مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

توضیحی در باره مطلب «آقای مدیر عامل-اصفهان- چگونه!»

[box]مخابرات ما- نویسنده مطلب فوق, توضیحی داده است در مورد نوشته.[/box]

مخابرات ما – روز گذشته مطلبی داشتیم با این عنوان و در اینجا:

آقای مدیر عامل -اصفهان- چگونه؟!

 نوع نگارش این مطلب باعث شده است مهندس کشایی مدیر عامل مخابرات اصفهان هدف انتقاد قرار گیرد , در حالی که بطور واقعی غرض نویسنده این نبوده است.نویسنده در توضیحی برای سردبیر می نویسد:

[box]سردبیر عزیزم! مهندس کشایی کلمات زیبایی را پی در پی کنار هم چیده بود.هدف من از نوشتن مطلب , انتقاد از سیاست های کلان کشوری بود نه آنچه در اصفهان می گذرد.در کل کشور , شرایط برای ورود و سرمایه گذاری جوانان فراهم نیست بویژه در حوزه ارتباطات و مخابرات.

شاید تنها انتقادی که به جناب کشایی وارد باشد استفاده از اصطلاحات زیبا برای توانمند نشان دادن مخابرات بوده است کلماتی که پشتوانه اجرائی واقعی ندارد.

لذا اگر چیزی غیر از این(مثلا انتقاد از مدیر عامل محترم )  از مطلب برداشت شده, اشکال از قلم الکن ماست و عذرخواهی میکنم. [/box]

البته من هم بعنوان یک خواننده همینقدر از این نوشته برداشت کردم. البته شاید می شد بهتر از این به موضوع پرداخت اما نواقص را بحساب زمان کم , سرعت و شتاب وحشتناک دنیای انتشارات و رسانه بگذارید.

.. و البته , بخشی هم به کوتاهی یک سردبیر برمیگردد که زمان کم می آورد.

ضمن اینکه باید مدیران بدانند از هر کلمه آنان برداشتی می شود که ممکن است در جایی وادار به پاسخ شوند.لذا بهتر است از مشاورانی کاردان در کنار خود استفاده کنند.این توصیه همیشگی ما به همه مدیران بوده است.

… اما موضوع آخر! برای انتخاب عکس از ما گله شده است!این شما و این حاصل جستجوی عکس در گوگل!

عکس زیر حاصل جستجوی ما در گوگل بود. اگر قرار باشد شما عکسی انتخاب کنید چه می کنید؟آیا عکس بهتری بود که انتخاب کنید؟

ما از همه روابط های عمومی خواسته ایم تعدادی عکس از استان, مخابارت و مدیرانشان برایمان ارسال کنند تا در چنین مواقعی به آرشیو دیگران متکی نباشیم.

kashaee-1-web

 

 

598870cookie-checkتوضیحی در باره مطلب «آقای مدیر عامل-اصفهان- چگونه!»

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. سبزعلی می گوید

    سلام
    لطفا گروه همکاران فنی سایت کمک کنند و ویرچوال ترانسمیژن را توضیح بدهند.
    متشکرم

  2. ناشناس می گوید

    این اقای مدیرعامل اصفهان کار و زندگی نداره که چنین سخنرانی هایی می کنه؟
    اگه هم کار نداره و می خواد سخنرانی بکنه خوب بکنه چرا درست نمی کنه؟
    مگر کارشناس و مشاور نداره که خصوصی براش توضیح بدهند. چی به چیه!
    اگه هم یه جایی از دستش در رفت و یه چيزي رو غلط گفت چرا روابط عمومی براش روتوش نمی کنه؟
    اگه آخرکار هم از دست روابط خصوصی و عمومی ش در رفت چرا سایت مخابرات ایران چشم بسته تو بوقش می‌ کنه؟
    اگه سایت هم کارش زیاد بود و نتوانست ممیزی کنه چرا شما خواننده و بیننده ولش نمی کنی؟
    من که ولش کردم …. خواهشا شما هم به روی خودتون نیارید تا تموم بشه بریم دنبال کارمون

    1. حساس می گوید

      آقای سردبیر سلام
      لطف کنید و این عکسها را از روی سایتتان بردارید.
      لااقل از روی صفحه اول بردارید.
      هر بار که به سایت مراجعه می کنم و این عکسهای کوچک و تکراری را می بینم حالم بد میشود.
      کاشکی عوضش می کردید.
      متشکرم از لطف شما

  3. نورافکن می گوید

    سلام
    لطفا شما نیز مجدد این خبر را که در سایت شرکت مخابرات ایران امده است بخوانید و بفرمائید آیا متوجه می شوید قصد انتقال چه مفهومی را داشته اند:
    https://www.tci.ir/tabid/108/articleType/ArticleView/articleId/2660/Default.aspx
    – “مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت : اپراتورهای شبکه در جهان اندک است و بیشتر شرکت ها به خدمات دهی های مختلف توجه دارند و بر این اساس فعالان حوزه ارتباطات به خدمات دهی در عرصه های مختلف روی آورند.” فعل “اندک است” مفرد است در صورتیکه “اپراتورهای شبکه” جمع می باشد. “خدمات دهی های مختلف” یعنی چه؟ و کلا این سه جمله در این پاراگراف از لحاظ مفهومی چگونه به هم مرتبط هستند؟!
    – در این جمله “وی با بیان اینکه سالانه 100 میلیارد تومان صرف نگهداری شبکه ها می شود.گفت: از محل درآمدهای شرکت مخابرات در بخش سرمایه ای 100درصد، در بخش نگهداری 100درصد و در بخش توسعه 60درصد در استان هزینه می شود.” ضمن تکرار و اضافه گویی در چه سندی شرکتها هزینه های خود را به 3 بخش متمایز جاری، سرمایه ای و مجددا توسعه ای بخش بندی می کنند. همچنین جای سوال است که 40 درصد دیگر هزینه های توسعه در چه استانی غیر از اصفهان هزینه می شود؟
    – در جمله” مهندس کشانی تحقق virtual transmision و دیجیتال سرویس را دو محور فعالیت های شرکت مخابرات در سال جاری عنوان کرد و افزود: باید کسب و کار از روش سنتی به روش مدرن تبدیل شود.” دو ترکیب عجیب و غریب استفاده شده است. یکی Virtual transmision و دیگری دیجیتال سرویس که دومی معلوم نیست می خواسته انگلیسی بنویسد فارسی شده و یا اینکه واقعا ترکیبی جدید در فارسی بنام “دیجیتال سرویس” داریم؟ ترکیب اولی را با وجودیکه در صنعت مخابرات کار می کنیم در اینترنت جستجو کردم و در هیج جا بجز یک مورد و آن هم بعنوان الگوریتمی در مهندسی نرم افزار که در پایان نامه یک دانشجو ذکر شده بود نیافتم و ترکیب دوم نیز احتمالا برداشتی از صحبتهای مدیرعامل جدید در یکی از سخنرانی هایشان می باشد که نهایتا بدین صورت در شکل و ظاهر درامده است! همچنین غلط املایی Transmission در جمله کاملا مشهود می باشد!
    – در جمله “وی گفت: اکنون برای دو میلیون و 300 هزار مشترک ثابت 850 مرکز مخابراتی وجود دارد که در آینده نزدیک باید این 850 مرکز به یک مرکز واحد اصلی و یک مرکز آماده تبدیل شود که قابلیت سرویس دهی به پنج میلیون مشترک را داشته باشد.” فارغ از صحت عدد 850 که قابل بررسی است سوال این است در کدام از شیوه های جدید مخابراتی و یا نسلهای جدید مخابراتی مراکز مخابراتی که شامل وظایفی از جمله سوئیچ، شبکه دسترسی و بعضا امور مشترکین بعلاوه فضاهایی برای حضور دسترسی موبایل و دیتا می باشند بطور کامل حذف می شوند و صرفا در دو مرکز یکی اصلی و دیگر آماده جاگذاری می شوند. شاید ایشان صرفا می خواسته اند اشاره ای به مفهوم تجمیع لایه سرویس( IMS ) در شبکه های نسل جدید (NGN) کنند که نهایتا مطلبشان بدین صورت و با این کلمات درامده است.
    متاسفانه بارها شاهد بوده ایم که مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان در سخنرانی هایشان بیشتر از اینکه بخواهند مطلب و موضوعی را به سادگی بیان کنند در صدد مطرح نمودن و تحمیل شخصیت قوی! علمی! و تخصصی! خود در فضای پیش رو و به سبک بسیار هیجانی و غیر معقول می باشند. چنین سبکی در فضا و محیط شرکت مخابرات استان اصفهان و در جلسات داخلی نزد مدیران داخلی که انعکاس بیرونی ندارد کم اشکال است ولی در جمع افرادی که بیرون از شرکت هستند و اتفاقا ممکن است دستی نیز بر اتش علم و تخصص داشته باشند، چنین سخنرانی هایی آبرویی برای شرکت مخابرات نخواهد گذاشت!
    بدتر اینکه سایت شرکت مخابرات ایران نیز چنین خبر بی ارزشی را بدون هیچگونه بررسی و اصلاحی روی خط خبری خود می گذارد و نتیجه خراب کردن برند شرکت مخابرات ایران در مجامع تخصصی و مخابراتی می باشد.

  4. بازنشسته می گوید

    سلام آقای سردبیر
    چطور شد که بقول معروف دست را تو رفتید!
    از طرف آقای کشایی به شما گله شده است؟
    قبلا کمتر اهل توصیه پذیرفتن بودید.
    سردبیر مخابرات ما بعد از دوران آقای سیدهاشمی خیلی محتاط شده اند! اینطور نیست؟
    هر چند شما و ما به هیچ عنوان نمی توانیم حتی انگشت کوچک آقای کشایی باشیم.
    امیدوارم عاقبت بخیر شوید.
    ولی بدون هیچ غرضی می گویم که وجود افرادی مثل آقای کشایی باعث نابود شدن همه دارایی های مادی و معنوی مخابرات خواهد شد.
    ایشان یکی از پرتجربه ترین مدیران مخابرات کشور می باشند که تمام عمر مدیریتی خود را به امور سیاسی گذرانده اند. و… پس شما هم حق دارید که با ایشان درگیر نشوید و هر چه می گویند اطاعت کنید.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بازنشسته عزيزم
      هر آنچه د رمورد ما گفتيد كاملا بر عكس است.
      ولي ما هيچ اشكالي نمي بينيم شما نظر خودتان را داشته باشيد
      ولي ميدانيد؟
      وقتي نظرات شما را در مورد خودمان مي خوانيم اعتمامان به بقيه حرفهاي شما هم كمتر ميشود.
      بهر حال خوانندگان مرجع قضاوت ما هستند.

نظرات بسته شده است.