مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شنیده هایی خوشایند و ناخوشایند

مخابرات ما- خبرهایی که قرار بود هفته گذشته منتشر کنیم بر اساس شنیده ها در اینجا بخوانید

کسانی که زود عصبانی می شوند لطفا هرگز این مطلب را نخوانند.

مخابرات ما- با دریافت وام صکوک توسط مخابرات ایران و تخفیف درشت ۴ هزار میلیاردی وزارت ارتباطات به مخابرات، انتظار می رفت به سرعت مطالبات تمامی گروه های شغلی و بازنشستگی پرداخت شود اما تاخیر در این امر قدری شبهه ایجاد کرد.

شنیده ها حاکی است مخابرات ایران به دلیل فشارهای بی اندازه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قصد دارد کلیه مطالبات بازنشستگان را از خواربار و مناسبت ها و مواردی مثل کمک هزینه ازدواج و فوت و … تا پایان سال تسویه کند. در جلسات پیشین مجلس و با حضور وزیر ارتباطات، مدیر عامل مخابرات و رئیس هیئت مدیره مخابرات این تصمیمات اخذ شده است.

مخابرات ایران از استانها خواسته است تمام مطالبات بازنشستگان را در یک لیست تحویل دهند. برخی استانها محاسبات آماده داشته اند لذا جمع خواربار مطالبه بازنشستگان در این استانها پرداخت شده.برخی از استانها نیز هنوز لیست محاسباتی خود را تحویل نداده اند. در هر حال شنیده ها حاکی است کلیه مطالبات بازنشستگان و مستمری بگیران بزودی پرداخت می شود.

 

اما در مورد شاغلین وضعیت بسیار نا امید کننده است.پس از برگزاری چند جلسه با نمایندگان شاغلین در انجمن صنفی مخابرات ایران و خراسان رضوی، مطالبات شاغلین پیگیری شد.در این جلسات با حضور بخشی از مدیران و اعضای هیئت مدیره، ابتدا مقرر شد برخی مطالبات شاغلین پرداخت گردد.حتی موارد پرداختی مشخص شد.قرار بود در جلسه ۴شنبه گذشته این موارد  با حضور  مدیر عامل و مدیران مالی و اعضای هیئت مدیره به بحث گذاشته شود و مصوبه نهایی از جلسه اخذ گردد.

اما شد آنچه نباید می شد!

به دلیل مخالفت شدید مدیر عامل و برخی اعضای هیئت مدیره و عدم حمایت رئیس هیئت مدیره از شاغلین، به هیچ وجه هیچ مبلغی از مطالبات کارکنان و شاغلین مخابراتی پرداخت نمی شود.این تصمیم مایه تعجب بسیار آگاهان شد.در واقع باورکردنی نبود.همان خبری که قرار بود ۴شنبه اعلام کنیم همین بود.منتظر نظر موافق مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره بودیم.اما باز هم در مخابرات، چیزی رخ داد که معکوس مذاکرات قبلی بود.

جدا از نتیجه، تلاش نمایندگان شاغلین در انجمن صنفی مخابرات ایران و خراسان رضوی  قابل تقدیر است.امیدوارم این دو  گروه از فعالیت هایشان در دو هفته گذشته گزارشی تهیه کنند و برای انتشار به مخابرات ما بسپارند.

اینک دیگر شاغلین تنها مانده اند.از مدیران انتظاری نیست  و تشکل های دیگر استانها نیز در این تصمیمات مهم عقب نشسته اند.

 

شرکتی ها هم در این میان مظلوم واقع شده اند.این گروه حتی سنوات ۱۴۰۱ خود را دریافت نکرده اند و هنوز تصمیمی هم برای پرداختش اعلام نشده است. مطالبات ریالی سالهای گذشته آنان پرداخت نشده و هیچکس هم به فکر پرداختش نیست.

کلا شاغلین مظلوم واقع شده اند.شاغلین از لیست پرداخت مطالبات خط خورده اند.بحث بر سر این نیست که چرا مطالبات بازنشستگان پرداخت می شود بلکه مقصر اصلی در انباشت این مطالبات خود مخابرات است و باید طبق قانون همه را به سرعت پرداخت کند اما ….

این دلیل نباید باعث شود شاغلین را از یاد ببرند.بدون تعارف از  جلسه روز ۴شنبه این نتیجه حاصل می شود که اصولا شاغلین، دیگر در این شرکت به حساب نمی آیند! مدیران گمان می کنند شاغلین حقوق زیادی می گیرند و دیگر شایسته دریافت هیچ پول دیگری نیستند.در حقیقت این مدیران گمان می کنند رسمی ها قراردادی ها و شرکتی ها هم مثل آنها حقوق می گیرند و مشکلی ندارند.این گروه باید به پاسخ یک سوال فکر کنند:

درآمدهای نجومی مخابرات در برنامه سال۱۴۰۳ باید توسط چه کسانی اجرائی شود؟ شاغلینی که هرگز دیده نشده اند؟

این خبر آنقدر در روحیه شاغلین تاثیر منفی خواهد داشت که ما چند روز انتشار آن را به تعویق انداختیم اما در نهایت چاره ای جز اعلام آن نداشتیم.

یکی از دلایل مظلوم واقع شدن شاغلین، برنامه بازنشستگی مخابرات است. مخابرات در عین حال که می خواهد رسمی ها و قراردادی ها و شرکتی ها به اصرار بازنشسته شوند و شرکت را ترک کنند ، اما هیچ طرحی برای پرداخت پاداش سنوات پایان خدمت آنان  اعلام نمی کند و بیمه هایشان را نیز پرداخت نمی کند. یعنی مخابرات نمی داند چه زمانی پول بازنشستگان جدید را خواهد داد… هیچ تعهدی هم در پرداخت ندارد … هر کسی می خواهد خودش برود ….

1478860cookie-checkشنیده هایی خوشایند و ناخوشایند

Please rate this

0 1 2 3 4 5
139 نظرات
  1. عبدالمجید می گوید

    با سلام شاغلین استانها باید با تشکیل شورای صنفی و شکایت رسمی از مخابرات حق خود را بگیرند. حق گرفتنی است.

  2. علی نجفی می گوید

    سلام آقای مدیر مخابرات چه کسی به شما این اجازه را داده هر جور دوست داری عمل بکنی چجوری حق بیمه را پرداخت نکردن بازنشسته بشیم مگر خودت خونواده نداری اخر سال اینجوری ما را به خاک سیاه میشونی در خلوت خلوت خود با خدای خودت به اعمالت نگاه کن به رسول خدا قسم همینجوری خودم به علت موج گرفتگی روزی چندتا آرام بخش میخورم شما بدترش نکن تا کار دست خودم و شما ندادم چرا از وقتی شما مدیر شدید اینهمه گرفتاری داریم آقای سردبیر شما را بخدا قسم این پیام را بگوش آقای سلطانی برسونید دیگه دارم روانی میشم یعنی در این کشور کسی نیست شما که رسانه داری بدبختی ما را بهشون خبر بدهید

  3. همکار می گوید

    حقه مونه هربلایی بسرمامیارن انشاالاه بدتراز این بشه

  4. ناشناس می گوید

    فقط باید شکایت کنیم مثل بازنشسته ها از این صحبت کردن ها ونوشتن فحش واه وناله از مدیران هیچی به ما نمیرسه فقط وفقط باید همه پرسنل چه رسمی وچه شرکتی باید شکایت کنن

  5. محسن می گوید

    پرداخت حقوق خشک و خالی بهمن اتمام حجت با کارمندان رسمی بود.
    از سال آینده بچرخ آقای سلطانی تا بچرخیم.

  6. همسر شرکتی می گوید

    سلام
    من همسر یک نیروی شرکتی هستم با دو فرزند با حقوق ماهی نه میلیون با ماهی نه میلیون قسط و اجاره خونه بدهی وشهریه مدرسه و پول سرویس و….یک سال هست که منتظر یک سنوات ده میلیونی هستم بلکه گره ای از مشکلات ما رو باز کنه آقای مدیر اگر شما و اطرافیانتان شاغلان دریافتی تون بالا هست خبر از زندگی نیروهای شرکتی دارین که همه روز بخاطرمشکلات مالی با بحث و جدل میگذرونیم و آرامش از زندگی ما خیلی وقته رفته حتی کارخونه های کوچیک هم دم عید همه معوقات تسویه میکنن وحتی ممکنه آجیل و شیرینی هم به نیروهایشان بدن ولی ما از پارسال تا حالا درگیر گرفتن حق خودمون هستیم از بس که به بچه ها قول دادیم و نتونستیم عمل کنیم شرمنده شدیم
    آقای سلطانی شما که دریافتی بالا دارید کاش حداقل یک ماه با نه میلیون حقوق شروع میکردین تا ببینین تا چند روز دوام می آورید اون وقت برای سنوات شرکتی ها اینقدر تعلل نمیکردین
    من به عنوان همسر یک نیروی شرکتی به شما می‌گویم
    کارد به استخوانم رسیده
    از این وضع پرداخت حقوق از این مقدار کم حقوق از این ندادن حق ها
    بترسین از اه مظلوم

  7. یک کارمند می گوید

    با سلام
    مقصر خودمون هستیم . اول از تاخیر یک روزه حقوق شروع شد . ارام ارام حقوق به وسط ماه کشید . بیمه های تکمیلی خراب شدند . بیمه اصلی خراب شد .
    حالا که دیگه نباید از مطالبات حرفی بزنیم .
    تا حالا برای کدوم یکی از اینا کل کشوربا هم متحد شدیم و اعتراض کردیم . واقعا هیچ وقت اعتراض نکردیم .باید منتظر بلاهای بزرگتر هم باشیم . از ماست که برماست .
    جوری باهامون رفتار شده که اگه حقوق را پنجم ماه پرداخت کنن کلی به به و چه چه می زنیم .
    بحث رسمی وخصوصی ، شاغل و بازنشسته نیست . بحث تعهد شرکت به کارکنان است . شرکت نامتعهد نباید انتظار تعهد و تعلق خاطر کارمندی که به ان ظلم می کند را داشته باشد .
    آقایان نشسته اند دو دو تا چهارتا می کنند که از جیب کارمند بزنن و انتظار کار و فقط کار را دارند .این شبیه برده داری است نه چیز دیگری .

  8. محمد می گوید

    با این شیوه نحوه مدیرت شرکت معظم مخابرت ایران ، برای آقایان سید هاشمی ، محمودزاده ، سلطانی و امثالهم متاسفیم ، شاغلین وجود نداشته باشند مدیران هیچ هیچ اند و جایگاهی در این مجموعه نخواهند داشت.

  9. سلام فرمانده می گوید

    سلام و عرض ادب، مگه مطالبات بازنشسته ها چقدر هست که این وام جوابگو نیست؟

  10. همکار بازنشسته می گوید

    سلام، لطفا اخبار را دقیق به مخاطب ارایه نمایید،
    پرداخت فقط کمک هزینه خواروبار بدون مناسبتهای ملی، مذهبی و صنفی، آن هم با ضریب سال ۱۴۰۰ معنیش تسویه حساب کامل نیست، بلکه پرداخت علی الحساب بخشی ار مطالبات معوق بازنشستگان می باشد .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      همه رو میخوان پرداخت کنن

    2. سلام فرمانده می گوید

      به نظرتون تو این شرایط مخابرات که نیروهای شرکتی تو گذران زندگیشون موندن آیا اولویت با شما بازنشسته ها بود یا سنوات نیروهای شرکتی؟ واقعا متاسفم برای همه مون

      1. بازنشسته می گوید

        البته که اولویت با باز نشسته اس چرا که از سال ۱۴۰۰طلبکار هستن نیروی شرکتی هم اگه حقشو میخواد اعتراض کنه پیگیری بازنشسته ها مدیریت رو وادار کرد حق آنهارو پرداخت کنه جانم

  11. ناشناس می گوید

    سلام
    مدیران شرکت ، وظیفه خودشون رو خوب بلدن.همه این نقشه ها فقط برای نابودی مخابرات و فروش املاک و اعلام ورشکستگی هست.

  12. مسعود می گوید

    سلام سردبیر
    واقعا مدیران مخابرات چه فکری میکنند که عملکرد به این ضعیفی دارند؟؟؟؟
    خجالت اوره واقعا.
    بنظر من هم اگر همه ی شاغلین متحد بشن اتفاقات خوبی میفته و درسd برای مدیران آینده میشه که بفهمند شاغلین و راضی نگهداشتن اونها راس کارها باشه.
    سردبیر جان شما بفرمایید برای گرفتن حق مون در این فرصت کوتاه چکار کنیم و به کجا شکایت کنیم تا جواب بگیریم؟؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      فعلا فرصت بدین این چند روز بگذره
      الان از این حرفها نمیشه زد

  13. ناشناس می گوید

    وای خدایا هم ماه رمضان در پیشه هم عید آخه بدون پول باید چه کنیم با دو بچه بابا به خدا به پیغمبر تورم بالاست با این چندر غاز نمیشه زندگی کرد کاش مدیران نالایق بفهمند

  14. رسمی خراسانی می گوید

    سلام از ماست که بر ماست
    اگر مدیر عامل ذره ای هراس بهش غالب میشد باید متوجه میشد رسانه ای کردن این ممانعت در آستانه انتخابات براش چه عواقبی داره… اختلالی در ارتباطات به وجود بیاد و ما کمک نکنیم بعد حسابش با کریم الکاتبین هست…. اووووف بر ما که مدیر عامل نمیدونه فرمان پایداری ارتباط دست کی هست و این طور رجز خوانی میکنه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      باز هم کوچکترین اتفاقی بیفته همکارا نمیذارن مشکل باقی بمونه
      در همین ایام دهها مرکز در سراسر کشور دچار مشکل شده همکاران بالا آوردن مرکز رو
      در همین استان شما هم کم نبوده

    2. ناشناس می گوید

      ایرانسل با یک صدم نیروی مخابرات سرویس دهی میکنه عالی وبا کیفیت مخابرات هم باید در حد ایرانسل کوچک بشه این همه نیرو میخاد چکار کنه همه بالا بیست ساله هارو بازنشست کن با سی روز حقوق ملت برن به زندگیشون برسن ، نه سیم داری نه امکانات داری تلفن ثابت هم که ول معطله همشون قطعا یه ابونمان الکی ماهی ده هزار تومان آبونمان بدون خدمات از مردم میگیرین

  15. شرکتی خدمات اول می گوید

    ما به سنواتمون احتیاج داریم خدایا…

  16. ناشناس می گوید

    یک بار انگیزه به کارمند ندادن کاش فکر کنن این همه طرح ملی که میدین نقشه پیشرفت و سازندگان که میکشید را باید همین کارمندان و شاغلین اجرا کنند بدون نیرو انسانی شما هیچ هستین نیروی خسته گرسنه بی اعتماد چطور می‌خواد کارامد باشه این فروپاشی مخابرات از درون هست چرا خودزنی میکنن مخابرات یک سال و دوسال به اینجا نرسیده چقدر تجربه و جوانی را به خود دیده تا شده مخابرات ایران و حالا فقط با همین بحث مالی داره نابود میشه

  17. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر محترم همه کارکنان در یک روز مرخصی گرفته جهت یک اعتراض آرام این مدیریت بدانند مخابرات بدون شاغلین هیچی نیست

  18. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر عزیز

  19. ناشناس می گوید

    جالب اینجاست که با توجه به بازپرداخت سنگین وام‌های گرفته شده در سالهای بعد، عملا این شاغلین هستند که باید زحمت بیشتر بکشن
    بعبارت دیگه شاغلین باید بار بازنشستگان رو بکشن بدون اینکه واسشون کوچکترین منفعتی داشته باشه

  20. کاربر می گوید

    ایجور که معلومه سنوات و مانده مرخصی پارسال و امسال پررررر

نظرات بسته شده است.