مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

عدد «معوقه مبلغ ثبت نام تلفن » در قبوض جدید چیست؟

[box]مخابرات ما – در سایت شفاف نویسنده مدعی شده است که در قبوض صادره مبلغ جدیدی اضافه شده است.[/box]

آنچه می خوانید خبر سایت شفاف است.

مخابرات ما (همراه )- تیر ماه سال جاری و براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه هر پالس (یک دقیقه) مکالمه با تلفن ثابت از 30 به 45 ریال رسید تا به این طریق بخشی از هزینه‌های شرکت مخابرات ایران از طریق افزایش تعرفه‌ها، تعدیل شود.

مخابرات که از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم به طور جد دنبال افزایش تعرفه‌های ارتباطی و وزیر ارتباطات هم در جناح مقابل معتقد بود اگر این شرکت برای آینده برنامه توسعه‌ای نداشته باشد از گردونه رقابت حذف می‌شود و شرکت‌های دیگر جایگزین آن می‌شود.

این اختلاف نظر تا پایان عمر کاری هیات مدیره قبلی به درازا کشید و بعد از آن وزارت ارتباطات و مخابرات به شکل عجیب و یکباره با هم دوست و رفیق شدند.

دلیل اصلی این رفاقت یکباره و شاید کمی دور از انتظار هم، چینش مهره‌های جدید هیات مدیره مخابرات طبق نظر دولت بود.

گذشته از این موضوع که تحلیل‌های فراوانی پیرامون آن ارائه شده است، کمیسیون تنظیم مقررات در همان مصوبه (237) ردیفی به عنوان “حداقل مکالمه” را درج کرد که طبق آن مشترکان شهری و روستایی باید به ترتیب حداقل 330 و 200 دقیقه مکالمه در هر دوره صورتحساب داشته باشند.

این بند جدید که از اول مرداد ماه در سیستم بیلینگ مخابرات لحاظ شده، بر رقم قبوض تلفن ثابت این دوره مشترکان افزود.

این بند قانونی، درآمد تضمین شده مخابرات از محل نگهداری خطوط بلااستفاده است.

بنابراین با این ردیف مشترکان شهری و روستایی اگر در طول دوره صورتحساب مکالمه‌ای نداشته باشند باید به اندازه 330 دقیقه(1485 تومان) و 200 دقیقه(900 تومان) پالس شهری هزینه بپردازند.

اگر بیش از این مقدار هم با تلفن ثابت صحبت کنند باید هزینه مربوط به پالس را بابت هر دقیقه بپردازند.

اکنون اگر به قبوض صادر شده مخابرات در بازه زمانی اول مرداد تا اول مهر (95/5/1 تا 95/7/1) نگاهی بیندازید متوجه درج این نرخ‌های جدید می‌شود.

از آن جهت که قبوض مخابرات هر دو ماه یکبار صادر می‌شود، حداقل مکالمه برای مشترکان شهری در بخش هزینه شهری 2970 تومان و مشترکان روستایی 1800 تومان درج شده است.

اما نکته قابل تأمل در این است که برخی قبوض با بند هزینه‌ای جدید “معوقه مبلغ ثبت نام تلفن” مواجه و رقم 10 هزار تومان برای آن درج شده که هنوز دلیل آن مشخص نیست.

 

673550cookie-checkعدد «معوقه مبلغ ثبت نام تلفن » در قبوض جدید چیست؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
11 نظرات
  1. کرمانشاه می گوید

    با سلام من ماه 3(خرداد)ثبت نام و تلفنم دایر شد یعنی قبل از اجرای طرح افزایش تعرفه و در خود مرکز تلفن ثبت نام کردم نمیدانم 10000تومان بابت چی باید پرداخت کنم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      الان در قبض شما این این ده هزار تومن هست؟
      کرمانشاه هستید؟
      میتونید اطلاعاتی برای پیگیری بمن بدین تا دقیق جواب بدم؟

      1. کرمانشاه می گوید

        با سلام خیر من در تهران مرکز شهید مدنی ثبت نام و تلفنم دایر شد

        1. کرمانشاه می گوید

          با سلام من امروز به مرکز مخابرات زنگ زدم مسول مشترکین گفت از ابتدای سال 94 هزینه اتصال تلفن از 50000 به 60000تومان تغییر یافته ولی من این دستورالعمل را نه دیده و نه شنیده ام و توجیه نشدم ولی چه کنم تف سربالاست

  2. ناشناس می گوید

    مبلغ ده هزار تومان بابت تقسیط ثبت نام تلفن می باشد که100 هزارتومان نقدا پرداخت شده و مابقی اقساط 10 هزارتومانی

    1. ناشناس می گوید

      اقساط یکصد هزار تومانی از بابت اتصال تلفن ثابت برای هردوره دوماهه 56000ریال می باشد

  3. ناشناس می گوید

    با سلام
    احتمالا مبلغ 10000 تومانی که در قبض مشترک قید گردیده می بایست مربوط به هزینه ثبت نام تلفن باشد که چنانچه مشترک در دفاتر پیشخوان ثبت نام کرد مبلغ 10000 تومان را دفاتر نقدا از مشترک دریافت می کنند و چنانچه ثبت نام در امور مشترکین یا مراکز مخابراتی صورت گیرد مبلغ 10000 تومان روی قبض قید می گردد.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اين توضيح مناسب، كافي و درست است
      تشكر ميكنم
      قطعا در مطلبي جداگانه درج ميكنيم

  4. صبری می گوید

    سلام
    اولا چه قبض زشتی؟
    دوما مخابرات یکپارچه شده می باید قبوضش یک شکل شود. وقتیکه مدعی هستند خدمات ثابت و موبایل می خواهد در یک قبض صادر شود. پس دلیلی نیست که قبض خدمات ثابت در استانهای مختلف متفاوت باشد.
    سوما از آرم آشنای اول به شدن بدمان می آید. چونکه یادگار شرکت ارتباطات ثابت است و در آن دوران مخابرات ایران به اندازه 10 سال عقب افتاد. و همان آرم شرکت مخابرات ایران برای تلفن ثابت شرف دارد.
    چهارما با وجودیکه هنوز اکثر درآمدهای استانها از تلفن ثابت می باشد ولیکن پس از خصوصی سازی هنوز اقداماتی که لازم است برای سرویس تلفن ثابت بشود و زیرساختهای قانونی و ائین نامه ای و مقرراتی آن اصلاح و یکپارچه شود انجام نگرفته است. و دلیل آن هم این است که متاسفانه مدیران پس از خصوصی سازی اکثرا مدیران غریبه ای بوده اند و نظر اغلبشان حذف “هر چه به تلفن ثابت” مربوط می شود هست! واویلا

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      جان هر كي دوست دارين
      به يك عكس تزئيني گير ندين
      مطلب رو بخونين.
      اين عكس رو دوبار عوض كردم ….
      آدم هم اينقدر دقيق و ريز بين و تيز بين ميشه؟ همين كارها رو ميكنين كه بزرگان احساس كمبود ميكنن زيرآب شما رو ميزنن!…

  5. ناشناس می گوید

    مبلغ ده هزارتومان بابت هزینه ثبت نام و مطابق با مصوبه 205 می باشد

نظرات بسته شده است.