاف سازی کنید . به نظر میرسد برخی مدیران وارداتی حتی به قوانین اولیه کار هم تسلطی ندارند .
    موفق باشید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      دو تا مطلب نوشتیم. یک خبر و یک تحلیل.
      این امر غیرقانونی است
      ضمن اینکه هیچ دلیلی بر آن مترتب نیست اگر روزی مخابرات پداشی داد همه شو بذاه به امتیاز
      ولی حقوق حق طبیعی نفر است.حقشه
      اگر لازمش نداره اخراج کنه مشکل خودشه. ولی وقتی هست نباید دست به حقوقش بزنه

نظرات بسته شده است.