مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

فرض كنيد دكتر سرائيان روبروي شما نشسته است.به او چه مي گوييد؟

[box]مخابرات ما– در مورد برخي آدمها نمي توان از اين فرض ها كرد.اما در مورد دكتر مي شود.[/box]

 

مخابرات ما – فرض كنيد دكتر سرائيان مدير عامل شركت مخابرات ايران روبروي شما نشسته است.فرضي ناممكن نيست.حداقل در مورد دكتر متصور است اگر در مورد برخي ياراانش قابل تصور نباشد.

حالا همه حرفهايتان را در دو جمله جمع كنيد، يكي در مورد خودتان و علائق تان، ديگري در مورد ايشان و علائقش!

 

1– در مورد مخابرات و انتظاراتتان از آن (بايد ها و نبايد ها) به او چه مي گوييد!

2- در مورد ره نگاشت به او چه مي گوييد!

 

فراموش نكنيد!فقط  دو جمله!

شروع كنيد!

******

به شما تقلب برسانم؟ سردبير در مورد اين دو سوال اينطور نوشت:

1- آقاي دكتر! دروازه هاي خوشبختي مخابرات ، در اتاق جلسات مديران به روي ما باز نمي شود!

2-آقاي دكتر! ره نگاشت شما، به خون و تفكري تازه نياز دارد!

********************

حالا شما دو جمله، دو سوال، دو حرف، دو كلمه براي دكتر سرائيان بنويسيد طوري كه انگار با اين دو جمله، كليد خوشبختي را به او بخشيده ايد!

چرا دو جمله؟ دليلش چيزهايي است كه از استادمان ياد گرفته ام.او مي گويد به هر كسي كه ميرسيد فقط از چيزهاي مورد علاقه خودتان حرف نزنيد! كمي هم به او اجازه حرف زدن بدهيد.يا از علائق او حرف بزنيد!

بهمين دليل من سعي كرده ام دو طرف را در نظر بگيرم.خوب است؟

*********************************************

676670cookie-checkفرض كنيد دكتر سرائيان روبروي شما نشسته است.به او چه مي گوييد؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
108 نظرات
  1. رحیم می گوید

    خدمت همکاران محترم و سردبیر محترم سلام عرض میکنم مطالبی که در سایت منتشرمیشود خیلی خوبه ولی چند نفر از ان افرادی که تاثیر گذار هستند در سرنوشت شرکت این مطالب را میخوانند . با اطلاعاتی که من از استان خودمان دارم اکثر مدیران اصلا سایت مخابرات ما را باز نمیکنند چه برسد به اینکه دردودل همکاران را بخوانند قطعا در تهران و سایر استان ها نیز روال بهمین صورت باشد . چاره ای بیندیشید که این مطالبی که همکاران زحمت میکشند مینویسند به دست تصمگیران برسد. متاسفانه تو استان ما از داخل شرکت نمیشود سایت را بازد کرد پرسجو کردم چند استان دیگر هم گویی شرکت سایت بسته .

  2. از گروه تلگرامی باقدرت می گوید

    خواست دیگر دستور یک انقلاب اساسی در چارت سازمانی از همان بالا به پایین از تهران به سایر استانها و ان حذف مدیران و قسمتهای پر هزینه از این چارت فعلی و کوچک کردن بسیاری از مدیریتها و قسمتهای غیر ضروری و بی مورد

  3. از گروه تلگرامی باقدرت می گوید

    جناب اقای دکتر سراییان اگر در استانها هییت مدیره حذف شده اند و به مشاور ین داخلی بدون داشتن مجوز امضا اجرایی و دخالت در امور معاونت ها تبدیل شده اند پس چرا هم چنان دفتر و دستک و منشی های انها برقرار و هزینه ها هم چنان پا بر جاست و بدین معناست که افتابه لگن هفت دست شام وناهار هیچی

  4. از گروه تلگرامی شجاعی می گوید

    جناب سرائیان یکی از همکاران که اعتقادی هم به پاسخگو بودن مسئولین ندارد , مشکلی را در خصوص سیستم ارزشیابی عملکرد مطرح کرد که عین همان فرمایش را بنده به شما منتقل می کنم و خودم هم احساس کردم حق با همان همکارمان است . ببینید ایشان می گفت کارشناس و مسئول واحدش که سالهاست در امر بساز و بفروشی و یا تاسیس دانشکده غیر انتفاعی بوده است و در این موسسه اش خیلی از مسئولین همان استان را به عنوان مثلا استاد بکار گرفته و تمام استان هم از این امر آگاه هستند , مدتی به ایشان چپ افتاده که باعث گردیده مسئله کار و روابط شخصی مخلوط گردد و هیچگونه توافقی را هم برای ایشان تعریف نمی کند , پس این کارشناس عملا بخاطر یک همچون کارشناس و مسئولی باید حقش در ارزشیابی سالانه ندیده گرفته شود و یا اینکه تبدیل شود به آدم دیگران تا کارمند اداره ! شما اگر میتوانید این قسمت از سیستم ارزشیابی از عملکرد را تصحیح کنید به طوری که مسئله کاری از فشار یک همچون آدمهایی از مسئله شخصی جدا شود . و آیا اصولا این سیستم آنقدر هوشیار هست که تشخیص دهد مافوق به طور صحیح مادون را ارزیابی کرده است ؟! اصولا این سیستم چگونه میتواند مافیای روابط مدیران و مسئولین را خنثی کند ؟ در یک مجموعه یک مدیر و چند نفر فقط منافع خود را دنبال میکنند و سایر کارکنان از سیستم ارزشیابی بهره ای نمی برند !

    1. آرمان می گوید

      اگر واقعيت داشته باشد و من مدير عامل بودم اين شخص را سريعا عزل مي كردم .زيرا با ارزيابي نكردن يا كم دادن نمره به خاطر دلايل شخصي با عث ضربه به شركت شده است .
      اين دقيقا همان نظر من است كه چند كامنت پايين تر عنوان كردم .
      چه كسي مسئوليت دارد به اين موارد رسيدگي كند ؟
      نمي دانيم وظايف اداره دراز و طويل بازرسي چيست ؟

  5. از گروه تلگرامی احمد باقدرت می گوید

    اصل کار اقای سراییان باید سر و سامان دادن به وضعیت خراب مخابرات استانها باشه وضعیت بسیار ناهنجار مالی بررسی عدم انجام توسعه مراکز عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان بررسی عدم انجام بهینه سازی و نوسازی شبکه های مراکز حذف مدیران میانی پر هزینه بها دادن به نیروهای بخش خصوصی کار امد و دستور سریع جهت بررسی عدم پرداخت و افزایش رفاهیات کارکنان .
    تا این امور انجام نشود ره نگاشت نتیجه ای نخواهد داد

  6. از گروه تلگرامی ام آ می گوید

    باسلام ..به نظرمیرسد پیشنهادهمکارعزیزمان درخصوص بکارگیری فرزندان بازنشستگان مخابرات بسیار پیشنهادی معقول وبجامیباشد واگربخواهیم شرکتی پویادرخشان کارآمد وموفق داشته باشیم باید شایسته سالاری رادرمخابرات حاکم شود ازمدیران لایق کارآمد باتجربه ومتخصص استفاده شودضابطه جای رابطه رابگیرد مدیران بی کفایت وسفارشی لطمعه وضرروزیانی جبران ناپذیربه مخابرات زده اندواین شرکت رابه نابودی کشانده اند .باید فاصله حقوق ودستمزد ومزایا بین کارکنان زحمتکش وخدوم چه رسمی وچه خصوصی به حداقل ممکن برسد تا انگیزه کار وتلاش بین انها زنده شود بعضا مشاهده میشود سنگینی باروزحمت کاربردوش کارکنان است خصوصا نیروهای بخش خصوصی ولی حقوقها ومزایای کلان ازان مدیران میشود که این عمل باعث سلب انگیزه وبی اعتمادی کارکنان میشود ودل بکار نخواهند داد امید است باتدبیر ودرایت مدیریت شرکت مخابرات ایران اقدامات شایسته وبایسته وخداپسندانه درخصوص مرتفع نمودن این مشکلات صورت گیرد انشاء الله ..

  7. از گروه تلگرامی @@ می گوید

    سلام،چه حرفهای قشنگی،چه زیباست اهمیت دادن به کارمند و خواستن کار خوب از او،چه زیباست اهمیت دادن به ارزشها و تخصص ها و اهمیت ندادن به رابطه در مقابل ضابطه،اما من از بدو ورود علیرغم میل باطنی مخالف این رو دیدم و روز به روز هم شدیدتر میشه،از هر کسی تو این سیستم هم پرسیدم این مسائل رو تایید کرد،و به یقین رسیدم که اشتباه نمیکنم،به نظر من اکثر همکاران موافق تلاش و در قبال اون در رفاه بودن هستند. انشاالله تمام این وعده ها عملی بشه.

  8. از گروه تلگرامی -رضوی می گوید

    سلام جهت توسعه وپیشرفت مخابرات بنظراینجانب اولا ازسازندگان وپیشکسوتان بازنشستگان که خبره ودلسوز هستند درقالب شرکت و….استفاده شودهم ازنظراقتصادی وهم فنی واموزش بنفع اداره هست دوماحتی الامکان ازهربازنشسته حداقل یک فرزندهمکاربکارگرفته شودچون خودهمکاران سهامدارشرکت هستندودلسوزانه ترکارمیکننندسوما نظارت وبازرسی درهمه امورات اعم ازفنی ومالی واداری تشدیدشودانهم ازهمکاران واردومتعهدوقاطع وچهارم اینکه بازاریابی ودنبال نیازروزجامعه باشیموهمیشه پیشرونیازهای مردم باشیم وهرگونه کم کاری وسهل انگاری درامورات اداره راجدی بگیریم تاشرکتی رنده وپویاداشته باشیم وفکرکل کشوراعم ازروستا شهر و….باشیم هم جنبه خدمت وهم درامدی شرکت یادمان نرودکاردرشرکت راجدی جدی بگیریم معنانداردنیرو درشرکت باشد ولی مثلا یک تلفن چندروزوگاها چندماه قطع باشد لاوصولی هارادریابیم بطورکل مثل یکموجودزنده حیات شرکت راج.دی بگیریم تابتوانیم درکشوروجهان بدرخشیم بخش تحقیقات زنده وخوبی درشرکت داشته باشیم وباورداشته باشیم که شرکت ازان تک تک ماهاست وحفظ ونگهداریش برماواحب است بااین دیدانشاالله موفق خواهیم شد والسلام

  9. از گروه تلگرامی می گوید

    آقای سرائیان تا این لحظه که برای هیچکس کاری نکرده وشک دارم من بعد هم کاری برای ما و مخابرات انجام بدهد
    چون چند ماه است که کارمندان کرمان فریاد میزنند برای حق و حقوقشون ظاهرا گوش شنوایی وجود ندارد

  10. م می گوید

    راستی ، چرا این کار رو در زمان آقای فیضی، پوررنجبر، و..دهناد،…. حتی در مورد آقای سید هاشمی !!! نکردین؟ فکر و طرح خوبی بود.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اونجا هم کردیم
      اگر نکردیم عقلمون قد نداده بوده لابد
      ما هم هر روز تغییر میکنیم.

  11. محمود4آزی می گوید

    1-سلام دکترجان خدا قوت بعد از بازنشستگی چقدر مسوليت دادن بهتون ظلمه به خدا.حالا انشالله ماندگار هستین که به ره نگاشت امید داشته باشیم یا خیر؟

    2-اگر خیر که انشالله در مسوليت ها و ره نگاشت های دیگر موفق باشید و اگر بله تنها لطف کنید به یک جمله عمل کنید :”آن چیز که برای خود میپسندید برای دیگران نیز بپسنديد و آن چیز که برای خود نمیپسندید برای دیگران نیز نپسنديد(چه از لحاظ مادی و چه معنوی لطفاً)

    با سپاس و من الله توفيق

  12. ناشناس می گوید

    سلام
    ۱-ادغام ثابت باسیار۲-ندادن سودسهام برای یک دوره جهت پرداخت مطالبات کارکنان وبازنشسته ها.
    بهمین راحتی .

  13. کارمند امیدوار می گوید

    سلام. اول نقش بازرسی شرکت مخابرات در رسیدگی به شکایات در شش سال گذشته چه بوده است؟ دوم حسابرسی مالی شرکت بر چه اساسی صورت می گیرد آیا درآمد زایی بالا دلیل کارآمد بودن است؟ سوم مرجع دادخواهی کارکنان در یک شرکت استانی کجاست ؟

  14. ناشناس می گوید

    با سلام تو محلی که بنده کار میکنم یک نیروی شرکتی هست که به مدت 8 سال راه انداز سوئیچ EWSD در شرکت ITMC بوده و اکنون خرابیهای پیچیده را رفع میکند. فیش حقوقی نامبرده با نظافتچی مساوی و برابر 812 هزار تومان میباشد.

  15. کارمند کوچولو می گوید

    سلام طرحی راکه همکارمان “جواد”داده خیلی خوب است(ارزیابی مدیران توسط پرسنل)لطفا رای مثبت بدهید

  16. ناشناس می گوید

    با سلام، مشکل اساسی و بنیادین مخابرات، عدم حمایت از کارکنان فنی میباشد.یک کارشناس حسابداری در شرکت توزیع برق 6 میلیون تومان حقوق میگیرد ولی یک کارشناس فنی مخابرات نصف این مبلغ حقوق می گیرد!

  17. حافظ می گوید

    1- الف)باید: اصول مدیریت سالم و قوی را از شرکتهای مخابراتی معظم جهانی بیاموزید و بکار بندید یا اگر این کار سخت است به راهکارهای مشاوران خارجی که درسالهای گذشته با صرف مبالغی کلان استخدام شده اند عمل کرده و به لوازم اجرای آنها پایبند باشید حتی اگر به ضرر جایگاه شما و سایرین حتی کارکنان باشد.
    ب)نباید: از دادن شعارهای فریبنده و دلخوش کن و بدون پشتوانه عملی و فکری اجتناب کنید . اول عمل بعد حرف درباره آن عمل و دوباره عمل جهت صلاح معایب عمل قبلی.
    2- ره نگاشت هرچه هست فقط عمل شود بدون تاخیر و سیاسی کاری همچنین ازبین بردن موانع اجرای آن درسطوح ستاد و صف راستش من با دیدن طرحهای ناموفق قبلی مثل سیمرغ و …. فقط لبخند میزنم به این طرح چون مارگزیده هستیم و باورمان به اینگونه طرحها بدلیل عملکرد مدیرعاملان قبلی قبلاً نابود شده است پس بیایید صحبت و تبلیغ نکنید فقط عمل و عمل و عمل تا سنگ اندازان و بدخواهان غافلگیر شوند.

  18. ناشناس می گوید

    سلام
    خسته نباشيد
    آيا از پاداشهاي نجومي مديران وروسا شهرستانهاخبر داريد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جناب آقاي سرائيان كه شهرستانها دير دير حقوق ميگيرند.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  19. ناشناس می گوید

    می گویم سلام آقای سرائیان یک لحظه چشمهایت را ببند و فقط خدا را ببین . ببین که با دستهای پر توان کارکنان شرکت می چرخد .کارکنان را فراموش نکن . مدیران فاسد و چاپلوس را از کار بر کنار کن .به توصیه های کارکنان توجه کن

  20. سرباز وطن می گوید

    با سلام جناب مدیر عامل به نظر شما تقصیر کارمندان مخابرات چیست که مخابرات قسطی خریده شده ؟ وحالا باید درآمدش صرف پرداخت قسط آن شود وکارمندان بادست وجیب خالی شرمنده زن وبچه شان شوند؟ گناه آنها چیست که سهامداران عمده همراه اول را از مخابرات جداکرده اند وحالا مخابرات ورشکسته شده است وکارمندان باید تاوان آن را بدهند؟

نظرات بسته شده است.