مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

در جلسه یک ساعته سرائیان با بازنشسته های خوزستانی چه گذشت؟

[box]مخابرات ما- برای اولین بار در کشور, مدیر عامل مخابرات در سفر استانی با بازنشستگان جلسه گذاشت و به مشکلات آنان توجه نشان داد..[/box]

مخابرات ما- امروز دکتر سرائیان در خوزستان  و شهر اهواز حاضر شد.شهر و استانی که بسیاری از مردان و زنان ما از آن خاطرات بسیاری دارند.بخشی از عمر ما در سالهای دشوار جنگ گذشت و هر روز نام این استان و شهر بر سر زبانهایمان بود.

در خوزستان, بازنشستگان با سماجت, پیگیری و زیرکی قابل تقدیری توانستند برای جلسه ای یک ساعته از مدیر عامل در اهواز وقت بگیرند, امری که استانهای دیگر قادر به انجامش نبوده اند.

در این جلسه ابتدا بازنشستگان از مهندس مشیدی بابت تلاش هایش با اهدای لوح تقدیر تشکر کردند.در دوره مدیریت گذشته, همکاران و بازنشستگان سخی های بسیاری کشیده بودند لذا قدر هر تلاشی را میدانند.

پس از آن , وقتی نوبت به بازنشستگان رسید تا مشکلاتشان را مطرح کنند, دکتر زارعیان سعی داشت مسیر جلسه را به سمت بدهکار کردن بازنشسته ها ببرد.

گفته می شود او سعی میکرد چنین وانمود کند که بازنشسته ها تمامی مطالبات خود را دریافت کرده اند و اینک فقط برای تشکر در جلسه حاضر شده اند.اما بازنشسته ها در نهایت توانستند آنچه مورد نظرشان بود مطرح کنند.

مطالبات آنان , مهمترینش همان پس انداز صندوق بازنشستگی است که حدود 8 میلیارد تومان از پس انداز 6 درصد کارکنان به دارائی شرکت مخابرات اضافه شده است بطوری که صندوق قادر به پرداخت پس انداز کارکنان هم نیست.

گفته می شود دکتر سرائیان از شنیدن این موضوع تعجب بسیار کرده است یعنی انتظار داشته پس انداز کارکنان سر جای خودش باشد.

در این مورد سرائیان قول پیگیری داد.

حدود 600 نفز از بازنشسته ها همان تک سکه پاداش خداحافظی را همنگرفته اند.نه تنها نگرفته اند, بنا بر گرفتن هم نبوده است.

در این جلسه مهندس مشیدی قول داد دو سه قسط مانده از پاداش بازنشستگی را این ماه یک جا به آنان پرداخت نماید.

مورد بعدی که مطرح شد , همان مطالبات رفاهیات است که بطور کلی برای بازنشسته ها ریشه اش را زده اند.همکاران بازنشسته اسناد خود را به دکتر نشان دادند که بر اساس آن مخابرات باید 55 درصد از حقوق ثابت را بعنوان رفاهیات به بازنشستگان پرداخت نماید.

در این میان دکتر زارعیان به مصوبه بعدی هیئت مدیره اشاره کرد که بازنشسته ها فورا و صریحا اعلام کردند که هیچ مصوبه ای برای تغییر رفاهیات بازنشسته ها وجود ندارد.

یکی از مسائل مطرح شده, کمک هزینه تحصیلی فرزندان بازنشستگان بود.بازنشستگان می گویند بر خلاف قانون, از زمان بازنشستگی کل کمک هزینه تحصیلی فرزندانشان حذف شده است.

به مورد جلب دیگری هم بد نیست اشاره کنیم , آن هم پرداخت کمک هزینه ازدواج برای فرزندان بازنشستگان است.بازنشستگان به سرائیان گفتند که در زمان ازدواج فرزندان فقط یک میلیون تومان کمک هزینه پرداخت شده است که در مقابل 7 میلیون تومان قانونی بسیار ناچیز است.

دکتر سرائیان در بیشتر موارد از عدم پرداخت به بازنشسته ها تعجب میکرد لذا رو می کرد به مهندس مشیدی مدیر منطقه خوزستان و از او می پرسید :«این واقعا پرداخت نشده؟»

مهندس هم تاکید می کرد :«نه! ما پرداخت نمی کنیم به این دلیل …..»

در پایان دکتر سرائیان, به همکاران بازنشسته گفت مطالبات آنان را پیگیری می کند و پاسخ آن را به مهندس مشیدی خواهد داد.

لازم بذکر است که سردبیر مخابرات ما از حاضران در جلسه خواسته است مدارک ارائه شده به دکتر سرائیان را در اختیار ما قرار دهند تا منتشر کنیم.

هر چند در دنیای ارتباطات و بویژه با وجود سایت مخابرات ما, باور اینکه دکتر سرائیان از این مشکلات خبر نداشته باشد قدری دور از ذهن است اما با حضور برخی افراد در پرخه افراد موثر , دور از ذهن نیست که مشکلات کارکنان را ناچیز جلوه داده باشند و یا آنان را زیاده خواه قلمداد کنند! در هر حال, حالا اطمینان داریم که دکتر سرائیان از کلیه مشکلات کارکنان و بازنشسته ها خبر دارد.این بار دیگر انتظار کارکنان برای ابلاغ تصمیم شرکت در رابطه با این مشکلات , حداقل خواسته منطقی آنان است.

 

673600cookie-checkدر جلسه یک ساعته سرائیان با بازنشسته های خوزستانی چه گذشت؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.