فکری بکنید! شکایت برای گرفتن حق شیفت منطقی نیست!
[box]مخابرات ما- خبرها در دل گفتگوها منتشر می شود.یک خبر اینکه گروهی از همکاران برای گرفتن حقشان شکایت می کنند![/box]
مخابرات ما- این مطلب بر مبنای گفتگوهای همکاران نوشته شده است.می خواهم صرفا با مطالعه این گفتگوها به نتیجه مناسبی برسید.
امروز گفتگوهای همکاران را در گروه رسمی مخابرات ما می خواندم .دیدم یکی از دوستان نوشته است:
[box]
قابل توجه همکاران شیفتی(نوبت کاری):بعلت متصل نبودن برنامه ی hr به سیستم حقوق و دستمزد امکان پرداخت تعطیل کاری در ماه اردیبهشت میسر نگردید . لذا مسئولین واحد های ذیربط با ارسال نامه اقدام کنند.
همکاران شیفتی برای احقاق تعطیل کاری واضافه کاری 8 سال گذشته نیز با مخابرات استان مربوطه مکاتبه کنند ظاهرا بعضی استان ها در حال محاسبه 8 سال گذشته هستند.[/box]
برایم جالب بود!
یعنی سیستم hr توان محاسبه حق شیفت, تعطیل کاری و اضافه کاری را ندارد؟
اگر هم دارد نمی تواند برای 8 سال گذشته محاسبه کند؟
اینها سوالاتی است که یکی از همکاران از دیگری پرسیده است.بخوانید.او می پرسد:
[box]ميخواستم بدونم سيستم حضور و غياب براي افراد شيفتي در استان شما در سيستم hr تغريف شده است يا نه ؟ آخه اين سيستم براي افراد شيفت كار طراحي نشده است
ضمنا اگه ممكنه بگين كدوم استانها پيگير معوقات ٨ ساله تعطيل كاري هستند تا از اونها كسب اطلاع كنيم ؟[/box]
پاسخ از سوال هم جالب تر است:
[box]
بله اجرا شده ولی همکاران معترض هستند. در مورد محاسبه ی معوقات تعطیل کاری 8 سال گذشته استان هایی که اقدام به محاسبه کرده اند ، بزرگواران در گروه تشریف دارند خودشان اعلام کنند.
در استان خوزستان خیلی شیک اداره بهت میگه برو شکایت کن اداره کار!
بعد میری اداره کار شکیت میکنی نوبت بهت میدن همکار اداره حقوقی ات میاد جلسه را با خنده و گفت و گو تموم میکنه خود کارشناس اداره کار هم میدونه دقیقا چه خبره بعد نامه را میدن دستت میدیش کارگزینی.
اونجا هم همکارت با روی خوش استقبال میکنه و تو سیستم حضور و غیاب محاسبه میکنه و جواب را طی یک نامه رسمی به اداره حقوقی میده اداره حقوقی هم همراه با اعتراض به محاسبات خود شرکت میدهد به اداره کار!
دوباره همین سیکل طی میشه آخرش هم دوباره محاسبات تایید میشه و اداره حکم را میپذیره و به حساب طرف واریز میشه همه هم میدونند که اینها همش وقت تلف کردنه ولی چه میشه کرد باید این روال طی بشه حالا تعدادی همکاران بی حوصله یا متمول هنوز اقدام نکردند تعدای هم قبلا پولهاشون را گرفتند یک همکاری هم داریم هر دوماه داره شکایت میکنه.[/box]
یکی از همکاران استانی می نویسد(نام استان حذف شده):
[box]چون مدیر عامل جدید سالم کار میکند و در شکایتها اعمال نفوذ نمی کند تمام موارد شکایات تعطیل کاری و جمعه کاری در زمان ایشان مورد پذیرش قرار گرفته و پرداخت شده است.[/box]
آقای دیانی! معاونت محترم نیروی انسانی شرکت مخابرات ایران! اینجا چه خبر است؟ لطفا فضایی را برای ارتباطات رسانه ای باز کنید! سوالات بدون پاسخ هر روز بیشتر می شود!.
در همین مورد از چه کسی سوال کنیم؟
شکایت منطقی است!!!
این باور که خودشان سر عقل می ایند و کارها به وفق مراد شما پیش می رود ، خیال است.
به ادارات کار رفته و طرح شکایت را زودتر مطرح کنید .
البته اعمال طبقه بندیِ مشاغل از همه جهات مهم تر است.