ارزیابی عملکرد و آنچه شما نوشته اید.
[box]مخابرات ما- در مورد ارزیابی عملکرد, این نوشته توسط اعضای سایت ارسال شده است.[/box]
مطلب اصلی :
ارزشیابی عملکرددر واقع کاهنده حقوق کارکنان مخابرات است.
[box]
كارشناس منابع انساني
بسیار دقیق مو شکافی شده است ، به اثبات رسیده پاداش ها ی عملکرد از مدیران شروع و در مقطع کارکنان تکه یخی را می ماند که در تابستان یک مسافت کیلومتری را طی کرده باشد . شرکتی که مدیران و از آن طرف وزیرارتباطات به مازاد بودن شصت درصد نیروهای رسمی و غیررسمی معترف هستند آیا ارزشیابی عملکرد معنی دارد؟!
مثال :
یک پیست مسابقه سرعت را در نظر بگیرید که فقط ده لاین دارد در حالی که صد نفر میخواهند برای کسب مقام در یک مقطع زمانی و نه به دفعات با هم مسابقه بدهند ، مسلما فقط ده نفر میتوانند در خط شروع قرار گیرند . مخابرات اگر در مسئله ارزشیابی عملکرد صادق است باید حرف خودش را در خصوص مازاد بودن پرسنل پس بگیرد ( یا تکلیف نیروهای مازاد را روشن کند ) و بعد برای نیروهای موجود پست قابل ارزیابی ایجاد نماید و سپس فرمول ارزیابی عملکرد را در آن قرار دهد آنهم نه بشکل تک نظارتی یعنی تائید توسط یک پست بالاتر بلکه تائید توسط کل سیستم بر مبناء فرهنگنامه مشاغل یا شرح وظایف . بگذریم که دیوار اعتماد هیچ گاه در مخابرات بنا نشده است ، اما بعضی عملکرد ها آنقدر تکراری شده است که قاطبه همکاران حتی حاضر به بیان بی محتوای بودن آنها نمی کنند !
[/box]
امروز اصلا روز خوبی نبود بگذارید بگویم چرا
همواره کارمند جماعت برای داشته های خود برنامه ریزی میکند و براساس حقوق ومزایای خود برنامه زندگی خود را میچیند.لذا چون براساس احکام حقوقی و یا عرف شرکت می داند چه مبالغی دریافت خواهد کرد نیازهای خود را براساس دریافتی خود تنظیم و یا اگر احیاناً قرار بر انجام دادن کاری باشد براساس حقوق خود برنامه ریزی می کند.یکی از آیتمهای حقوقی که همواره پرداخت میشده است پاداش عملکرد 6 ماهه بود که براساس ضریبی از حقوق بود و تقریب رقم آن را نیز همیشه می شد حدس زد.لذا کارمندان مخابرات بر اساس قانون و عرف شرکت روی این پاداش برنامه ریزی کرده اند و متاسفانه در این دو ماه موارد تاسف برانگیزی را مشاهده کرده ام فقط سر همین پاداشی که مخابرات ایران با این شیوه دادنش حقیقتا بی ارزشش میکنه
همکاری را دیده ام که نتوانسته پول قولنامه خرید خانه اش را بدهد
همکاری را دیده ام که شرمنده فرزندش شده که قول خرید کالایی را داده بود
همکاری را دیده ام که شرمنده حضرت عباس(ع)شده که نتوانسته سفره نذری اش را ادا کند
همکاری را دیده ام که از قافله عشق امام حسین (ع) در پیاده روی جا ماند
همکاری را دیده ام که نتوانست مقرری یتیمی را که ماهانه از طریق کمیته امداد کمک میکرد پرداخت کند
و دهها مورد دیگر
اقای سراییان در مخابرات کارکنان و کارمندان نیز انسان هستند و اینگونه برخوردها حقیقتا برازنده نیست و اینگونه پرداخت پاداش و یا به تاخیز انداختن ان بدون هیچگونه توضیح و دلیلی یقین بدانید باعث بی انگیزشی پرسنل و صد البته کاهش کیفیت کارکرد آنها می شود.
قبول دارم متاسفانه هنوز تفکر دولتی در مخابرات جاری است،قبول دارم که متاسفانه کیفیت کار برخی ها و چه بسا خود بنده خوب نیست،اما قبول کنید چاره اصلاح کار کم کردن حقوق ناچیز پرسنل نیست.اگر به دنبال اصلاح هستید از جای دیگری شروع کنید از تفکر پرسنل نه از حقوق پرسنل
به عنوان یک جدید الاستخدام میگویم آمدم مخابرات با هزار آرزو
و اکنون میگویم پشیمانم پشیمان به هزار بار
نه دوستی داشتم مخابرات نه اشنایی و نه پارتی و نه جانبازی ونه….فقط وفقط متکی به خود بودم و علم خود ولی صد حیف که اینجا آنچه خریدار ندارد علم وعمل است
اقای مدیر اقای مدیرعامل اقای مدیر کل اقای عزیر برادر من،همکار من،دوست من آقای سرائیان
مخابرات را زنده کنید ،پویا کنید،به روز کنید،قویتر کنید،سودده تر کنید اما نه باکاستن از حقوق من
بلکه با ایده های جدید،همفکری با کارکنان،جلب رضایت مشتریان،ارائه خدمات نوین،بهبود بخشیدن به کیفیت خدمات