مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گزارش- شرکتی فارس از قراردادهای یکسان گله می کند.

[box]مخابرات ما – یکی از نیروهای شرکتی استان فارس در گفتگو با رسانه های استانش, از قرارداد یکسان با همه مدارک تحصیلی می گوید.[/box]

 

مخابرات ما – آنچه میخوانید خبرگزاری تسنیم از شیراز منتشر کرده است که موارد مهم آن را می خوانید.

این سایت می نویسد:

قانون طرح طبقه‌بندی مشاغل مصوب سال ۵۲ مجلس است اما عدم اجرای این قانون برای نیروهای شرکتی مخابرات سبب اعتراض این کارکنان شده است. کارکنان شرکتی مخابرات استان فارس نیز با اعتراض نسبت به این موضوع چندی پیش تجمعی مقابل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان داشته و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

 

یکی از کارکنان به تسنیم می‌گوید:

ما خواهان این هستیم که مرجعی از ما حمایت کند و اعتراضی که انجام دادیم کاملا صنفی بود.

او درخواستهایش را برای تسنیم این چنین خلاصه کرده است:

به گفته وی پایه سنواتی و اضافه‌کاری‌های کارکنان شرکتی مخابرات استان فارس لحاظ نمی‌شود و مخابرات برای اینکه پایه سنواتی را پرداخت نکند، سالانه قرارداد می‌بندد.

تسنیم در بخش دیگر نوشت:

این نیروی شرکتی مخابرات استان فارس از تنزل شغلی در شرکت مخابرات استان فارس سخن می‌گوید که براساس آن همه گروه‌های کاری اعم از کارشناس ارشد، کارشناس، فوق دیپلم و دیپلم از گروه ۱۴، ۱۳ و ۱۲ به گروه ۶ تنزل داده شدند، در صورتی که براساس قانون باید هر سال گروه‌های شغلی ارتقا پیدا کند.

 

 

 

 

در ادامه این گزارش به میزان حقوق از زبان یک کارشناس دیگر اشاره میکند:

یکی دیگر از کارکنان شرکتی مخابرات استان فارس خطاب به مسئولان استان فارس می‌گوید: حقوقی که به ما می‌دهند حدود یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، آیا مسئولان می‌توانند با این حقوق یک خانواده را اداره کنند؟

سپس همان مئارد قبلی به زبانی دیگر مطرح می شود.

در این گزارش به ابراز دیدگاههای دیگران در قبال این درخواستها نیز اشاره شده است:

 

1- سهراب مختاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در دیدار با کارکنان شرکتی مخابرات استان فارس با بیان اینکه متن این قانون شرکت و پیمانکار را مکلف به اجرای طرح می‌کند، اشکال کار را در ایرادات قانونی می‌داند.

مختاری از دخالت استانداری برای حل مشکل کارکنان شرکتی مخابرات استان فارس سخن گفته که در صورت عدم حل مشکل بین اداره کار به عنوان مدافع حقوق کارکنان و مخابرات استان فارس انجام می‌گیرد.

2- مسعود رضایی، نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز درباره مشکل کارکنان شرکتی مخابرات فارس می‌گوید: این مشکل با ۲ راهکار قابل حل است، راهکار نخست نظارت بیشتر بر اجرای قانون است و راهکار دوم استفسار قانون است چراکه گاهی عدم اجرای قانون به دلیل برداشت اشتباه است.

در انتهای این گزارش به دو موضوع حیاتی اشاره شده است اما توضیحی داده نمی شود. سهراب مختاری از  ایرادات قانونی می گوید و مسعود رضایی اشاره می کند که گاهی عدم اجرای قانون به دلیل برداشت اشتباه است. این دو یعنی چه؟ کاش این مطلب توضیحی می داد.

 

 

789790cookie-checkگزارش- شرکتی فارس از قراردادهای یکسان گله می کند.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. یکی مثل تو می گوید

    با این حرکات متاسفانه تفکر تعدیل رو به مدیران القا میکند کاری که در زیرساخت انجام شد و الان به خاطر مثلا مشکلات مالی گفتن تعداد زیادی باید تعدیل بشه

نظرات بسته شده است.