مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

جلسه اعضای شورای عالی تشکل ها با مدیر عامل مخابرات برگزار شد

مخابرات ما- نتایج جلسه اعضای شورای عالی تشکل ها با مدیر عامل و معاون توسعه نیروی انسانی مخابرات

مخابرات ما – پس از جلسه امروز اعضای شورای عالی هماهنگی  تشکل های کارگری مخابرات – که از این پس شورای عالی نام برده می شود-  با مدیر عامل و معاون توسعه نیروی انسانی مخابرات، توسط باقری یکی از اعضای فعال شورای عالی و همچنین عضو انجمن صنفی کارکنان مخابرات منطقه قم، گزارشی در اینستاگرام ضبط و پخش شده است که متن زیر ضمن تشکر از ایشان، از همان ویدئو گرفته شده است.به بیان دیگر کل متن به نقل از ایشان ذکر گردیده است.

 

در جلسه امروز، مهندس سلطانی به تلاشش برای تغییر تعرفه اشاره کرد که “از سال گذشته چند بار تغییر تعرفه قطعی شد اما در نهایت اجرائی نشد تا اینکه مصوبه با توجه به بخشنامه معاون اول رئیس جمهور  به ستاد تنظیم بازار  گره خورد و تا الان هم اتفاقی نیفتاده است  لذا ما به سبب افزایش هزینه ها در پرداخت حقوق مشکل داریم.”

در جلسه اعلام شد که پرداخت حقوق ماه گذشته هم زمان شد با سررسید ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی صکوک مخابرات، لذا پرداخت حقوق به تاخیر افتاد.

اعضای شورای عالی در جلسه  تاکید داشتند بر اینکه در هر حالتی حقوق به موقع پرداخت شود اما بحث کمبود منابع مطرح شد و اینکه پرداخت حقوق  با سررسید بدهی ها یکی شده لذا منابغ کافی برای پرداخت وجود ندارد.

بحث تبعیض ها د ر همراه اول، با بخش ثابت و مخابرات ایران مطرح شد از جمله پرداخت وام قرض الحسنه مسکونی در همراه اول که مهندس سلطانی این تبعیض ها را ناورا می دانست.

اصرار شورای عالی ، صدور احکام   بر اساس مصوبه و آیین نامه حقوق و دستمزد  سال ۸۹ بوده است اما  از سوی مهندس سلطانی و دکتر فرقانی معاون توسعه نیروی انسانی اعلام شد   که پرداخت حق جذب پیوند خورده با بودجه ۷۵ درصدی مصوب توسط هیئت مدیره ضمن اینکه  بر اساس همان مصوبه رفاهیات هم مطابق سال ۱۴۰۰ پرداخت می شود.

 

در این جلسه دکتر فرقانی اشاره کرد که  معاونت توسعه نیروی انسانی مخابرات  در آینده ای نزدیک شیوه نامه ای برای صدور احکام حق جذب صادر خواهد کرد و  بر اساس آن  احکام سال ۱۴۰۱ با همان افزایش قانونی  صادر خواهد شد.

با توجه به اینکه مطالبات پیمانکار HR با تاخیر پرداخت شده دکتر فرقانی  در جلسه گفت که  تا آخر خرداد احکام شاغلین صادر خواهد شد.

شورای عالی تاکید و خواسته اش اجرا مطابق قانون و آیین نامه مصوب ۸۹ بوده است اما اعضای شورا تاکید کرده اند که اگر این اتفاق نیفتد انگیره سازمانی به شدت افت می کند و قطعا گروهی از  همکاران مسیر قانونی را پی خواهند گرفت و مخابرات دچار مشکل خواهد شد.البته در جلسه تاکید شد هنوز  موضوع حق جذب و رفاهیات  قطعی نیست و احتمال تغییر وجود دارد.

نکته بعدی وضعیت شرکت ناک و تحمیل هزینه های زیاد این شرکت به دلیل نوع عملکردش  به مخابرات بود که اعضای شورای عالی تاکید داشتند باید هزینه های این شرکت جدی گرفته شود.

 

وضعیت بیمه های تکمیلی هم در جلسه  مطرح شد.مهندس سلطانی گفت بیمه تکمیلی هم گره خورده به کمبود منابع مالی،  مدیریت نقدینگی و کسری نقدینگی یکی از مشکلاتی است که این مشکلات را ناخواسته بوجود آورده اما بتازگی برای پرداخت کسور تامین اجتماعی تامین اعتبار شده است که امیدواریم پرداخت شود

 

از سوی شورای عالی ادغام همراه اول با شرکت مخابرات ایران یا در حقیقت سپردن همراه اول به استانها و هزینه هایی که این تفکیک به مخابرات تحمیل می کند مطرح شد که  مدیر عامل مخابرات  گفت در این خصوص بررسی هایی انجام میشود اما هنوز خیلی زود است که انتظار  نتیجه داشته باشیم.

موضوع دخل و خرج استانها برای پرداخت حقوق هم مطرح شد. شورای عالی معتقد است که اگر قرار است طرح در استانها عملیاتی شود و استانها خودکفا شوند باید منابع مالی همراه اول هم در اختیار استانها قرار گیرد.

پرداختهای جاری  محل چالش بسیار جدی حاضران  با مدیریت مخابرات بود ولی به نتایج مشخصی هم نرسید.

 

 

1373650cookie-checkجلسه اعضای شورای عالی تشکل ها با مدیر عامل مخابرات برگزار شد

Please rate this

0 1 2 3 4 5
40 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    مخابرات یک را دارد….باید دولتی شود فقط

  2. رزمنده می گوید

    با سلام
    انسان مومن چند بتر باید از یک سوراخ گزیده شود!!! سالهاست که جلسه برگزار میکنند و صورتجلسه امضاء می کنند ولی هیچکس پایبند گفته ها و امضاء خود نیست نه جانم تنها راه باقی مانده فقط و فقط :تجمع تجمع تجمع تجمع تمع تجمع تجمع تجمع تجمع تجمع تجمع تجمع که امیدوارم دوستان و همکاران به خود آیند و تا دیر نشده اقدام کنند که فردا دیر است از ما گفتن خود دانید.

    1. دالخان می گوید

      موافقم

  3. دلسوز آگاه می گوید

    سلام بر مجموع مخابرات مایی ها بخصوص سردبیر عزیز و مخاطبین گرامی ، می دونید فرق کشور های جهان سومی یا کشور های در حال توسعه با کشورهای مدرن و پیشرفته و فوق قوی اقتصادی در چیست ؟ همون کشور هایی که بهشون کشورهای استعمارگر هم گفته میشه 😐 ! و همینطور میدونید که از نظر ما اونا اهل باطل و ظلم و ستم هستند و ما اهل انصاف و عدل و جوانمردی و بر حق ، اما چرا اونا همیشه منظم و موفق در امور و موفق در خدمات رسانی هایشون به مردمشون هستند ، بطور مثال نظم در لیگ های فوتبالشون رو ببینید ، تمیزی شهرها و معابر و مترو ها و مکانهای عمومی شان رو ببینید ، قوانین مستحکم کارفرما و کارگران شون رو بررسی کنید ، حتی مراکز تفریح و خوش گذرانیشون چقدر منظم و قانونمند و ایمن است مثل کنار دریاهاشون ، پس چرا مایی که بر حقیم اینچنینیم و آنهایی که باطل آنچنین ؟ فکر کنم جواب این است آنها برای عمل کردن به آنچه که برایشون قانونه و لازم الاجرا ، مصمم هستند و هنرمند و با انصاف آن هم با تمام توان ظرافت کارشونو به پیش می برند ولی ما چی ؟ در انجام حق و حقوق ها سستیم ، بی تفاوتیم و بی خیال و بد سلیقه ، حال و روز امروز مخابرات گواهی بر این ادعاست .

    1. رصدگر می گوید

      سلام
      البته که هسته کلام شما درسته و منظور شما این هست که عمل به قانون هر جا باشه نتایج مثبت داره. ولی مثال صحیح نیست و ما هم توی مثال مناقشه نمی کنیم.
      نوشتم که نگی نخوندی!😉

  4. هادی می گوید

    سلام هردم از این باغ بری میرسد اینجوری معلوم این ماه طبق ۱۴۰۰ حقوق میدن

  5. کارمند می گوید

    این جلسه یعنی کشک…..

  6. مهدی رضایی می گوید

    سلام
    با خواندن این گزارش یاد دعوای زن وشوهری افتادم که رفتند پیش ملا و ایشون بعد از گوش کردن حرفهای زن گفت حق باشماست و اندکی بعد با گوش کردن حرفهای مرد هم گفت حق باشماست و اقای مدیر عامل هم میگه تبعیض در همراه اول نارواست و گره زدن بیمه ها به نقدینگی درست نبوده باید پرداخت شود و حقوق هم باید سر موقع داد و تعرفه را باید افزایش داد سر گاو را ببرید و سپس خمره را بشکنید ….و از علم و دانایی ملا در حیرت بمانید

  7. بازنشسته ۹۳» ۹٪ می گوید

    گره کور
    لغت‌نامه دهخدا
    گره کور. [ گ ِ رِ هَِ ] (ترکیب وصفی ، اِمرکب ) گرهی که بسختی باز شود، یا اصولاً باز نشود.

  8. کارمند دلسوز می گوید

    ” اما بحث کمبود منابع مطرح شد و اینکه پرداخت حقوق با سررسید بدهی ها یکی شده لذا منابغ کافی برای پرداخت وجود ندارد.” اما مشخص نکردند تا جند ماه این مصیبت ادامه داره و قسط مخابرات با زمان حقوق دادن یکی شده . خیلی جالبه مخابرات وام میگیره و معلوم نیست کجا هزینه میکنه اونوقت برای قسطش کارمند باید جورش رو بکشه هم حقوق با تاخیر بگیره هم افزایش سالانه حقوقش انجام نگیره و هم معوقات جزو دیون بشه ، واقعا جالبه. درواقع حقوق کارمندان ضمانت دریافت وام مخابرات شده. چرا آن زمان که میخواستند وام بگیرنند منابع پرداخت اقساطشون رو مشخص نکردند در بودجه مثل پرداخت حق جذب و افزایش رفاهیات ۱۴۰۱ که در بودجه دیده شده که کاهش یابد.

  9. رسمی می گوید

    خوب اینها که ازقبل هم مشخص بود .پس برا چی رفته بودند جلسه ؟فکر کنم مدیر عامل ومعاونش هم مثل سایر همکاران بیکارشدند وانگیزه کارندارن.

  10. ناشناس می گوید

    یعنی هههههههههههههچچچچچچچچچچچچ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

  11. عبدا... می گوید

    سلام برسردبیر گرامی
    ببخشید اینها ازطرف کدام گروه ازمخابراتی ها رفته بودند جلسه ؟؟موضوع اصلی که درتمام خواسته های تشکلهای مختلف مطرح شده بود ظلم به پرسنل پیش کسوت وبازنشستگی اجباری وایجاد مشکلات درسالهلی پایانی وحذف حق جذب وتنزل پست کارمندان بالای ۳۰سال خدمت بخصوص ایثارگران ، بوده که باتمام قوانین کشور .کار.مصوبه مجلس تضاد داشته ویک عمل غیر قانونی است.وبایستی سریعا هیئات مدیره باتوجه به ناتوانی درانجام تعهدات خود آنرالغونماید.
    نمیدانم این موضوع چرا مطرح نشده واگرشده چرا درگزارش نیامده است؟ شایدهم منافع شخصی افراد درآن نبوده است .ولی این یکی از اصلی ترین خواسته های پرسنل رسمی است چرا که اکثر قریب به اتفاق پرسنل رسمی درسالهای آخرخدمت هستند واین موضوع برای همه پرسنل حایز اهمیت است.واگرظلم نهادینه شود گریبان همه را خواهد گرفت.

  12. ناشناس می گوید

    مستحق بودم و اینها به زکاتم دادند.

  13. قهرمان می گوید

    کلا همه دوستان چند بار این مطلب را بخونند و ببینند چه دستاوردی داشته این جلسه..واقعا متاسم برای تیم ضعیف شورای عالی

  14. ممد می گوید

    واقعا یعنی چی؟هرچی اینا میگفتن باز سلطانی حرف خودش رو میزد

  15. تیمور تاش می گوید

    چرا بیمه ها رو واریز نمیکنن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  16. منتظر می گوید

    سلام سردبیر عزیز

    از پرداخت حقوق خرداد خبری دارید؟

  17. رسمی می گوید

    رفع تکلیف کردن دوستان تشکل دستشون درد نکنه !! مرد حسابی تو نماینده مایی یا خبرنگار حوزه آی تی ؟؟؟ رفتی سوال میکنی ؟؟ بگو اگر نشه اعتصاب سراسری راه میندازیم به ما چه تعرفه نرفته بالا آهان اون موقع که سود ده بودی حقوق ما رو چند برابر کردی که الان زیان دهی ما حقوق نگیریم؟

  18. پرنده آبی می گوید

    سلام

    خیلی عجیب هست که هنوز شورای عالی با مدیر عامل جلسه می گذارد. بعد از چند سال جلسه گذاشتن عدم نتیجه آیا باز هم باید از همان مسیر طی طریق کرد؟ خوب اگر قرار بود این مسیر به نقطه ای منتهی شود در این چند سال میشد. این جلسات فقط و فقط گذران عمر است و هدر دادن وقت.
    راه چاره یا اعتصاب است یا راهکاری برای افزایش تعرفه وگرنه این جلسات هیچ نتیجه ای دربر ندارد. ( آخرین جمله گزارش نیز بیانگر همین موضوع بود)

    1. گوشه گیر می گوید

      اعتصاب اعتصاب اعتصاب
      باهات موافقم

  19. بسم الله القاصم اجبارالجبارین می گوید

    عالم بی عمل مانند زنبور بی عسل است . از این حرفها که یک ثنار هم ارزش ندارد خیلی گفتند و گفتند ولی هیچکدام عملی نشد . از عهد بوق تا عهد ناکجا اباد مشکل مالی دارن اخرش معلوم نشد مشکل مالی کی حل خواهد شد…….معلوم نیست . تا جلسه بعد وبخور بخور دیگر . خوشحال شدیم دوستان . جلسه بعد منتطریم . ای وشو هی فردا درستش مکنی .

  20. ناشناس می گوید

    این گزارش که شد مجموعه‌ای از تضادها و تناقضات!
    بلاخره حق جذب و رفاهیات مصوب هیئت‌مدیره و قانونی هست، یا خیر؟
    چطور قرار بر صدور احکام تا آنتهای خرداد شد، در حالیکه فقط ۵ یا ۶ روز کاری مونده و همزمان هنوز حق جذب و رفاهیات نهایی نشده و امکان و احتمال تغییر داره؟!؟!؟

    1. رسمی می گوید

      دوست عزیز اینو از سر دبیر بپرس که با اقایون سر و سر داره

نظرات بسته شده است.