مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آنچه خدمات اولی ها باید بدانند در طرح جدید

مخابرات ما- تقریبا نصف روز طول کشید تا متوجه شویم با طرح های جدید تغییرات مالی برای کارکنان خدمات اول چگونه محاسبه می شود.

مخابرات ما-– بر اساس مصوبه هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران 2 تغییر جدید در حقوق کارکنان شرکت خدمات اول رخ خواهد داد:

  • 1- احتساب ضریب ریالی مخابرات بجای ضریب ریالی خدمات اول در محاسبه حقوق کارکنان خدمات اول
  • 2- اجرای طرح کارشناسی برای مشاغل مربوطه (بجز ستاد مخابرات ایران و اردبیل و سمنان)
  • …. محاسبه مجدد ضریب ریالی مخابرات

همین ابتدا توضیح دهیم که در اجرای طرح کارشناسی ممکن است افرادی به لیست سمنان اردبیل و ستاد مخابرات ایران اضافه شود.یعنی افراد جدیدی مشمول شوند.لذا این افراد با بی میلی خبر را نخوانند برای آنان نیز اتفاقاتی در راه است.

 

وضعیت امروز

تا امروز افرادی از شرکت خدمات اول در مشاغل کارشناسی، مسئول واحد و رئیس اداره گذاشته شده اند بدون اینکه از مزایایش استفاده کنند.این طرح کارشناسی زحمت آنان را جبران می کند و از گروه 6 به گروه بالاتری می روند.

حالا اجازه بدهید سراغ حساب و کتاب مالی برویم.

فرض کنید شما با گروه 6 در حال حاضر در خدمات اول کار می کنید. ابتداضریب مخابرات روی حقوق شما اعمال می شود.بر اساس جدول زیر.

اگر در حال حاضر گروه 6 هستید ضریب مخابرات حقوق شما را این مقدار بالاتر می برد.(کمی بیش از 423 هزار تومان)

در گروه 12 ضریب جدید چنین است:

به زبان ساده در گروه 12، با تغییر ضریب افزایش حدود 258 هزار تومان به حقوق شما اضافه می شود. (افرادی که قبلا در طرح کارشناسی بوده اند شامل این ردیف هستند)

این فاز از کار در اینجا تمام می شود.

 

طرح کارشناسی چیست؟

به ما گفته اند اسامی دیگری که استفاده کرده ایم مایه سردرگمی افراد می شود لذا از این پس به طرح جدید فقط می گوییم طرح کارشناسی.

اگر شما در جایی کار می کنید که کارش کارشناسی است، مدرک کارشناسی دارید  و طبق قاعده و قانون باید یک نفر لیسانس آن کار را اداره کند مشمول طرح کارشناسی هستید.مرجع تشخیص ان نیز فقط استان خودتان است.البته تعریف هایی هم دارد اما در ظاهر به سادگی می توان قضاوت کرد و طرح را کارشناسی ، فوق دیپلم و یا دیپلم ارزیابی کرد (بر اساس شاغلین فعلی مخابراتی در آن مشاغل ).

بنابراین اگر از ما بپرسید فرضا در فلان بخش شبکه یا سالن کار می کنم آیا مشمول طرح هستم یا خیر، فقط شما را احاله می دهیم به شرایط استان و همکاران رسمی آنجا.

گروهی از افراد نیروهای خدمات اول در سال 1399 و 1400 در مشاغل مسئول واحد یا رئیس اداره مشغول کار شده اند.باید این افراد در طرح کارشناسی به سامان برسند.

 

طرح کارشناسی چه مزایای مالی دارد؟

این طرح در سه نقطه اجرا شده است.ستاد مخابرات ایران، اردبیل و سمنان. می توانید از همکاران خود در این سه نقطه اطلاعات کافی بگیرید.اما بر اساس بررسی های ما افزایش حقوق نیروهای کارشناس بین یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومان تا یک میلیون و پانصد هزار تومان خواهد بود.تفاوت به دلیل آیتم های حقوقی است.

 

پس از طرح کارشناسی، ضریب مخابرات دوباره اعمال می شود.

تا گروه 10، ضریب مخابرات با خدمات اول اختلاف زیادی دارد اما در گروه 11 و 12 این اختلاف خیلی کم می شود.به همین دلیل پس از اعمال طرح کارشناسی دوباره با ضریب مخابرات افزایشی خواهید داشت. مثلا اگر از گروه 6 به  گروه 10 تبدیل  بشوید (برای فوق دیپلم)  اختلاف بین افزایش گروه 6 و گروه 10 مجددا به حقوق شما اضافه می شود.

یعنی تفاوت بین 922 تومان و 423 تومان (حدود 500 هزار تومان) به ضریب حقوقی شما و به حقوق شما اضافه می شود.

اما اگر گروه شما 6 بوده ولی به گروه 12 منتقل شده اید، ضریب 12 از 6 کمتر است اینجا چه اتفاقی می افتد؟ گفته شده در محاسبه دوم هیچ کاهش و یا افزایش ندارد بلکه همان ضریب قبلی (ضریب مخابرات) که بیشتر است باقی می ماند.

 

امیدوارم توضیحات کافی باشد.

اگر توضیحات بیشتری می خواهید کامنت بگذارید تا از مدیران خدمات اول دعوت کنم در اینستاگرام به سوالات شما پاسخ بدهند.اما ما سعی کرده ایم هیچ سوالی را بدون جواب نگذاریم لذا پاسخ ها کافی به نظر می رسد.

 

1302160cookie-checkآنچه خدمات اولی ها باید بدانند در طرح جدید

Please rate this

0 1 2 3 4 5
89 نظرات
  1. علی می گوید

    سلام جناب سردبیر اگه امکانش هست از مسولین خدمات اول در خواست کنیین تا شفاف راجع به این طرح توضیح بدن ممنون میشیم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خواستم
      باید بیان توضیح بدن

  2. خدمات اول می گوید

    شما که میتونید مدیران رو دعوت به پاسخگویی بفرمایید لطف کنید از ایشان سوال کنید افراد در طرح طبقه بندی بر چه معیاری ارزیابی شدند؟ سابقه؟ مدرک؟ معدل؟ آزمون؟ قرعه کشی؟ کار تخصصی؟ پارتی بازی و نرچشمی؟ قبل اجرای هر طرحی باید چارچوب و قاعده طرح رو مشخص کنن. دو سال قبل روسا با استفاده از قدرتی که از طریق منصبشون در اختیار داشتند برخی رو انتخاب کردند چنانچه طرح بر همین اساس باشه هرگز قابل قبول نخواهد بود

  3. شرکتی می گوید

    سلام سردبیر خسته نباشید
    آیا اسامی طرح کارشناسی همان لیست قبلی است یا مجددا لیست جدید تهیه میشود؟؟؟
    سوال دوم اینکه اگر نیرو بر حسب درخواست انتقالی گرفته باشد از همان سمتی که داشت به شهرستان دیگر رفته باشد آیا ممکن است اسمش حذف شود؟؟
    تشکر. اگر پاسخ دهید ممنون میشوم

  4. جعفری می گوید

    سلام فوق دیپلم ۲۳سال سابقه قسمت ۱۱۸کار می کنم شامل حال ما میشه

  5. جعفری می گوید

    سلام فوق دیپلم گروه ۶هستم ۲۳سال سابقه دارم شامل حال ما میشه

  6. علی سنجرانی پور می گوید

    باسلام خدمت سردبیرمحترم لطفاشامل کسانی که ساعتی قرارداددارند میشه یانه لطفا پاسخ دهید

  7. رضا می گوید

    مگه در خدمات اول گروه12 هم داریم ؟
    اینجا گروه بالاتر از 6 نداریم ؟
    یعنی تو هر استان یه جوری قرارداد بستن؟

  8. رضا می گوید

    سلام 1- بحث سابقه کاری چه جوری محاسبه میشه .
    2- آیا پرداختی های مناسبتی هم اعمال میشه ؟ مثل روز زن و…

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سابقه کاری؟
      مناسبتی؟
      شما از چیز دیگری حرف میزنین؟

  9. خدمات اولی می گوید

    با سلام بنده آقای مهندس علی ایوبی کشکولی کاندیدای شورای شهر تهران ، از خطه فارس ( ایل قشقایی ) رو معرفی میکنم کارمند رسمی وزارت نفت با تحصیلات دکترا و سی سال سابقه خدمت حرفه ای با مقالات علمی متعدد- فعال سیاسی مذهبی و فرهنگی عشایر جنوب ایران

  10. سمیرا می گوید

    با سلام خدمت سردبیر عزیز من با مدرک فوق لیسانس مدیریت تو امور مالی کار میکنم آیا جز این طرح میباشم چون قبلا اسمم تو لیستی که فرستاده بودن نبوده

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      پاسخ این سوال در استان شماست

  11. عدالت برای همه می گوید

    بخت برگشته
    3 روزهای پیش

    سردبیر کاربلد سلام
    نوجه شما رو جلب میکنم به ک
    مرحله (1) :
    بعد از 1385/7/1 بکارگیری هرگونه نیروی انسانی براساس مصوبه 84515 هیئت وزیران ممنوع شد.
    مرحله (2) :
    خیلی از نیروهای قراردادی شاغل در امور و وظایف اصلی شرکت قبل از واگذاری به بخش خصوصی درسال 1388 و در اقدامی ناجوانمردانه و علیرغم داشتن رابطه استخدامی قراردادی ، به شرکت های پیمانکاری واگذار شدند آنهم مغایر با مصوبات دولت و قانون
    مرحله (3) :
    بعد از واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی در سال 1388 و عدم نظارت کافی در مناطق مخابراتی تعداد بسیار زیادی نیروی انسانی جدید و اکثرا با مدارک تحصیلی غیر مرتبط در قالب نیروهای پیمانکاری محلی به بدنه شرکت مخابرات مخصوصا در مناطقی که پارتی بازی در اون نهادینه شده اضافه شد.
    مرحله (4): این مرحله بندی رو قراردادم تا به اینجا برسم جناب سردبیر
    این نیروها اکثرا با مدارک غیر مرتبط و بصورت سفارشی وارد شدند و حالا با تصویب طرح تبدیل وضعیت ایثارگران ، اکثر این نیروها حداقل در اداره ما که اینجوریه دارن تبدیل وضعیت میشن اون هم با سابقه حداقل 8 الی 10 سال کمتر از ما و این در حالی است که ما علیرغم قراردادی بودن و سابقه بسیار بیشتر از آنها به نیروی شرکتی تبدیل شدیم و حالا با حداقل یک سوم حقوق همین دوستان باید زیر دست اونها هم باشیم.
    مرحله (5)
    نیروهای استخدامی سال 92 هم برای سلامتی شون صلوات
    بقول اون دوست شیرازی که نکته ای جالب گفت ک
    این نیروهای شرکتی و خیلی های دیگه رو ما آموزش دادیم و به نوعی پیش ما کار ها رو یاد گرفتند و حالا و به سلامتی میشن رئیس ما
    انشاءالله عیار مدیر عامل جدید هم در چنین مواقعی معلوم میشه

  12. ناشناس می گوید

    این سردبیر خوشتیپ و باکلاس ما تا چند روز پیش از خبر صددرصدی قراردادها با پیمانکارهای محلی میداد الان یکدفعه ورق برگشت قراردادهای جدید با خدمات اول شد.درسته مخابرات کلا بی در و پیکر هست اما نه دیگه اینقدر که در عرض چند روز تصمیمات عوض بشه.دوستان فقط با شکایت حساب کار دستشان میاد .از این همه دروغ خجالت نمی کشید.این آقایان با این ترفند می‌خوان جلوگیری از شکایت بکنند.و تسویه حساب بگیرن از پرسنل.اگر راست میگید قرارداد یکساله با تغییرات جدید اول بدید بعد قرارداد و تسویه حساب قبلی امضا بگیرید. این بچه ها دیگه کلاه سرشون نمیره.

  13. ناشناس می گوید

    سردبیر عزیز شما دیگه چرا با اینا همراه شدید اینا همش دروغ و کلاهبرداری بیش نیست.

  14. خدمات اولی از یاسوج می گوید

    ما که نگرفتیم چیشد

  15. ف .ايراني می گوید

    باسلام این طرح (طبقه بندی)،چرا به گونه ای نیست که به همکاران قراردادی شرکت مخابرات نزدیک تر باشد کارکنانی که بیشترشان بالای١۵سال سابقه فعالیت دارند وبااین طرح ،خدمات اول به گونه ای طرح داخلی طبقه بندی را اجرامیکند که باقانون کار واجرای درست آن فاصله زیادی دارد.از طرفی مشمولان دارای مدارک بالاتر تحصیلی بدون تکلیف هستند دراین طرح،شرکت هیچ زمانی نخواسته کارشناسی درست وکاربردی آنهم باحضور وخواسته نیروهای بخش خصوصی داشته باشد.باتشکر

  16. ناشناس می گوید

    این روشها دیگه جواب نمیده.فقط شکایت ما ادامه می‌دهیم.جمع کنید این بساط دروغ گویی

  17. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر جان خواهشا پیگیری کن آخه چرا سمنان و … رو استثنا میکنن مگه گناه ما چیه؟؟؟!!
    نصفی از دوستان کارشناس حرفه ای شدن ماها از سال ها قبل از این طرح کارشناسی مرتبط داشتیم ولی سری اول جز لیست نشدیم حالا هم که سمنان استثنا شده آخه چرا؟؟؟!!! 🙁

    1. عدالت خواه می گوید

      با سلام
      دوست عزیز خط زیرش رو هم بخون سمنان هم شامل حالش میشه . نگران نباش

  18. شرکتی مخابرات می گوید

    پس خودشونو بکشند نهایت 1 تومن اضاف میشه اونم با گروه 12 …!!!!؟؟؟

    آیا طرح کارشناسی همان طرح طبقه بندی قانون کارست ؟؟؟؟

  19. esfandiar می گوید

    سلام پرسنل خدمات شامل گروه چند می‌شوند؟

  20. یاس می گوید

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما همکاران گرامی
    حدود 1 سال است که قراردادهای خدمات اول را هر3 ماه یکبارامضا می کنم و بصورت کتبی و حضوری به استان اعلام میکنم که مدرک کارشناسی در قرارداد قید نشده و قرارداد من بدون مدرک مربوطه است و موکول می کنند به 3 ماه بعد ایا باید از جایی پیگیر شوم برای این مسئله و یا شماره تلفنی چیزی وجود دارد که تماس بگیرم و این مسئله را عنوان کنم ..
    و آیا کسانی که 22 سال سابقه کار دارند و کار کارشناسی انجام می دهند و مدرک شان نیز مرتبط می باشد شامل چه گروهی می شوند و آیا باید اسامی به شما اعلام کنند یا اینکه خود استان مربوطه را باید در جریان قرار دهند …
    با تشکر از اینکه جوابگوی سوالات ما هستید ….خدا قوت

نظرات بسته شده است.