مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

چه چیزی نمایندگان تشکلهای کارگری را برآشفت.

[box]مخابرات ما- امروز نمایندگان تشکلهای کارگری با مدیر عامل مخابرات ایران جلسه دارند.[/box]

 

نوشته : نادری 80

مخابرات ما – مدتی است که خبرهای گوناگونی در مورد تغییر الگوی حقوق و دستمزد در شرکت مخابرات ایران می شنویم.متاسفانه چنان هاله ای دور این خبرها کشیده اند که ما براحتی به آن دسترسی نداریم.اما خبرهایی که میرسد چندان خشنود کننده نیست.

می گویند شرکت مخابرات ایران الگوی پرداختی خود را تغییر داده است.بر اساس الگوی جدید همه چیز در اختیار هیئت مدیره است.پرداختی ها هم بر اساس نظام عملکرد پرداختها تنظیم می شود.یعنی هر ماه متغیر است.

از آنجا که در نظام اداری ما , چیزی در جهت بهبود شرایط کارکنان شکل نگرفته است نمایندگان واقعی تشکل های کارگری مخابرات مسئله متمرکز شدند.

ظاهرا نتیجه انتخابات انجمن صنفی مخابرات ایران (حوزه ستادی) بعنوان تشکل صنفی کل کشور تلقی شده و تاییدیه این افراد در ذیل الگوی جدید پرداخت مخابرات ایران , تاییدیه کل تشکل های کارگری مخابرات در سراسر کشور تلقی شده است.

همین موضوع نمایندگان تشکل های کشوری را که در همدان دور هم جمع شده بودند و تشکل کشوری صنفی مخابرات ایران را تشکیل داده بودند برآشفته است.

می دانید که وزارت کار, بدون امضای تشکل های صنفی هیچ الگوی حقوقی را تایید نخواهد کرد.بهمین دلیل تاییدیه این افراد اهمیت پیدا کرده است.

اینجا دو مسئله مطرح است.

اول اینکه هیچ تشکلی حق نداشته است خود را نماینده کارکنان مخابرات در سراسر کشور بداند و در خفا چیزی را تایید کند.اگر هم امضا کرده اند بلافاصله باید رسانه ای می کردند.

دوم اینکه چگونه مخابرات با خود فکر کرده است موضوعی به این درجه از اهمیت را می تواند به قول سردبیر محترم سایت مخابرات ما , به  نرمی یک ره نگاشت پیش ببرد؟

جلسه امروز سه شنبه به درخواست نمایندگان تشکل های کارگری تشکیل شده است.نتایج آن بسیار مهم است حتما خبرها را دنبال کنید.

 

 

769090cookie-checkچه چیزی نمایندگان تشکلهای کارگری را برآشفت.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
8 نظرات
  1. ایرانیم می گوید

    سلام و احترام
    نمایندگان باید از بین خود کارگران انتخاب شوند و چند روز قبل از رای گیری باید زمان رای گیری و محل رای گیری و در حضور نمایندگان اداره کار و کارفرما انتخابات انجام گیرد و دفتری بعنوان دفتر انجمن داشته باشد تا همه به آن دسترسی داشته باشند ثبت نام هم برای همه ی کارکنان آزاد است تا اصلح ترین انتخاب شوند نه اینکه خود مخابرات از خودش و به نفع خودش چند نفر را جیر کند و بعنوان نماینده صنفی کارگران انتخاب نماید تا بر ضرر کارکنان کاری انجام دهد
    ای کاش همکاران میدانستند که انجمن کارگری چقدر قدرت دارد تا در مقابل کارفرمای متخلف و پیمانکارش بایستد
    انجمن می تواند حق همه را بگیرید اگر همکاران انجمن صنفی تشکیل دهند

    1. دبیر -دوم می گوید

      شما صحیح می فرمایید مطمئن ترین راه همه معرفی نمایندگان از طریق شورا عالی تشکلهای کاگری است که قبلا تشکیل شده است

    2. ا می گوید

      کاملا درست میگید تو شهر ما نماینده کارگری نداریم مدتی قبل با هماهنگی اداره کار در حال انتخاب نماینده بودیم که کارمون با تهدید رئیس متوقف شد ایشان مخالف تشکیل نماینده های کارگری بودند این شد که نتونستیم کاری از پیش ببریم

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        خود روسا باید کمک کنن

  2. پیام.ا می گوید

    مخابرات میتواند حقوق همکاران را اضافه کند ولی کاهش بدون جلب نظر اداره کار و کارکنان هرگز چون خلاف مقررات است و بعضی همکاران نمی توانند در خفا تغییر شرایط را به ضرر عموم همکاران امضا کنند چون امضای انها فقط برای قراردادهای شخص خودشان اعتبار دارد ونماینده کارکنان سراسر کشور نیستند و موضوع قابل پیگرد هستند.در ضمن مگه مخابرات چقدر به کارشناسان حقوق میده تا از آن گم کنه؟؟!؟!؟!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      پیام جان
      من اینقدر میدونم که شما خبرها رو دقیق نخوندین.
      دوباره دقیق بخونین
      بدون جلب نظر اداره کار؟ و کارکنان؟
      حالا برو خبرو بخون!
      هم کارکنان موافقن هم اداره کار!

      1. پیام.ا می گوید

        آقای سردبیر نمایندگان واقعی کارکنان بایستی تغیر شرایط را امضا کنه. البته به نوعی مدیران وکارکنان و سهامداران بایستی خود را در مخابرات سه شریک برابر هستند وهیچ کدوم نباید در فکر تضیع حق دیگری باشه. چون هرعملی عکس العملی داره.

        1. کارگر می گوید

          نمایندگان واقعی. بله افرادی که اکثریت کارگران قبولشون داشته باشند نه توسط روسا انتخاب شده باشند

نظرات بسته شده است.