مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

پای درس مهندس وصلی ؛ بازگشت به شکوه و عظمت گذشته مخابرات.

 

sc-2

 

[box]مخابرات ما – جلسه رسمی است.من مهمان جلسه ام.اما نمی توانم یادداشت برندارم , بویژه اینکه در این جلسه مهندس وصلی عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران بحث را با طرح الگوهای جیمز بلاسکو جالب کرده بود.
آنچه می خوانید صرفا یادداشتهای بریده و مقطع من از حضور در این جلسه است.

این گفته ها از این نظر اهمیت دارد که می خواهیم بدانیم مردان امروز مخابرات با تکیه بر کدام الگوها ره نگاشتی شده اند!  [/box]

500-modiran-11مهندس وصلی می گوید:

شرکت یا شراکت یعنی عده ای دور هم جمع میشوند پول روی هم میگذارند تا سودی بدست بیاورند.

در زمان کار دولتی فقظ کارمان اثر بخشی بود  سود آوری نبود.با هر قیمتی باید کار را انجام میدادیم.به روستاها و شهرها در هر جایی ارتباط میدادیم.کاری هم به قیمت تمام شده نداشتیم..

ولی الان چنین نیست. حالا مخابرات شرکتی است سهامی , 17000  شخصیت حقیقی و حقوقی مثل من و شما از آن سهم خریده ایم.تا سود مناسب ببریم.البته 40 درصد هم بیت المال در آن است.به هر حال , اولین رسالت ما تامین سود مناسب برای سهامدار.

تامین سود , با افزایش درآمد و  با کاهش و کنترل هزینه بدست می آید.ابزار و امکانات تولید سود,همین شبکه است و کارکنانی که با مشتری سر و کار دارند این کارکنان هستند که رضایت مشتری را جلب می کنند.

از این بعد یا د ر هر جایی از کارمند حرف میزنم منظورم تمامی افراد است.نیروهای رسمی, قراردادی , پیمانکاری و حتی بازنشسته ها.همه شان هم مهم هستند.بطور مثال من بازنشسته ام.شما آینده خودتان را در من بازنشسته می بینید.اگر من تامین باشم, زندگی راحتی داشته باشم شما هم به آینده امیدوار خواهید شد.اما اگر اینها نباشد شما قطعا نگران آینده خودتان خواهید بود و بدرستی کار نخواهید کرد.تا بازنشسته ها در شرایط امن نباشند کارکنان و عوامل اجرائی زیر مجموعه به شما دل نخواهند بست.

خلاصه کلام این است که مشتری رئیس ماست.جلب رضایت او اصلی ترین وظیفه ماست. ما از گذشته ای که مردم برای یک خط تلفن دنبال ما بودند باید برسیم به جایی که بگوییم مشتری رئیس ماست! ایا می توانیم؟

مشکل ما مدیران در حال حاضر این است که نگاهی خصوصی به کار نداریم.ولی این تغییر نگاه شدنی است.

در زمان دولتی هدف اثر بخشی بود.اما حالا اثر بخشی هدف ما نیست باید یک ریال هزینه کردمان د رجهت سودآوری باشد.

جیمز بلاسکو  معرف روش های نوین مدیریتی است.او معتقد است مدیریت دیکته ای نیست ضمن اینکه روش مدیریت واحدی هم در دنیا وجود ندارد

حرف اول جیمز بلاسکو این است:  موفقیت امروز , دشمن بهروزی آینده  است.

یعنی چه؟

در نظر بگیرید قبلا فقط کارمان تلفن بود.اگر کسی تلفن می خواست صدها واسطه میتراشید از استاندار بگیر تا فرماندار و دیگران را واسطه میکرد تا یک خط تلفن به او بدهیم.هر یک از مدیران در آن زمان برای خودش سلطانی بود!

اما اگر به آن موفقیت بسنده کنیم , شکست خورده ایم.نمونه اش IBM است که در سال 80 سرآمد دیگران بود اما در سال 90 شکست خورد.چرا که در باد موفقیت سال 80 خوابید و خودش را با نیاز مشتری تطبیق نداد.

sc-7

 

حرف دوم جیمز بلاسکو این است : من به گله ای بوفالو نیاز ندارم! بلکه به دسته ای غاز نیاز دارم!

خواص بوفالو این است: وفادار, مطیع, وابسته , منتظر دستور.

اگر اولین بوفالو را به هر مسیری هدایت کنید بقیه هم به همان راه می روند.اگر اولی را به دره هدایت کنید بقیه همه به دره می افتند.اینجاست که بلاسکو می گوید من به دسته ای بوفالو نیاز ندارم.

پس از آن جیمز بلاسکو به دسته غازها اشاره میکند.می گوید همه غازها هدف را میدانند.مسیر را هم میدانند.یک غاز جلو حرکت میکند فضا را می شکافد تا بقیه در کنار او ساده تر بال بزنند و انرژی کمتری در مقابل باد صرف کنند!

در دسته غازها , به محض اینکه یکی خسته می شود دیگری جایش را می گیرد.ولی چنین نیست که نفر دوم یا معاون حتما جانشین او شود.یکی از میان غازها که توانائی اش را دارد جای او را می گیرد .ممکن است نفر آخر باشد.بعد وقتی خسته می شود جایش را به دیگری میدهد.کل پرواز غازها 170 درصد راندمان کارشان را افزایش می دهد.

در دسته غازها اگر یکی خسته شود یا بیمار باشد چنین نیست که تنها رها شود و بقیه پی کارشان بروند! حتما چند تا از غازها او را همراهی میکنند , به زمین برمیگردند تا وقتی که حالش بهتر شود و دوباره همه با هم به دسته برسند.

حتی وقتی یکی تیر میخورد بقیه با او به زمین می آیند تا به نجاتش کمک کنند.اینها نشانه هوشیاری دسته غازهاست.

کاش ما در کارمان  و تشکیلاتمان به هوشیاری غازها بودیم.

سومین جمله جیمز بلاسکو این است که : بزرگترین مانع در پیشرفت, خود من هستم اول باید خودم تغییر کنم.

یعنی باید مدیری متفاوت از گذشته باشم.

او میگوید تغییر برای من دشوار است برای پرسنل هم دشوار است. نیروی انسانی از تغییر اجباری متنفر است ولی از تغییر اختیاری راضی است.

همه باید بدانند مقصد کجاست تا خودشان در خودشان تغییر ایجاد کنند.

واقعیت کسب و کار امروز : درآمد مستمر و جلب رضایت مشتری است.

یعنی باید باور کنیم که مشتری رئیس ماست الان درآمد ما از ارتباطات سیار است نباید مشتری را ازدست بدهیم باید چسبندگی بیشتری ایجاد کنیم.(توصیه ای برای همراه اولی ها بود)

رضایت کاری کارکنان مهم است که مدیران باید در پی حصول آن باشند.نه رضایت و نه کار به تنهایی فایده ای ندارد باید هر دو با هم باشند.رضایت کارکنانی که کار نمی کنند ارزشی ندارد.کار هم به تنهایی کافی نیست.باید رضایتمندی در کار ایجاد شود.کارکنان باید احساس رضایت کنند, رضایتمندی کارکنان نیز د ر گرو معیشت آنان است باید همه تامین شوند, ولی تا به سود مناسب نرسیم معیشت مناسب برای کارکنان  هم اتفاق نمی افتد.بهمین دلیل همه باید کاری کنیم که سود مناسبی بدست آید.

همه مشکلات ما وابسته به شرایط نقدینگی است.

ما توکل میکنیم به خدا, و با طرح و نقشه می خواهیم به دوران عظمت و شکوفایی مخابرات برگردیم.

*****

653950cookie-checkپای درس مهندس وصلی ؛ بازگشت به شکوه و عظمت گذشته مخابرات.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
28 نظرات
  1. راهبانیان می گوید

    بزرگترین خبط مدیریت جدید شرکت دادن مدیران سابق در ترکیب جدید مدیریتی شرکت مخابرات ایران است /اقایی از اعضای … سابق شرکت مخابرات استان تهران که بشدت مورد غضب پرسنل استان تهران است و برکناری او موجب خوشحالی همگان گردید مجددا بسمت مشا ور مدیر عامل ایران در سرویس های چند رسانه ه ا ی مدیر عامل ایران منصوب گردید ایشان اصلا تنها به چیزی که فکر نمی کند منافع شرکت و سرویس های ارزش افزوده و سرویس های چند رسانه ای است همگان می دانند که ایشان با تعدادی در استان کارساختمان دارد و حتی تمام جلسات .. خود را در اطاق خودش در ساختمان شاهد هندل کرد حال اقای مهندس سراییان به چه دلیلی از ایشان دلجویی می کند مورد سوال پرسنل است احدی راضی نیست به حضور ایشان در تصمیم های کلان

    1. غلامرضایی می گوید

      بله این آقا و دوستان شان و مدیر توسعه مهندسی اسبق مخابرات را فلج کرد مدیرانی که اینها باتفاق نجمی سر کار آوردند نسخه شرکت را پیچید و نتیجه کارشان نابودی انگیزه همکاران و ایجاد مدیر سالار ی ضد تخصص و تجمیع دوستان خودی شان در سطوح بالای مدیریت شرکت شد تمام پرسنل متخصص با سواد ایزوله شدند و مدیران کلی سرکار امدند که چیزی راتشخیص نمی دادند و خدا کمک کرد به مخابرات مظلوم بعد از چند سال حکمرانی ، مدیران ارشد عوض شدند تیم جدید حداقل جلوی ادامه کار شان با وضعیت سابق را مانع شد ولی از این ببعد آیا مدیران ارشد ،ایا بصیرت خواهند داشت یا نه خدا می داند اینها ریشه دوانده اند و خودشان را هماهنک نشان می دهند ولی خدا می داند که دشمن شرکت و تیم جدید بوده …

  2. حیدریان می گوید

    مانور با مدیریت شکست خورده سابق محکوم به شکست است مدیریت مخابرات مشکل دارد هدایت مخابرات دست نیروهای شایسته نیست و از مدیریت میانی گرفته تا مدیران کل براساس رابطه بالا آمده اند و فعلا که خوش بحالشان شده چون تا الان هیچ کار ی با ایشان ان نداشته اند و انها هم دیدند که فعلا ماندنی هستند لذا مخابرات با همین ها زمین خورده و متاسفانه مدیریت جدید با کندی در حال تغییرات است و نمی دانم چه بدهی به اینها دارد که رعایت شان می کند در صورتی که پرسنل هیچ دل خوشی از این نا لایق ها ندارد و خواهان عزل بدون قید و شرط اینها ست تا مخابرات روی خوش را تجربه کند

  3. مظاهری می گوید

    شکوه و عظمت مخابرات موقعی برمی گردد که دوستان مدیریت جدید به عوامل تضیف مخابرات پی برده باشند اکنون حیثیت پرسنل مخابرات مخصوصا استان تهران ظرف ده سال اخیر جریحه دار گشته است با آوردن مدیران کوچک بدون ظرفیت از محتوا خالی کردند در استان تهران اقایی بود که بسرعت هرجند هفته یک رشد پلکانی توسط باند نجمی به بالاترین مقام فنی و معاونت توسعه مهندسی رسانده شد و این آقا چنان امر براش مشتبه شده بود که حرفهای خودش را به غلط باور کرده بود که عین واقعیت است از جمله ایشان با حذف پست رقیبش (معاونت پشتیبانی )ادعا می کرد که چیزی در دنیا بنام پشتیبانی وجود ندارد و تمام قراردادها را با فروشنده بدون پشتیبانی و بدون توجه به این امر مهم و بدون محکم کاری به امضا می رساند البته طی مراحل تشریفاتی و ظاهر ی و جالب است که این اقا یک کلمه نه انگلیسی بلد بود و نه قرار دادها را می توانست بخواند و اصلا در حد این حر فها نبود حال بعد از امدن تیم مدیریت جدید شرکت روزنه های امید در اینده را نوید می داد که یک دفعه همه ارزوها به گل نشست و اقای ایشان که عضو ناچیز هیئت مدیره استان تهران بودند به یکباره بسمت مشاور مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در امر سرویس های چند رسانه ای انتخاب شدند تمام وجودم سرد گشت و از همه چیز نا امید شدم دوستان اعضای هیئت مدیره جدید ایران ،این آقا دشمن شماست چون دشمن تغییرات است و مبلغ باند خودش که خط و خطوط باندی سابق و نجمی و روح الهی را نمایندکی می کند هستش و مطمئن باشید که نه چیزی بلد است که مشاوره بدهد واگر هم بدهد در جهت مخالقت و اضمحلال شرکت می باشد هشداری دلسوزانه به مدیریت جدید که این افراد را در مدیریت خود راه ندهید اینها زخمی شده اند و اگر خوب شوند خود شما و مخابرات را یکجا می بلعند

  4. صمدیان فر می گوید

    اشکال کار ره نگاشت این است که ان را در میان چند تا مدیر به سمینار می گذارید و دور تسلسل و باطل تصمیم گیری شروع میشود و بعد از کلی تبلیغات و سفرهای استانی و ….. بعد به شکست می انجامد عزیز م جناب دکتر سرییان بدنه پرسنل شما از ره نگاشت در حد شعار می دانند نه چیز بیشتر ممکن است و حتما هم شما اهداف متعالی در ذهن دارید ولی مطرح کردن آن در بین مدیران سابق تان که صد در صد مخالف شما هستند محلی از اعراب ندارد چون برخلاف منافع انهاست الان این اقایان دخیل در این وضعییت مخابرات و مدیران شرکت بر باد ده چرا تشریف نمی برند مگر خدمت شان تمام نشده پس دنبال چیستند ایشان ؟
    مدیرانی که در رساندن مخارات به این وضع دخیل بودند نمی توانند سفیران تحول باشند انها کمتر از مدیران دائمی خود به چیزی کمتر رضایت نمی دهند

  5. ناشناس می گوید

    سلام

    سیار از بطن مخابرات پدید آمد و در متن مخابرات فربه شد و از بدنه مخابرات جداشد همانند فرزندی که از سفره
    خانواده نان می خورد و بدون دلیل و عذری در نهایت به خانواده پشت می کند اگر این فرزند فربه به خانواده
    بر نگردد پدردر نهایت از اداره زندگی عاحز می شود . فرزندان را از خانه طرد می کند و یا با منت نان در کف انها
    می گذارد. مدیران شرکت اندکی به خود آیند .

    1. ناشناس می گوید

      سلام
      تمثیل بسیار خوبی بود.
      اجازه می خواهم کمی بیشتر آنرا حلاجی کنم.
      ارتباطات سیار پسر شرکت مخابرات ایران بود. این پسر نزد پدر بود و پدر از مال خود مغازه اش را توسعه داد و بزرگ کرد و اجازه داد پسر درون آن مغازه کار کند ولی کماکان حساب و کتاب با پدر بود. پسر درون مغازه پدر و با دارایی های پدر کار می کرد. پسر وقتی دید تنومند و بزرگ شده و می تواند روی پای خود بایستد به پدر پیشنهاد استقلال داد و بنای جدا شدن را گذاشت و پدر باوجودیکه می توانست دارایی های در اختیار پسر را به نامش نزند و صرفا بگوید شما با دارایی های پدر کار کن اشتباه کرد و در یک تصمیم احساسی تمام اموال در اختیار پسر را به نام وی زد و وی را مستقل کرد به این امید که وی از خون من است و تصور کرد پدر و پسر هیچگاه حق همدیگر را ضایع نمی کنند. ولی چیزی نگذشت که زمانه باعث شد پدر نه بواسطه عملکردش که بواسطه شرایط بازار و بدی بازار کم آورد و در اینجا پدر انتظار داشت که پسر حق پسری را بجا بیاورد ولی دریغ از این زمانه که پدر و پسر نیز به همدیگر رحم نمی کنند. پسر خواست که برخی فرزندان پدر و یا بهتر بگویم برادران و خواهران خود را اجیر کرده و به استخدام خود در اورد و به انها ماهیانه حقوق بدهد. ولی باز هم به این بسنده نکرد و سعی کرد کار را هم از برادران و خواهران خود بگیرد و به همسر خود و اهل و اقوام همسرش بدهد. بدین ترتیب مدام ایراد می گرفت که شما برادران و خواهران من خوب کار نمی کنید و مدام حقوق انها را کم کرد و آنان را تا مرز بیرون کردن از کار پیش برد….
      چنین پسری که شیاطین در درون آن جای گرفته اند می باید توبه کند و حقوق پدر و خواهران و برادران خودش را بدهد. و اگر اینکار را نکند مطمئن باشد که عقوبت این کار سخت گریبانش را خواهد گرفت.

  6. طهماسبی می گوید

    سلام بر همکاران و مدیران ارشد جدید برادران قنبری و سراییان وصلی
    امیدوارم دوره شایسته سالاری در مخابرات فرارسیده باشد دوستان عزیز چندین سمینار و دورهمی با همکاران گذاشته اید منتها مثل سابق از رییس اداره ببالا را دعوت کرده اید از زمانی که آقای غرضی از مخابرات رفت دور جدیدی آغاز شد که این دوران افول مخابرات و حاکم شدن نیروهای روابطی و غیر تخصصی در شرکت بود و نتیجه اش را الان می بینیم که نا کارامد ها و افراد بیسواد و چاپلوس را به ریاست رساندند همان قد ر شرکت از رسالت اصلی خود دور شد و این وضعییت فلاکت بار حاصل کارها ی چندین سال قبل است کما اینکه نتیجه کار شما ها چند سال دیگر مشخص میشود واقعا کار در شرکت کار تعطیل و غریب است و انچه می بینید فعالیت همین رییس و مدیر کل هاست که شرکت را با فکر کوتاه خود به اینجا رسانده اند و کارشناسان و افراد دلسوز هم خود را کنار کشیده اند و در ارس ادارت و ادارات کل افراد نالایقی هستند که به علت کند ذهنی و معیار های کوته فکرانه ای انتخاب شده اند هرگز فرجی برای شرکت پیش نخواهد امد مگر این قالب بشکند و همه را مشارکت بدهید و تحویل بگیرید افراد خوش فکر و با تدبیر بالا بیایند و تصمیم گیر شوند از شما مدیران انتظار داریم رویه خود را عوض کنید و در جلسات و سمینار ها از وجود افراد توانمند بدون توجه به سمت شان استفاده کنید نه اینکه شرط امدن جلسه یا سمینار ، داشتن سمت رییس اداره و یا بالاتر باشد در این صورت است که همه احساس تعلق سازمانی خواهند کرد الان اکثریت پرسنل خود را غریبه حس می کنند چون شما طرف صحبت تان بدنه شرکت و اکثریت کارشناسان توانمند نیست بلکه همه اش رییس و روسا و مدیر کل ببالاست بفرمایید ادامه دهید نتیجه مثل سابق خواهد بود اگر رویه خود را عوض نکنید بزودی اعتماد پرسنل از شما سلب خواهد همه منتظر تغیییرات هستند تغییرات ا وضعییت روابط سالاری به شایسته سالاری تا چه پیش آید

  7. سیف پور می گوید

    از دکتر سراییان عزیز تقاضا داریم بجای جلسات بی حاصل با مدیران سابق و شرکت بر باد ده با پرسنل و بدنه کارشناسی شرکت ارتباط برقرار کنه و فرخوانی بدهند مبنی بر اینکه پیشنهاد های خود را برای ارتقا و بهبود وضعییت شرکت ارائه کنند
    آنوقت وزن افراد و پرسنل خود را بسنجند تا در اینده در ره نگاشت خو د بتوانید از وجود این عزیزان استفاده کنید و هی مرتب سراغ این مدیران سابق نروید که دل پرسنل از این افراد خون است و به اندازه کافی شرکت را متضرر کرده اند و تمام تلاش خود را بکار بستند ولی جز ضرر چیزی عاید ما نکردند

  8. شهاب می گوید

    با سلام خسته نباشید به همه آنهایی که در راه پیشرفت و ارتقا شرکت قدم بر می دارند
    با تشکر از تیم کاری و انرژیک مدیریت جدید برادران قنبری و سراییان و وصلی امید وترم که شما به صدای پرسنل و درخواست کمک افراد دلسوز پاسخ مناسب دهید
    دوستان مخابران در گیر و دار تصمیم های تحول و تغییرات قرار دارد شما دو راه بیشتر ندارید یا به سالها درخواست و نیاز از شرکت پاسخ دهید یا مثل گذشتگاهن این درخواست ها و نیاز ها را بی حیال شوید حالت اول خواست همگانی پرسنل و مطابق با چشم انداز جدید شرکت و در راستای توولات فناوری های نوین و نجات بخش صنعت مخابرات و امید وار کننده برای تمامی بخش های کشور بوده و اجتناب ناپذیر است ولی جر ات و شهامت می خواهد که یک از شر مدیران تحمیلی و تزریق شده چند سال پیش رها بشویم ولی تدبیر این دوستان بالاتر از این هاست و من مطمئنم همه از این تیم مدیریت تحول خواه حمایت می کنند بشرطی که قاطعانه و ضربتی و بدون دادن فرصت بازسازی با منفعت طلبان اقداام گرددالان همه متظرند که برنامه تحول سریع انجام شود
    شق دوم این است که با مدیران سابق مماشات شود نظر انها را در تصمیم گیری ها منظور کنند که این یعنی همان شروع عدم موفقییت برنامه های تغییرات است و باید منتظر توطئه مدیران دسته با ز و باند خواه میباشد امید است دسته های خراسان و اصفهان و غیره و غیره را شکسته و کار را عاری از باند باز به افراد فهیم و تصمیم ساز بدهید افراد متفکر کم نیستند در شرکت کافی است نظر خواهی کنید و فکر افراد که در اطاق های تنگ وتاریک مانده و مخفی شده بیرون بیفتد که شرکت به این افراد نیاز دارد و مدیران فعلی از ترس مطرح شدتن این افراد نمی گذارند اینها ابراز وجود کرده خود را بنمایانند خواهش دارم فراخوانی بدهید به فکرهای نو و برای ایجاد تحول نامه ای بزنید که هرکس راه کار خود را اابراز داشته و ارائه دهد تا سبب ارتقای شرکت گردد

  9. کفایی می گوید

    تمام عمر خود را روی کار و صداقت کاری گذاشتم و چنان به ارتقا شرکت پرداختم که که حتی به پیشرفت خود اصلا فکر نکردم ولی متاسفانه با کار من کسانی نردبانی بالا رفتند که مدیریت شان روز بروز تثبیت شد متاسفانه مدیر سالاری چنان ضربه به شرکت زد که اثار ان حالا حالا ها جبران پذیر نیست طوری که از چندین سال پیش همه امکانات ااداره فقط مختص رییس اداره و به بالا گردید دوره های تخصص و آموزش سوییچ که باید متخصص رفته و سیسیتم را یاد بگیرد و در شرکت پیاده کند منحصر به افراد ومدیر گردید و فاتحه شرکت و تخصص و … خوانده شد بقول دوستان تخصص مرد چرا ؟چون شما نگاه کنید قرار دادبه بزرگی زد تی ئی را همه مدیر محور ها بستند که الان ما در کل ایران دوتا متخصص تربیت نکردیم که اینها را نصب و راه اندازی و یا درست نگهداری کنیم بطوری که اگر الان سیسیتم آی ام اس استان خراسان بخوابد کسی نیست که این سیستم را بالا بیاورد یعنی ما در ایران کسی نداریم که میلیارد ها هزینه ای که کرده ایم نجات بدهد این یعنی همان ادعایی که مدیران چاپلوس برای توجیه قردارد و درست جلوه دادن اوضاع می کنه و بدون دخالت کارشنایان با لفاظی رضایت مدیران بالا دست را بدست می آورد که هیچ ، هی مرتب ارتقا هم می گیرند و الان در صدر نشسته و ارزیابی خود را هم با بالاترین نمره گرفته و مستند هم کرده و تازه تمام نقائص هم به گردن من و شما می اندازد با این توضیخات اگر در سیستم مقصر روش دیوانسالاری و مدیر سالاری هست چرا همین حالا هم مدیران ارشد ما با رییس ادارات و به به بالا حشر و نشر دارند و اطلاعات مورد لزوم را از مسیر انها که بدروغ اطلاعات غلط میدهند بدست میاورند ؟ اقا روش غلطی حاکم بوده و الان می خواهد اصلاح شود پس مسببین روشهای غلط قاعدتا بایستی کنار گذاشته شوند که هیچ بلکه دیگه اطلاعات از آنها هم گرفته نشود ولی همین الان رییس اداره بیسواد ما جلو چشم همه مانور می دهد از دعوت خود به این سمینار و آن سمینار می گوید و به چشمان من زل می زند و به ریش کارشناسان با سواد و دلسوز می خندد و می گوید مخابرات جای من است که هرجند بناحق به جای تو نسشتم و پایین هم نمی آیم چون هر مدیری امده تحول در مخیله او نبوده و با وضع موجود کنار آمده و از ترس برکناری خودش با انتصابات گذشته کنار آمده در صورتی که اصل قضیه همان انتصابات غلط گذشته است که اصلا مسبب همه این بدبختی هاست و تا این معضل حل نگردد شرکت مخابرات روی خوش نحواهد دید برادران رییس اداره من یک فرد بیسواد و دیپلم و و…… و زیر مجموعه اش همه لیسانس ببالا و واقعا یک هیئت علمی از توش در می آید ولی همه باید خود را تا سطح ایشان و نه بیشتر جلوه کنند حال شما سرنوشت رشد این عده را هم دادی دست این آقا رییس کوچولو باز هم بگویید که مهم نیست آقای سراییان عزیز من چطور می توانم رشد کنم و شرکت را رشد دهم انگیر ه ای برا من می ماند

  10. کفایی می گوید

    جالب است بدانید که خود مدیران ناشایست هم خود هم اذعان دارند که لیاقت این همه رشد و تصمیم گیری نداشتند که به اینجا رسیده اند و انصافا وجدانشان بیدار شده که هم به شرکت جفا کرده اند و هم با برتر کردنشان نسبت به همکار شایسته تر از خودش وجدان شان جریحه دار شده احساس گناه می کنند ولی چه فایده که سرمایه شرکت و نیروی انسانی را بهدر دادند و سوزاندند و اکنون ما منتظر اقدامات نجات بخش مدیران ارشد هستیم استان تهران بدترین محل زور آزمایی دسته بازان بود یک آقایی با سواد لیسانس تاریخ را در بالاترین مقام فنی سالها بر مخابرات تاخت و تاز کرد و تمام باند و دسته خود را در بالاترین مقامات نصب کرد و بعدش هم شرکت را ورشکست کردند و به اتفاق دارو دسته سپس رفتند که نتایج ویرانی را تماشا کنند ما ماندیم و شرکت فلک زده و هزاران مصیبت دیگر

  11. تهوری نیا می گوید

    سلام
    مخابرات برای نجاتش فقط یک راه دارد تعلیق کلیه مدیران موجود و انتصاب بر اساس فهم و دانش فنی که هدایت شرکت را علمی پیش ببرد در این گذر الازم است یک مرجع بیرونی امتحانی از این مدیران بگیرد تا بیسوادی و با پارتی مدیر شدن اینها برملا شود تمامی گرفتاری ما از این است که بجای شایسته سالاری در مخابرات باند بازی حاکم شد حال که همه می دانیم مدبریت جدید واقعا دنبال رفع مشکلات و ارتقای مخابرات هستند مخصوصا به آقایان قنبری و سراییان و وصلی اعتماد گسترده ای بوجود آمده و همه منتظر تغییرات مورد نظر هستند که انشاالله مخابرات از این وضعیت بدون ضابطه بیرون امده و کار به کاردانان و شایستگان سپرده شود برای مدیران سابق هم روشهای متنوعی وجود دارد که یا با پاداش تشویقی بازنشسته شان کنید و چون کاری بلد نیستند در کارهای مشاوره ای می توان از اینها نظر خواهی کرد و در کنار همکاران سابقشان که عمری به ایشان جفا کرده اند خدمت شان به پایان برسد و به زندگی خود برسند تا حداقل عاقبت بخیر شوند

  12. ناشناس می گوید

    سلام
    مکاتبات در استان ما حسابی شیر تو شیر شده است.
    آقای سرائیان یک بار مدیرعامل سابق استان را مدیرعامل خطاب می کنه و یه بار مدیر استان خطاب می کنه.
    مدیرعامل مخابرات استان اولین مکاتبه خودش را به انتصاب عضو هیات مدیره به مشاور امور فنی اختصاص داد.
    جالبه مدیر دفتر مدیرعامل کماکان با همان عنوان خودش مکاتبات را انجام می دهد در صورتیکه خود مدیرعامل سابق دیگر با عنوان قبلی خود نامه امضا نمی کند.
    مدیران ستادی مکاتبه با مدیر عامل را کماکان به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل می نویسند.
    با وجودیکه هنوز آئین نامه جدید برای امور استخدامی و پرسنلی نیامده است ولیکن هنوز مدیرعامل استان ابلاغ احکام را می زند.
    همه مسئولین تمام کارهای اصلی خود را رها کرده اند و مرتب در حال سند زدن خرجهای قبلی و بعدی خود هستند و جالبه برخی چیزهایی که هنوز هم خریداری نشده است را برایش سند می زنند که جزو تعهدات شرکت مخابرات ایران وارد شود.
    لااقل برای ما که هنوز از آئین نامه های معاملاتی و استخدامی خبری نیست.
    آقای دکتر سرائیان حکمی را برای مدیرعامل سابق زده اند و تمام امور تلفن ثابت در محدوده استان را به مدیر مخابرات استان سپرده اند.
    جالبه ما همین عنوان مدیر مخابرات استان را در دو جای دیگر هم داریم یکی مدیر مخابرات مرکز استان و یکی هم مدیر مخابرات برخی شهرستانها
    در سلسله مراتب شغلهای تدوین شده قبلی در استانها کارشناس و کارشناس مسئول و رئیس مرکز و رئیس اداره و مدیر و معاون تعریف شده بودند و اگر به شخص اول استان مدیر بگوئیم عملا وی را تا رده زیر مجموعه معاون پائین آورده ایم و معلوم نیست چطور می خواهند این عنوان را اصلاح کنند.
    به راحتی با یک مصوبه می توانستند عنوان مدیر کلی و یا مدیر امور را برای شخص اول استان انتخاب کنند که اینکار را نکرده اند و دلیل آن نیز این است که احتمالا قصد دارند بازهم سمتهای مدیران در استانها را کاهش و تنزل بدهند.
    رده و رتبه مدیر مخابرات استان با مدیر دفترش یکی شده است چونکه از لحاظ عنوان هر دو مدیر هستند و بنابر این علی القاعده می باید حقوق و دریافتیهای مدیر استان با مدیران هم سطح خودش یکی باشد و البته از معاونینش نیز کمتر خواهد گرفت.
    شاید با این کارهایی که دارند انجام می دهند قصد دارند مدیری منطقه ای را تعریف کنند و نهایتا مدیر استان را در زیر مجموعه وی ساماندهی نمایند.
    در حکم آقای سرائیان امده است امور مربوط به ارتباطات ثابت در حیطه استان با مدیر مخابرات استان است و صحبت از امور سیار نکرده است و با این تفاسیر نمی دانیم چه به سر مسایل و امور سیار استان خواهد آمد. شاید قصد دارند با این حربه مدیر ارتباطات سیار استان را زیر مجموعه همراه اول تعریف کنند و اگر بشود مجددا این شائبه بوجود خواهد آمد که چگونه از طرفی شعار می دهند که قصد دارند شرکت ارتباطات سیار را با شرکت مخابرات ایران یکی کنند ولی از ان طرف امور سیار را از استانها تفکیک می کنند. معلوم نیست چه بامبولی می خواند سرمون در بیاورند.

  13. آرمان می گوید

    با سلام
    جمله چهارم جيمز بلاسكو از قلم افتاده :
    مديران ايراني تمام قوانين مديريتي را از حفظ هستند و هميشه آنها را درسخنراني عنوان ميكنند ولي … هميشه بر عكس عمل ميكنند .
    جناب مهندس وصلي :
    جمله اول : سود ديروز دشمن سود امروز و فردا .
    جمله دوم : . پيشنهاد مي شود اگر آقاي جميز زنده است بعنوان مشاور از او براي تست مديران مخابرات دعوت بعمل آيد . اطمينان داشته باشيد از سي مدير يكي را تاييد خواهد كرد ؟
    جمله سوم : الان مقصد كجاست ؟ من كه فقط سر فصلهاي ره نگاشت را مي دانم و بس .
    رفاه و اميد كارمند كجاست ؟ وقتي با اداره كار تباني مي شود كه پول رفاهيات كارمند داده نشود .
    رضايت مشتري كجاست ؟ بعضي مواقع در قسمت آبونمان به مشترياني برخورد مي كنم كه شديد ترين حرفها را مي زنند و پول ما را حرام و با نا رضايتي اداره را ترك ميكنند و من 90 درصد اوقات دردلم حق را به آنها مي دهم . سود خوب است ولي به چه قيمت .
    من روزي دو ساعت اينترنت از اداره دارم و در طول اين مدت دو سه بار قطع مي شود واي به حال اعصاب مشتريان كه بايد در طول 24 ساعت از اينترنت استفاده كنند .

  14. تهوری نیا می گوید

    بسمه تعالی
    شرکت مخابرات این همه مدیر می خواهد چکار کند ؟ که بوفالو وار برای شرکت تصمیم بگیرند شرکت مدیریت منسجم و آگاهانه لازم دارد که اینده را پیش بینی و با تغییرات دنیا هماهنگ باشد و تصمیم همی بموقع و شجاعانه بگیرد پارتی بازی را منسوخ و مدیریت علمی و سیستماتیک را جایگزین نماید لذا پیشنهاد من این اس که برای رهایی از شر این مدیریت نا کارامد به ارث مانده همه مدیران قبلی را معلق و سیستم گارگزینی ،مدیران جدید را براساس ادعا و توانمندی خود پرسنل و برای مدت معین جایگزین نماید که در صورت براورده نشدن خواسته های سیستم از آن شخص براحتی پست خود را واگذار نماید

  15. رسمی.آ غ می گوید

    سلام بر همکاران عزیز و سر دبیر بزرگوار. اقای وصلی از مدیران قدیمی و باسابقه و با تجربه ای هست امیدواریم که بتواند کاری کند.البته خودش گفته برا پیشرفت و رسیدن به اوج تغییر لازم است این تغییر اول باید در مدیران و در خود اقای وصلی ایجاد شود و همکاران هم ‌آن تغییر را احساس نموده و اطمینان نمایند که دیگر دوران شعار گذشته و وقت عمل هست. باید عدالت نسبی هم شده بکار ببندند تا بشود کاری کرد. ان شاالله

    1. شکر ریز می گوید

      هوشیار و آگاه بروید جلو که اینده ایران اسلامی در گرو انتخاب شایسته از بین افراد متخصص است
      امید است مدیران جدید تغییرات اساسی در انتخاب مدیران تصمیم گیر اینده شرکت بگیرند که اوضاع خیلی خراب است و مدیر یت ها واقعا ناکارمد که کار شرکت را پیچیده گرده اند و در حال بدتر کردن هستند

  16. ....... می گوید

    سایت مخابرات ما سه هفته ست درمخابرات استان فارس فیلترست فقط صفحه اول عناوین راباز میکند وروی هرگزینه کلیک کنیدبه انگلیسی اعلام میکند:ممنوعیت!!!!!

  17. ناشناس می گوید

    سلام این چندمین دفعه است که مطلب مرا پیگیری نمی نما اید و ان اینکه چرا شرکت کمک هزینه تحصیلی و ازدواج فرزنذان چهارم به بعدرا نمی پردازد لطفا پیگیری فرما اید که مشکل از کجاست.مگر سیاست تنظیم جمعیتی قبلی لغو نشده پس چرا ؟ایا کسی هست که جواب امسال ماهارا بدهد. پناه برخداوند بزرگ و بند مرتبه با احترام

    1. مشیری می گوید

      آخه پدر آمرزیده با این وضع اقتصادی چهارمی واسه چیت بود البته خدا حفظش کنه.

  18. ایلامی می گوید

    مخابرات در طول یکی دوسال با برنامه ریزی و تعریف هدف و انتصاب مدیران نخبه و جوان میتونه به گذشته پر اعتبار که هیچ حتی بالاتر از اون برسه هزینه های جانبی زیادی الان داره صرف مسائل جانبی میشه که با کم کردن این هزینه ها و هدایت بخشی از این هزینه بسمت تشویق کارکنان و جذب مشتری قطعا درآمد زایی دوچندان به دنبال خواهد داشت.

  19. کارشناس سیار- مخابرات استان آذربایجان شرقی می گوید

    سلام
    رضایت کاری کارکنان مهم است که مدیران باید در پی حصول آن باشند.نه رضایت و نه کار به تنهایی فایده ای ندارد باید هر دو با هم باشند.رضایت کارکنانی که کار نمی کنند ارزشی ندارد.کار هم به تنهایی کافی نیست.باید رضایتمندی در کار ایجاد شود.کارکنان باید احساس رضایت کنند, رضایتمندی کارکنان نیز د ر گرو معیشت آنان است باید همه تامین شوند, ولی تا به سود مناسب نرسیم معیشت مناسب برای کارکنان هم اتفاق نمی افتد.بهمین دلیل همه باید کاری کنیم که سود مناسبی بدست آید.

    جناب آقای وصلی شما بایستی از اعتماد هم صحبت کنید ! اعتماد میان کارکنان و مدیران ! کارکنان از شما تضمین

    می خواهند ! چه تضمینی دارد تلاش کارکنان را به خوبی پاسخ دهید ! چرا تا به حال مزد تلاش کارکنان سیار استانها

    را نداده اید ! دهها نفر کارشناس در استانها برای اعتلای سیار کار می کنند ولی شما همیشه پاداش را بین مدیران

    تقسیم می کنید !چرا! و چرا ! و چرا!

    1. علی می گوید

      همکار محترم آذربایجان شرقی این را هم باید میگفتی که اختلاف درامد و پاداش کارشناسان در شرکت همراه اول با کارشناسان ارتباط سیار در استانها قابل مقایسه نیست.

  20. م می گوید

    قبلاً ازیشان شجاعت دیده بودم، و معتقدم بزرگترین خصیصه ی مدیر، شجاعت اوست.
    خروج از تفکرِ گوسفندی( بافالویی) شجاعت است.
    در استان ، هرچه می گفتم : کاهش هزینه ، بی افزایشِ درآمد ، بی مفهوم است کسی گوش نمی داد، اصرار داشتند که: تهران!!!!!! گفته.
    استادم در سال اول دانشکده ، که با فروتنیِ تمام، کتابِ خودش را در مورِد قانونِ تجارت ، درس می داد، دایماً به هدف از تشکیلِ یک شرکت، یعنی :کسب در آمد، اصرار داشت.
    مطمینم که آینده شرکت با توجه به خاصیت پرواز مرغان مهاجر(غازها)، و توجه به حساس ترین نکته ی کسب وکار، یعنی:کسب در آمد، واردِ پرواز در طوفان سختی خواهد شد ، ولی ، ثمره اش را رسیدن به روزهایِ آگاهی!!!! می بینم.

نظرات بسته شده است.