مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

در مسیر نحول مخابرات(5) – نظرسنجی از کارکنان , مدیران , مشتریان!

فراخوان مخابرات ما- در مسیر تحول 

دیدگاه مدیران – کارکنان- مشتریان در مورد ره نگاشت

*****

سایت مخابرات ما در مسیر تحول مخابرات  پلی شده است برای ابراز آزاد نظرات تمامی علاقمندان مباحث مخابراتی (مدیران , کارکنان /مخابراتی , غیر مخابراتی) قرار گرفته است .این سایت آمادگی دارد نظرات صاحب نظران را با نام خودشان و یا بدون ذکر نام منتشر کند.

برای شرکت در این نظر سنجی کافی است به این سوالات پاسخ دهید.

[box type=”error”]این زنگ خطری است که در آینده آن را بارها و بارها خواهید شنید, اگر امروز حتی بقدر یک نظر دادن, در این پدیده مشارکت نکنید![/box]

tahavol-0013اما سوالات ما این است:

[box]

  1. آیا شما به تحول در مخابرات بعنوان یک ضرورت اعتقاد دارید؟
    1. اگر خیر , لزوم تغییر را ضرورت می دانید؟
    2. اگر بله, این تحول باید شامل چه مواردی باشد؟
  2. آیا به نظر شما مسیر تحول ره نگاشت تمامی شاخه ها و شاخص های مهم را در نظر گرفته است؟
  3. آیا ره نگاشت به شما مسیر راه را نشان میدهد یا خیر؟ آیا دقیقا شیوه کار و عمل در آن مشخص است؟
  4. ره انگاشت در مسیرش به سمت بهبود چه چیزی کم دارد؟
  5. آیا شما به خوبی نقش خود را در ره نگاشت می شناسید؟ [/box]

معمولا طرح ها , شیوه ها و تحول ها, از کلیاتی حرف میزنند که برای رده اجرائی قابل لمس نیست.

هدف از این نظر سنجی سه چیز است:

  1. آیا مدیران بخوبی ره نگاشت یا همان طرح راه و مسیر تحول را دریافته اند تا بتوانند دیگران را به آن هدایت کنند؟
  2. آیا کارکنان نقش خود را دریافته اند؟
  3. آیا مدیران و کارکنان , به رهنگاشت , قلبا اعتقاد پیدا کرده اند؟

*****

عدم شرکت در اینگونه نظر سنجی ها دو معنی دارد:

  • بمنزله پنهان کردن نیت و اعتقاد درونی است. مفهوم عدم ابراز نظر می تواند این باشد که من اعتقادی به ره نگاشت ندارم ولی بدلایلی مایل به ابراز عقیده نیستم.
  • عدم شرکت در نظر سنجی و عدم ابراز نظر یعنی اینکه کاملا با آن موافقم و تمام زوایای آن برای من روشن است.

در هر حال آینده بسیار بی رحم تر از امروز است!آینده و اگر عمری باقی باشد , رسانه هایی مانند مخابرات ما و سایت های بیدار مخابرات ایران و استانها , قطعا فردا مدیران امروز را مقصر تمام شکستها میدانند , اگر … امروز به صراحت نظر خود را ابراز نکنند!

*****

666080cookie-checkدر مسیر نحول مخابرات(5) – نظرسنجی از کارکنان , مدیران , مشتریان!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
40 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    تا زمانیکه تلفن ثابت و موبایل ادغام نشوند مشکل حقوقی پرسنل برطرف نمیشود زمانیکه شرکت مخابرات را به بخش خصوصی واگذار کردند به صورت متمرکز واگذارنمودند ولی متاسفانه بعدا انرا جدا نمودند

  2. ناشناس می گوید

    سلام اقای سردبیر وضعیت حقوق کارکنان مخابرات اعم از خصوصی و رسمی خیلی خراب شده حقوق پرسنل مخابرات حتی از حقوق پرسنل اموزش وپرورش هم که در سال 4ماه تعطیلی دارند کمتر است شرکت توزیع برق وشرکت نفت وگاز که قبلا از مخابرات کمتر حقوق میگرفنتد الان دو الی سه برابر مخابرات حقوق میگیرند واقعا با نورم امروزی وهزینه مدرسه و دانشگاه فرزند و مخارج زندگی و اجاره منزل و…چگونه این حقوق کفاف زندگی را میدهد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      با شما موافقم.
      ولي تا درآمدي نباشه چيزي براي پرداخت نيست.
      بايد درآمد بالاتر بره
      يا امكانات و تجهيزات همراه اول به استانها برگرده، كه در اين صورت مي ترسن همراهاول هم ضرر بده

      1. کارگزار می گوید

        با سلام سردبیر عزیز خسته نباشی درامد که هست ولی هزینه کرد صحیح واصولی نیست واما همین همراه اول که حرفشو میزنین چه کسایی ادارش میکنن همین نیروهای مراکز ومخابرات هستن نیروهای همراه اول شاید ماهی یکبار اونم برا بازدیدو رفع خرابی میان گذشته ازاین بیش از 50درصد خرابی های تلفن همراه هم توسط همین نیروهای مخابرات رفع میشه حالا همراه اول بهجای کارکنان بره از تیم فوتبال حمایت کنه …

      2. محمد می گوید

        درامد هست خوبشم هست ، با شما موافق نیستم ،مخابرات سود ده هست والان یکپارچه شده ، و باید این بازی کودکانه مشکلات مالی استانها هرچه زودتر پایان پیدا کنه ،وقتی بار نگهداری مراکز روی دوش شرکتی هاست و مدیران محترم حاضر به پرداخت حقوق انها به موقع نیستند چه برسد به اینکه به فکر افزایش باشند دیگر سخن از تحول حرف مضحکی است ، کدام مدیر باتدبیری است که نداند سیم بان ، ام دی اف، و…. اگر به موقع به دنبال رفع خرابی و دایری نروند انتظار افزایش درامد نباید داشته باشیم ، کیفیت اینترنت پرسرعت مگر چگونه بالا میرود ؟پرداختی شاتل به نیروهایش چقدر است ؟ بیشتر از شش ماه از امدن هیات مدیره جدید گذشته ، شش ماه برای مخابرات با این عظمت زمان کمی است ؟؟چه شد ان دستور وزیر محترم برای بهبود معیشت کارکنان ؟

    2. قراردادی جدید می گوید

      از اینکه در مخابرات استخدام شده ام خیلی پشیمانم

      1. تی سی تی می گوید

        داداش من چی باید بگم بالیسانس اومدم دیگه الانم جایی دیگه نمیتونم برم شما احتمالاکه نه صددرصدناشکری میکنی تی سی تی هم هستم وای از این شانس

  3. ناشناس می گوید

    کارشناس:باسلام خدمت تمام دوستان مخابرات : آقایان تکنولوژی برق والکترونیک به سرعت درحال تغییرمیباشدبطورمتوسط درهر3تا5سال تعدادی ازشغل هاحذف وتعدادمعدودی اضافه میشودواین موضوع دست من وشما یااین مدیران تحمیلی نصب شده نیست پس برای ایجادتحول درمخابرات بایستی مدیران بزرگ شده پفک شده توسط سیاسیون ونمایندگان مجلس و وابستگان آنها ازمدارخارج وکسانی اهل فن بوده واردمدیریت سیستم شده تابدانندکه هدف درمخابرات چیست فقط سودیافقط مشتری مداری یاپرکردن جیب خودیاکارکنان دراین موقع است که میتوان یک تفکرمنطقی ایجادکرد والا این راهی که مخابرات داردمیرودسراز تركستان درخواهد آورد که هرج ومرج میباشد.

  4. ناشناس می گوید

    با سلام خدمت کلیه عزیزان و همکاران محترم
    تغییر و تحول لازمه پیشرفت است و هر مجموعه با زمان باید رو به جلو حرکت کند به شرط انکه با مطالعه و در نظر گرفتن همه گزینه های دخیل در مجموعه باشد در غیر اینصورت منجر به شکست خواهد بود متاسفانه در این ره نگاشت برای عنصر اصلی مجموعه که نیروی انسانی است چشم انداز روشنی تعریف نشده است بالندگی هر شرکت به نیروی متخصص ان برمیگردد

  5. نمازی پور می گوید

    یکی از اشکالات مدیران سنتی و غیر روز و بی خبر از تحولات دنیا این است که فکر می کنند وقتی کسی در بخش کوچکی اطلاعاتی دارد یا متخصص است انتظار معجزه ازاو دارند و او حلال همه مشکلات جهان است و هی مرتب نه یکی نه دوتا بلکه هی مرتب سمت های مختلف و مسئولیت های مختلف به او می دهند تا بدبخت را زیر کار از پا در بیاورند مثل این بنده خدا مدیر امور شبکه فعلا چند تا سمت را در ایران و تهران به ا و داده اند واقعا وقت نمی کنه به هیچکدام برسه مگر با یکدست چند تا هندوانه می شود بر داشت همین دیروز آقای صیدی یک مسئولیت دیگر از روی حسن نیت به او داد غافل از اینکه با با هرانسانی ظرفیتی دارد محدود که نمی تواند همزمان چندین دغدغه را هندل کند و زیر همه اش می ماند بابا این همه آدم خوب چرا به دیگران نمی دهی فکر میکنید ادم قحط است یا کار او منحصر بفرد است ؟ نه والله نه بالله هیچ اتفاقی نمی افتد نترس مدیر تهران و البرز از این تفکر بیا بیرون و پرسنل را شرکت ده در اداره این ساختار و دور حصارت را بشکن

  6. همکار می گوید

    با سلام خدمت سر دبیر محترم
    زمانی که شرکت دولتی بود از مسئولین اقتصادی عالیه کشور تا حوزه های اجرایی در امر خصوصی سازی معتقد به خصوصی سازی شرکت مخابرات و شرکت های مشابه طیق اصل 44 بودند به ذلایل زیر:
    -حذف زواید اداری و برو کراسی
    -چابک سازی شرکت ها برای کاهش هزینه ها
    -واگذاری به شرکت های متخصص و صاحب مدیران خوش فکر فنی و مالی
    -ارایه خدمات متنوع سریع و با کیفیت به مردم
    -..و و و دلایل دیگر
    حال بیاییم حداقل در دو شاخص بالا بررسی داشته باشیم
    -در خصوص حذف زواید اداری به روال دولتی هنوز جهت تامین تجهیزات و انجام کارهای اداری اعم از ماموریتهای کاری تا حضور غیاب تا خدمات دهی به مشترک نه تنها مختصر نشده است بلکه برای پیچیده تر کردن آنها پرسنل جدید هم گرفته ایم کافی است نگاهی به ارایه خدمات adsl به مشترکین در قیاس با شرکت های خارج از مخابرات مثل شاتل داشته باشیم ما برای اینکار در استان ها یک معاونت تجاری با مدیران و روسای ادارات و پرسنل و واحدهای مختلف (مثلا برای نمونه اداره فروش دارای واحد های خانگی – تجاری – عمده می باشد)یک مدیریت دیتا با ادارات مختلف از طراحی تا نگهداری تا مونیتورینگ با پرسنل زیاد و جالب اینکه کارهای اجرایی توسعه و نصب تجهیزات را پیمانکاران انجام می دهند و همین مقوله را شما در شاتل ببینید فردی که به عنوان اپراتور برای اولین بار پذیرش مشترک را انجام می دهد تا تحویل adsl به مشترک در کوتاه ترین زمان پکیجی از خدمات در خواستی را بدون در نظر گرفتن خانگی یا تجاری یا عمده انجام می دهد.
    راهکار:کاهش ردیف های سازمانی زاید به تاسی از شرکت های خصوصی موفق
    -چابک سازی شرکت : در سال 77 در زمان واگذاری 32000نیرو در شرکت مخابرات حضور داشت حالیه حدود 60000 پرسنل داریم (رسمی و شرکتی با توجه به تعداد زیاد بازنشستگان سال های اخیر)خدمات چه تغییری کرده است؟کارهای توسعه شبکه کابل و توسعه مراکز سوییچینگ در طول این مدت راکد و متوقف و عوض آن دیتا را در بستر شبکه ایجاد شده قبلی دولتی توسعه دادیم وگرنه در تمام سال های پس از خصوصی سازی در بعد شبکه به اندازه 2 سال دولتی کار نشده است در حوزه تلفن همراه به یمن تکنولوژی توانستیم خدمات موثرتری ارائه کنیم انشااله در حوزه ثابت نیز بتوانیم از موهبت و به مدد تکنولوژی خدمات موثری داشته باشیم
    راهکار: تا زمانیکه مدیران ما جیب مخابرات را حیب خلیفه می دانند وبا تشکیل شرکت های رانتی شسکام و تی سی تی وان و با همکاری مدیران منطقه ای به افزایش نیروهای خودی در مخابرات مشغول هستند چابک سازی محکوم به شکست است.وهزینه مالکین آن اعم از دولت(که همان ملت است) سهام عدالت (همان ملت) کارکنان و سهامداران آزاد در حال افزایش خواهد بود مگر اینکه مسئولین رده بالای مخابرات که انصافا از مدیران دولتی قبلی و به قول معروف خاک خورده مخابرات هستند با کار انقلابی بتوانند با اصلاح نقایص فوق لا اقل مخابرات را از ورشکستگی نجات دهند .

    1. سیاوش می گوید

      متاسفانه برخی از اظهار نظرها بوضوح نشان می دهداظهار نظر بر اساس منافع گروهی و بدون اطلاع و احاطه بر شرح وظایف بخشهای مختلف صورت می گیرد و باعث نادیده گرفتن و تخریب تلاش شبانه روزی همکاران به قیمت دفاع از گروه خود است. بنده بنا ندارم که زحمات همکاران بخش خصوصی را کم جلوه داده و یا منکر عدم تناسب دستمزد این عزیزان با حجم کاری آنها شوم هر چند بسیاری از این عزیزان دانش کافی نداشته و از فیلترهای احراز شرایط علمی و معلوماتی گذر نکرده اند و صرفا براساس روابط و سفارش جذب شده و خواهان رشد سریع هستند! چند مطلب در این کامنت وجود دارد که لازم است به آنها پاسخ داده شود. بله بنده نیز موافقم که شرکتهایی نظیر شاتل در شهرستانها با حداقل پرسنل فعالیت کرده و بخشهایی که می توانند بصورت متمرکز مدیریت شود را متمرکز کرده اند اما نکته ای که باید به آن توجه شود اینستکه شرکتهای FCP بجای ایجاد ادارات متعدد در شهرستانها و پرسنل متخصص از سرویسهای دیتا استفاده می نمایند بعنوان مثال برای ارتباط بین مراکز و شهرستانها مختلف و نهایتا تجمیع ترافیک از سرویسها PTP و یا PTMP و یا اینترانت دیتا استفاده می نمایند که این امر نه تنها سرمایه گذاری و نگهداری تجهیزات در لایه های فیزیکی و انتقال و دیتا را نیاز ندارد بلکه نیاز به ایجاد سازمانها و بکارگیری پرسنل متخصص در استانها و مراکز را مرتفع ساخته و در عوض هزینه بسیار اندکی بابت سرویسها پرداخت می کنند و هر زمان نیاز به افزایش ظرفیت و یا سرویس جدیدی باشد تنها با یک نامه این ظرفیت در اختیار ایشان قرار می گیرد و هر زمان که نیاز به سرویسی نداشته باشند براحتی آنرا جمع آوری می نمایند پس نیاز به سرمایه گذاری نداشته و بسیاری از هزینه های استهلاک و توسعه و … را ندارند بنابراین پرسنلی که شما نمی بینید درواقع مخابرات برای آنها تامین نموده است و دقیقا به اندازه ای که نیاز دارند هزینه پرداخت می نمایند .برای روشن شدن مطلب مثال دیگری می زنم فرض کنید یکی از این شرکتها بخواهد تجهیزات لایه Access خود را نصب و سرویس دهی کند اگر مخابرات نبود حداقل باید فضای چندین برابر نیاز خود را خریداری و یا اجاره نماید ، برای آن تغذیه N.B ایجاد نماید ، cooling و هزینه های مرتبط با آن را ایجاد نماید و حداقل به 4 نفر پرسنل جهت نگهبانی از تجهیزات مرکز حقوق بدهد و به این مجموعه هزینه های استهلاک ساختمان تجهیزات سرمایش و …. را اضافه نمایید . حال این هزینه کرد قبلا توسط مخابرات انجام شده و چرا با هزینه اندک صاحب آن نباشند! که متاسفانه مصوبات سازمان تنظیم هم این موقعیت استثنایی را با هزینه بسیار پایین در اختیار آنها قرارداده . بنابراین اگر چیزی را نمبینید دلیل بر این نیست که به کل منکر آن شوید .اگر این شرکتها هم چنین بسترها و امکاناتی در اختیارشان نبود مطمئنا نیاز به بکارگیری پرسنل فراوانی داشتند تا بتوانند سرویسهای مطمئن و با کیفیت ارائه دهند . بنابراین بحث های نگهداری ،مانیتورینگ و توسعه دیتا نه تنها ضروری هستند بلکه برای سرویسهای پایدار باید تقویت گردند. ضمنا اگر از توسعه دیتا ، نصب DSLAM و کابل کشی را برداشت نموده اید کاملا تصور محدودی به این موضوع دارید . البته انجام کارهای پسیو بصورت پیمانکاری هم ازنظر سرعت و هم از نظر هزینه ها مناسب ترند.

      1. همکار می گوید

        سلام بر سیاوش عزیز
        بنده نقایص حال حاضرو موجود مخابرات کشور را عرض می کنم fcpهایی که جنابعالی اشاره دارید شرکتی مثل شاتل هستند که چون خصوصی واقعی هستند واز جیب خود هزینه می کنند پس دارای حساب و کتاب هستند و سود وزیان را در نظر می گیرند ولی در شرکت مخابرات متاسفانه در طول 8 ساله واگذاری کسی کاری به تناسب در آمد و هزینه نداشته است و هیچ مدیری از اینکه هزینه های زیادی به سیستم تحمیل کرده مورد توبیخ واقع نشده است ای کاش مثالی که در خصوص adsl زدم امورش را به fcp ها آنهم در فشای رقابتی واگذار می کردند که بهانه ای برای هزینه های مطروحه در شرکت های رانتی و فاقد رقابت مثل شسکام و تی سی تی وان نباشد

    2. محمد می گوید

      با شما مواقم با این سوء مدیریت ،مدیران شرکت و پیشرفتهای ایرانسل در زمینه اینترنت ثابت و … روند نزولی و افول شرکت مخابرات دور از انتظار نیست و خدا به ما کارکنان وسهامداران اجباری این شرکت رحم کنه. که باید در آتش منافعت طلبی سهام دار عمده باید بسوزیم

  7. مریم می گوید

    مشاورین شرکت اورنج چرا هیچی محسوس نیست در شرکت؟؟؟؟

  8. گیلانی می گوید

    سلام خدمت سردبیرعزیز همکاران گرامی ایشان وتمامی همکاران مخابرات والله به نظر این حقیر به26سال سابقه اصلا نظر هیچکس مهم نیست چون مدیران بالا هر کاری بخواهند میکند به نفع کار کنان که نیست وهر چه است ضرر است خودشان فکر آن دنیا را هم نمی کند به روسا ومدیران پاداش 10میلیونی می دهند ولی به کارکنان200تومان هم نمیدهند یا امروز فردا میکنند هستنند افرادی که این شب ها حتی 10هزار تومان هم ندارد خدا ازاینها نگذرد بحق خون امام حسین

    1. حمید می گوید

      سلام
      روسا و مدیران بابت کدام پاداش 10 میلیون گرفتند؟ بعد 10 میلیون تومانه یا 10 میلیون ریال؟؟

      1. گیلانی می گوید

        حمید آقا عزیز10میلیون تومان

  9. درانتظار بازنشستگی می گوید

    سلام
    اگر نوشتن نظر همکاران برای مدیران مهم است واز آنها استفاده میکنند و آیا اصلا به سایت محابرات ما سر میزنند

    ویا اینکه این سایت را به چشم نا پدری مینگرند اگر نگاه میکنند بنده بعنوان یک همکار 30 سال خدمت پیش نهاد

    دارم که با همکاران شفاف صحبت کنند اگر شفافیت در بین مدیر وکارمند وجود نداشته باشد حتما آن شرکت

    اداره با مشکل روبرو میشود الان بند بعنوان یک همکار نمیدانم کی بازنشسته میشوم هر روز به سایت مراجعه کرده

    انتظار دارم که تکلیفم از بابت نوع بازنشستگی مشخص شود وبه اداره میروم میبینم که دیگر همکاران در شرف

    بازنشستگی به همدیگر مگویند این ماه هم مشخص نشد ماه دیگر همکاران کم خدمت همشیه از رفاهیات و

    دیگر مسائل حقوقی صحبت میکنند وهمکاران شرکتی از اجرای ظبقه بندی مشاغل وهمکاران 20سال به بالا از برنام

    سختی مشاغل و نحوه شکایت به نظر میرسد اگر این مسائل از محیظ کار رفع نشود کار کردن برای هر شخصی

    مشکل است بهتر است مدیران نحترم کار بلد اول این مسائل راحل کرده وآرامش را به محیظ کار برگردانند وبعد

    به فکر دیکر باشند

  10. شرکتیها می گوید

    1
    – وقتی هیچ نظری تا به حال از همکاران مخابراتی نپرسیدند پس برسی مجدد لزومی ندارد ره نگاشت بدون نظر همکاران مسیر خود را طی می کند

    2- در عمل هیچ مفهومی از ره نگاشت دیده نمی شود به جز حذف ردیف هیئت مدیره های بازنشسته

    3- همه چیز بعد از ادغام تلفن ثابت و تلفن همراه مشخص می شود و الی تا زمان ادغام همان مخابرات قبلی است

  11. مهدی می گوید

    با سلام

    1-مشکل اصلی مدیران میانی هستند باید این مدیران تغییر کنند زیرا جایی که خلاف منفعتشان باشد اگرچه در ظاهر ممکن است موافق باشند ولی در پس پرده هر آن چه که از دستشان برآید برای از بین بردن ره نگاشت تلاش می کنند بنابراین حذف مدیران مخالف مهمترین عامل است .
    2-عامل بعدی یکسان نمودن قرارداد ها در مخابرات است چه لزومی دارد 2 کارشناس با 2 سمت یکسان با مدرک یکسان و گاها با سابقه بیشتر حقوق کمتری دریافت کند در صورتی که بار مسئولیت برعهده همان فردی است که حقوق کمتری می گیرد بنابراین جایی که پای پیشرفت کار مدنظر باشد همان فرد با حقوق کمتر باید ان کار را انجام دهد پس چون فرد حقوق کمتری دارد هر چه می تواند تاخیر در کار می اندازد فردی هم که رسمی یا قرار دادی است بدلیل نوع قرار داد خود خیال خود را از انجام ندادن آن کار آسوده دیده و در نهایت کار به سرانجام مطلوب نخواهد رسید.
    3-برقراری نظام شایسته سالاری در مخابرات است پرداخت حقوق در مخابرات باید بر مبنای انجام وظایف محوله باشد نه سمت،نوع قرارداد و… بلکه باید پرداخت در قالب پروژه های انجام شده، کیفیت کار و… باشد
    4- حذف پیمانکاران داخلی و خارجی در انجام پروژه های مخابرات خود بنده شاهد بسیاری از افراد توانمند در داخل بنده مخابرات بوده وهستم که متاسفانه اکثرا هم به عنوان پیمانکار در حال فعالی هستند که می توان همین پروژه ها را به دست همین افراد باقیمت هایی به مراتب پایین تر و با کیفیت بهتر و به صورت بومی سازی شده انجام داد.

    5- فیلتر و حذف و جابه جایی افراد با توجه به تخصصشان در مخابرات شاهد آن هستیم عده ای تنها به دلیل نوع قرار داد، بند پ و غیره در سمت هایی مشغول هستند که واقعا حق آن ها نیست بهتر است راه کاری اندیشیده شود که این افراد فیلتر شده و در جای مناسب به کار بسته شوند خود بنده شاهد هستم نیروی قرار دادی مخابرات با مدرک مدیریت یا حسابداری در سمت فنی بکار بسته شده تازه نیامده سرپرست هم شده !!! و نیروی فنی از اودستور می گیرد که بدلیل عدم تخصص او نیروی فنی براحتی او را دور می زند.

    متاسفانه علیرغم صحبت های آقای دکتر سرائیان به غیر از بند 3 تا کنون حتی صحبتی در مورد سایر موارد مطرح نشده که بیم آن می رود که ایشان ره رو مدیران قبلی بوده و کار ایشان نیز به سرانجام نرسد!!!
    جناب دکتر اگر واقعا می خواهید تغییری ایجاد کنید این 5 اصل را به همراه موارد مطرح شده در ره نگاشت 5 ساله به درستی و بدون پذیرش دخالت سایر اطرافیان انجام دهید مطمئن باشید به شرکت پیشرو دیجیتال خواهید رسید.

  12. همکار می گوید

    با سلام وعرض ادب
    مدیرعامل محترم جناب آقای دکتر سرائیان فرد توانمند ،با تقوا و تلاشگری است که تمام وقت و انرژی خود را صرف تحقق اهداف سند ره نگاشت نموده واینجانب به شخصه آروزی موفقیت برای ایشان دارم ولی به نظر می رسد با دو مانع بزرگ و اساسی مواجه است . اول ساختار فعلی مخابرات که یک ساختار خدماتی دولتی بوده وتفاوتهای اساسی با ساختار شرکتهای تجاری و مشتری محور دارد ودوم مشکلات عدیده نیروی انسانی شرکت اعم از رسمی ، شرکتی ، پیمانکاری وحتی بازنشستگان محترم . اگر به این دومشکل لاینحل در ابتدای مسیر توجه نشود قطعا دستیابی به اهداف تعیین شده غیر ممکن خواهد بود .
    در پاسخ به سولات مطرح شده به نظر می رسد که اکثر مدیران وکارکنان با توجه به تجارب قبلی ومشکلات عدیده موجود و پیش رو امیدی به تحقق اهداف ره نگاشت ندارند و اعتقاد حاکم بر سازمان این است که آقای دکتر سرائیان نیز به زودی این واقعیت را خواهد پذیرفت .
    به نظر بنده ساختار و ترکیب نیروی انسانی شرکت مخابرات مستعد فعالیت در زمینه توسعه زیرساختهای مخابراتی و کسب درآمد از محل اجاره آنها به شرکتهای FCP و…. می باشد ودر زمینه ارائه خدمات به مشتریان ( خرده فروشی ) هیچگاه نمی تواند با رقبای جدید که فاقد مشکلات ساختاری ونیروی انسانی هستند رقابت نماید . ایکاش مسئولین محترم به این نتیجه می رسیدند که شرکت مخابرات وشرکت ارتباطات زیر ساخت با هم ادغام شده وبه توسعه زیرساختهای ارتباطی کشور بپردازند و واگذاری خدمات به مشتریان را در یک فضای کاملا رقابتی به شرکتهای دارای مجوز در این زمینه بسپارند . در این صورت مردم یا مشتریان از خدمات مطلوبتر و قیمت مناسبتر بهره مند می شدند ، شرکتهای دارای پروانه فعالیت (FCPها و…) در یک فضای کاملا رقابتی به توسعه فعالیتهای خرده فروشی خود می پرداختند و شرکت زیر ساخت ومخابرات هم همچون زمانی دولتی بودنشان با تعاملی که با نهادهای وسازمان دولتی از جمله استانداریها ، شهرداریها و… داشتند به توسعه زیرساختهای ارتباطی کشور ادامه می دانند .
    در پایان تشکر می کنم از سر دبیر محترم که فضای ابراز نظر همکاران را فراهم ساخته است .

  13. ناشناس می گوید

    سلام
    این قسمت از مطلب همکارمان:

    “این تحول بر اساس نقاط قوت و ضعف مخابرات نیست بلکه قرار است یک سری خواسته های سهامداران که لزوما منطبق با اهداف تجاری شرکت مخابرات ایران نیست به اسم تحول انجام گیرد.”

    را که کنار میثاق نامه سهامداران کلان بگذاریم متوجه می شویم که پر بیراه هم نگفته است. آقای دکتر سرائیان دقیقا میثاق نامه را جلویش گذاشته است و قصد دارد خط به خط آن را اجرا کند و برای اینکه کارشان علمی نشان داده شود آن دستورات را در قالب طرحی به نام ره نگاشت تحول نیز بیان می کنند. حال چقدر از این خواسته های سهامداران منطبق با شرایط محیطی که مخابرات در آن بسر می برد باشد. الله اعلم.
    کار اول ایشان حذف استانها بود و احتمالا کار بعدی آقای دکتر سرائیان ایجاد شرکتی برای سیم و داکت می باشد که دقیقا یک دستور از اعتمادمبین را انجام داده باشد و یک دستور از دولت را، حالا این وسط چه بر سر شرکت مخابرات ایران و سودآوری آن می آید مهم نخواهد بود!

  14. ناشناس می گوید

    سلام آقای سردبیر
    لطفا به مسئولین مخابرات مازندران بگویید پول بیمه کارکنان شرکتی رو واریز کنند پولی که هر ماهه از حقوق کسر می شود ولی بحساب واریز نمی شود حقوق رو هم که نصفه نیمه پرداخت کردین کلیه کارهای مراکز رو نیروهای شرکتی انجام می دهند عاجزانه از شما سردبیر محترم تقاضا داریم به آقایان ابلاغ کنید تا کی باید این وضعیت ادامه داشته باشه

  15. ناشناس می گوید

    باسلام واحترام وادب
    کل مطلب این است تازمانیکه دیگران برای مخابرات تصمیم گیرباشند چندان امیدوارکننده نخواهد
    ومطلب دوم اینکه اظهارنظر وپرکاری وکالا”اکاهی اضافی حداقل درمنطقه ما جرم واینچنین افرادی رابایگانی مینمایند
    پس میتوان نتیجه کرفت نمی دانم راحت جانم واقعا”درست است

  16. حرفتی می گوید

    ره نگاشت همانند یک مسیر جدید برای کشتی بزرگ مخابرات ایران هست ناخدایان لنج های قدیمی هرچند با تجربه باشند با تکنولوژی جدید آشنایی کم دارند تا بتوانند کشتی را سالم به مقصد برسانند پس تغییر ساختار پرسنلی از مهمترین مولفه های به هدف رسیدن ره نگاشت باید باشد که در آن توجهی به آن نشده ویا اگر دیده باشند
    از ترس واکنش های منفی در لفافه پیچیده اند امید واریم که لااقل برای همکاران روشن نمایند .

  17. علی بیغم می گوید

    سلام
    قربونت برم کی به نظر کارگرها اعتنا می کنه مگه ما محلی از اعراب برامون گذاشتند که بخوائیم نظر بدیم تازه چه فرقی داره ؟

    1. زاگرس می گوید

      ما خودمون هستیم که با طرز فکرمون و نحوه بررسی وقایع و واکنش نشون دادن، تعیین میکنیم چقدر ارزشمندیم پس هرچی بیخیال تر باشیم بیشتر بی ارزش میشیم خواهش میکنم کمی به وقایعی که در اطرافمون رخ میده هوشیار باشیم حرفمون رو بزنیم نه ساکت بشینیم و بذاریم بجامون حرف بزنن.

      1. علی بیغم می گوید

        سلام برادر یا خواهر گرامی منظور من این است که در عمل کار برآید به سخنرانی نیست دیگه از نظر دادن گذشته باید وارد عمل شویم چون به نظرات ما توجهی نکردند

  18. ناشناس می گوید

    پاسخ سوال اول منفی است وسوال دوم نیازبه دسئورالعمل توجیهی دارد که این رهنگاشت واقعا چیست ؟پاسخ سوال سوم مدیران رانمیدانم ولی کارکنان هرچیزی که به نفع شرکت باشد وکمک به این معضل پیش امده بکندقلبا اعتقاددارندوالتزام عملیشان کاردرشرایط سخت وبحرانی فعلی است .موفق باشیدباتشکرازسردبیرمحترم به خاطرطرح اینگونه مطالب ارزشمندواگاهی بخش.

  19. ناشناس می گوید

    سلام
    نظرات خودم را به همان ترتیب که پرسیده اید بصورت زیر بیان می کنم:

    1- آیا شما به تحول در مخابرات بعنوان یک ضرورت اعتقاد دارید؟
    نظر : تحول برای مخابرات ضرورت است – در هر تحولی نخست فرصت ها و تهدیدها و نقاط قوت و ضعف شناسایی می گردند و سپس افقی را برای مخابرات ترسیم می کنند و سپس قدمهای رفتن به سوی ان را می پیمایند. در این مدلی که فعلا مطرح است و ما فقط در حد یک پوستر ان را می شناسیم و هنوز جزئیات آن معلوم نیست در نظر اول دقیقا معلوم است که این تحول بر اساس نقاط قوت و ضعف مخابرات نیست بلکه قرار است یک سری خواسته های سهامداران که لزوما منطبق با اهداف تجاری شرکت مخابرات ایران نیست به اسم تحول انجام گیرد.

    2- آیا به نظر شما مسیر تحول ره نگاشت تمامی شاخه ها و شاخص های مهم را در نظر گرفته است؟
    نظر: ره نگاشت فعلی که عرض کردم شفافیت لازم را نیز ندارد. ره نگاشتی کند است که سرعت تحولات صنعت و بازار مخابرات را پوشش نمی دهد. 3 سال اول ره نگاشت به مقوله ای که از ان به یکپارچگی تعبیر می نمایند می گذرد که این زمان زیادی است. برای یکپارچگی در مخابرات و بر اساس آنچه ITU می گوید یکپارچگی در فناوری صرفا با توصیه های ITU بصورت خودکار انجام خواهد شد. لازم به ذکر است بر خلاف تبلیغات زیادی که می شود تغییر ساختار سازمانی شرکت مخابرات ایران و استانها بهیچ عنوان پیش نیازی برای تحولات شرکت مخابرات ایران نبوده و نیست و بدون این تغییرات نیز تحولات شرکت مخابرات ایران قابل انجام بود. پس از ان فرهنگ سازمانی مهم است که البته کاری تخصصی و سخت است و لازم است بر روی فرهنگ مشتری مداری و مدیریت عملکرد کارکنان کار کرد که ان نیز با انجام کارهای فرهنگی خوب و با تعهد مدیران سازمان به فرهنگ تغییر و انتخاب شایسته ها و مشارکت و ارتباطات خوب سازمانی انجام خواهد شد و موضوع سوم اصلاح فرآیندهای کاری بر اساس عملکردهای جدید شرکت می باشد که ان هم با مهندسی مجدد و توانمندکردن فرآیندهای کاری با IT انجام خواهد شد و مورد اخیر بیشتر نیاز به سرمایه گذاری در IT دارد.

    3-آیا ره نگاشت به شما مسیر راه را نشان میدهد یا خیر؟ آیا دقیقا شیوه کار و عمل در آن مشخص است؟
    نظر: خیر مسیر را به خوبی نشان نمی دهد. و نهایت این تحول به ما می گوید که می خواهیم شرکتی دیجیتال شویم. چنین هدفی همین الان لااقل در استان ما محقق شده است. پنجره واحدی که می گوئید همین الان بجز خدمات سیار که اختیار آن را نداریم برای خدمات ثابت هم اکنون وجود دارد. هر چند بحثهای مرتبط با پنجره واحد و سفر مشتری و … که مطرح می شود همگی در قالب مفهوم CRM که یکی از مفاهیم اولیه در شرکتهای تجاری هست وجود دارد. ضمن اینکه این بحث پنجره واحد صرفا یک شعار است برای اپراتوری که فقط یک سرویس محدود دارد و برای شرکت مخابرات ایرانی که دسته بندی های بازار و مشتریان و تنوع خدماتش بسیار زیاد می باشد بحث پنجره واحد لزوما یک ایده ال خوب نیست. این موضوع قابل بحث است که در اینجا مجال نیست.

    4-ره انگاشت در مسیرش به سمت بهبود چه چیزی کم دارد؟
    نظر: به نظر من مهمترین چیزی که ره نگاشت کم دارد خواست همگی مدیران برای انجام ان می باشد.

    5-آیا شما به خوبی نقش خود را در ره نگاشت می شناسید؟
    نظر: تا امروز که در شرکت مخابرات استان بودم دقیقا می دانستم که شرکت در چه محیطی است و می باید آن را به کجا برد و چگونه باید ببرم ولی از اول مهر که شرکتهای مخابرات استانی حذف شدند احساس می کنم که در یک فضای لایتناهی گم شده ام و هیچ چیز سر جای خودش قرار ندارد. و با اشنایی که طی نزدیک به 20 سال با ستاد شرکت مخابرات ایران و افراد درون آن و فرهنگهای کاری آنان دارم ناامیدی ام به اصلاح و تغییر روز به روز زیادتر می شود. مگر اینکه انقباض و کم کار کردن و فرز و چابک نبودن و نهایتا ورشکستگی و انحلال را تحول بنامیم!

  20. همكار می گوید

    سلام ايا واقعا به نظر شما نظر كارمندان مهم وموثر هست ايا تاثيري در اجرا نشدن ويا اجرا شدن ره نگاشت دارد
    كارمند بي انگيزه كه ديگه ميدونه هيچ فايده اي نداره و وقتي تو اداره خودش حناش رنگ نداره ديگه اينجا بماند سردبير عزيز

نظرات بسته شده است.