مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

در مسیر ره نگاشت(4)- دیدگاه کارکنان – ره نگاشت مصوبه مجمع می خواهد!

[box]مخابرات ما – این مطلب , یک کامنت است.کامنتی که بدنیال ضمانت اجرایی ره نگاشت است.[/box]

majma-9506-1

این مطلب از میان کامنتها انتخاب شده است.نویسنده می خواهد بداند مصوبه مجمع برای اجرای ره نگاشت کجاست؟ آیا صرفا تفاهم نامه سهامداران برای اجرایش کافی است؟

 

[box]

سلام و عرض ادب خدمت تمامی همکاران عزیز مخابراتی

بسیاری از شرکتها بر مبنای برخی اطلاعات ناقص و همچنین مبتنی بر برخی تصورات نادرست و یا برداشت اشتباهی از صنعت و حتی آینده نگری اشتباه ، منابع و وقت شرکت را در راهی هزینه می کنند که نهایتا منجر به پیمودن راهی اشتباه و شکست می گردد.

طرحهای تحولی کلان و درازمدت در شرکتها می باید بسیار با دقت ارزیابی شود و وقتیکه مطمئن شدند که همه چیز با احتمال زیاد درست پیشبینی شده است آنگاه به منظور حمایت و تامین منابع و هزینه های تحول، طرح را به تصویب بالاترین مقام در آن مجموعه برسانند و سپس پا در مسیر و گامهای تحول بگذارند.
همگی صاحب نظران در عرصه مدیریت تغییر و تحول اذعان دارند که یکی از بزرگترین آسیبهای هر برنامه تحولی نداشتن تعهد صاحبان و مدیران ارشد در خصوص آن تحول و تغییر می باشد.

متاسفانه به نظر می رسد طرح تحولی شرکت مخابرات ایران که به نام نقشه راه تحولی پنج ساله نامگذاری شده است از همین ابتدا چنین مشکلی دارد و چنین طرح بزرگی مصوبه مجمع شرکت مخابرات ایران را ندارد.
هر چند آقای دکتر سرائیان طرح را از طریق هیات مدیره و در جلسه ای خاص در حضور اعضای هیات مدیره رونمایی کردند ولی باید متذکر شد که این تائید هیات مدیره، برای انجام چنین طرحی کفایت نمی کند و لازم بود مصوبه مجمع را نیز می گرفتند.
جالب است بدانید در مجمع عمومی فوق العاده ای که در روز ۲۳ شهریور برگزار شد و آقای دکتر سرائیان و اقای زارعیان خواستند با تبلیغات فراوان وانمود کنند که مرتبط با ره نگاشت پنجساله می باشد ولی همکاران توجه فرمایند که مصوبه مجمع، تنها ادغام شرکتهای مخابراتی استانی در شرکت مخابرات ایران را شامل می شد و بهیچ عنوان اشاره ای به اینکه کل طرح تحول پنج ساله مصوب گردیده باشد نشده است.
شاید تمام این نمایشهایی که ما در حال دیدن آنها هستیم و با تبلیغات فراوان از طرف روابط عمومی پیگیری می شود راهی برای کم کردن آسیبهای اجتماعی و سیاسی مرتبط با حذف شرکتهای مخابرات استانی برای صاحبان شرکت و اعضای اصلی مجمع باشد وگرنه کل ره نگاشت بدلیل اینکه مصوبه مجمع ندارد هیچ ضمانت اجرایی نداشته و نهایتا با حذف شرکتهای مخابرات استانی و ادغام آن شرکتها و کم کردن بسیاری از هزینه های شرکت مخابرات ایران کار به اتمام خواهد رسید.
و هیات مدیره و مدیرعامل بعدی بجای پیگیری مسایل مرتبط با یکپارچه سازی که مدیرعامل فعلی شرکت مخابرات ایران دکتر سرائیان در این چند هفته اخیر بسیار دل به آن بسته است موضوعات دیگری را در دستور کار قرار خواهند داد و همه چیز از اول و با برنامه اشخاص دیگری تجدید خواهد شد.
ما از اقای دکتر سرائیان و اعضای محترم هیات مدیره توقع داریم درصورتیکه قصد دارند شرکت را در مسیر گامهای تحول بکشانند و شرکت و کارمندانش را دچار چالشهای جدیدی کنند و برنامه ای تحولی را در آن به اجرا بگذارند نخست مصوب مجمع را بگیرند و سپس کار را شروع کنند.
و اگر که مصوبه ای دارند و یا توافقنامه ای حتی محرمانه وجود دارد که ما از آن بی خبر هستیم لطفا به جهت همراهی موثرتر، ما کارکنان را از آن مطلع کنند.

[/box]

663770cookie-checkدر مسیر ره نگاشت(4)- دیدگاه کارکنان – ره نگاشت مصوبه مجمع می خواهد!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
14 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    خبر جدید
    سلام
    تا اوایل آذر، سیم‌کارت‌های ایران تل و سامان تل، با پیش شماره ۰۹۹۹ به عنوان اولین اپراتور MVNO، وارد بازار خواهد شد.
    به گزارش کلیک، شرکت کیش سل پارس به عنوان اولین اپراتور مجازی با عقدقرارداد با اپراتور سوم موفق به دریافت پروانه فعالیت شده و تا اوایل آذر، سیم‌کارت‌های خود با پیش شماره ۰۹۹۹ را به عنوان اولین اپراتور MVNO، وارد بازار خواهد کرد.
    طبق اعلام مسئولان این شرکت، این سیم‌کارت‌ها با نام‌های ایران‌تل و سامان‌تل وارد بازار می‌شوند و انتظار می‌رود فاز دوم واگذاری آنها در اسفندماه سال جاری دنبال شود.
    امادر ارتباط با فعالیت سایر MVNOها معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در حال حاضر از سوی رگولاتوری برای ۲۴ شرکت، موافقت اصولی پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه صادر شده و در صورتی که هر کدام از این شرکتها بتوانند با یکی از اپراتورهای تلفن همراه قرارداد همکاری به امضاء برسانند، پروانه MVNO را دریافت می‌کنند.
    علی اصغر عمیدیان درباره الزام اپراتورهای تلفن همراه کشور برای عقد قرارداد عمده‌فروشی با دارندگان موافقت اصولی پروانه MVNO گفت: براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اپراتورهای تلفن همراه تا سوم آبان سال جاری فرصت دارند تا برای عقد حداقل یک قرارداد عمده‌فروشی با دارندگان موافقت اصولی پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه اقدام کنند.
    اپراتور مجازی شبکه تلفن همراه (Mobile Virtual Network Operator) یک نوع اپراتور تلفنی است که خود عملأ دارای امکانات فیزیکی برای ارسال مکالمات و داده‌ها نبوده و باید با بستن قرارداد با یک اپراتور دیگر که دارای امکانات فیزیکی برای ارسال مکالمات و داده‌هاست، این خدمات را بصورت عمده خریداری‌ کرده و سپس با نشان تجاری و برند خود اقدام به فروش خدمات تلفن همراه، در بازار خرده‌فروشی کند.

  2. ناشناس می گوید

    سلام
    شاید به این دلیل در مجمع مصوب نکرده اند که اثرات مشخصی در تغییر قیمت سهام شرکت مخابرات ایران در بورس می گذاشت.
    البته اینکه اثرات مثبت و یا اثرات منفی می گذاشت را نمی دانم. اگر کسی در این موضوع تحلیلی دارد مطرح کند.
    متشکرم

    1. ناشناس می گوید

      سلام
      به نظر من اگر تصویب تحول در کنار افزایش سرمایه از محل آورده صاحبان سرمایه تصویب می شد منجر به افزایش سهام شرکت مخابرات ایران در بورس میشد.
      ولی همانطور که این دوستمان هم در مطلب اشاره کرده اند مجمع و مخصوصا اعتماد مبین به موضوع تحول به صورت یک نیاز اساسی که محتاج به سرمایه گذاری زمانی و پولی است نگاه نمی کند بلکه آنها به شرکت مخابرات به دید یک چاه اب نگاه می کنند و تا وقتیکه آب دارد از آن بهره برداری می کنند و وقتی که آبش تمام شد آن را رها کرده و دنبال چاه دیگری می گردند. و دلیل ان هم این است که اهلیت شغلی ندارند. مخابرات نشد می روند سراق نفت و نفت نشد می روند سراق سد و برق و …

      1. همکار می گوید

        کما اینکه اخیرا باتشکیل کنسرسیوم معادن روی و سرب را گرفته اند(علی رغم حضور شرکت های بسیار تخصصی در این حوزه) خدا به داد معادن برسد.

  3. ناشناس می گوید

    سلام
    بسیاری از پستهای سازمانی در معاونت مدیرعامل و رئیس مرکز عملیات فنی و تجاری قرار دارند و با داشتن سه اداره کل تجاری و شبکه و فناوری اطلاعات، افراد زیادی بطور موازی در مسایل عملیاتی شرکت با استانها قرار دارند.
    یعنی این شعار آقای دکتر سرائیان که استانها در متن عملیات شرکت قرار دارند با وجود چنین مرکز بزرگی به نام مرکز عملیات فنی و تجاری بی معنی است مگر اینکه آقای دکتر، کاری کنند کارستان و بجز موارد مرتبط با تعیین راهبردهای تجاری و شبکه که ان هم می تواند در معاونت راهبرد محقق شود همه پستهای سازمانی این معاونت که بر گرفته از همان سیاست غلط شرکت ارتباطات ثابت قبلی منشعب می شود را حذف کنند.
    آیا دکتر سرائیان چنین خواهند نمود؟
    تجربه نشان داده است وقتی خیل زیادی از افراد و مدیران وجود دارند و لازم است پستشان حذف شود این اتفاق نمی افتد و طبق آن حکایت معروف برای چنین دکمه هایی کت و شلوارهایی را خواهند دوخت.
    بایستی منتظر بمانیم ببینیم چه می شود؟ و آیا شعارها محقق خواهد گشت؟
    فقط امیدواریم به بازنشستگی نرسیده چنین اقداماتی را از آقای دکتر سرائیان ببینیم!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بنظر من هم مدیر عامل مخابرات ایران بایدسمتش حذفشود !!!!
      به ایده شما که عمل نمیشه شاید به این شد

      1. ناشناس می گوید

        حفظ سایت مخابرات ما و سردبیر محترمش که در ادوار مختلف مدیریتی شرکت مخابرات ایران به کار خود ادامه داده است. نشاندهنده اهمیت این سازمان مجازی برای شرکت مخابرات ایران در حد و اهمیت سازمانی مثل حراست می باشد.
        و فعلا مستقرترین سازمان بعد از هیات مدیره شرکت مخابرات ایران می باشید. پس لطفا نگران نباشید اگر پست مدیرعامل هم حذف شود، موقعیت شما برای حفظ و صیانت از عالی منصبان، کماکان باقی خواهد ماند.
        موفق باشید و برای شما آرزوی عاقبت بخیری می کنم.

        1. دبیر -دوم می گوید

          برای شما هم آرزوی سلامتی داریم

  4. ناشناس می گوید

    باسلام خدمت همکاران عزیز به ویژهسردبیر محترم سایت مخابرات ما که درروشنگری همکاران ساعی هستند اجرکم عندالله وامابعد یکی ازدقدقه های کارکنان وضعیت بحرانی فعلی مخابرات ایران واینده تاریک این شرکت پرسنل مخابرات طی این 7سال خصوصی سازی وضعیتی اسف بار وخطرناک راتجربه کرده اند (مارگزیده ازریسمان سیاه وسفید می ترسد.)ایاتاچه حدمسئولین به فکرکارکنان هستند جواب =اصلا به فکرنیستند.چون اگربودندکارکنان سرازدادگاه اداره کار ودیوان عدالت درنمی اوردند.ایا مسئولین به فکر راه کار مناسب جهت برون رفت ازاین گرداب خطرناک هستند ؟جواب بله هستند ولی معکوس بجای پرداخت حق وحقوق ومطالبات اداره کار.دیوان ودادگاه راراضی میکنند .که ازشواهد وقراین برامده که حتی احکام سابق نیز که مخابرات رامحکوم کرده بود لقو وبلا اثر شد .سوال دیگراینکه چرا سهام ترجیحی ازادسازی نمیشود قرار10ساله بود که انهم تمام شده شاید به این دلیل باشدکه شرکت اقساط سالانه که ازسودکارکنان کسرشده به حساب سازمان خصوصی سازی واریزنشده ؟که بعیدهم نیست .معزل اصلی شرکت حجم زیاد پرسنل است 30000کارمندرسمی 60000نیروی شرکتی و100000کارگزاردفاترروستایی همه پایان ماه حقوق میخواهند بیمه بایدواریزبه سازمانهای بیمه گرشود .به نظرمن مخابرات قبل ازچابک سازی تعدیل نیرو راانجام بدهدواین یک ضرورت است .

  5. ناشناس می گوید

    سلام
    جالب شد.

    “کل ره نگاشت بدلیل اینکه مصوبه مجمع ندارد هیچ ضمانت اجرایی نداشته و نهایتا با حذف شرکتهای مخابرات استانی و ادغام آن شرکتها کار به اتمام خواهد رسید.”

    اعلام ادغام همراه اول هم کاتالیزوری تبلیغاتی برای آسان کردن این حذف ها بوده است.
    یعنی سرکاریم دیگه…

  6. مخابراتی می گوید

    شرکت های تابعه وزارت نیرو چه خصوصی چه دولتی افزایش حقوق 65 درصدی رو لحاظ کردن یکی از مصادیق تحول این میتونه باشه

    1. یک نفر می گوید

      65 درصد؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

      1. مخابراتی می گوید

        سرچ کن تو نت متوجه میشی

  7. م می گوید

    پس این قضیه : “ره ، انگاشت”می باشد!و هر کسی ازظن خود شد یار آن!خسته نباشن!

نظرات بسته شده است.