مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- لطفا هیچکس بویژه مدیران تصمیم عجولانه نگیرند

مخابرات ما- (سردبیر)- در مضطرب ترین لحظه های مخابرات کشور به همه سلام می کنم.شاید مهمترین حرفهایم را می خواهم بنویسم بنابراین دنبال نقطه شروع خوبی می گردم.

طی دیروز و امروز آشفتگی در مخابرات کشور زیاد شد که امری غیرعادی نبود! مدتهاست به همه اعلام خطر کرده ام! گفته ام اگر تغییر شیوه داده نشود بحران نیروی انسانی با وجود فشارهای این سالها بروز خواهد کرد.حداقل بحرانی که نیروی انسانی ایجاد می کند از بین بردن کیفیت فعالیت در مخابرات و اثر مستقیم آن روی درآمد مخابرات خواهد بود.

با تعویق پرداخت حقوق بویژه در سال جاری، نیروی انسانی به شدت عصبانی است.از سوی دیگر مدیران وقتی عدم تعادل هزینه-درآمد را در مخابرات می بینند از نیروی انسانی انتظار دارند صبر پیشه کند گاهی هم به تعدیل نیرو می اندیشند.

نیروی انسانی واکنش شدید از جمله تجمع و تعطیل کردن کار نشان می دهد.

مدیریت به فکر همان چیزی می افتد که دو سال پیش با همین اندیشه وارد شد.نیروی انسانی مازاد زیاد است و باید کاهش پیدا کند.

با همین تفکر ۲۰۰۰ نفر سال گذشته از مخابرات خارج شدند که ضایعه بزرگی بود ولی جای آنان را اکثرا نیروهای شرکتی پر کردند بدون اینکه ریالی دستمزد بگیرند.

اینک مدیران می خواهند کارکنان صبوری کنند اما کارکنان با وجود سختی معیشت و تورم افسار گسیخته توان صبوری ندارد!

اینک چه باید کرد؟

از این به بعد باید اسراری را برملا کنم.پس باید به گذشته برگردم.در طی این سالها بیش از یک سردبیر یا مدیر مسئول یک سایت بوده ام.علاوه بر حل مشکلات فردی-اداری افرادی که به من مراجعه کرده اند در سیاست های مهم و تاثیرگذار به دنبال عبور مخابرات در شرایط گذر و وتغییر سیستم بوده ام.این امر نیاز به ارتباطات با همه دستگاه های موثر داشته است تا اینکه در آخرین نقطه مجلس وارد شد.

از سیم مسی باید بگذریم و به فیبر نوری برسیم.به این می گویم دوره گذر.اگر این امر به مرور انجام می شد امروز این مشکلات را تجربه نمی کردیم.قیمت گذاری اینترنت vdsl  و ftth  با اپراتور است و دولت در آن دخالتی ندارد لذا دولت نمی توانست مانع درآمد مخابرات شود.

در این سالها پیوسته بین سهامداران اختلاف بوده است.بویژه در نصب مدیر عامل.همیشه دود دعوای وزارت ارتباطات با اعتماد مبین به چشم مخابرات رفته است.این وضعیت فعلا درست شدنی نیست!

با توجه به بحران موجود، همه باید بدانید که از ماه های آینده وضعیت پرداخت حقوق بدتر خواهد شد.این یک واقعیت است.دلایلش را در مطلب قبلی نوشته ایم.

اینک در طی ده روز آینده به دنبال تحقق نسخه رهایی بخش خودمان برای مخابرات هستیم.واقعیت این است که اگر مخابرات ایران قدری همکاری می کرد این نسخه نجات بخش تا امروز ثمر داده بود ولی عدم اطمینان وزارت ارتباطات و مخابرات به یکدیگر نقشه های ما را به تاخیر انداخت.

ولی دیگر به سیم آخر زده ایم! از طریق مجلس اقدام کرده ایم.یا هر دو طرف باید به شرایطی متعادل رضایت بدهند و به این نسخه نجات اعتماد کنند یا دیگر دوران مدیریت شان به پایان می رسد.بدون تعارف! یعنی افراد تاثیرگذار کشور تصمیم گرفته اند به نسخه ما عمل کنند و عامل عدم اجرای آن به شدت در تنگنا قرار می گیرد.هرگز این یک تهدید نیست بلکه همه به این نتیجه رسیده اند که باید بحران مخابرات خاتمه پیدا کند.

این نسخه ماه هاست به دلایل مختلف به تاخیر افتاده است.

بنابراین از همه به عنوان سردبیر و دوستدار مخابرات خواهش بزرگی دارم.هم گروه مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران و هم کارکنان رسمی و شرکتی آن! تمنا می کنم به مدت ده روز  صبور باشند و تصمیمات متاسفانه بحران زای خود را عملی نکنید!

در پایان به مدیران مخابرات .باور کنید در حال حاضر هیچ نیروی مازادی در شرکت نداریم.هر چه به اطرافم نگاه می کنم با کمبود نیرو روبروییم نه با نیروی مازاد.

بزودی مخابرات با ورود به صحنه فیبر و ارتباطات به تمام توانش احتیاج خواهد داشت!

۱۰ روز در مقابل سالهای سخت گذشته زمان زیادی نیست! اگر این طرح اجرا نشود قطعا مخابرات دیگر جای کار نخواهد بود و فردای آن باید همه ما برویم دنبال کارمان!

تعارف را کنار گذاشتم.آنچه گفتم قابلیت اجرائی تیم ماست.به آن اطمینان کنید هر چند که حتما تاکنون نشانه های آن را دیده اید!

تعدیل نیرو راه نجات نیست. بحران دیگری در کشور تولید نکنید!

کم کاری و تجمع فعلا موچب تجمع پول و نقدینگی در مخابرات نیست!

باید همه با هم هسته ای را بشکافیم که نتیجه اش آزاد شدن انرژی سیستم در مسیر درآمدزایی باشد.یک مخابرات بی پول ارتباطات یک کشور زا نابود می کند این را همه باید بدانید.

سپاسگزارم- سردبیر و مدیر مسئول مخابرات ما

مهرماه ۱۴۰۲

1450680cookie-checkسردبیر سلام می کند- لطفا هیچکس بویژه مدیران تصمیم عجولانه نگیرند

Please rate this

0 1 2 3 4 5
65 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    با سلام خدمت سردبیرمحترم
    واقعا چه رانتی پشت این قضیه هست که یک مدیری که اصلا مخابراتی نیست نمی توانند عوض کنند مطمئن باشید تا زمانی که یک نفر از دل مخابرات بعنوان مدیرعامل مخابرات ایران تعیین نکنند هر روز بدتر از روز قبل خواهد بود .

  2. مهدی می گوید

    این سردبیر میگه نیروی مازاد نداریم😳😳😮پس بفرماینداینهمه نیروی رسمی شاغل درمخابرات شهری که چندساله دوره بازنشستگی آنهافرارسیده وازمخابرات تشریف نمی برندوحقوقهای بالای ۲۵میلیون میگیرند…برای چیست وچه جوابی دارندبدهندهمین معزل زیادی هست
    البته شماجرأت گذاشتن این انتقادراندارید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بنده خدا
      نیروی اضافه که میگن از بچه های شرکتی حذف میکنن
      کلا رسمی ها مگه چقدر موندن؟

  3. مهدی می گوید

    ایران خودرووسایپا۱۰۰۰ساله میگن دلریم ورشکست میشیم امادولت هواشونو داره پوست ملت دارن میکنن امامخابرات که ارتباط توکشوربرقرلرمیکنه زیان ده هست وبایدکارکنان مخابرات مجانی کارکنن انصافااگرکارکنان مخابرات صلواتی هم کارکنندبازمیگن آخ آخ مخابرات زیان ده چی میخوادبشه

  4. هیچکس می گوید

    مگه زمانی که مخابرات درآمد سرشاری داشته ( البته برخلاف اظهارات مدیران هنوز هم دارد!!) ریالی با ما اضافه داده اند که ما بخش خصوصی حالا صبوری کنیم؟! یک عده ای خاص ماهیانه حق و حقوق منه قراردادی را در پوشش کذایی دو شرکت شسکام و تی سی تی میلیاردها می‌خورند و زمان حقوق ناچیز می‌گویند زیان ده هستیم!!بیمه هم که دوازده ماه پرداخت نشده است. بخش خصوصی به اندازه ی کافی صبوری کرده…بالاتر از سیاهی رنگی نیست. ناتوانی خودتان را پای نیرو نگذارید.

  5. ناشناس می گوید

    مشکل اینه که کسی رو بدون تجربه از مخابرات نداره رو بلند میکنند و از جایی دیگر میارم میکنند مدیر عامل شرکت معظمی همچون مخابرات

  6. ناشناس می گوید

    تو این ده روز مخابرات می خواهد خیالش از صدور پروانه راحت شود. همین

  7. سمی می گوید

    سلام
    مگه شما یک ماهه شرکت تاسیس کردید که نمیتونید اونو اداره کنید سالهاس که این شرکت با این درآمد دستتونه هرروز چالش وداستان جدید… . کارمندای قدیم زمان خودشون بهترین دوره رو گذروندن الانم که بازنشسته شدن دست بردار نیستن تو سمت های جدید ظاهر شدن ما جوونا چه گناهی کردیم که تو شما گیر کردیم … بترسید ….به حساب خود برسید قبل ازینکه به حسابتان برسند.

    1. میلی می گوید

      تا خودشون بودن همه چی به جابود نوبت ما که شد رییس و مدیر رو حذف کردن در مناطق مخابرات قشنگ مال خودشونه

  8. بازنشسته مخابرات می گوید

    کار باید دست کاردان سپرده باشد تا بتواند با دانش و تجربه کافی با اتخاذ روشهای هوشمند علمی و بروز شرکت مخابرات را از این وضعیت بحرانی نجات دهد و آینده شاغلین متخصص و بازنشستگان عزیز را بیشتر از این دچار بحران نکند. برادر سلطانی مدیر عامل محترم شما تمام تلاش خودت را کردی نتیجه نگرفتی لطفاً هر چه زودتر خودت را کنار بکش تا دیگران بتوانند راه حلی برای کاهش این مشکلات پیدا کنند.

نظرات بسته شده است.