خطوط تلفن بدون کارکرد فقط با درخواست مشترکین جمع میشود
[box] مخابرات ما – جمع آوری و بازپس گیری خطوط تلفن ثابت بدون کارکرد و بلااستفاده با درخواست مشترکین انجام میشود [/box]
مخابرات ما (همراه – خبرگزاری مهر) – در مورد انتشار برخی اخبار مبنی بر تصمیم شرکت مخابرات ایران برای جمع آوری و بازپس گیری خطوط تلفن ثابت بدون کارکرد و بلااستفاده، شرکت مخابرات ایران هیچگونه تصمیمی در این باره ندارد. هم اکنون بالغ بر ۶ میلیون خط تلفن ثابت در کشور بدون کارکرد است، تا پیش از تغییر تعرفه های تلفن ثابت، آبونمان هر خط بلااستفاده در روستاها ۱۰۰ تومان و برای شهرها ۶۸۰ تومان بود که با تغییر تعرفه ها از اول مردادماه، صورتحساب این خطوط در هر دوره مبلغ ۲۹۷۰ تومان محاسبه می شود.
این صورتحساب که مربوط به اول مرداد تا اول مهرماه می شود برای مشترکان ارسال شده است، پیش بینی می کنیم که با احتساب این مبلغ به عنوان حداقل کارکرد در خطوط بلااستفاده، مشترکان نسبت به بازپس دادن این خطوط اقدام کنند. هفته گذشته یک سازمان ۳۰۰ خط بلااستفاده را به مخابرات عودت داد.
پیش بینی این است که مشترکان نسبت به بازگرداندن خطوطی که استفاده ای برایشان ندارد اقدام کنند اما این به معنی این نیست که مخابرات تصمیمی برای قطع کردن و یا تخلیه این خطوط داشته باشد و اجباری در این زمینه وجود ندارد.
***
سلام
قبلا در صورت تقاضای مشترک خط جمع آوری و وجه آن به نرخ روز عودت میشد . الان من رفتم مخابرات دیالمه میگه نه ما خط را پس نمی گیریم بگذارید باشه و قبوض رو ندید بعد جمع آوری می کنیم
این چه وضعیه؟ راهکار پیشنهادی شما چیست ؟
فرم تخلیه پر کنید و تلفن رو پس بدین
هر کسی گفته اطلاعاتش کامل نبوده
با سلام: حدود ۸ ماه هست که سیم انشعاب تلفن منازل داخل کوچه را از کافو مرکزی قطع و به سرقت برده اند. ماهم هیچ استفاده ای نداشته ایم، اما هزینه آبونمان این چند ماه تصاعدی افزایش یافته است، تا جائی که پیامک اخطار جمع آوری خط ارسال شده است. آیا راه کاری برای این قضیه وجود دارد که آبونمان تعلق نگیرد و خط را جمع نکنند؟با سپاس
بله
یک زنگ به ۲۰۱۱۷ بزنید
اگرر نشد به دفاتر جراجعه کنید
باید حتما اعلام سرقت کنید
با سلام خدمت همگی
به یه مشکل برخوردم کسی میتونه راهنمایی کنه .
من مستاجر یک واحد آپارتمان هستم که مستاجر قبلی درخواست خط ثابت کرده بوده برا همین واحد و خط رو گرفته ول یاستفاده نکرده و الان ما شدیم مستاجر جدید . واز انجایی که به هر واحد یک خط تعلق میگیره و من هم اقدام کردم . مخابرات گفته باید به شما انتقال بده یا باید صبر کنید تا خط جمع بشه . مستاجر قبلی میخواد یجور اذیت کنه و مبلغ بیشتر بگیره . راه کار چیه ؟
مخابرات فارس کلیه تلفن های ثابت بدون کارکرد و بیش از 6 دوره آبونمان که مشترک پرداخت نکرده است را که بالغ بر صدهزارخط میباشد را تخلیه و جمع آوری میکند. در صورت در خواست مجدد همان خط که رند نباشد با پرداخت مبلغ دویست هزارتومان دوباره خط را به مشترک واگذار می کند.
با سلام
خب اون حتما بعد از مهلت قانونی بوده و مشترک بدهی داشته که پرداخت نکرده بوده و حتما هم از طرف مخابرات اخطار دادند.
تلفن ها دو نمونه هستند با ودیعه و بدون ودیعه… با توجه به افزایش قیمت هر خط مطمناٌ هیچ مشترکی مایل به تحویل خط به مخابرات نیست و اگر مجبور شد در نهایت آنرا تغییر نام و مکان خواهد کرد (فروش خط )….
مگر اینکه شرکت مخابرات ایران قانونی مصوب کند و به تصویب سازمان تنظیم مقررات برساند و از انجام تغییر مکان تلفن های ثابت جلوگیری نماید.
قبلاً هم نوشته بودم ، مسایل حقوقی راه و رویه خود را دارند و یک طرفه و دستوری ، در انجام، دچارِ چالِش می شوند.