مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

کارکنان حق جذب را حق قانونی خود می دانند

مخابرات ما– این بار هم بحث در باب حق جذب  و نحوه اجرا یا عدم اجرایشاست.

مخابرات ما- این بار هم بحث در باب حق جذب است.همانی که از ابتدا در مصوبه حقوق و دستمزد مخابرات در سال ۸۹ وجود داشت اما بعدها با کاهش توانائی مالی مخابرات پرداختش بدون اطلاع حذف شد.

 

با حضور پر قدرت تشکل های کارگری د رمخابرات، ابتدا مدیران و سهامداران به گفتگو تن دادند و سپس کسانی پیدا شدند که حق را به جانب کارکنان دادند.همانها  تا امروز سهامداران را متقاعد به اجرا کردند.

بین شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری ، مدیران مخابرات و نمایندگان سهامداران  -دولت و اعتماد مبین- مصوبه ای امضا شد که حق جذب در آن گرچه وجود داشت اما شورا معتقد بود حق کارشناسان داده نشده.به همبن دلیل بعدها این جق جذب صرفا با مساعدت مهندس صدری مدیرعامل وقت مخابرات و دکتر صدری رئیس وقت هیئت مدیره مخابرات، به نفع کارشناسان اصلاح و در هیئت مدیره تصویب شد.

پس از آن به اداره کار رفت و تصویب نهایی هم انجام شد.

 

اینجا یک گلوگاه بزرگ داریم.گلوگاهی که هیچکس از آن حرفی نزده و یا اگر چیزی گفته اند به بیراهه رفته اند.

 

پس از تصویب اداره کار،لازم بود قبل از اجرا  توسط سهامداران -دولت و اعتماد مبین-  تایید شود. این تایید هرگز از اعتماد مبین بیرون نیامد.لذا  در مخابرات قابلیت اجرا نیافت. در فرافکنی ها گفته می شود که معاونت توسعه نیروی  انسانی هزینه جذب را با ارقامی غیر عادی به سهامداران اعلام کرده است.یا گفته می شود به دلیل اشکال در کار پیمانکار هنوز نهایی نشده است.اما …

آنچه ما شنیده ایم همین است که نوشتیم.اگر جایی از آن اشکال دارد از نمایندگان سهامداران می خواهیم اصلاحش کنند. اما دقیقا می دانیم شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری بشدت تحت فشار قرار گرفته اند که از اجرای حق جذب صرف نظر کنند.واقعیت این است که حتی اگر تشکل ها از اجرای جذب صرف نظر کنند کارکنان از آن نمی گذرند.

کارکنان حق جذب را حق قانونی خود می دانند که ده سال بطور غیرقانونی از پرداختش جلوگیری شده است.

 

حالا منتظر کامنت های شما هستم.

 

1256550cookie-checkکارکنان حق جذب را حق قانونی خود می دانند

Please rate this

0 1 2 3 4 5
60 نظرات
  1. روشنگر می گوید

    سلام
    اینکه ده سال حق مصرح در قانون کارکنان را ندهید اختلاص نیست؟ اختلاص که کم است بالاتر از اختلاص نوعی سرقت است . ما کارمند رسمی دولت بودیم با همین آیین نامه ای که جذب جزئ آن بوده مارا به خطا انداختند و به بخش خصوصی بردند . وحالا از دادن آ ن سر باز می زنند .اینکه مبلغ مطالبات آن را زیاد می دانند خیلی .. است . حتما آقایان خوب میدانند یک میلیون تومن پنج سال پیش چقدر ارزش داشت و حق مارا از ما دریق داشتند.امید وارم این خطا را مسئولین جدید مرتکب نشوند و توافقات ۱۷ آذر ۹۸ را سریعا اجرا کنند .

  2. همکار می گوید

    با سلام و احترام
    لطفا پیگیر حق جذب پرسنل باشین ممنون

  3. همکاران رسمی مخابرات می گوید

    سلام به همه دوستان
    متاسفانه اکثر استانها ازاجرای چارت خودداری کردند چون مدیرمنابع انسانی خودش در قضیه کوچک شدن چارت متضرر میشد وتبدیل به رئیس اداره میشد وگرنه اگر این امر محقق میشد بار مالی پرداخت حق جذب کمتر میشد چرا یک واحد که براحتی با بک پرسنل اداره میشد تبدیل به اداره شد و دروضعیت بحران نیرو صرفا بخاطر منافع خودشان سه نفر کارمند به آنجا اختصاص دادند.اجرای چارت نیز در اکثر استانها سلیقه ای وبدون تدبیر اقدام شد.همین الان که حکم گروه ها وسرپرستی اجرا شد بازهم چندین برابربه حقوق روسا ومدیران اضافه شد واختلاف حقوق آنها با سایرین خیلی بیشتر ازقبل شد. این است عدالتی که قرار بود حق کارمندان بینوا رابرگرداند.

  4. بازنشسته اخیر می گوید

    سردبیرجان شما نوشتید ” آنچه ما شنیده ایم ” اصلا منبع این خبر موثقه یا فقط در حد شنیده و شایعه است.لطفا کمی توضیح بدین چون بنظر میرسه انرژی زیادی از همکارا داره برای این خبر صرف میشه.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست من
      اگر خبر دقیق باشه خب بعنوان خبر منتشر میشه
      اینها شنیده هاست
      تا زمانی که اجرائی نشه معلوم نمیشه

  5. یاوربازنشسته گان می گوید

    مرگ بربی عدالتی من بازنشسته گروه های جبهه گردان عاشوراوتشویقی بعدازخصوصی سازی حذف کردن کی جواب گو هست حال می گویند مخابرات داره نظامی می شودآیا افرادنظامی که درمخابرات پست کلیدی می گیرند عدالت رعایت نمی کند آیا این افراد درزمان جنگ درجبهه های حق علیه باطل نبودن اهل عدالت نبودن حتمابودن انشاالله حق مابازنشسته گان رابدهندمابازنشستگان بودیم بعدازانقلاب مخابرات راساختیم آبادکردیم وباعث پیشرفت مخابرات بودیم حالاحق مارابدهیدناامیدمارانکنید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      تجربه خودم تا حالا این بوده که
      غیرمخابراتی ها بیشتر به کارکنان رسیدن
      مهم اینه که آدم ها قلب داشته باشن.قلب!

  6. ناشناس می گوید

    همکاران عزیز مخابراتی نزدیک به ده ساله که حق وحقوق ما را پایمال کردند این حق جذب را باید ده سال قبل پرداخت میکردند رفاهیات وگروها را باید ده سال قبل پرداخت میکردند فقط بخاطر اینکه من وتو همکار مخابراتی ساکت نشستیم ونتوانستیم از حق و حقوق خود دفاع کنیم حقوق ادارات دیگه بیش از دوبرابر حقوق مخابراتی ها شده اگه الان هم بی تفاوت باشیم و ساکت بنیشینم به راحتی حقوق ما را ضایع میکنند وککشان هم نمیگزد حق گرفتنی است پس لطفا در این شرایط که تورم صد برابر شده بی تفاوت نباشید و بدنبال گرفتن حق وحقوق ضایع شده چند ساله خودمان باشیم خواهشا بیدار باشید منتظر نباشیم دیگران برای ما کاری کنند همه با هم متحد و صدای اعتراضمان را به گوش مسئولین برسانیم

  7. ناصر می گوید

    دوستان حق گرفتنی است نه دادنی . اگر واقعیت را بخواهید حق جذب در جریان جدال وزیر و سهامدار عمده از ریل خارج شده و معاونت توسعه نیروی انسانی نیز در همین جدال و بی گناه مورد اتهام قرار گرفته چاره کار برای تمامی مطالبات و من جمله حق جذب یک اراده دسته جمعی شاغلین و بازنشستگان را می طلبد و بهترین کار را به نظرم باید لیدرهای شاغلین و بازنشستگان باید با وفاق جمعی تصمیم گیری کنند و اجرا شود و نظرات متفرق هیچگاه نه اجرایی میشه و نتیجه ای از آنها عاید می شود

  8. ناشناس می گوید

    سلام دوستان
    اینهم آخر و عاقبت مخابرات
    ما که جوونیمون توی مخابرات تلف شد
    دلمون کمی خوش بود که انگار مخابرات داره به روزهای خوبش برمیگرده و امیدی بهش هست ولی متاسفانه دیدیم که ….جفت پوچیم
    برای خودم و تمام همکاران

  9. ناشناس می گوید

    سلام همکاران محترم
    احتمالا جناب مهندس سلطانی درایت خوبی خواهند داشت و تخصص و موقعیت کارکنان نجیب و شریف و زحمت کش مخابرات رو درک خواهند کرد و بخوبی واقفند که امروزه پایین ترین رده حقوقی رو داریم انشاالله حتما ایشان دستور اقدام مساعد صادر خواهند کرد محسن

    1. همکار می گوید

      سلام ناشناس
      آن چیزی که شما به عینه در گفتار مدیر عامل می بینید فرسنگ ها با تصورات شما فاصله دارد .

  10. خبر ۲۰:۳۰ می گوید

    بزرگترین رقم اختلاس در مخابرات در حال انجام است.
    به نظر شما مبلغش چقدر است؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      چرا چنین حرفی می زنید؟
      مدرکی مستندی چیزی دارید؟
      واقعا چرا چنین ادعایی کردین؟
      این بنده های خدا که تازه اومدن
      اگر چیزی میدونید بگین بهشون وگرنه نگرانشون نکنید

      1. خبر ۲۰:۳۰ می گوید

        سردبیر جان
        همین که تاخیر در پرداخت حقوق دارن
        همین که بیمه پرداخت نمیشه
        همین که معوقات پرداخت نمیشه
        همین که هر روز سر کار هستیم
        همین که بزرگ تیتر می زنید حق جذب در دروازه معاونت نیروی انسانی و بعدش …
        اینا چه فرقی با اختلاس دارن
        مستند میخاین: اضطراب همکاران و شرمندگی اونها تو روی زن و بچشون

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          عزیزم
          این حرفها چیه
          اختلاس برای خودش تعریف داره
          نا امیدم نکن دیگه
          فردا اگر از من و شما شکایت کنن و بخوان مدارک و مستندات اختلاس رو به دادگاه بدیم
          باز هم همینو میگین؟
          من گیرم روی ایناست

          1. خبر ۲۰:۳۰ می گوید

            سر دبیر جان
            بی خیال

  11. همکار می گوید

    پس از تصویب اداره کار،لازم بود قبل از اجرا توسط سهامداران -دولت و اعتماد مبین- تایید شود.
    جناب سردبیر این را شما از کجا آورده اید؟
    مصوبه اداره کار ایستگاه پایانی برای قانونی کردن یک مصوبه می باشد و البته تاییدیه اداره کار برای پرداخت حق جذب از ابتدا هم وجود داشته است و تاییدیه ای که اخیرا گرفته شده است به خاطر تغییراتی بوده است که در درصد حق جذب گروه های شعلی توسط هیات مدیره به وجود آمده بوده است .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      از توی جیبم
      بین خودشون این قرار رو گذاشتن که قبل از اجرای نهایی نظر اونا رو بگیرن
      میشه بگی چرا الان اجرا نمیشه؟
      مگر مصوب نشده؟

  12. همکار می گوید

    با سلام
    اگر قرار است حق جدب پرداخت نشود ( که آن را قبول ندارم ) چرا مدیران ارشد سازمان از خود شروع نمی کنند که از سال ۸۹ حق جدب می گیرند.

  13. ناشناس می گوید

    سلام ای کاش اینقدر حانماز اب نمیکشیدن و خودشون رو خوب جلو نمیدادن اصلا برام قابل درک نیست حق به این واضحی زیرش زدن….اگه تشکلی مونده اعلام کنید تا تجمع کنیم ما که برده نیستیم

  14. کارمند می گوید

    سلام
    فقط تجمع جلو ستاد باید انجام بشه تا احقاق حق.

  15. ناشناس می گوید

    صابر فیضی مدیر عامل وقت شرکت مخابرات ایران با سهل انگاری در پروسه خصوصی سازی باعث متضرر شدن کارکنان، بازنشستگان و خانواده آنها گردیده است. او باید ضمانت های واقعی برای شروط ضمن خصوصی سازی دریافت میکرد تا خریدار شرکت مخابرات نتواند حقوق کارکنان را نادیده بگیرد. یکی از ساده ترین روشها، شرط بازگشت شرکت به دولت در صورت عدم رعایت حقوق کارکنان میتوانست باشد. شایسته است کارکنان و بازنشستگان بر علیه صابر فیضی شکایت کنند تا او نیز تاوان اعمال خود را بپردازد.

  16. ناشناس می گوید

    اعمال حق جذب توسط نامه آقای صدری به معاون مالی ابلاغ شده است حتما ایشان سر خود این کار را نکرده.با این حرفها بهانه به آقایان ندهید.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ای بابا
      ما هر چی بگیم بهانه دستاینا دادیم!
      میخوای حرف نزنیم؟

  17. کارشناس شبکه می گوید

    من شخصا” از میزان دریافتی خودم به نسبت سوابق و تخصص کاری که دارم خجالت میکشم، سهامدار عمده باید هرچه زودتر توافقات و تعهدات را اجرا کند، در غیر اینصورت تمام کارکنان یکصدا و متحد با هم خواهان لغو خصوصی سازی مخابرات ایران خواهیم بود(تنها راه باقیمانده)، بهرحال حق گرفتنی است.

  18. علی می گوید

    پرداخت حق جذب بایستی از سال ۸۸ صورت بگیرد

  19. پرنده آبی می گوید

    سلام به همه همکاران و سردبیر عزیز
    تا جایی که من یادم می آید حتی محل تامین مطالبات ( حق جذب ، گروه ها و …. ) تعین شد و قرار شد از محل فروش سهام همراه اول باشد و این موضوع به تصویب هئیت مدیره هم رسید الان چطور شده که زیر همه چیز زده اند؟ در ضمن مگر میشه چیزی رو که به تصویب اداره کار رسونده اند رو هنوز اجرا نکرده منتفی کنند؟ من فکر میکنم با این اوصاف جناب سردار کار سختی در پیش داشته باشند

  20. مهدی می گوید

    بنظر دلیل اصلی تعویض مدیر عامل همین حق جذب بود چون در صورت ماندن باید قولش را عملی میکرد ولی با رفتن او و آمدن گروه جدید میتوانند بزنند زیر میز و مثلا بگویند باید باز نگری شود و بعد مرور زمان و بعد …. الفاتحه
    توسعه اعتماد مبین نمیگذارد حق جذب حداقل با این جدول تصویب شده اجرا شود …….. این خط این هم نشان !!!!!!

نظرات بسته شده است.