مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

برخی همکاران بجای راهنمایی مشترکین برای رفع خرابی به سامانه 20117 آدرس ۱۹۵ را می دهند!

مخابرات ما- وقتی مشترکی برای رفع خرابی مراجعه می کند،برخی همکاران بجای راهنمایی مشترکین به سامانه 20117 آدرس ۱۹۵ را می دهند!
مخابرات ما- وزارت ارتباطات و سامانه های کنترلی آن، بازای شکایات مشتریک به 195، بسیار سخت می گیرند و جرائم زیادی در نظر گرفته اند.
همه میدانیم مردم برای رفع خرابی ابتدا باید به 20117 زنگ بزنند و اعلام خرابی کنند.سپس در صورتی که مشکل حل نشد اختیار دارند به 195 شکایت کنند.واقعیت این است که ابتدا باید اعلام خرابی کند سپس با برگه اعلام خرابی به سمت شکایت برود.اما …

 

اما متاسفانه دیده شده است همکاران مخابراتی در امور مشترکین و یا پیمانکاران و یا … در زمان حضور مشترک و اعلام خرابی حضوری، به او آدرس شماره 195 را می دهند.  معنی و مفهوم این امر چنین است که مشترک از همان ابتدا شکایت کرده نه تقاضای رفع خرابی.

 

یکی از کارکنان مخابرات و خوانندگان مخابرات ما که خود شاهد ماجرا بوده چنین می نویسد:

سید

1400/11/29 در 1:19 ب.ظ

سلام متاسفانه این روزا وقتی مشترکی برای رفع خرابی مراجعه می کنه برخی همکاران اعم از همکاران اداره و کارگزاران بجای راهنمایی مشترکین به سامانه 20117 آدرس ۱۹۵ رو می دهند و وقتی مشترکین با ۱۹۵ تماس میگیرند ، عزیزان ۱۹۵ بدون هرگونه تحقیق اولیه که آیا این مشترک به سامانه 20117 اعلام خرابی نموده یا نه ، شکایت مشترک رو ثبت و به مناطق ارجاع میدهند. آیا به نظر شما نباید ابتدا یه کوچولو سوال شود که مشترک به 20117 اعلام خرابی نموده یانه ؟ من فکر می کنم بهتر است در سامانه ۱۹۵ پیغامی مبنی بر لینکه آیا خرابی به 20117 اعلام شده یا خیر تعریف شود. در اینصورت رویه کار بهتر خواهد شد. باید بگویم من این موارد رو به عینه شاهد بوده ام که به عرض رسوندم.

نظر شما چیست؟

 

1349140cookie-checkبرخی همکاران بجای راهنمایی مشترکین برای رفع خرابی به سامانه 20117 آدرس ۱۹۵ را می دهند!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
17 نظرات
  1. کارمند می گوید

    سلام سر دبیر
    مشترک بیچاره چاره ای جز شکایت نداره وقتی اقدام قانونی انجام میده طبق مقررات اعلام خرابی کرده و مخابرات پاسخگو نیست . مشترک مجبوره به خاطر دفاع از حق خودش شکایت کنه . افرادپایین کارهاشون انجام نمیشه . فقط افرادی که یکم زرنگ باشن و راه روش اداره آشنایی داشته باشن میتونن حق خودشون رو بگیرن. تازه سیمبان هامون از مشترک پول میگیرن هر کی پول بده کارش به راه
    کسی پول نداره کارشون انجام نمیشه. اگر کسی این پول گرفتن سیمبان از مشترک را قبول نداره .یه بازرست که خودش انسان با ایمانی باشه میتونه تحقیق کنه ببینه. ( البته یه بازرسی که حق و باطل رو از هم تشخیص بده. )

  2. چه گویم که ناگفتنش بهتر است می گوید

    شما درست میفرمایید
    ولی هنگامی که نیرو در بعضی شهرستان ها کم و نگهداری تعداد مراکز با فواصل بسیار زیاد و اینکه خدا برکت دهد کارگزاران محترم هم هیچگونه کمک رسانی به نیروهای شبکه نمیکنند و فقط در مراکز کم ظرفیت نشسته و نگهداری از مرکز را وظیفه خود میدانند و نیروی شبکه میماند و حجم بسیار بالای خرابی از همه نوع چه مربوط به شرکت و خارج از شرکت با حجم بسیار زیاد سرقتی ها و بعضا نبود انی صالح مصرفی جهت تسریع در خرابی همچنین مشکلاتی پیش میاید
    در مواردی نیز برای یک مجوز حفاری باید دوماه در انتظار بود تعدادی مرکزی ها بعلت نبود مفصل های مورد استفاده در حوضچه ها و سیاست غلط تعویض مرکزی تا اخرین مرکزی سالم و بعد یکبار هزینه کردن جهت مفصل های هوادار از طرفی و بطور مثال در شهرستان ها نیروهای نگهداری pap لغو قرار داد شده اند و شرکت های pap بدون هزینه جهت مامور تحویل
    خرابی های adsl خود را طوری به مشترک تفهیم میکنند که مشکل از سمت شرکت مخابرات است
    و راهنمایی به ۱۹۵پیشنهاد میگردد و ما هم در عوض مشکلات خرابی adslمشترکین papرا به سمت ۱۹۵ راهنمایی میکنیم

  3. علی می گوید

    با سلام
    آمار خرابی به خاطر سرقتی ها بالاست.مشترک در سامانه20117 اعلام خرابی می کند و تلفن او در نوبت سیم کشی قرار می گیرد.مدیران محترم نیز در مورد شکایات 195 ، بازرسی و روابط عمومی پیگیری بسیار بالایی تا رفع خرابی دارند که البته این اجحاف در حق مشترکینی است که در نوبت هستندو صد البته به مشترک حق بدهید که خرابی را از مسیری غیر از 20117 پیگیری نماید.

  4. همکارشرکتی می گوید

    متاسفانه عده ای خائن درمخابرات تشریف دارن هم رسمی وهم شرکتی وفکرمیکنندباسوق دادن مشترکین به195 ازمخابرات انتقام میگیرند درست است مدیران درحقمان اجحاف میکنند اماهرچه داریم ازاین شرکته

    1. مهدی می گوید

      همکار گرامی چی داریم بخدا الان نه برنج داریم نه گوشت و نه مرغ حتی کرایه ماشین هم ندارم فردا برم سرکار موندم
      چیکار کنم برم از کی بگیرم
      یعنی ۱۰۰۰تومان هم پس انداز نداریم
      اون وقت شما چطور میگی هرچه داریم از مخابرات داریم مگه ما چیزی هم داریم که از مخابرات باشه

  5. ناشناس می گوید

    اون همکاری که این کارو میکنه اصلا اعتقادی به نظم و قانون نداره این اوج نادانی است به خدا

    1. مهدی می گوید

      همکار ناشناس نظم و قانون الان شما تو مخابرات نظم و قانون می بینی الان ۳۰برج هم تموم شد اما متاسفانه به بخاطر بی نظمی مدیران و عدم مسئولیت آنها در مقابل نیروی انسانی فعلا خبری از حقوق نیست معلوم هم نیست کی بدن وقتی مدیری با حقوق بالا و ان چنانی
      و مسئولیتی که بهش واگذار شده نظم و قانون را رعایت نمیکنه چرا منی که این همه کار میکنم و۴میلیون حقوق میگیرم
      نظم و قانون را رعایت کنم از این به بعد گور بابای مخابرات هرچه میخاد بشه بشه
      ببخشیدمعذرت میخوام از همه خواندگان
      وقتی …….

  6. حسیب می گوید

    سلام. اگرچه این موضوعی که مطرح شد ممکن است صحیح باشد اما شخص بنده بعوان همکار برای خرابی تلفن منزل چندین بار به همکاران در بخشهای فنی و …تلفنی گفتم تا در 20117 خرابی ثبت نشود ولی نتیجه نداد…در 20117 اعلان خرابی کردم یکبار بجای رفع مشکل بوق تلفن هم قطع شد …ناچار در 195 شکایت ثبت کردم…طی کمتر از یک روز مشکل حل شد….آیا با چنین وضعیتی بهترین پیشنهاد همان شکایت در 195 نیست ؟…انان که ایراد میگیرند ابتدا فرایند کار را ارززیابی و نقایص را ببینند و نقاط ضعف را بطرف کنند تا کار به شکایت 195 نرسد…

  7. مهدی می گوید

    دلیل مشخص نارضایتی کارکنان از شرکت مخابرات ایران ولاغیر!!!!!!!!!

  8. خراسانی می گوید

    سلام بر سردبیر عزیز و گرامی 117 نیست 20117 است

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنونم
      درستش میکنم

  9. یوسف می گوید

    سلام سردبیر عزیز
    در محل کار ما اگر مشترک بدون اطلاع به سامانه ۲۰۱۱۷ شکایت کند شکایتش بدون پاسخ بسته میشود و به شاکی اعلام میشود. مشکل اینجاست که اگر به سامانه اعلام کرده باشد و مثلا سرقت کابل باشد ، مسئولین اصرار دارند تا بدون نوبت در صورت وجود کابل خرابی رفع گردد. بیچاره مشترکی که با ما تعامل دارد و در نوبت کابل هست ولی یک مشترک شاکی از طریق ۱۹۵ زودتر به هدف میرسد. مثلا ما داریم مشترکی که حدود ۳ ماه تلفنش به علت سرقت زیاد هنوز قطع هست ولی یک شاکی در مدت کمتر از یکماه کابلش که سرقت شده است کشیده میشود.
    اینکار آزاردهنده است.برای همین همکارانی که کمی از کارشان و مخابرات راضی نباشند مشترک را به سمت ۱۹۵ راهنمایی میکنند.هم به هدف میرسند و هم در نزد مشترک جزو کارکنان صادق تصور میشود.امسال در مرکزی که کار میکنم بیش از ۱۰ کیلومتر کابل برای جبران سرقتی ها مصرف شد و هنوز ۲۸۰ فقره سرقت مانده ند. سارقین همیشه از ماجلوترند.

  10. مهدی می گوید

    دست اون همکاران درد نکنه بسیار کاری خوبی میکنندکلا مخابراتو باید با خاک یکسان کرد
    بی خودترین اداره همین مخابراته خدایی انصاف نیست تو مخابرات وجدان کار ی داشته باشی
    حیف اون روزهایی که برای این خراب شده این همه با جان و دل کار کردیم حیف

    1. همکار می گوید

      معلوم است که شما …………..
      (سردبیر- … قابل انتشار نیست)

      1. مهدی می گوید

        نه معلوم که شما کار نکرده حقوق یا مفت میگریی ؟

  11. محبوبه می گوید

    حتی مورد داشتیم مشترک اول در ۱۱۷ اعلام خرابی کرده و چند ثانیه بعد در ۱۹۵ اعلام شکایت کرده چون بهش یاد دادن یه خرابی ایتجا ثبت کن بعد بروه ۱۹۵.
    همچنین متن ثبت شده در ۱۹۵ اکثرا یکنواخت است یعنی می نویسند قطع ارتباط به ۲۰۱۱۷ اطلاع داده شد خرابی رفع نگردیده. زمانی هم که درسامانه ۱۹۵ نام اپراتور را بررسی می کنی تماس تلفنی و با یک اپراتور خاص است

  12. ناشناس می گوید

    یک دور باطل! از مخابرات به دولت شکایت می‌کنند، دولت توانی برای رفع مشکل ندارد، مشکل را به مخابرات بر می‌گرداند، مشکل باقی می‌ماند و دوباره.

نظرات بسته شده است.