مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- کمیته نجات مخابرات با سه بازیگر!

مخابرات ما- در مطلب ویژه سردبیر، به نجات مخابرات از شرایط جاری می اندیشید

مخابرات ما- سردبیر سلام می کند! سلام به همه کسانی که سرعت شرکت بزرگ مخابرات را به سرعت لاک پشت نزدیک کرده اند!

مدتهاست به پاسخ یک سوال فکر میکنم: چرا خبرهای این سیستم اینقدر کم شده!

اگر بخواهم پاسخ ساده ای به این سوال بدهم باید بگویم تصمیم جدید گرفته نمی شود و همه منتظر یک واقعه هستند! واقعه ای بنام افزایش تعرفه! امری که به سادگی محقق نمی شود! دلیل آن روشن است! رابطه مخابرات و سازمان تنظیم (یا وزارت ارتباطات ) آنقدر خصمانه است که این سازمان مجوز تغییرات در تعرفه را صادر نمی کند!

در حقیقت به رومره گی افتاده ایم!

اما اینک در نقطه ای واقع شده ایم که روزمره گی پاسخ نمی دهد! باید خبری بشود! باید ….! دیگر عدم پرداخت حقوق اصلی شاغلین و بازنشستگان نیز جواب نمی دهد! هر قدر آن را کم کنند سال بعد افزایش حقوق برمی گرداند سر جای اولش! این شرکت عظیم با فروش چند متر کابل مسی در استانها، هرگز به ریل اصلیش باز نمی گردد! همراه اول روز به روز از مخابرات فاصله بیشتری می گیرد و منابع مالی خود را (حتی سودهای اعلام شده را) به راحتی به مخابرات نمی دهد! …. همه چیز متوقف شده در ایستگاهی به نام روزمره گی! همه چیز قفل شده!

راه نجات واقعی در چیست؟

فقط یک راه باقی مانده! در حوزه مدیریت کلان، (من) تبدیل شود به (ما)! در حال حاضر هر گروهی آتش را به سمت کماج خودش می کشد! ستاد اجرائی، اعتماد مبین، سپاه، دولت و ….! من ها زیاد شده اند، در حالی که صدها شرکت بزرگتر از مخابرات دارند!

مخابرات چه چیزی دارد که نمی توانند از آن بگذرند؟ چرا دعوای سهامداران تمامی ندارد؟

سیتنا در سال ۱۳۹۲ ضمن بر شمردن سهامداران مخابرات نوشت:

این افراد (نمایندگان سهامداران) طرح تحول شرکت مخابرات ایران را در برنامه دارند. طرحی که تشکیل شرکت ارتباطات ثابت با نام تجاری «آشنای اول»، آغاز اصلاحات ساختاری شرکت، اصلاح ساختار تعرفه (تعرفه، آبونمان) و اصلاح ساختار درآمد و هزینه مخابرات از جمله موارد آن است.

ده سال از آن روز گذشته! شرکت ثابت تشکیل و منحل شد! طرح تعرفه تغیری نکرد!اطلاح ساختار با حذف نیروهای رسمی و بدون جایگزینی نیروهای جدید، شرکت را نابود کرد و ساختار درآمد و هزینه فقط به کاهش هزینه -دریافتی شاغلین و بازنشستگان- منجر شد تا نیروی انسانی بطور کلی نابود شود.

سال های بعدی هم می تواند بررسی شود اما در حوصله این مطلب کوتاه نیست!

در سالهای ابتدایی سهامدار عمده، مخابرات را آزمایشگاه طرح های مشاورین خارجی کرد! در همان سالها دولت در سکوت حمایت کرد …. تا اینکه …. بزرگان با هم نساختند و تبدیل شدند به عامل فرو ریختن برج مخابرات!

شاید باور نکنید ولی همه این خرابکاری ها، فقط یک راه حل دارد! راه حلی که یک سال و نیم است فریاد می زنیم.زمان و توان و انرژی خود را برایش مصرف کرده ایم! اما بزرگان خیلی گرفتارند! خیلی …! وقت ندارند تا راه نجات مخابرات را بررسی و اجرائی کنند! … ببخشید! بررسی کرده اند، پذیرفته اند، باید اجرایش کنند ولی با هم نمی سازند!

آخرین راه نجات مخابرات همراهی سه بازیگر مهم است: مخابرات، وزارت ارتباطات و مجلس. اما چه کسی می تواند این سه را دور هم جمع کند! غیر ممکن نیست ولی …. !

 

شما بگویید در این سکون مطلق، یک رسانه باید چه خبری بنویسد جز شرح ماتم کارکنان و مردم!

شما بگویید راه حل این ماجرا چیست؟ چرا کسی از خودش نمی گذرد تا این شرکت به سامان برسد!

نسل ما دیگر کم کم خسته شده و مجبور است مخابرات را رهایش کند! نسل بعدی آنقدر سرخورده شده که به راه نجات آینده خودش و رفتن از مخابرات فکر میکند! طرح های شکست خورده مدیران باید توسط چه کسی اجرا شود؟

 

ما دیگر خسته شده ایم! خسته از …..! تو را به خدا دور هم جمع شوید و به یک نتیجه نجات برسید! هیچکسی با گذشتن از (من) کوچک نمی شود!
همه شماره سردبیر را دارند، هر گروهی از سهامداران سوالی دارد می تواند بپرسد!

حالا نوبت شما خوانندگان خوب  مخابرات ما و همراهان دائمی ماست! شما بگویید! چرا خسته شده اید و راه حل نجاتبخش چیست؟

 

1440050cookie-checkسردبیر سلام می کند- کمیته نجات مخابرات با سه بازیگر!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
33 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    ما را به رخت و چوب شبانی‌ فریفته است
    این گرگ سالهاست که با گله آشناست

  2. درمانده می گوید

    سلام حق من کارگزار روستایی را پایمال کردند از سال ۷۲ هنوزم باید کار کنم چون بیمه من از ۸۸ شروع شده وهیچکس به جانباز وایثارگر بعلت کارگزار بودنمان اهمیت نداد ونمیدونم. شما که مدام ضررده هستید چرا دولتی ویا کاملا خصوصی نمیشید

  3. محمد می گوید

    با سلام
    شرکت مخابرات که زمانی با شرکت نفت در درآمد زائی رقابت می‌کرد الان یعنی محتاج حذف مطالبات بحق بازنشستگان که از جان در زمان خدمت مایه گذاشتند شده است ، نه متاسفانه جای مدیران حق بگیر ، با مدیران بی تفاوت و تنها منافع خود بین عوض شده با زدن حق و مطالبات بازنشسته دست از همه جا کوتاه و لا غیر
    یا حق البته دنیا دار مکافات است دیر یا زود…

  4. حسین می گوید

    سلام بر مخابرات ما
    مخابرات شرکتی پر سود و به تعبیری چاه نفت لقب دارد .
    سهامداران عمده خوب به این در آمد اشراف دارند .
    میشود این در آمد را نیز بیشتر کرد به شرطی که در انتخاب هیات مدیره و مدیر عامل تخصصی نگریسته شود و نظامیان و بی تخصص ها را از میدان مدیریتی این شرکت خلع نمایند .شما در کجا دیده آید یک مدیر شرکت بزرگ در طول یک ماه بارها دروغ بگوید
    چیزی که الان مدیر این شرکت به أن مبتلا است
    چه کسی .وبا چه زانتی این سرمایه عظیم را به این اشخاص سپرده .در پایان بگویم اگر با این فرمان پیش بروند تمامی زیر ساخت ها متلاشی خواهد شد .
    یک پیشنهاد هم داشته باشم اگر دلسوزی وجود دارد باید سهم دولت به سهام ویژه تبدیل گردد که دست این نفوذی های بی لیاقت از انتصابات و برنامه ریزی کوتاه شود .

  5. ایرضا می گوید

    سلام .ببخشید .خصمانه نه خسمانه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بله ممنونم

  6. عبدالرضا می گوید

    سلام
    مخابرات جایگاه خواصی شده که سیری ندارند
    اگر از مخابرات هم بروند موسسات دیگری هست
    کافی است به مدیران قبل و بعد از خصوصی سازی که از مخابرات رفته اند نگاهی بکنید

  7. غ _ع می گوید

    سلام سردبیر محترم ؛اشاره ای خوبی داشتید؛همکاران محترم خسته ورنجیده هرکدام این شرکت را ترک میکنند نه فقط آزرده خاطر ازمدیریت شرکت بلکه ناراضی ازکل سیستم حکمرانی کشور؛بنظربهتراست شرکت یاخصوصی شود ویادولتی ؛خودابن نمایندگان دروضعیت پیش آمده مقصرترند؛وزارت که در واقع ناظر میباشدنبودش بهتر است ؛مدعی العموم ها ساکت ؛همکاران نیز بی‌تفاوت هرکس بفکرخودنه شرکت ؛نهایتاپیشنهاد میشودسردبیرمحترم یادرباره برگشت به دولت قلم فرسائی نماید ویادرمورد تغییرسهامداران عمده وواگذاری واقعی به بخش خصوصی فعالیت نمایدولوامروزه فضای حاکم برمخابرات پادگانی است ومحافظه کاری

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست خوبم
      هر کاری کردیم نشد از جمله ادغام همراه و ثابت و ….
      تو رو خدا همه تخم مرغها رو در سبد من نذارین
      مگه غیر از من کس دیگری نیست؟
      بخدا خسته ام!

      1. ناشناس می گوید

        راهش تبدیل وضعیت ایثارگران است

  8. ناشناس می گوید

    راهش همان من ها
    بستن
    متخصص،وکاربلد من نیست چون میداند تخصص،وعلم اوج هست
    وانکه تخصص،ندارد من اش نیم من هم نیست
    خودتان گفتیید من مشکل اصلی است
    که من ها را دوست دارد نه تعهد نه تخصص
    نجات درما هست جمع متخصصین کاربلد که درشرکت کم نیستند وقبلا شرکت را برند خاورمیانه کردند

  9. داود می گوید

    با سلام و احترام.
    اول اینکه به شعور مخاطب ، خصوصاً کارکنان و بازنشستگان مخابرات توهین نکنید.
    مخابرات در یک بسته کامل شامل ارتباطات سیار و ثابت و از طریق رانت با شاید بیراه نگفته باشم یک پنجاه ام قیمت واقعی به ستاد اجرایی و بنیاد تعاون سپاه دو دستی تقدیم شد.
    که پول اقساط آن هم از طریق فروش املاک آن پرداخت شد.
    اولین خلاف کاری که سهامداران عمده انجام داد تفکیک ارتباطات سیار از ثابت بود که این امر خلاف عرف و قانون است. در صورتیکه این کار انجام نمی‌شد سودهای کلان سیار ثابت را پوشش میداد.
    و اما خلاف قانون بعدی عدم پایبندی سهامداران عمده به عدم اجرای آیین نامه واگذاری و ستم به کارکنان و نیروهای انسانی بود.
    گرو گرفتن معیشت کارکنان و علی‌الخصوص بازنشستگان جهت بالا بردن تعرفه ، که طی چند مرحله انجام شد و آخرین آن ۱۰ برابر نمودن هزینه های دریافتی از مشترکین ، حداقل ۲۳ هزار تومان.
    آقایان به این هم قانع نیستند و حالا از طریق رسانه و درج مطالب اینچنینی زمینه ساز باجگیری دیگری از مردم بیچاره و تحت فشار مضاعف اقتصادی هستند.
    جناب سردبیر محترم که مطلب فوق را نوشته‌اید لطفاً به یک سوال ساده بنده پاسخ بفرمائید.
    اگر شرکت مخابرات زیان ده است ، پس چگونه در مجمع عمومی آن هرساله اعلام سود می‌کنند و برای اعضای هیئت مدیره پاداش پنج میلیارد ریالی تصویب می‌نمایند ؟
    به خداوند منان قسم این مدیران و سهامداران عمده جز خلاف شرع و قانون انجام ندادند و نتیجه‌ای جز بد بینی پرسنل و کسانی که به مسائل آشنا هستند به نظام و ارگان‌هایی که نام امام و اسلام را یدک می‌کشند در پی ندارد.
    الله اعلم

  10. مسیح می گوید

    مخابرات پس از خصوصی سازی مثل خانواده ای شده است که پدرشان فوت کرده و ورراث جهت گرفتن سهم بیشتر از هم شکایت کرده و دنبال ارث و میراث بیشتری هستن

  11. عباس. زارع می گوید

    به‌نظر بنده شرکت مخابرات وشرکت همراه اول باید برگردن به جایگاه خودشون یعنی اینکه اختیارش دست دولت باشه واز دست سهامداران حقالناس خور بیاید بیرون و همه چی درست میشه ودیگه نه پیمانکار داریم ونه واسطه خور ونه آنهایی مثل آقای سید هاشمیها دیگه با کارکنان و بازنشستگان و دست بقیه که سالها زحمت کشیدن تا مخابرات رو پاش به ایستد وحق به حقدار برسه

  12. احمد می گوید

    تا زمانی که مخابرات از دست اعتماد مبین و نیروهای نظامی گرفته نشود این مخابرات ،مخابرات نخواهد شد

  13. بهمن می گوید

    راه حل حذف مدیران سودجو است

  14. همدرد می گوید

    سلام و عرض ادب

    اصل مشکل مخابرات خصوصی سازی میباشد.
    هرچند با توجه به ماهیت سهامداران عمده که ستاد اجرایی و تعاون سپاه میباشند و اساسا ماهیتی حاکمیتی دارند. خصوصی سازی ماهیتا باطل میباشد.
    پس مشکل را که همه به آن باور داریم یک راه حل بیشتر ندارد.
    بازگشت مخابرات ایران به سیستم دولتی میباشد.
    تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری و فروش به ثمن بخس و ابطال این واگذاری غیر عادلانه مانند برگشت کشت و صنعت هفت تپه خوزستان تنها راه حل رفع مشکلات میباشد.
    که البته عمل به این نظریه با توجه به قدرت و نفوذ سهامداران به نظر غیر ممکن میباشد.

  15. یزدان پرست می گوید

    باسلام وتشکر از دلسوزی شما . در هر سازمان و هر تشکیلات مدیریت حرف اول را میزند . کار باید به کاردان سپرده شود . شاید مدیر دلسوز و تلاشگر باشد ولی تخصص و دانش دران امور الزامیست . در مخابرات نیروهای متخصص و کاردان کنار زده شدن و کار به خودی و غیر تخصص داده شده . نظارت بر درامد مخابرات مدیریت نشده . یک خانه تکانی همگانی لازم هست . با تشکر مجدد

  16. ناشناس می گوید

    سلام تنها راه رهایی عدم استفاده از مدیران غیر مخابراتی است که مانند چرخ هرزه گرد ساعت درمخابرات چرخ می زنند و نمی دانند کارشان چیست ……

  17. ناشناس می گوید

    راه نجات مخابرات، تغییر طرز تفکر سهامدار عمده‌ نسبت به شرکت مخابراته و نه تجمیع بازیگرانی که بعضاً نه ارتباطی دارند و نه قدرتی! (مثل مجلس!)
    اگر دید سهامدار عمده نسبت به مخابرات از یک شرکت مصرفی که صرفاً باید سود بسازد به یک شرکت خدماتی و زیرساختی که وظیفه خدمت‌رسانی داره، تغییر کنه، خود به خود سایر موارد، مثل تعرفه هم اصلاح خواهد شد.
    در ضمن خود مخابرات اصلاً چی هست که یکی از اضلاع مثلث معرفیش کردید!؟ منظورتون مدیریت ناتوان سهامداران در مخابراته!!؟؟

  18. بیدل می گوید

    سلام سردبیر محترم و دلسوز
    کار از این حرف ها و نصیحت ها گذشته ، اینها خودشون از من و شما خیلی بهتر میدونند دارند چیکار میکنند، آخه مگه با عقل سلیم جور درمیاد که مدیران یه شرکت همه برنامه و اقداماتشون در جهت افزایش نارضایتی کارکنانشان باشه!!!این از وضعیت حقوق دادن، از وضعیت بیمه تکمیلی، از وضعیت پرداخت سنوات همکاران شرکتی، از وضعیت بیمه همکاران شرکتی ، از وضعیت بازنشستگان و….
    هدف شون هر چی هست ولی قطعا با این مدل و روش به هدف شون نخواهند رسید. و این وسط بیشترین ضرر و زیان را کارکنان خواهند دید.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      درسته دوست من

  19. خدمات اولی از یاسوج می گوید

    یا ادغام سیار و ثابت مثل آبفای شهری و روستایی یاهم برگشت به دولت. سهام ممتاز را دست کم نگیرید سردبیر

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      از کجا برداشت کردید که ما سهام ممتاز رو دست کم گرفتیم؟

  20. طلا می گوید

    درود.مثل معروفی هست .ملتی که تاریخ خودرا نداند سزاوار تاوان است.روزی که ضرب اهنگ خصوصی شدن مخابرات درسال۸۶ نواخته شد ودر۸۸ سنگ قبر انرا نصب کردند شاید جزؤ اندک همکارانی بودم که فریاد زدم وبه نماینده فرماندار مدیر عامل معاونین و مدیران ارشد ودوستان روضه ماتم شرکت را خواندم وهمگی مارا بهلول دیوانه لقب دادند وتهمت نفهمی واحمقی زدند همگی شاهد وناظر بودیم درامر قربانی شدن شرکت ولی افسوس …..سایر شرکتهای خدماتی اب برق گاز و…هم درلیست واگذاری بودند ولی مدیران لایق وبا سیاستشان از این دام فرار کردند وفقط مخابرات دراین تله افتاد چون هم چاق بود وهم بی صاحب .بعید می دانم سردبیر جان خود کرده را تدبیر باشد جهنمی که خودمان هیزمش را فراهم کردیم وخیلی هم ناسپاس بودیم این تاوان ناشکری وناسپاسی خودمان هست وفرار غیر ممکن…..

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام طلای گرامی
      در حقیقت ما دو سال قبل از خصوصی سازی وبلاگی داشتیم با عنوان مخابرات ما(مخابرات در مسیر خصوصی سازی)
      مطالب آن زمان هنوز در این وبلاگ وجود دارد.
      دو سال قبل از خصوصی سازی حرفش را پیش کشیدند و در عرض دو سال یا یک سال و نیم شمشیرشان را تیز کردند.
      متاسفانه تاریخ خود را نمی خوانیم و آدم هایی که به مرور مشکلاتی ایجاد کردند و زیان زدند الان شناسائی نمیشن

نظرات بسته شده است.