مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

طرح بازنشستگی تشویقی کجاست؟

سردبیر

مخابرات ما- آخرین خبر در مورد طرح تشویقی بازنشستگی همان است که قبلا گفتیم.

در هیئت مدیره است. حالا باید این هیئت 5 نفره تصمیم بگیرد که می خواهد با آن چه کند.

این هیئت مدیره در مرحله توضیح است و می خواهد بطور کامل قانع شود که این طرح بنفع مخابرات خواهد بود یا خیر.

این حق طبیعی آنان است اما بهتر است در این مورد به مطالعات گذشته مراجعه کنند. مطالعاتی که هیئت مدیره قبلی را متقاعد کرد بازنشستگی تشویقی به نفع مخابرات است.

در هر حال، هیئت مدیره بر حق طبیعی خودش اصرار دارد.

حالا کاری که شما خوانندگان خوب ما می توانید انجام دهید در این راه به هیئت مدیره کمک کنید.

هر یک از ما دوست داریم پول بیشتری بگیریم و برویم.اما اینجا یک شرکت خصوصی است.باید هر کاری نفعی برای شرکت هم داشته باشد.شما نظرات محاسباتی خود را بنویسید ما هم منتشر می کنیم و در اختیار اعضای هیئت مدیره قرار می دهیم.

بهتر است بجای گله های بی فایده, همین کنید که پیشنهاد کرده ایم.

 

993640cookie-checkطرح بازنشستگی تشویقی کجاست؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
39 نظرات
  1. رضا می گوید

    سلام
    به نظر من فقط کافی هستش فقط امسال هنگام مجمع وتوزیع سود بجای مثلا 40تومان 20تومان سود درنظر بگیرن (حالا باید محاسبه کنن) وبدون گرفتن وام یا هرچیز دیگه ای این طرح بخوبی انجام بشه وهمه راضی باشن .ضمن اینکه اقساط شرکت هم تموم شده .

  2. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر محترم امیدوارم مدیر عامل و هیئت مدیره با درنظر گرفتن تورم و تاخیردر اعلام طرح بازنشستگی تصمیم خداپسندانه ای در تقدیر از زحمات صادقانه همکارانی که عمرشان را در اعتلای شرکت گذاشتند بگیرند تا ما هم راضی وبا دعای خیر به انها در این روزهای پایان سال بازنشست شویم

  3. ناشناس می گوید

    سلام
    – نوددرصد کارکنان بالای 50 سال خسته شده اند (هم روحی و هم جسمی )
    – نود درصد کارکنان بالای 50 سال فاقد انگیزه کاری هستند .
    – راندمان کاری کارکنان بالای 50 سال بسیار کاهش یافته است .
    – خدمت 35 سال برای شرکت از لحاظ اقتصادی زیان دارد .

  4. پیرمرد می گوید

    یک پیشنهاد جالب این هستش که هیئت مدیره در غالب یک کنسرسیوم متشکل از افراد بازنشسته متخصص نسبت به وارد نمودن تجهیزات مخابراتی نظیر کافو های نوری و غیره درغالب سهامدار عمده اقدام نموده و با خرید این تچهیزات از این کنسرسیوم نسبت به رونق گرفتن این شرکت ودر نهایت بازنشسگان خبره اقدام شود./ البته این طرح یک ایده ابتدایی هستش در صورت درخواست شماتیک اجرایی ان تقدیم میشود و میتوان حتی از امریکا هم خرید داشت….!!!!

  5. ناشناس می گوید

    من با ۳۲ سال سابقه کار تعهد میدهم هیچ پولی بابت پاداش خدمت ویا پاداش تشویقی نگیرم فقط یک فرزند جایگزین شود این طرح پیاده شود خیلی خوب است خواهش میکنم اینکار انجام شود

  6. ناشناس می گوید

    به نظر من طرح جایگزین فرزند بدون دریافت پاداش چه سنواتی چه تشویقی اختیار به کارکنان بدهید هم جوان اشتغال پیدا میکند هم پدر خانواده از سر در گومی نجات پیدا میکند

  7. داوود می گوید

    با سلام
    سردبیر گرامی این موضوع که اظهر من الشمس است ، یعنی بازنشسته نکردن و نگهداری حدود 7000 نفر (که با تعلل در اجرای طرح بازنشستگی هر ماه به تعداد آن افزوده میشود و هر ماه اجرای آنرا سخت تر میکند) پرسنل واجد شرایط بازنشستگی که بطور متوسط الان حدود 5 میلیون تومان حقوق و مزایا میگیرند ( به عبارتی شرکت حدود ماهانه 35 میلیارد تومان حقوق و مزایا به این عزیزان پرداخت میکند) به نفع شرکت مخابرات هست؟
    آیا هیئت مدیره نمیدانند بزودی و از ابتدای سال جاری حداقل 20 درصد هم باید به این پرداختی ها اضافه نمایند؟
    آیا سال آینده درآمد شرکت نسبت به الان افزایش خواهد داشت که 20 درصد هم به این 7000 نفر همکار عزیز که از 30 سال خدمتشان گذشته حقوق بیشتر پرداخت نمایند ؟
    آیا با اجرای طرح بازنشستگی و سپردن پرداخت حقوق این عزیزان به سازمانهای بازنشستگی ، صرفه جویی ماهانه حداقل 35 میلیارد تومن (سالانه حداقل 420 میلیارد تومن ) رقم قابل توجهی نیست ؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      داوود جان
      از آنجا که نوشتن و حساب کردن کمی حال و حوضله می خواهد
      معمولا می نویسند :خب همه چیز که معلوم است!
      قربون شکلت.همان که همه چیز معلوم است با عدد و رقم نشان بده.
      با عدد و رقم.
      من میگم حقوق 5 سال یک کارمند بقدر پاداش بازنشستگیش نمیشه.
      حالا شما چی میگین؟
      البته من برای روشن شدن بحث اینو میگم.حالا شما حساب و کتاب کنین

      1. علی بیغم می گوید

        سلام ببینید اشتباه نکنید صحبت بر سر طرح است که مبلغ بیشتری حدوداً تا 90میلیون اضافه میخوان به هر نفر بدهند وگرنه بقیه اش را که باید بدهند آیا این 90 میلیون همه حقوقی است که یک کارمند در 5 سال آینده باید بگیرد (ی کم جدول جمع کارکنید )خیر .پس در نظر بگیرید که قراره ما فقط تشویقی رو ندهیم بقیه اش سال بسال اضافه میشه و شاید در طول 5 سال نزدیک به دو برابر بشه برای این چه جوابی دارید
        هر جوری حساب کنی به نفع مخابراته که با دوستان خداحافظی کنه

      2. داوود می گوید

        ببینید فرض کنیم هیئت مدیره بخواهد همانند دوره گذشته که سقف پاداش تشویقی بازنشستگی 100 میلیون تومن بود ، را در این دوره هم اجرا نماید (یعنی امسال هم حداکثر 100 میلیون تومن پاداش تشویقی را تصویب کند) آیا این موضوع به نفع مخابرات خواهد بود؟
        بله به نفع هست ، چطور ؟
        اگر هیئت مدیره نخواهد طرح بازنشستگی را تصویب و اجرا کند (با فرض اینکه در سال جاری هر کارمند 30 سال خدمت بطور متوسط 5 میلیون تومن حقوق و مزایا میگیرد ) سه ماه دیگه و در سال آینده باید حداقل 20 درصد به این مبلغ بعنوان حقوق و مزایا بیافزاید یعنی ماهانه 6 میلیون تومن (سالانه 72 میلیون تومن) فقط حقوق و مزایا پداخت کند.
        روشن است که هر کارمند درسال آینده دو بار پاداش به مبلغ مجموعا حدود 10 میلیون تومان ، عیدی (سال آینده) حدود 3 میلیون تومن و همچنین مناسبتها ، پول لباس و….. بطور تقریبی 3 میلیون تومن و همچنین هزینه هایی مانند حق ماموریت ، اضافه کار و …. با فرض ماهانه 1 میلیون تومن (سالانه 12 میلیون تومن) خواهد داشت.
        جمع ارقام ذکر شده در بالا که متوسط هزینه شرکت برای هر کارمند هست ، حدودا 100 میلیون تومن خواهد بود یعنی به اندازه سقف مبلغ پاداش بازنشستگی!!!!!! (که مطمئنا به همه کارکنان مبلغ سقف 100 میلیون تعلق نمیگیرد)

        پس مبلغ پاداش تشویقی کمتر از هزینه یک سال شرکت برای کارمندان بالای 30 سال خدمت خواهد بود

        البته در محاسبات فوق هزینه های جانبی دیگر نظیر آب ، برق ، گاز مصرفی هرکارمند و استهلاک ملزومات اداری وهمچنین هزینه ماهانه کسورات بازنشستگی سهم کارفرما و ….. لحاظ نشده که قطعا با لحاظ اینها منفعت پرداخت پاداش تشویقی برای شرکت بیشتر و بیشتر خواهد شد.

      3. همکاررسمی می گوید

        من میگم خیلی بیشتر میشه 60*6000000=360000000 میلیون تومان برای پنج سال به این مقادیر پنج تا عیدی و ده تا پاداش هم اضافه کنی بالای 450000000 میلیون میشه حق بیمه تامین اجتماعی هم بخوره بغلش دیگه میلیاردی میشه به کدام بازنشسته ای این رقم ها رو داده اند؟!!! پس بمونیم بهتره درضمن درحساب کردن فرض ثابت بودن حقوق 5 سال است که ان هم منظورشود این کارکنان هستند که اگرهمین الان با زیر 500000000 میلیون بروند تا اخر سرشان کلاه رفته!!!

  8. همکار فنی می گوید

    با سلام
    ایا هیت مدیره بررسی کرده که ما هایی که در حال بازنشستگی هستیم روزها و شب های تعطیلی را چه در برگردان ها چه در بحران ها و انتخابات ها و ….. در سر کار گذراندیم که نه اضافه کاری وجود داشت و نه تعطیل کاری.پس بهتر است این ساعت های گذشته را محاسبه کنید بعد نظر بدهید.جفا بیش از این جایز نیست.

  9. علی تنها می گوید

    با سلام خدمت سردبیر عزیزو محترم و هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران و حومه
    نوشته بودی “حالا کاری که شما خوانندگان خوب ما میتوانید انجام دهید در این راه به هیئت مدیره کمک کنید.” البته امر شما را باید اجرا کرد ولی کمک به هیئت مدیره !!!!! این را از من و کارمندان این شرکت نخواه که تو خود بهتر از هرکسی دلیل آن را میدانی.
    نوشته بودی “شما نظران “ت” محاسباتی خود را بنویسید ما هم منتشر می کنیم و در اختیار اعضای هیئت مدیره قرار می دهیم.” من نه محاسبه گر هستم نه حساب کتاب مخابرات را میدانم.
    فقط و تنها یک نظر میتوانم بدهم و آن این است جدای از نفع و زیان این طرح که به آن کاری ندارم .خود اینکه این طرح را نه تصویب میکنند و نه رد بزرگترین زیان به مخابرات است ، و هزاران کارمند را بلاتکلیف گذاشته و زیانهای مادی و معنوی زیادی هم برای شرکت وهم کارمندان بوجود آورده اند ، در صورت تصویب کارمندان تکلیف خود را دانسته آنها که میخواهند بروند پاداشی اضافه گرفته و می روند و بقیه به کار خود چسبیده و این چند سال آخر را با توجه به تجربه خود بصورت مفید برای شرکت کار میکنند . و در صورت عدم تصویب و رد 100% آن باز هم کارمندان تکلیف خود را دانسته آنها که میخواهند بروند بدون اینکه پاداشی اضافه بگیرند می روند و بقیه به کار خود چسبیده و این چند سال آخر را با توجه به تجربه خود بصورت مفید برای شرکت کار میکنند .( جمله آخر بیشترش کپی پست بود).
    پس در آخر نتیجه می گیریم بیشتر مواقع بهترین کار برای مدیران تصمیم سریع است نه دست به دست کردن و ….” جمله آخر را اعضاء هیئت مدیره و مدیرعامل 100 بار به عنوان تکلیف شب بنویسند و بجای نقاط جمله را به صورت مناسب تمام نمایید “

  10. هدایت می گوید

    سلام دوستان عزیز ایا کارمندی که سی سال زحمت کشیده ایا انتظار پاداشی ازشرکت خود ندارد واز طرفی بیش از چندین کارمند این شرکت رفته با پاداش تشویقی همراه بوده ولی امروز بیایند وحق انها بوده از انجای بیشتر سازمانها وشرکتها چنین پادشی وجود دارد .حال اقایان مسولین تو÷ پ در زمین حریف یعنی کارمند می اندازند……………انشالله عوض از خداوند بگیرند

  11. همکار بالای سی سال می گوید

    سلام
    تعداد کارکنان حائز شرایط ( بالای سی سال ) بیش از پنج هزار نفر می باشد که نیمی از آنها در تهران می باشد و برای هر نفر یکصد پنجاه میلیون پرداخت نمایند برای اجرای طرح حدوداا شسصد میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز میباشد میتوان از طریق صدور اوراق مشارکت و یا وام بانکی طرح را اجرائی کرد

  12. مصطفی همدان می گوید

    باسلام به آقای سردبیر
    به نظر بنده همانطورکه قبلا هم همکاران با طرح تشویقی که بازنشست شده اند با یک حساب سر انگشتی از نظر مالی خیلی به نفع مخابرات میباشدچون با مبلغی که پرداخت میشود اگرحساب همه چیز رابکنند که در سال یک کارمند با آن سابقه چقدر برای شرکت هزینه دارد نسبت به راندمان کاری خیلی به نفع شکت میباشدچون میانگین هزینه یک کارمند باسابقه بالا در ماه حدود 25میلیون تومان میباشد که یک سال برابربا300میلیون تومان باید پرداخت شودحالااگرحساب کنیم پول یک سال رایکجا پرداخت کنیم از سال بعددیگرهیچ پرداختی بابت این همه کارمندنخواهیم داشت ومبلغی برای حدود 7هزارکامندمعادل2100میلیاردتومان صرفه جویی میشود درضمن میشود این مبلغ را وام خارجی باسود خیلی پایین دریافت کرد5ساله با تنفس یک ساله وسودی حدود6 درصد

  13. بیقرار می گوید

    دوست گرامی با سلام احترام
    اینکه مخابرات چرا تصمیم گرفت با پرداخت تشویقی کارکنانش را بازنشسته کند جای سوال دارد ؟ چرا ؟ و اینکه الان زیر بار آن نمی رود و دست به عصا شده بازهم جای سوالی دیگر و اما یک حساب سر انگشتی نشان از این دارد که تنها به نفع مخابرات نیست شاید بتوان گفت یک بازی برد برد است .
    ببینید زمانی که شما قرار است یک قرارداد را امضاء کنید حتما و حتما باید یک قرارداد دو جانبه و برد برد باشد تا طرف مقابل پای امضای قرارداد بیاید . مخابرات چند وقتی است نسبت به این مسئله خود را به کوچه علی چپ زده . می خواهد و علاقه مند است و علاو ه بر آن از قدرتش هم استفاده می کند و به نفع خودش عمل می کند این کار نتیجه ای جز لج بازی و شکایت و … و وقت کشی ندارد .پای صحبت همکاران مخابراتی که بنشینید متوجه خواهید شد که همگی یک صدا به این مهم اذعان دارند که مخابرات در حق ما ظلم کرده است و کسی حاضر به بازنشستگی نیست الا با طرح .
    پس ، اینکه ما از بحث سود و زیان طرح صحبت کنیم (که صد البته به نفع مخابرات است ) کمی مضحک بنظر میرسد کارشناسان مالی و خبره شرکت مخابرات و مشاوران عالی مالی مدیریت ارشد و صاحبان سهام خوب می دانند که پرداخت هزینه های پرسنلی بالا بدون درصد بازدهی مناسب خسران است پس نیاز به توضیح دیگری نیست . اینکه چرا وقت کشی می کنند و حتی با وام از بانک ها این کار را تسریع نمی بخشند جزاینکه نمی خواهند و اراده ای بران ندارند نمی تواند باشد
    آقا من کل کلام را خلاصه کنم و بگویم مدیر عزیز فوری و فوتی تصمیم سریع و ختم غائله
    مرگ یک بار و شیون یک بار من مطمئن هستم برد نهائی با شرکت مخابرات است و هرسال بگذرد این ضرر بیشتر و تاوانش سنگینتر خواهد شد
    من آنچه شرط بلاغت است با تو می گویم خواه پند گیر و خواه ملال
    الان زمان خوبی است بجنبید جا نمانید .

  14. حسینی می گوید

    سلام سردبیرمحترم،سلام بازنشستگان عزیز،سلام همکاران گرامی ،
    چندسال است که طرح تشویقی اجرا شده ظاهرا به ضرر مخابرات هم نبوده ،چون این طرح شامل تعدادزیادی ازمدیران ودست اندرکاران و… هم شده است ،بااین وضعیت فعلی به نظر میاید که امسال طرح شامل خودشان نمیشود واینگونه سختگیری میکنند وبه فکر ضرر وزیان مخابرات هستند، باید به حضرات آقایان گفت که به همین زودیها خودتان هم به موقعیت ما میرسید،آنوقت برای خودتان چکارمیکنید؟
    پس کاری کنید که خدا وهم خلق خدا راضی باشند!
    امیدواربودیم باوعدهایی که شنیدیم باخصوصی شدن وضعیت بهتری داشته باشیم ،آنطور که نشد متاسفانه انگیزه و شوق هم ازهمکاران گرفته شد ،
    خداوند عاقبتمان را ختم به خیرفرماید، انشالله

  15. همکار رسمی می گوید

    انهایی که این شرکت عریض و طویل را از دولت خریداری کرده اند افراد عادی جامعه و بی سواد و ناپخته نبودند بلکه انها کاسبانی بسیار خبره بوده اند و تمام جوانب کار را هم در نظر گرفته اند و اینطور نبوده که یک شبه این شرکت را در اختیار خود بگیرند . حتما در این خصوص که بعد از 10سال قریب به 90درصد کارکنان رسمی باید بازنشسته شوند و حق و حقوق بازنشستگان طبق قانون باید پرداخت شود را مد نظر گرفته اند و حتما انها قبول کرده اند که با این مسئله واقع بینانه باید برخورد کنند .پیشنهاد من این است 20سال از سنوات را که برابر با 7 برابر حقوق فعلی است دولتی و 10سال هم کارگری حساب کنند و پرداخت نمایند بالاخره این کار باید یه روزی جمع شود . انشالله خیر است .

  16. کیان می گوید

    به نظر من مخابرات ایران یا تصویب پاداش تشویقی جهت بازنشستگی می تواند هزینه های پرسنلی را کاهش داده و در جهت توسعه سرمایه گذاری کند ودر حال حاضر اکثرکارمندان در شرف بازنشستگی هیچکونه انگیزه کاری ندارند که به ضرر مخابرات است آقای صدری با اصلاح ساختار سازمانی که خیلی فربه است واستفاده از پرسنل جوانتر می‌تواند تغییر اساسی در شرکت ایجادنماید

  17. ناشناس می گوید

    اگر مخابرات اقدام به بازنشستگی کند چند کار انجام می شود
    1-تعدادی از نیروه کم می شود یعنی پرداخت کمتر
    2-افر ا د بی انگیز در اداره کم می شود وانگیزه برای دیگران زیاد می شود
    3- شوق تحرک به شرکت برمی گردد چون افراد بی تحرک وخسته از بدنه خارج می شود
    4_ افراد باانگیزه در داخل اداره به حرکت وا داشته میشود
    5-پرداختی کارکنان زیاد می شود چون تعداد کارکنان کم م ی شود
    6 -بعضی از ایتمهایی که در زمان خصوصی سازی قراربود پرداخت شود دست شرکت بازمی شود پرداخت کند
    7-از سویی پ رداخت شرکت به کارکنان کم من ی شود چون تعدیل نیرو. می شود
    8- کارکنان جدید وبا انگیزه وارد شرکت می شود و شرکت پویا می گردد
    9-وقتی پر داختی. زیاد شد در نتیجه کار ا یی شرکت بالا می ر ود وبرند مخابرات با نیروهای جدید که به صورت شرکتی هستنندافزایش م ی یابد
    10-در اخر کارکنان بازنشسته. نیز ف ک رش ازاد ودیگر استرس ندار ولی باید حق انان مثل بازنشستگان سالهای 92 الی 94 پرداخت گوشی ردد. یعنی ه م را ه با پاد ال ش در غیر این صورت هیچ کس دل به باز نشسگی نمی دهد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      لطفا قبل از ارسال کامنت آن را بخوانید
      هر جا شما بتوانید بخوانید ما هم می توانیم

  18. بیبی می گوید

    یه پیشنهاد اینکه مخابرات میتونه بجای دادن پاداش آخر خدمت به کارکنانش یک فرزند کارکنان رو جایگزین کنه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دیگه فکر نمی کنم این کارو بکنه.هرگز

      1. ناشناس می گوید

        قطار قبلا پر شده اون هم از فامیلا (شرکت فامیلا هم همین طوره )
        حتی روی رکاب هم جا نداره
        ی جائی باید ثابت کنیم مملکت اسلامیه و حق کسی ضایع نمیشه

  19. ناشناس می گوید

    به نظر بنده کارفرما ینعی مخابرات اگر به هر کارمند سی صد میلیون هم بدهد به صرفه است چون باتوجه به سالی دو پاداش عملکرد پاداش تشویقی روز جانباز وافزایش سالانه که اگر پنج شش هزار نفر اگر بازنشست شود چندین میلیارد درکیسه مخابرات صرفه جویی شده وحقوق خودرا از تامین اجتماعی میگیرند پس بنفع مخابرات هست

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      میشه با حساب و کتاب بگین و بنویسین؟
      در سال به یک کارگر-کارمند 70-80 میلیون با همه هزینه هاش میدن.300 میلیون پول حقوق 5 سال یک نفره!
      چطوری حساب کردین؟
      ضمن اینکه کارمند وقتی بازنشسته میشه مجبوره بره.
      کاری نمیتونه بکنه بنده خدا.
      سیصد تومن حقوق 5 سالشه.یعنی از 30 سال خدمت تا 35 سال.
      چرا باید 300 بده تا بازنشسته کنه؟
      نه حسابتون اشکال داره.طرح مفیده برای مخابرات ولی پول نداره بده خب

  20. ناشناس می گوید

    کارشناس 25 سال به همه سلام میکندبنده اگرامروزجای هیت مدیره ومدیرعامل باشم تمامی کسانی که مخصوصا کارشناس به بالارایک لحظه پشت میز خدمت (قدرت وبیکاری)نمیگزارم بماندباپول پاداش هرچی سریع بازنشست میکنم وازکسانی هم که نمخواهندبروندیک تعهدمحضری محکم میگیرم که امروز این پاداش هست اگررفتی امروز هست ماندی دیگرپاداشی در
    کار نیست واین برای مخابرات وکارکنان هردو خوب است یعنی اصطلاح امروز برد برد.دوستان وبرادر سردبیرعزیزموفق سلامت وپیروزباشید.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      وا…
      همیشه به همه میگن اگر رفتین پاداش تشویقی هست
      اگر نرفتین دیگه نیست
      اما بعدش باز صداشون در میاد که (بین ما و اونا چه فرقی هست!)پ
      و ….
      این زبون لامصب استخون نداره خب

      1. همکارشما می گوید

        سلام وقتتون بخیر
        من میگم این پاداش حق پرسنل وزارتی هست چون تغییر صندوق براشون انجام نشد.

نظرات بسته شده است.