مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- حرف بسیار است! نقاط خطر بسیار و فرصت بهبود اندک!

مخابرات ما- سردبیر با دوستانش حرف دارد.از نوعی دیگر. از نوع فردا و فرداها … با حفظ آدم ها!

مخابرات ما (سردبیر) – سلام می کنم به همه عزیزانم! به همه کسانی که منتظر فعالیت پرشتاب دوباره سایت بودند. سخت بود اما گذشت! اما حتی در میان سختی هرگز مسئولیتی که خدای بزرگ و شما عزیزان، بدون آنکه خود بخواهم برایم تعریف کرده اید فراموش نکردم! حتی در روزهای شدت اگر موردی بود همکاران خوبم رصدگر و  مالکی به من منتقل می کردند و پیگیرشان بودم. در روزهای پایانی سال هم که دیگر شما بهتر از من می دانید مکافات اخراج و اجبار و اضطرار دوستان شرکتی انرژی و توان فراوانی از من گرفت که شکر خدا با درایت هیئت مدیره برای تمدید قرارداد شسکام و خدمات اول، همچنین با مدیریت خوب خدمات اول به سرانجام رسید. ضمن اینکه معاون نیروی انسانی شرکت قطعا در ختم به خیر شدن موضوع موثر بوده است.

از همه سپاسگزارم!

خطر بزرگی که می رفت آرامش نیروی انسانی شرکتی مخابرات و همچنین شاکله مخابرات کشور را به هم بریزد فعللا ختم بخیر شده است.تصمیمات مقطعی و بدون تفکر به نهایت زیانش، فقط به قصد کاهش هزینه می توانست کل استانها را درگیر کند. در بین مدیران استانی بسیاری خردمندانه عمل کردند ولی برخی چشم به زیرپای خود دوختند و …! هر کسی نتیجه رفتارهایش را به سرعت خواهد دید!آن که ناظر بر رفتار ماست حساب و کتاب همه چیز را دارد تا روز موعود! در دنیا حق همه ما را کف دستمان می گذارد اگر درکش را داشته باشیم.

اما دوستان رسمی! آنان که بازنشسته شدند و رفتند!

برخی باید می رفتند! با سالهای خدمت بالا، اما گروهی به محض ۳۰ ساله شدن مشمول طرح شدند و شانس ماندن نداشتند.خوب یا بد بازنشستگی را باید پذیرفت تا سیستم بتواند واکنش های جدیدی نشان دهد.اما همانطور که در جلسه رسمی مشهد و در حضور مدیر عامل و معاونینش گفتم، متاسفانه مخابرات به ازای هر بازنشسته برای خودش یک دشمن می تراشد.بازنشستگی درست مثل استخدام است باید آمد وباید رفت اما وقتی کسی می رود باید تمام حقوقش پرداخت شود تا نگاه به آینده اش داشته باشد نه نگاه به عقب و حقوق از دست رفته اش!

از رفتن دوستان بازنشسته ام، دلم گرفته اما منتظر دمیدن خون تازه در این سیستم رو به نابودی هستم.این سیستم خون تازه می خواهد! وقتی جانشیان دوستان بازنشسته، ر ابه عنوان روسای ادارات و مسئولین واحدهای جوان  دیدم که با چه دانش و آگاهی و جرات و جسارتی کارشان را شروع کرده اند به آینده امیدوار شدم.این اتفاق در سطح کارکنان نیز باید بیفتد.

نفر تازه، با خود ایده های نو می آورد! بخصوص اگر جوان باشد تمام قاعده های کهنه ما را در هم می شکند و این خوب است!

بجای حذف خدمات اول و شسکام باید از دل این گروه، مدیران ارزشمند با قراردادهای جدید بروز کند! این جوانان می توانند مخابرات را نجات دهند به شرطی که باورشان کنیم.

 

توسط مخابرات ایران در ایام عید اقداماتی انجام شده تا تمام شهرستانها به نمایندگان مجلس نزدیک شوند و مخابرات به نمادی قابل اطمینان در مجلس تبدیل شود.این بسیار خوب است اما کافی نیست! هرگز کافی نیست! بدون تعارف در گفتگوی رودررو با مدیر عامل راه حلش را گفتم.تکرار می کنم تا شما هم بدانید.عموم نمایندگان راه گذر از مشکلات ما نیستند.آن راه خاص را باید شناخت.آن راه شناخته شده ولی اقدامی نداشته!

 

امسال رو به پایان است بدون اینکه این تورم و این  درآمد به ما اجازه داده باشد مثل سالهای گذشته به استقبال بهار برویم.همه مشابه یکدیگریم.بهار به خریدش نیست به تجدید سبزی طبیعت است. چه کنیم؟ راه حلها مشخص است اما مدیران کشوری به آن تن نمی دهند ….

در پایان ….

آرزو می کنم زندگی شما مثل بهار همیشه سبز باشد اما عمرش به سالهای سال برسد.

آرزو می کنم همه مردم کشورمان بتواند بی دغدغه زندگی کنند و محتاج نان شب نباشند

آرزو می کنم مشکلات مخابرات پایان یابد

آرزو می کنم محبت و مهربانی بجای کین و دشمنی بین ما موج بزند

آرزو میکنم همه، همیشه بهار باشند و سبز!

به نظر می رسد برخی از این آرزوها را باید با خودم ببرم به …! آرزوهایی که عمری برایش جنگیده ام بخصوص برای رفاه مردم سرزمینم! این آرزو برای جوانان است، تا جوانان شاد نباشند و صدای خنده شان در محیط کار و زندگی نپیچد، این آرزوها محال است! فعلا که به هر دلیلی خالی از جوان شده ایم، آن هم جوانی که لبخند بزند! تا این اتفاق نیفتند رستگار نخواهیم شد.

و اما بعد …

اگر روزی کسی را رنجانده ام عذر میخواهم هدف بهبود شرایط بود.اگر روزی کم حوصله بوده ام و پاسخ تماسی را نداده ام عذرخواهی می کنم. بیماری بسیار بسیار آزارم داد.

 

سال خوبی داشته باشید.سربلند باشید و همچنان مرا دوست و همراه نزدیک خود بدانید..

 

فدای تمام مهربانی های شما

سردبیر مخابرات ما

علی آرشیان- اسفند ۱۴۰۱

1422810cookie-checkسردبیر سلام می کند- حرف بسیار است! نقاط خطر بسیار و فرصت بهبود اندک!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
26 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    جعفری
    سر دبیر عزیز وبزرگوار همیشه سلامت باشی ،عید نوروز به جنابعالی وخانواده بزرگ مخابرات خجسته باد

  2. مخابراتیه اصیل می گوید

    با سلام و درود
    باتوجه به اینکه ، کلیه در ستاد مخابرات ایران جای ادمهای با سابقه و تجربه و متخصص هست که هزاران ساعت اموزش دیده اند وضعی که الان هست دستپخت ادمهای کم سوادی مثل صدری هست که تمام مراتب رو بهم ریخت برای شیرین کاری ، که سبب شده در بازار بسیار ضعیف و در عرصه رقابت مشکلدار ، پرسنلی و رفاهیات محدود و در توسعه زیرساختها بسیارناتوان باشیم اتفاقا داری کاملا برعکس میگی جناب سردبیر از این تز های لول جهان سومی لطفا ندهیدعرصه سیمرغ بدون تجربه و سابقه و علم که در پرسنل اتفاقا اموزش های کلان دیده مخابرات هست نه افراد بی تجربه که با رانت پدر مادر وارد شدند نمونه زیاد داریم مخابرات باید دست مخابرتیها باشه با رعایت تمام مراتب از پایین به بالا ما اتفاقا ورودیهای جدید نیاز به اموزش بسیار زیاد دارند ازلحاظ فنی بسیار ضعیفند و از لحاظ های دیگه کم تجربه

  3. خدمات اولی ازیاسوج می گوید

    ضمن آرزوی سلامتی و تبریک عید البته پیشاپیش، اما خدایی گفتم خدایی چه بهت گفتن اونا ‌(….. ) که دیگه حتی نامی از تبدیل وضعیت ایثارگران نزاشتی، یادمه فرمودید من حتی کامنت حضرتعالی را میتونم دربیارم که من میدونم چی میشه اما میخوام خودشون رسما اعلام کنند بعد از این کامنت دیگه حتی اشاره ای نکردی من یکی اگه تاریخچه سایت را دربیاری که از کهن ترین دنبال کننده های سایت هستم و کاملا میشناسم که خیلی رک و صریح البته قبلنا خبر و حتی شنیده های بحث برانگیز را میزاشتی اما حالا چرا سکوت کردی، البته ما امیدمون اول به خداست دوم به خداست بعدش دوست داشتیم برامون برای دفاع از قانونی که برای ضعیف ترین ادارات و سازمان‌های کشور انجام شد قلم میزدی.. در هرصورت ما همه جوره دعا گو و از خدای مهربان براتون آرزوی سلامتی میکنیم

  4. بازنشسته 1400 می گوید

    سلام و درود بی پایان بر سردبیر دلسوز و مهربان
    خدا برای خودت وخانواده محترمت عمر با عزت بده
    ممنون ازتمام زحماتی که کشیدین

  5. بنده خدا می گوید

    به نام او که یادش آرام بخش دلهاست.
    استاد گرانقدر جناب آقای آرشیان عزیز،
    وقتی متن نوشته تان را خواندم خیلی حالم خراب شد!
    طی چندین سال زحمت، این ما بودیم که وقت و بی وقت مزاحم تان می شدیم و در سختی ها تنها شما سنگ صبورمان بوده اید.
    البته امیدوارم همگی ما را ببخشید.
    در سختی ها چون هیچ مدیری در استان ها و شهرستان ها پاسخگو نبودند، پیش شما برای شکوه و گلایه می آمدیم و چون بلد نبودیم حرف هایی که باید مستقیما” تو صورت کارفرما می گفتیم، و نمی توانستیم، با شما مطرح می کردیم.
    امید بخشش داریم.
    در رابطه با تصمیمات ناگهانی و بدون مطالعه، دیگر تقریبا” همگی قبول کرده ایم که کارفرما خودش صاحب سرمایه است و می تونه هر ننه قمری رو به مدیریت مشاغل کلیدی و حساس بگمارد.
    کارفرما صاحب پول خودش هست و می تونه اون رو میلیون دلار و میلیون دلار توی چمدان به بارسلونا ببره و ….
    کارفرما صاحب تجهیزات و شبکه مخابراتی کشور است و حتی می تونه یک شبه دستور برچیدن همه تجهیزات و …. را صادر کنه.
    دریک جمله کارفرما صاحب همه چیزهایی است که می شه با پول و قدرت خرید، اما شاید یک چیز را فراموش کرده که او:
    ۱_ صاحب جسم و روح کارگر نیست و سیستم ارباب و رعیتی قرن هاست که برچیده شده.
    ۲_ مالک شخصیت و حیثیت کارگر نیست که با تهدید و توهین، همکاران ( رسمی و شرکتی و …. ) را مورد آزار قرار دهد. در برخی استان ها مدیران مناطق برای شنیدن یک ” بارک ا… ” از صاحب خود در محوطه مخابرات منطقه کارگران را به اخراج و تعدیل نیرو تهدید می کنند.
    ۳_ حتی در طول ۱۳ سال، کارفرما متوجه نشده است که اگر می خواهد بدنه شرکت مخابرات ایران را جوان کند، باید ابتداء تعدادی از نیروهای جوان و باسواد و با انگیزه را حداقل ۲ یا ۳ سال تحت آموزش مدیران و متخصصین آماده بازنشستگی قرار داده و سپس با حفظ کرامت همکاران قدیمی جوانان را در مسند های جدید بکار بگیرد.
    و ….
    سردبیر عزیز و ارجمند، برخی از این مدیران مناطق، وقتی صاحب شان در تهران می گه کلاه بیارید، سر همکاراشونو جدا می کنند و پیشکش می کنند.
    پس از زلزله ای که شب عید در ۱۱۸ تهران انداختند، بحث اعلام اتمام قرارداد شرکت های شسکام و TCT1 با نیروهای طرف قرارداد در کل کشور را به راه انداختند!
    اسم چنین مدیریتی چیست؟
    به نظر شما این رفتارها از یک عقل سلیم صادر می شوند؟
    گویی عده ای از مدیران تاریخ مصرف گذشته، از انبارهای ض….. در سراسر کشور شناسایی شده و وارد چرخه مدیریت در مخابرات شده اند!
    خدا شاهد است که اکثر اوقات بر مسلمان بودن برخی از این آقایان، خصوصا” مدیران استانی ، شک می کنم.
    آقای مدیر در طول نیمه اول ماه مبارک شعبان حتی یک شکلات به همکارانش نداد!
    بنده به عنوان یک عضو کوچک از خانواده عظیم مخابرات بر خود فرض می دانم که به مدیران رده یک مخابرات ایران اعلام کنم که اگر با همین روش جدید، به مدیریت ادامه دهید، قطعا” طی ۲ یا حداکثر ۳ سال آینده مجبور به اعلام ورشکستگی خواهید شد.
    شاید هم برای ورشکسته کردن مخابرات برنامه ریزی کرده اند؟
    فقط خواستم بدانید که ” مخابرات ” نیشکر هفت تپه، آذر آب اراک و مانند صدها صنایع بر زمین کوبیده شده نیست.
    مخابرات، مخابرات است.
    آرزوی صحت و سلامتی برای سردبیر عزیزمان دارم.

  6. فرشاد هرمزگان می گوید

    باسلام خدمت سردبیر عزیز دلسوز ماهم ب شما آرزوی سلامتی تندرستی وتمام همکاران وتمام مردم کشورم ب امید خدا سال جدید سالی بی دغدغه برای همه آرزو میکنم ازخدا میخوام ک هیچ خانه ای را بی نان ندارد هیچ پدرومادری شرمنده فرزندش نباشد سال جدید آقای سردبیر و تمام همکاران تبریک عرض میکنم

  7. ناشناس می گوید

    انتظار می رفت مدیران و سهامداران فربه در آخر سال قطره ای برای بازنشستگان می چکاندند

  8. سکرت می گوید

    پیشاپیش عیدت مبارک

  9. Safa0421 می گوید

    سلام اقای ارشیان نامت علی مرامت علی عدالتت علی مولایت علی ،علی اقای ارشیان من هم ارزوی سلامتی و پیشاپیش عید را به شما خانواده و همه همکاران تبریک میگویم در اخر عزیز نگذارید کار ناتمام بماند و برویم به سال بعد قرار بود خبری بگذارید بعد از مذاکره با پژمانفر حالا خواهشا این یک کار را انجام دهید تا انشاالله به سال بعد برویم وعید را سپری کنیم عیدی که از زهر هلاهل تلخ تر برای ما پیشکسوتان و شاغلان و حتی همکاران شرکتی خدمات اول شسکام و ایثارگران و تمام همکاران است روزی خیلی چیزها برایم مهم و قابل رعایت وجنبه اعتقادی داشت اما امروز همه برایم جز کشک چیز دیگری نیست همه اینها را زیر پا له و با تفکر جدیدم عمل خواهم کرد با ارزوی روزهای بهتر در سال ۱۴۰۲ برای تمام همکاران در این مملکت فقط در خواب تمام

  10. شرکتی می گوید

    سلام جناب ارشیان من به نوبه خودم از شما تشکر میکنم که با ما همراه هستین و سال نو رو به شما و خانواده بزرگ مخابرات تبریک میگم ( البته بجز مدیرانی که فقط ب فکر جیب خودشونن) دمت گرم

  11. رساگو می گوید

    سلام سردبیرعزیز .ضمن دعاگویی برای جنابعالی. ارزومندم ارزوهای شمامحقق گرددوسالی توام باسلامی وبهروزی برای شما وهمه همکاران وبازنشستگان آرزومندم.ان شااله افکاروایدههای بالادستی ها اصلاح وآینده روشنی پیش رو باشد.بهترینها را برای همگان ازخداوند منان خواهانم

  12. پریا می گوید

    باسلام به سردبیر
    متاسفانه ۱۱۸ استان مرکزی رو واگذار کردن به یک شرکت بی ربط به مخابرات و نه چندان معتبر!
    دیروز قرار داد برای ما اوردن که اگه امضا نکنین پایان کارتون ۲۹/۱۲/۱۴۰۱خورده میشه ،قرارداد ۲ ماهه است و توی قرارداد نوشته شده چنانچه هرماه پاسخگویی کمتراز ۱۵۰۰۰ تا داشته باشیم به ازای هر پاسخ کم مبلغ ۸۰۰ تومان از حقوق کسر میشود ،درصورتی که ناظرما گفتن طبق سیستم مادر هر اپراطور میانگین ماهی ۱۲۵۰۰ تعداد پاسخگویی داره ! این یعنی ماهی ۲میلیون از دریافتی ما کم میشه
    نه دل ودماغی برای سال جدید داریم نه امیدی برای کار کردن ،فقط مجبوریم به خاطرزندگی ،خرج بچه و بدهی به این قرارداد رضایت بدیم !
    دم عیدی خیلی خوب حال مارو گرفتن !دمشون گرم!
    نمیدونم چرا خدا فقط وایساده و داره نگاه میکنه مگه نمیگفتن ظلم تاابد پایدار نیست پس چی شد؟؟؟

  13. مجتبی امیری می گوید

    سال گذشت و هیچ خبری از تبدیل وضعیت ایثارگران ندادید اینم بماند ب یادگار……مردش هم باش پستش کن

  14. خدمات اول می گوید

    درود بر شما جناب اقای ارشیان از شما زحمتکش ترندیدم واقعا برا سایت و همکارا سنگ تموم گذاشتین خدا قوت

  15. شرکتی خراسان رضوی می گوید

    سلام و خدا قوت خدمت سردبیر عزیز و دیگر همکاران
    امیدوارم سالم و شاد باشید و همیشه کنارمون باشید

  16. مهندس شبکه می گوید

    درود
    سردبیر جان سپاس بابت تمام زحمات و پیگیری ها و اطلاع رسانی شما و همکاران تان در سایت مخابرات ما.

  17. ناشناس می گوید

    پیشاپیش سال نو بر شما و خانواده محترمتان و دست‌اندرکاران و خوانندگان مخابرات هم مبارک. سالی نیکو و سرشار از شادی و توام با سلامتی براتون آرزو دارم و بابت زحماتتون در سالی که گذشت هم سپاسگزارم.
    هیچ اشاره‌ای به اخباری که از آقای پژمانفر نقل کردید، نشد! هیچ اشاره‌ای به پایان سال، بدون اجرای اجرای حتی یکی از وعده‌های آقای پژمانفر که مخابرات ما اعلام می‌کرد نشد! هیچ اشاره‌ای به نابودی آئین‌نامه ۸۹ و توافق ۹۸ با حذف بازنشستگان و عدم افزایش رفاهیات شاغلین، نکردید! با این موضوعات به استقبال سالی می‌رویم که گفته می‌شود بسیار بدتر از امسال خواهد بود.

  18. سپیده می گوید

    سردبیر عزیز پیشاپیش سال نو مبارک ..با آرزوی بهترین ها برای شما

  19. م می گوید

    با عرض سلام خدمت سر دبیر
    میشه از مسولین مالی مخابرات بپرسین چرا پول لباس در استان مازندران ۳۰۰زدن ولی در استان‌های دیگر ۱۳۰۰
    با تشکر

  20. ساغر می گوید

    اقای ارشیان عزیز سلام خداروشکر که سلامت وتندرست هستی ماهم ارزوی سلامتی و شادکامی داریم برای شما و خانواده محترمتون اما خدا شاهده مخابرات مارو شرمنده همه عالم وادم کرده با اینطور حقوق دادنش شب عیدی و ماه رمضان بااین همه بدهی چی بیاریم رو سفره مون، امیدوارم به حق دل شکستگان نیروهای مخابرات که دل همه شاد بشه پول سنوات و مرخصیا رو بدن، پیشاپیش هم سالی پربرکت وسلامتی و دلخوشی برای همه ارزومندم و تبریک سال نو ☺🌹🌹🌹🌹🌹

نظرات بسته شده است.