مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مدیران حقوقی و نیروی انسانی چه شنیدند.

[box]مخابرات ما – احدی مدیر کل حقوقی شرکت و باطنی معاون نیروی انسانی شرکت مخابرات , در نشست امروز مدیران حقوقی و نیروی انسانی دقایقی صحبت کردند.[/box]

مخابرات ما – بسیار مایل بودیم از گفته های احدی مدیر کل حقوقی شرکت و باطنی معاون نیروی انسانی شرکت در نشستی که امروز در تهران و با سخنرانی دکتر سرائیان برگزار شد , اطلاعات کاملی به شما بدهیم چرا که تا امروز از مدیران ردیف اول شرکت نقل قول های زیادی شده است اما این مدیران ردیف دوم و میانی هستند که تاکنون در معرض نگاه و قضاوت نبوده اند.اما توفیق چندانی نداشتیم.

در این مراسم احدی ابتدا به نکاتی اشاره کرد که متاسفانه تا این لحظه به آن دسترسی پیدا نکردیم اما امیدواریم تا فردا فکری برایش بکنیم.

اما معاونت نیروی انسانی شرکت مخابرات که در حقیقت عمده نگاهها بسوی او منحرف شده است از طرح هایش گفت.او اشاره کرد که تابحال توانسته اند در راستای رضایت نیروی انسانی , از بعد انگیزشی و عدالت قدمهایی بردارند که می توانید حاصل کارشان را در مدیریت عملکرد , apply و hris  ببینید.

سپس او از مدیران خواست برای پیاده سازی درست این ابزارها تلاش کنند.

باطنی اعتقاد دارد  این جلسات و نشست ها به برداشت مشترک مدیران از اطلاعات کمک میکند بطوری که دیگر شاهد برداشتهای متفاوت از موضوعی واحد نباشیم.او در گفته هایش ضمن اشاره به این مطلب از دیگران خواست در اجرا بسیار دقت کنند چنانچه به موضوعی یقین ندارند آن را اجرا نکنند و از دیگران در موردش سوال کنند.

موضوع مورد اشاره معاونت نیروی انسانی مشکلات زیادی برای کارکنان ایجاد میک کند بنحوی که گاهی برای موضوعی واحد در هر استان تصمیم متفاوتی گرفته می شود.

 

674580cookie-checkمدیران حقوقی و نیروی انسانی چه شنیدند.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
20 نظرات
  1. احسان می گوید

    با سلام
    خدمت دوستان و سردبیر محترم
    اساسا معاونت منابع انسانی اعتقادی به شایسته سالاری ندارد.این رو میشه به وضوح دید.سرمایه های هر شرکت بزرگی صد در صد نیروهای اون شرکت میباشند.شرکت مخابرات خیلی خیلی بشتر از اینها میتونه پیشرفت کنه.من نمیگم بیا همه نیروهات از دانشگاه های معتبر و افراد خلاق باشن.نه آقا شما 10 درصد دوباره میگم 10 درصد نیروهات از روی شایسته سالاری انتخاب کنی و به اونا قدرت تصمیم گیری بدی مخابرات متحول میشه که پیش زمینه اون اینکه مدیران واقعا به این باور رسیده باشن.نیرو هایی که با بند پ فاقد کارایی لازم استخدام میشن. خیلی جالبه تو مخابرات که افراد متناسب با مدرک تحصیلی علایق و توانایهاشون به کار نمیگیره بعضی وقتا احساس میکنم تعمدا انجام میشه.جای دور نریم اگه سیار از ما جلوتره یکی از اون علتاش اینکه 10 درصد نیروهاش با شایسته سالاری اومدن بالا نمیگم همشون.لازمه پیشرفت مخابرات تغغیر اساسی نگرش مدیران ارشد.

  2. فارس می گوید

    یعنی چه
    سردبیر محترم یک صفحه جمله سازی کردی چه مطلبی را می خواهی به من شنونده برسانی آیا هدف پر کردن صفحه است یا رساندن یک خبر . شما در اول خبرتان گفتید ما می خواهیم یک اطلاعات کاملی به شما بدهم آن پیش کش ما حتی اطلاعات ناقص از جمله نگرفتیم .لطفا پخت تر عمل کنید ما سرکار نگذارید در ضمن من جسارت نکرده باشم .

    1. دبیر -دوم می گوید

      این دفه را تایید کردم کلمه سردبیردر این سایت حرمت دارد رعایت کنید

      1. ناشناس می گوید

        سلام
        اگر قرار است این سایت انتقادی باشد. لطفا انتقاد را بپذیرید.
        در ضمن شما زرنگی کردید و دانسته و یا ندانسته وسط دعوا نرخ تعیین کرده اید…
        بفرمائید با چه منطقی کلمه سردبیر حرمت و تقدس پیدا کرده است ولی کارمندان و مدیران و … قابل انتقاد هستند.
        آقای دبیر دوم لطفا سعه صدر را کمی از آقای سردبیر یاد بگیرید.

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          سلام
          نه آقا!
          هيچ چيزي آنقدر حرمت نداريد كه نتوانيم از آن انتقاد كنيم.
          سردبير بيش از هر كسي در معرض انتقاد است.چرا كه هر روز دارد يك دست پختي تقديم ميكند كه خوانده ميشود.
          فقط دوستان خوبم بدانند، نوشته هايي با عنوان (سردبير) مال من است.بقيه نوشته ها ، از نويسنده هاست ولي چون توسط ايميل و تلگرام و پست و … براي من ارسال ميشود ، بعنوان اولين ايجاد كننده پست من ميشوم يا هر كدام از دبيرهاي بعدي تحريريه.
          بهمين دليل از دوستان خواهش كردم نام نويسنده را در مطالب بياورد.من خودم اولين كسي هستم كه بدليل كمبود وقت آن را رعايت نمي كنم.
          من از ديدگاه يك خواننده اين نوشته را نخوانده ام لذا نمي توانم بگويم با شما موافقم يا نه، اما خب …
          چه من نويسنده باشم چه هر كس ديگري ، همانطور كه در انتقاد ما هم حرمت نگه مداريم شما هم نگه داريد.چه عيبي دارد؟
          حرمت سردبير به دوستي با شماست.در كلام و زبان و نوشتار حرمت همه را نگه ميدارم همين انتظار هم دارم.ولي اين انتظار من اجباري نيست و براي كسي مسئوليتي ايجاد نمي كند.
          من از همكاران سايت خواهش كرده ام هر عضوي ، هر نوشته اي ، نسبت به سايت دارد ، به شرطي كه ديگر به دشمني نكشانده باشد ، تاييد كنيد.تند و كندش مهم نيست.
          براي هميشه مي گويم.سردبير نويسنده مطالبي است كه در ابتدا نامش روي آن است بقيه را نويسنده ها براي من ميفرستند و من ايجاد كننده آن هستم

  3. مریم شیراز می گوید

    من به شخصه انقدر به این جلسات بدبین هستم که بعید می دونم خروجی مثبتی داشته باشه، البته از نظر من خروجی مثبت یعنی خروجی برد برد که مسئولان مخابرات معمولا به یک طرف برد فکر می کنند.

  4. بی خبر می گوید

    سلام به همه دوستان به امید خدا داره روزهای سخت تموم میشه

  5. همکار همدانی می گوید

    سلام
    متاسفانه دیدگاههای روشن و واضح در سایت بعللی نمایش داده نمی شود دیدگاهی که نه حقی از کسی ضایع می کند اما تا حد زیادی رک بیان میشود . لطفا دیدگاه قبلی مرا نمایش دهید تا همکاران خود قضاوت کنند ایرادش چه بوده که نمایش داده نشده است.البته شاید هنوز در صف بررسی باشد اگر اینطور باشد که پیشاپیش عذر خواهی می کنم.

    1. دبیر -دوم می گوید

      دوست وهمکار عزیز همدانی شرط انتشار نظرات در سایت خودتان سایت مخابرات ما ساده است بگو بنویس اما توهین نکن

      1. همکار می گوید

        سلام
        والا کجا توهین شده شما بگو ما هم بدانیم در ثانی من قکر کردم اول کامنت حذف شده بعد متوجه شدم در صف بررسی هست عذر خواهی هم کردم کجا توهین شده شما بگو.

        1. دبیر -دوم می گوید

          همکار عزیزم اولا عصبانی نباش ثانیا اگر جسارتی شد پوزش بنده را بپذیر بنده فقط شرایط تایید کامنت را برایتان نوشتم

  6. همکار می گوید

    با سلام پیشگاه حضرت حق ونائب برحقش امام زمان
    ضمن عرض سلام خدمت سردبیر محترم
    یکی از مشکلاتی که در شرکت مخابرات ایران ملاحظه میگردد ودربخش معاونت نیروی انسانی کاملا مشهود است ناهمگنی نیروهای انسانی می باشد که به چند دسته تقسیم میگردند:
    1 – نیروهای رسمی و قراردادی
    2– نیروهای شرکت خدمات اول
    ودر شرح باید اذعان گردد منظور از منابع انسانی،تمام افرادی است که در سطوح مختلف مشغول بکارمی باشند
    مدیریت منابع انسانی دارای وظایفی تخصصی است که نقش مهمی در موفقیت نهایی سازمان دارد
    امااز آنجا که سازمان بدست انسان طراحی واداره می شود وانسانها ی شاغل در آن موضوع اصلی مدیریت منابع انسانی هستند
    .مسائل نیروی انسانی درکلیه سطوح سازمانی وبه تبع درعملکرد کلی سازمان تاثیر می گذارد.
    با عنایت به تاثیر عواملی از قبیل انگیزه و روحیه کارکنان در جهت نیل به اهداف سازمان باید عنوان گردد هر دو دسته نیروی انسانی در ردیف های مشابه ودر شرایط کاری برابر وکار هم ارزش از حقوق و مزایایی متفاوت برخوردارند.
    که باعث دلسردی ،بی انگیزگی ،عدم دلبستگی ونداشتن رضایت شغلی میگردد ومدیران غافل از این وضعیت میباشند

  7. م می گوید

    آقای باطنی بافتِ فکریش ، بر اساس منابعِ انسانی نیست. ایشون در حد “پرسنل” ، در مدیریت پرسنلی در سالهای 1920 فکر می کنند.

  8. همکار همدانی می گوید

    سلام
    همانطور که جناب دکتر سراییان و سایر همکاران میدانند با یک مثال ساده میتوان به وضعیت مخابرات واقع بینانه نگریست در گذشته های دورتر شرکت مخابرات ایران با حداقل امکانات تلفنی و ظرفیت های ارتباطی بسیار محدود در حوزه سیستم های انالوگ و فقط با تلفن ثابت و بدون خدمات گسترده کنونی از قبیل ارتباطات سیار و دیتا و پهنای باند وسیع و تازه با تعداد کارکنان حدود چهل هزار نفر نیروی رسمی فعال به کار با ان امکانات علاوه بر خود گردانی خود از قبیل خرید املاک در بهترین نقاط مراکز استان هاو ویلا ها و مراکز رفاهی گسترده فراوان در سراسر کشور بعضا و همیشه نیز به خزانه دولت کمک و هزینه های سایر نهاد ها و وزارت خانه ها را نیز تقبل می کرد و حالا با این گستره خدمات و پرسنل کمتر و در امد سر سام اور کنونی سخن از وضعیت بد مالی شرکت گفتن !!!!!!! شاید با عقل و منطق هم خوانی ندارد و اصلا باور کردنی نیست مگر یک حالت که ان هم مدیریت بد شرکت می تواند باشد و لا غیر. کارکنان که همان کارکنان خدوم هستند و تازه کارشان بدلیل بازنشستگی عده ای از همکاران در سالیان گدشته بیشتر هم شده است ظرفیت ها که دیگر قابل مقایسه نیست . اینکه هر کجا مدیریت بد وحشتناک را می خواهند توجیه کنند نوک حملات خود را متوجه کارکنان زحمت کش می کنند این ظلمی بزرگ و نا بخشودنی است.بد نیست اقایان مدیران سابق که موجب این همه بی برنامگی هستند یک مروری بر عملکرد خودشان بیندازند . همین مسایل موجب عدم اعتماد کارکنان شرکت شده و باور اینکه مخابرات با بحران مواجه است برای هیچ شخصی وجود ندارد . زیرا بحرانی وجود ندارد و این قبیل توجیهات صرفا برای کوبیدن بیشتر شخصیت کارکنان است . کارکنان خدوم مخابرات از بهترین و صبور ترین افراد هستند و اکنون نیز با گذشت و خالصانه از کار خود کم نمی گذارند. صرف انتظار بیش از حد از انها ظلمی مضاعف است . متشکرم

  9. ناشناس می گوید

    سلام
    نقاط اشتراک بین نیروی انسانی و حقوقی چیست؟
    برای چه این دو گروه می باید با هم سر یک میز و یا در یک همایش همفکری کنند؟ داستان چیست؟

    قبلا سهامداران شرکت نشان دادند که خیلی مایل هستند که سرمایه ها و دارائی های شرکت را تبدیل به پول نقد کنند و به زخمهایشان بزنند. آیا فکر نمی کنید وقتی می گویند نیروی انسانی بزرگترین سرمایه شرکت هست منظورشان این باشد که این سرمایه را می باید تبدیل به پول کنند و سریعا از دستشان خلاص شوند چونکه چنین سرمایه ای هزینه های نگهداری اش زیاد است. و با این شعارها دارند بازارگرمی می کنند و قیمت بازاری آن سرمایه ها را بالا می برند که در وضعیتی که پیش رو دارند و احتمالا قصد دارند قسمتی از مخابرات را با کارکنانش با هم بفروشند بتوانند با خریدار قدرت چانه زنی داشته باشند. و در هر صورت قصد دارند به نحوی سر پرسنل را لای آب بکنند.

    احتمالا چنین همایشی نیز انجام مقدمات اینکار است که وقتی خواستند سر پرسنل را ببرند و احتمالا پرسنل دنبال گرفتن حق و حقوق خود می روند، ادارات حقوقی بتوانند به خوبی در مجامع و دادگاهها از کارفرما دفاع کنند.
    خدا به داد برسد.

  10. ناشناس می گوید

    سلام
    سردبیر عزیز
    درد ما اینجاست که مدیران قبلی همگی بر سر کار هستند ! رئیس اداره ای که خودش فاقد صلاحیت
    می باشد (از هر لحاظ: ……….) نسبت به ارزیابی کارکنان اقدام می کند آخر ما دردمان را به که بگوییم !!!

    1. سلام به مخابرات می گوید

      حرف درستی زدید . رئیسانی که در جلسه ارزیابی مصاحبه تصمیم گیرنده مستقیم هستند و با تخصص و توانایی شما ممکنه مشکل داشته باشند چون احساس می کنند رقیبی برایشان محسوب خواهید شد چگونه به شما نمره قبولی خواهند داد حتی اگر بهترین نفر برای آن پست باشید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بنظر من سیستم اپلای با این پروسه اجراسازی اصلا و ابدا جوابگو نخواهد بود……… لطفا این حرف را بخاطر بسپارید………..

  11. مخابراتی می گوید

    به قول یک مدیر بازنشسته” در هر جلسه دیگی بار می گذارند که اگر برای حاضرین ودوستان واهل فامیل نجوشد برای کارکنان نخواهد جوشید

  12. مریم شیراز می گوید

    من که به شخصه هیچ خروجی از جلسات دکتر سرائیان ندیدم به جز حذف هیأت مدیره، بعید می دونم این جلسه هم خروجی چندان مثبتی داشته باشد فقط این گردآوری ها به هدر دادن پول و منابع شرکت است.

    1. م می گوید

      حذف هیات مدیره؟ همه شون با کبکبه ودبدبه ، تو اطاقاشون هستن و با عنوان جدید همون رفتارهای سابق رو دارن ، و حقوقهای قلمبه شون از تهران !!!! براشون ریخته میشه.
      تاکتیکِ بازیِ با عناوین پیاده شد، نوشته ها و گفته ها رو با واقعیت ها تطبیق کنین.

نظرات بسته شده است.