مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ارزیابی سالیانه مناطق مخابراتی، شاخص ها و نتایج

مخابرات ما- در جلسه اخیر مخابرات ایران، نتایج ارزیابی مناطق مخابراتی اعلام شد.نتایج و چگونگی آن را اعلام می کنیم.
مخابرات ما- نتایج سالیانه ارزیابی مخابرات ایران از کلیه استانها و مناطق مخابراتی اعلام شد.از آنجا که این نتایج سوالاتی در مورد چگونگی انتخاب و گزینش ایجاد کرده است به این نتیجه رسیدیم که متاسفانه عموم کارکنان از عادی ترین امور جاری نیز مطلع نیستند.موضوعی مانند ارزیابی استانها که هفتگی و ماهانه انجام می شود اصولا به لایه های اجرائی نرسیده است.
لذا بر آن شدیم اطلاعاتی هر چند مختصر در این مورد منتشر کنیم.

 

چند سالی است که مخابرات ایران برای رتبه بندی استانها، به ارزیابی روی آورده است.این ارزیابی بر اساس شاخص های تصویر زیر انجام می شود.

بیش از ۲۰ شاخص اصلی انتخاب شده که بر اساس آن اطلاعات استانها بصورت هفتگی جمع آوری می شود.بخشی از آن اطلاعات دایری و … است که کارکنان شبکه و برنامه ریزی و تجاری در نرم افزار سیجام وارد می کنند.بخشی نیز مستقیما از نرم افزارها اخذ میگردد.تعدادی نیز بصورت نظری و عملکردی امتیاز داده می شود.در آخرین ستون این جدول، وزن هر شاخص را می بینید که نشان می دهد از صد نمره، چند درصد به این شاخص اختصاص داده شده است.به این ترتیب وزن، اهمیت هر شاخص را نشان می دهد. البته در اینجا در مورد شاخص ها بحث نمی کنیم بلکه کلیت ارزیابی مورد نظر ماست.

از سوی معاونت راهبرد مخابرات ایران، طی ۵۲ هفته، این اطلاعات بصورت منظم برای استانها ارسال می گردد تا بتوانند موقعیت خود را دریابند.

نتایجی که در پایان سال ۱۴۰۱ بر اساس همین ارزیابی منتشر شده در تصویر زیر می بینید.تهران، البرز، فارس، چهارمحال و بختیاری  و سمنان ۵ استان برتر کشور -در مقایسه تمام استانها با هم- بوده اند.

بر اساس شیوه های اجرائی، استانها به سه گروه تقسیم شده اند.استانهای بزرگ، کوچک و متوسط با یکدیگر مقایسه می شوند. مثلا در گروه استانهای بزرگ، تهران و در گروه استانهای متوسط، مرکزی و در میان استانهای کوچک، چهارمحال و بختیاری استانهای برتر بوده اند.

 

 

1432650cookie-checkارزیابی سالیانه مناطق مخابراتی، شاخص ها و نتایج

Please rate this

0 1 2 3 4 5
24 نظرات
  1. خدا هرگز کسایی رو که حق خوردن نمیبخشه! می گوید

    آقای گرزین سلام
    این هم ماحصل تلاش شما.

    سلام بر صابری ادامه دهنده ی راه ایشان

  2. ناشناس می گوید

    با سلام
    مخابرات ایران کی هزینه های درمانی مربوط به سال ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ شرکت SOS ,وهزینه های درمانی ۱۴۰۲ را پرداخت میکند ارزش پول یکصدم شد هنوز مخابرات ایران در خواب است !!!!!

  3. رسمی ۱۴۰۳ می گوید

    سلام برسردبیرمحترم وهمکاران مخابرات دررابطه باموضوع باوضوواردشوید.درمخابرات استانها به مدیران مناطق هم اعلام شده آنهاهم معاونت تجاری (واحدشن وماسه)رابعنوان مجری طرحهای نجماویاجمع آوری خطوطpcmوجایگزینی فیبرنوری اعلام کرده اندواین معاونت این دستوررابرای روئسای مراکز صادرنموده است من میگم ازمدیران مخابرات بپرسید مخابرات چیست؟یک دانش آموزپنجم ابتدایی پیداکنیدوموضوع انشائ جدیددرکلاس بنویسن وبعداین این انشا برای مدیران محترم ارشدمخابرات خوانده شودمن درایران زندگی میکنم حقوق ومزایای بنده وتمام کارمندان براساس ریال پرداخت میشودهی اصرارمیشودمخابرات راه جدیدی برای درآمدپیداکندمردم توان پرداخت هزینه آبونمان ۱۷هزارتومنی راندارند،حالاشماانتظارداریدمردم ۳میلیون بدندمودم بخرندوماهانه ۱۸۰هزارتومن پول آبونمان فیبرنوری رابدند.دریک کلام مخابرات یعنی (سیار+ثابت=مخابرات)

  4. هرمزگان می گوید

    درود به مهندس حیدری و مدیران زیر دست ایشان که با حضورش طی۱۴ماه مخابرات منطقه هرمزگان را نابود کرد و به دیدار حج شتافت هم منطقه را نابود کردین هم کارمندان رو اسیر کردین با بیش از۸ماه معوقه بیمه…. کاش مدیران بالادست عملکرد مهندس حیدری را پیگیر باشند که چرا پس از اینهمه مدت بدین صورت تحویل داده و رفته… کارمند یقه‌ای برای گرفتن نداره یقه مدیران گرفتن دارد

    1. ناشناس می گوید

      تمام وقتش به قلع و قمع کردن و کنار گذاشتن مدیران قبلی گذشت کی وقت کرد به این چیزها توجه کنه در ضمن برخی از روسای به اصطلاح بومی کم زیر آبی نرفتن و با کشاندن هر ماهه ی پای بازرسین و بی انگیزه کردن مدیران و کارکنان کم خیانت نکردن

  5. محمدی می گوید

    چطور می شود آقای ملک جعفریان وقتی مدیر خراسان رضوی بودند استان وضعیت خیلی خوبی نداشت و همیشه جزء استان‌های آخر بود ولی حالا که تهران است فکر می کنند اول شدن تهران بخاطر اون است. این ارزیابی اصلا درست درست نیست. آقای عیدی زاده وقتی مدیر خراسان جنوبی بود اونجا همیشه جزء استان‌های برتر بود ولی الان سیستان همیشه آخر است. در بعضی استانها شرایط نیروی انسانی و هزینه ها و چالش هایی که وجود دارد هر مدیری برود وضع همین خواهد بود.

  6. همکار همدانی می گوید

    مدیر قبلی استان ما(همدان) رتبه استان را به ته جدول رسانده و طی این سالها همیشه جزء آخرها بوده ولی الان بردنش شسکام تا اونجا هم از تجربه اش استفاده کنند!!!

  7. مخابراتی می گوید

    حالا این رتبه چه تاثیری برای کارمندان اون مناطق برتر داره؟! سالهاست که نه تشویقی از این رتبه ها برای کارکنان در میاد نه حتی پاداش مختصری، فقط یکسره تهدید و کلام ناامید کننده.
    البته شاید در سطح مدیران مناطق این تشویق ها و پاداش ها می مونه و چیزی به زیرمجموعه درز پیدا نمی کنه…..

  8. کارمند می گوید

    با سلام
    حرف اول برای سرپا موندن کسب درامد وبالاتر ازون هم وصول درامد هستش

    نگاه مدیران باید تغییر کند انتصاب هایی که هیچ تفکر وایده ای برای ترقی وپیشرفت نباشد نابودی مطلق هست

    توی مخابرات افراد تحصیل کرده نشستن
    نیروهایی که هیچ گونه انگیزه ای ندارن در راس قرار گرفتن

    مخابرات هیچ چاره ای جز آشتی با افراد
    تحصیلکرده و کار بلد و با تفکر مدرن رو به جلو ندارد ونخواهد داشت

    بیایید از تعصبات من دراوردی دوری کنیم همه مون سر سفره نشستیم
    که اینو باید با تمام وجود درک کنیم

    در اخر متاسفم برای استان خودم
    کجا بودیم به کجا رسیدیم

    ایا این رتبه قابل تامل نیست نباید جلوی این پسروری گرفته بشه

    در آخر کار را به کاردان بسپارید نه رفیق و رفقا و دوستان ……

    والسلام

  9. خسته دل کهنه کار می گوید

    سلام خدمت آقای آرشیان عزیز
    لطفا از علت لغو سفر از پیش برنامه ریزی شده آقای سلطانی و هیات مدیره برای افتتاح طرح نجما به تبریز خبر جدیدی بگذارید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      چشم
      ولی مهمه؟! درر روند عمومی کارها فرقی نمیکنه
      ولی از آنجا که شایعات زیاده حتما پیگیری میکنم

  10. سیاوس می گوید

    جه،فایده،تهران و البرز صدر جدول ،هشت ماه بیمه کارکنان خدمات اول واریز نشد

  11. هوتن می گوید

    سلام از نتیجه خوزستان متعجب شدم هر چند همکاران اصلا در جریان این شاخص ها نیستند اینجا برگزاری جلسات با پرسنل و اطلاع رسانی معنی نداره فقط ژست مدیریتی می گیرند مدیران ما

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      همه استانها تقریبا همینه
      کسی از این شاخص ها خبر نداره

  12. خدمات اولی از یاسوج می گوید

    مثل اینکه زمان تغییر ترکیب هیئت مدیره و مدیرعامل فرا رسیده

  13. ناشناس می گوید

    امیدوارم با وضو این انتخاب ها انجام گرفته باشه !!!

  14. خوزستان می گوید

    وقتی انگیزه ای برای کارکنان باقی نگذاشتن .چطورمیشه ارزیابیها نتایج مورد پسند باشه

  15. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر عزیز و دلسوز
    واقعا دلم میسوزه استان هرمزگان تا وقتی که مهندس امیر یگانه مدیر منطقه بودن تا ۴ سال جز بهترین استان ها بود چون برنامه داشت واقعا مدیریت بلد بود هم مردم و هم پرسنل راضی بودن ولی الان اخرین نفر هستیم ببینید ی مدیریت بد چه وضعی تو کل سیستم درست میکنه و الان توی مخابرات ایران همین مدیران کل شرکت رو نابود کردن

  16. فنی نگهداری می گوید

    مدیران مناطق ضعیف باید پاسخگو باشند وگرنه مدیریت بدون پاسخگویی فقط میشه حقوق مفت گرفتن که منم بلدم انجام بدم مهم اینه که مدیر هر منطقه چقدر ابتکارات به خرج بده حلقه مهمی که در مخابرات ایران و استان‌ها مفقود شده استفاده از نفرات نخبه و جوان هست این افراد اگر انگیزه داشته باشند میتونن مخابرات رو بالا بکشند ولی متاسفانه هنوز تفکر دولتی بر مخابرات حاکمه و ملاک انتخاب افراد برای پست های کلیدی مسایل دیگه س

  17. فنی نگهداری می گوید

    مدیران مناطق ضعیف باید پاسخگو باشند

  18. ناشناس می گوید

    مخابرات به اندازه شرکت نفت درامد داره
    ولی کارگرانش بهور ونمیر زندگی میکنن
    این وضع حقوقهاش
    واین وضع بیمه

  19. بازنشسته مشهد می گوید

    افت جایگاه خراسان رضوی در این ارزیابی با توجه به موقعیت منحصربفرد آن غیر قابل باور است.

  20. ناشناس می گوید

    پارسال بنده عرض کردم همدان افتضاح خواهد شد با این انتخابات اشتباه در استان
    بنظر بنده باید قبل از انتخاب مدیران و رییسان دایره تجاری ، آزمون هوش از آنها گرفته شود

نظرات بسته شده است.