درهای بسته مرکز مخابرات به روی مردم
[box] مخابرات ما -از ابتدای امسال، درب مرکز مخابرات فراهان با سابقه ای بالای ۳۰ سال، به روی شهرواندان فراهانی قفل زده شده است، کارکنان این مرکز بعد از ورود به مرکز مخابرات فراهان در را از بیرون قفل می زنند و جوابگوی مراجعان به این اداره نیستند. [/box]
مخابرات ما (محمد – دیار آفتاب) – قدیمیها میگفتند «روزی میرسد که مالیات بر حرف زدن نیز در جهان مرسوم میشود و چه پولدار خواهد بود مجموعهای که این مبالغ را دریافت میکند!» اما وضعیت این روزهای مخابرات فراهان هر چند قسمت اول حرف قدما را محقق کرده ولی مخابرات وضعیت نابسامان خود را از طریق بستن در بر روی شهروندان فراهانی ظاهر کرده است.
مرکز مخابرات فراهان با سابقه ای بالای ۳۰ سال از ابتدای امسال، درب مرکز را به روی شهرواندان فراهانی قفل زده است، کارکنان این مرکز بعد از ورود به مرکز مخابرات فراهان درب را از بیرون قفل می زنند و جوابگوی مردم این شهر نیستند و تنها در زمینه رفع نقص مشکلات فنی، نصب و قطع خط تلفن از طریق تلفن ۲۰۰۱ در ساعت اداری جوابگوی مردم هستند.
بر اساس تصمیمات مسئولان مبنی بر انجام امورات مخابراتی این شهرستان در دفتر پست پیشخوان، درب این مرکز مخابرات به روی مردم بسته شده و تمام امورات محوله به دفاتر پست پیشخوان واگذار شد، اما این تصمیم نه تنها مشکلی از مردم حل نکرد بلکه شهروندان فراهانی را سرگردان کرده و معضلاتی رابرای مردم به وجود آورده است.
مردم فراهان پس از گذشت ۶ سال از شهرستان شدن فراهان و با انتظار ارتقای خدمات اداری ، اکنون با درهای بسته این مرکز که انتظار اداره شدن آن را در فراهان داشتند، روبرو می شوند.
مرکز مخابرات شهرستان فراهان، در سالهای گذشته دفاتر مخابراتی را در روستاها احداث کرده بود و کارگزارانی نیز در این دفاتر مشغول به کار بودند و یکی از امورات محوله این کارگزاران، توزیع قبض های تلفن بود، در طی سالهای اخیر این دفاتر مخابرات در برخی از روستاهای فراهان تعطیل شد و در تعداد اندکی از روستاهای فراهان این دفاتر با حضور کارگزاران مخابرات فعال است.
تعطیلی این دفاتر روستایی سبب بیکاری کارگزاران مخابرات روستایی شد و کاگزارانی که برای خدمات رسانی شرکت مخابرات به روستائیان، بالا بردن کیفیت خدمات مخابراتی، بالا بردن سطح رضایتمندی مردمان روستا نسبت به شرکت مخابرات ایران به یاری شرکت مخابرات آمده بودند، بیکار شدند و ساختمان های این دفاتر هم که با هزینه های بیت المال احداث شده بودند، به امان خدا رها شد و امروز به دلیل بی توجهی حال و روز خوبی ندارند.
بعد از اتمام تاریخ مصرف کارگزان مخابراتی، توزیع قبض های این روستاها وضعیت نابسامانی دارد و روستائیان را برای دریافت قبض مجدد، راهی دفاتر پست پیشخوان در مرکز شهرستان می کند.
محمد حسینی، نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به مشکل این مرکز گفت: قفل کردن درهای این مرکز به روی مردم اصلا زیبنده نیست، این تصمیم قبل از مسئولیت من گرفته شده است، پیگیری ها و نامه نگاری های لازم برای رفع این مشکل اتخاذ شده است.
وی افزود: در گذشته، مسئولان بر اساس چارت جدید اداره مخابرات، تصمیماتی مبنی بر تعطیلی اداره مخابرات فراهان انجام داده اند و با توجه با اینکه خدمات مرکز مخابرات فراهان از طریق دفاتر پست پیشخوان ارایه می شود، اعلام کردند که نیازی به اداره مخابرات در فراهان نیست.
حسینی اظهار کرد: در جواب نامه نگاری ها، عدم نیاز فراهان به مخابرات و ارایه خدمات این مرکز در دفاتر پست پیشخوان داده شده است، در حالی که ایجاد اداره مخابرات در شهرستان فراهان بر اساس قانون است و این جوابها برای ما قابل قبول نیست و پیگیر موضوع هستیم.
نماینده تفرش، آشتیان و فراهان گفت: مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، در جواب این تقاضا، دستور داد؛ «که این خواسته مورد توجه قرار بگیرد»، و با پیگیری از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قول مساعدت برای رفع این معضل داده شده است.
مردم فراهان بارها این مطالبه را به گوش مسئولان رسانده اند و ایجاد اداره مخابرات یکی از مطالبات بحق مردم این شهرستان است که انتظار می رود این مطالبه بزودی محقق شود.
***
شبیهِ تعارف کردن برای گرفتنِ توپ، توی والیباله. نتیجه ش خوردنِ جاخالی میشه و تیم!!! یه امتیاز از دست میده.
واقعیت امر بر این است که مراکز تلفن مربوط به بخش فنی میباشد و معمولا ورود و خروج افراد ممنوع میباشد و امور اداره از قبیل ثبت نام و …. میبایست در دفتر پیشخوان صورت بگیرد و باید این فرهنگ بین جامعه جا بیفتد
با سلام
دوست عزیز چیزی که شما گفتید کاملا درست است.ولی نباید مخابرات همینی که شما گفتید را به مردم بگند.پس روبط عمومی ها چکاره اند؟
کاملا نظرشمامخالف اصول مشتری مداری و مشتری محوری هست و مشخصا شما از دید یک کارمند فنی که امور مخابرات را با تولیت دولت می پندارد اظهار نظر فرمودید.
این عملکرد کاملا اشتباه مدیران خود فروخته ی مخابراتی هست جایی که شرکتهای papو شرکتهای خصوصی در حال دریافت پروانه های بهربرداری در خصوص تلفن ثابت ، دیتا ، سرویس adsl هستند چگونه تنها مکانی که برند سازی شده برای ارتباط مستقیم با مشتریان را باید تعطیل نمود.
سالیان طولانی باید با سختی و هزینه های فروان کار کرد تا مشتری وفادار شده و برای خرید یا دریافت خدمات پشتیبانی به یک مکان مراجعه کند با کدام استدلال علمی و جهانی چنین برداشتی از عملکرد اشتباه مخابرات نمودید
واقعا متاسفم که همکاران بدون داشتن داشته های علمی در خصوص کسب و کار در یک محیط رقابتی اعلام نظر می فرمایند
تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد
سالیان طولانی هست که امور مشتریان در ابتدای مراکز خدماتی مشغول خدمات رسانی و ارایه اطلاعات به مشتری می کنند بدون اینکه هیچ مشکلی برای قسمتهای فنی پیش بیاد لطفا اجازه بدهید با نظر شما موافق نباشم
اینهم آثار خصوصی شدن مخابرات و کنسرسیوم بی اعتماد.