مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مدیران شجاع مسئولیت تصمیم خود را بعهده می گیرند!

[box]مخابرات ما – مدیران استانی سنگر خوبی برای خود ساخته اند.مخابرات ایران! مدیر عامل! معاونان! دستورات مسئله دار خود را به آنان نسبت میدهند![/box]

 

مخابرات ما (سردبیر)-  مدیران شجاع تصمیمات را خود می گیرند و تبعات آن را می پذیرند. حتی اگر دستورات بصورت سلسله مراتبی به آنان رسیده باشد طوری رفتار می کنند که انگار خود چنین تصمیمی گرفته اند.

دلیل آن واضح است.

کارکنان, باید مدیران خود عامل اصلی بدانند.چنانچه آنان مدیران خود را شخص اول در تصمیمات ندانند به آنان اعتماد نخواهند کرد و همراه آنان نخواهند بود.

مدیارن ضعیف, خود فضا را برای دخالت دیگران آماده میکنند چرا که کارکنان همیشه بدنبال نفر سومی میگردند تا به نفع آنان اعتمال نفوذ کند.نفر سوم , مدیری است از بالا دست, یا نماینده مجلس است یا …! بهر حال مدیری که نشان میدهد تصمیم گیر نیست , خود را به مهلکه می افکند!

عامل ذکر این نکات یکی از نوشته های سایت , و یک کامنت در کنارش بود.

یکی از کارمندان اصفهانی برای ما نوشته بود: متاسفانه شنیدیم قسمت زیادی از کارکنان خدماتی شرکت را دستور داده اید که از روز بعد از شهادت مولی علی علیه السلام به سر کار نیایند.

آن مطلب را اینجا بخوانید.

یکی از اعضای سایت در ذیل این مطلب نوشته است: سلام کی گفته قراره شرکتی ها اخراج شوند ؟

نفر سومی هم از راه میرسد و می نویسد:

نماینده

جدی نگیر سر دبیر حاشیه درست نکن احتمالا باطنی گفته.

هر چه تلاش کردم از این کامنت بگذرم, نشد! راستش احساس کردم مدیرانی هستند که در پشت سنگری بنام (مخابرات ایران) پنهان می شوند و تصمیمات خود را به آنان نسبت می دهند.لذا در پاسخ به این کامنت نوشتم:

سردبیر

ای آقا!
خدا رو خوش نمیاد تا یه پشه در آسمون جابجا یشه هر دفعه شما بگی باطنی گفته!
پشت سر این بنده خدا تا حالا حرف زیاد زدن.
ولی … منو که می شناسی در انتقاد آدم بی رحمی هستم, حتی در رابطه با خودم.
ولی تا امروز حتی یه یادداشت یه خطی, یه تلن کوچک هم پیدا نکردم که باطنی گفته باشه کسی استخدام بشه یا اخراج بشه یا نیرویی کم بشه یا زیاد بشه.
من خیلی دنبال این بودم ها! کار امروز و دیروز نیست. اگر شما دارین یا شنیدین بمن بدین بزنم توی پیشونی سایت تا جلوی این بی نظمی ها گرفته بشه.
ولی مدیران ترسوی زیادی دیدم که در استانها , شجاعت ابراز نظر ندارن, فقط تصمیمات خودشونو میندازن گردن تهران و مخابرات ایران.

لطفا ذهن خود را از اصفهان دور کنید.اصفهان  تصمیماتش را خود میگیرد و تبعاتش را نیز می پذیرد.بقیه این مطلب را  بصورت کلی و برای همه استانها بخوانید.

واقعیت این است که نمونه های زیادی از این مورد دارم.آنچه از مدیران ارشد دیده ام این بوده است که دستوراتشان را صریحا و با نامه ابلاغ می کنند.مدیران استانی بعنوان مدیر عامل , هرگز تصمیمات شفاهی را نمی پذیرند.لذا هر گاه مکتوبی ندیدم بدنبال عامل اصلی خبر گشتم تا اطمینان پیدا کنم که مدیران ارشد سیستم دستورش را داده اند.

نمی گویم هرگز هیچ موردی نبوده است که مدیران مخابرات ایان دستورات شفاهی ندهند یا دیگران را برای امور قراردادی تحت فشار نگذارند , اما … در محدوده دو معاونت , معاونت مالی و تدارکاتی و معاونت نیروی انسانی باید همه چیزمکتوب و مدون باشد.

من بسادگی نمی پذیرم که دستوراتی مثل کاهش نفرات شرکتی , فقط بصورت شفاهی  پذیرفتنی باشد! شما هم باور نکنید!

مدیران باید شجاع باشند.تصمیمات اساسی و مهم را , درست مثل یک جراح خبره , خود بگیرند و تبعاتش را نیز بپذیرند.

البته مخابرات ایران نیز باید این اختیار را به آنان داده و مدیران شجاع را تشویق نماید.امری که فعلا بعید بنظر میرسد.

615770cookie-checkمدیران شجاع مسئولیت تصمیم خود را بعهده می گیرند!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
4 نظرات
  1. رسمی می گوید

    سلام خدمت سر دبیر عزیز و بزرگوار.
    اینکه میگن برای کارمندان بالای 28سال پست مقامی ندن یه چیز منفیه . چون اکثر سازمانها برای کارمندان خود که در سالهای اخر بازنشستگی هستند سعی می کنند یه چیز هایی اضافه پرداخت کنند که در بازنشستگی میانگین دریافتیش بیشتر با شد در حالیکه در سازمان ما برعکس شده همه میگن برا 28 سال به بالا چیزی ندین. خوب اون وقت باید کسی که دارای مسئولیت هست نباید بعد 28 سال ازش بگیرن چون در بازنشستگی آن همکار دچار ضرر و پایین آمدن میانگین حقوقش خواهد بود . آیا کسی از مدیران محترمه که هی سنگ به سینه می زنند طرح ارایه میدن این را بررسی کردند که چه تعدادی از همکاران در این وضعیت تغییرات سازمانی دچار ضرر می شونند. این همکاران بیچاره که بالای 28 سال هستند مگر در عرض این دو سال باقیمانده چقدر حق سرپرستی می خواست از شرکت بگیرد که آن را قطع کردید باید یه عمر آن مبلغ را از صندوق بازنشستگی کم بگیرد و این بنفع صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی می باشد.
    در شهرستانها اونهایی که پستشان حذف شده بود از اول مهر ماه حق سرپرستی را نیز حذف کردند.

  2. خوش خيال می گوید

    سلام ، موضع مديران بازنشسته و و تأثير ان بر عدم كارايي و انگيزه در رده هاي مختلف را برسي فرماييد و تحليلي داشته باشيد ، قرار بود انتصاب در سمت هاي مديريتي با سابقه ٢٨ به بالا ممنوع شود ، براي مديران فعلي بازنشسته جايگزين معرفي شود ، بيش از ٢٥ مدير بازنشسته ارشد مشغول فعاليت و گذران روز مره أمور هستند بدون هيچ انگيزه اي ، مدير عامل فعلي واقعا هيچ مدير جايگزينان ندارد كه حتي ،،،،

  3. درانتظار بازنشستگی می گوید

    سلام سردبیرمحترم

    امیدوارم مدیر شجاعی پیدا شود کار این بازنشستگی تشویقی را یکسره کند بلی یا خیر تا ماکارکنان

    تکلیف خود را بدانیم

  4. م می گوید

    در سیستم مخابرات ،”القاء” نقش مهمی بازی می کنه ، من مدیری می شناسم که بحال “تکلیف مجمع”، القاء ،بهش الهام میشه و کارایی که باید بکنه بدون ابلاغ !!! از “ترس” از دادن میز، رو هوا انجام می ده. و این حالت رو در ابوابجمعیش هم منتقل کرده.نگید شما این سیستم را نمی شناسید.

نظرات بسته شده است.