مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

۴-گفتگوی ویژه مخابرات ما با دکتر محمودزاده رئیس هیئت مدیره مخابرات(۴)-بخش آخر

مخابرات ما- در حاشیه نجمای خراسان رضوی، گفتگوی ویژه ای داشتیم با دکتر محمودزاده رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران.بخش اول آن را قبلا خوانده اید اینک بخش چهارم را می خوانید.

مطالعه  بخش اول

مطالعه  بخش دوم

مطالعه  بخش سوم

ادامه گفتگو را در بخش چهارم بخوانید.

سردبیر-   -غیر از بخش های فنی که با شما همراه هستم- در بخش برخورد با کارکنان مسائلی پیش می آید که توجیهی ندارد.بطور مثال برای بازنشستگان ۱۴۰۱ مجریان طرح گفته بودند  که منابع مالی تامین شده و تا اردیبهشت پاداش پایان خدمت آنان پرداخت خواهد شد اما نشد! آیا لزومی به این بدقولی ها هست؟

دکتر محمودزاده: : توصیه ای که برای یکپارچگی، هم افزایی و هم سویی برای فعالیت های ملی  به خودم و وزارتخانه می کنم برای رسیدن به م سویی در  شرکت مخابرات ایران با شدت بیشتری به خودم،  همکارانم و شرکت دارم .اگر ما نتوانیم این سه مورد را با همکارانمان پدید بیاوریم …

سردبیر- به مدیرانتان هم این توصیه ها را می کنید …

دکتر محمودزاده: : بله! به شدت! اگر کسی از مدیران ما در این سه مورد با من اختلاف سلیقه داشته باشید قطعا بدانید که ما برای پیشرفت دور مناسبی نخواهیم داشت. ما نمی توانیم برای دیگران چنین توصیه ای داشته باشیم اما در داخل مجموعه خودمان نتوانیم آن را اجرا کنیم.

 

سردبیر- مدتی است بحث تفویض اختیار به استانها مطرح شده است. یکی بحث اختیار است دوم امکانات وابسته به این اختیار.شما به مدیر منطقه اختیار می دهید ملک بفروشد تا هزینه بازنشستگان یا نجما را تامین کند اما برای فروش اینها چندین مجوز نیاز دارد لذا با شرکت املاک و … مشکل پیدا می کند و در نهایت حوزه مالی پولش را  در حساب نگه می دارد و پرداخت نمی کند. مدیران شما هم سو نیستند …

دکتر محمودزاده: :این تجربه اول ما بود که صفر تا صد را خود مناطق انجام بدهند .این کار خود، مقدمه تفویض اختیار کامل به آنهاست. ما  آمادگی تفویض اختیار را داریم. الان هم پیشنهادش به هیئت مدیره امده چون که ما سال گذشته آن را مطرح کرده و مصوبه کامل داده ایم که تفویض اختیار  اجرایی داده شود.

اما این امر طول کشید و با شاخص ها و با نگاه های مختلفی سنجیده شد ولی الان به هیئت مدیره آورده ایم تا بصورت خاص و عملیاتی، چگونگی توزیع  اختیارات مشخص شود من معتقدم تا وقتی که اختیارات را به سرپنجه مجموعه ای که   به مشتری خدمتی ارائه  می کند و از مشتری می خواهد پول دریافت کند نرسانیم عملا نمی توانیم دریافتی های -درآمد- خوبی داشته باشیم و یا هزینه ها را کاهش دهیم.

اگر یک منطقه مخابراتی خودش بخواهد درآمد-هزینه را در منطقه خودش  جاری کند دیگر نیازی به کنترل ما ندارد.   همان ارزیابی شاخص درآمد-هزینه برای کنترل کافی است.با اینن شاخص ها،  یکپارچگی خودبخود  اتفاق می افتد.

 

سردبیر- همراه اول در حال واگذاری فعالیت هایش به یک شرکت واسطه -ناک- است و می خواهد با مخابرات مناطق قطع رابطه کند.یعنی شما حدود ۳۰ درصد از درآمد خود را از دست خواهید داد.برای این مورد فکری کرده اید؟

دکتر محمودزاده: : ما الان در مجموعه مخابرات ایران و همراه اول و ناک در این مورد در حال گفتگو هستیم هنوز گفتگوها نهایی نشده و  چگونگی، شکل گیری و الگوی  آن برای ما و همراه اول و شرکا هنوز درنیامده اجازه بدهید  بعدا به آن بپردازیم.

 

سردبیر- در مورد یکپارچگی ثابت و سیار هم اگر ممکن است صحبت کنید( fmc)

دکتر محمودزاده: : ما سال گذشته آن را مصوب کردیم اما توفیق ما در fmc کم بوده پیشنهاد ما این است که سرمایه گذاری مشترک بکنیم . با استفاده از  پروژه هایی که همراه اول دارد  اما   سرویس و خدمات هم می تواند همراهش باشد می توانیم   درآمدهای مشترک را با یکدیگر هم افزایی کنیم. ما این چند تا کار را کمتر انجام داده ایم. لازم است توفیق ما با همراه اول در سال جاری بیشتر باشد من این را به عنوان نقدی بر مخابرات و همراه اول می پذیرم – علیرغم اینکه لایسنس این را دیکته می کند و منافع هر دو را در بر میگیرد – هنوز به آن نائل نشده ایم.

 

سردبیر- وضعیت حقوقی را چه زمانی ثبیت می کنید تا حداقل در یک زمان مشخصی حقوق پرداخت شود.

دکتر محمودزاده: در ماه گذشته جلساتی را با حوزه اجرا داشته ایم. آقای سلطانی و معاون مالی و دیگر افراد هیئت مدیره در جلسات حاضر بوده اند اعضای هیئت مدیره بحث های جدی داشتند و می گفتند اگر ما دهم مماه بعد،می توانیم  حقوق بدهیم چرا بیستم -ماه قبل-  این اتفاق نمی افتد چرا سی ام نمی توانیم حقوق بدهیم.خوشبختانه در این جلسه همه اتفاق نظر پیدا کردند تا آقای مهندس دهناد به عنوان مسئول کمیته حقوق و چهار نفر از مدیران اجرائی یعنی املاک، تجاری، مالی و واحد دیگری که تولید درآمد می کند روز بیستم هر ماه بنشینند و با اولویت اول -که پرداخت حقوق، بیمه و بیمه تکمیلی است – کار را سامان دهند. اولین جلسه این ماه برگزار شد این ماه کمی شرایط بهتر می شود اما آغاز خوبی است که انشا الله از ماه آینده نظم مالی را قبل از پایان ماه ببینیم.

 

سردبیر- برای پرداخت پاداش سنوات بازنشستگان ۱۴۰۱ و سنوات سال ۱۴۰۱ برای نیروهای شرکتی، مدیران شما منتظر جلسه با بورس هستند فکر می کنید برای فروش اوراق صکوک و پرداخت سنوات این دو گروه  چه زمانی این جلسه تشکیل خواهد شد.

دکتر محمودزاده:   جلسه ای با مدیران مالی در این باب داشتیم .گفتند ظرف یک ماه  تا یک ماه و نیم  آینده این کار را انجام خواهیم داد.

 

سردبیر- آخرین صحبت شما با ما و همکاران ما چیست؟

دکتر محمودزاده: من از شما بخصوص که مخاطبین خوبی هم دارید و همچنین از خود شما هم که تلاش زیادی دارید – از خود شما هم شنیدم که در مسیر منافع همکاران و شرکت هستید  که حتما هم باید ایج شکلی باشد – تقاضا دارم  که کار را  اخباری که صحت آن قطعی است توسعه بدهیم  و گمانه های منفی و گمانه هایی که ساختگی است  یا درست نیست و جو و فضا ایجاد می کند بتوانیم مقابله کنیم و اخبار و اطلاعات درست تری در اختیار دوستان قرار دهیم.من فکر میکنم اطلاع رسانی درست و صحیح ما بین همکاران – با اطلاعاتی که می بینم منعکس می شود- کم است باید این را بیشتر کنیم بهتر می شود.

 

سردبیر- ارتباط شما و مدیران شما با رسانه ها کامل نیست… .

  دکتر محمودزاده: به همین دلیل من امروز خودم وقت کافی گذاشتم تا با شما صحبت کنم.

 

سردبیر- برای همکاران مخابراتی …

دکتر محمودزاده- آرزوی توففیق برای همه همکاران مخابرات ایران در  سال ۱۴۰۲ دارم …

 

سردبیر- از وقتی که گذاشتید و در این گفتگو شرکت کردید تشکر میکنم -موفق باشید.

***

پایان گفتگو

1429850cookie-check۴-گفتگوی ویژه مخابرات ما با دکتر محمودزاده رئیس هیئت مدیره مخابرات(۴)-بخش آخر

Please rate this

0 1 2 3 4 5
31 نظرات
  1. محمدحسن دهقانی می گوید

    باسلام ایثارگران مخابرات روستایی کارگزاران تبدیل وضعیت می‌شند من ایثارگر باداوطلبی ۲۱ماه وسابقه بیش از ۲۴ماه تاکی باید منتظر بمانم مگه ادارات وشرکتها انجام ندادن چرا شرکت مخابرات هیچ قانونی قبول ندارد. ترا بخدا کسی هست که درد ایثارگران بدونه که چه سختی ها کشیدند. آقای سر دبیر ترا به علی قسم درد ما رابه گوش مسئولین برسانید ممنون وتشکر ایثارگر مخابرات استان فارس

  2. امید هروی می گوید

    سلام پس اینطور که از صحبت های ایشون پیداست اگر نمردیم و زنده بودیم سنوات و مرخصی ها رو ان شاالله توی مرداد یا شهریور باید روش حساب کنیم
    اونم اگه همه چیز بروفق مراد باشه و اون جلسه کوفتی تشکیل بشه و………….

  3. ناشناس می گوید

    سلام
    در تبریز دیروز بازنشسته ها ، امروز شرکتی ها بدلیل عدم پرداختها و بی کفایتی مدیران تجمع کردند و قرار شده فردا هم شاغلها تجمع نمایند
    معلوم نیست این قصه تاکی ادمه دارد
    عزیزان من جناب دکتران پرفسوران و … وقتی می بینید عرضه اداره یک شرکت پر درآمد رو ندارید مثل بچه آدم بگید نمی نونیم برید خب
    تاکی باید پرسنل بیچاره تاوان بی لیاقتی و بی کفایتی و بی عرضه گی شمارو بدن
    دکتر محمود زاده ، سردار سلطانی جباب دهناد ، دکتر زارع ، محبی و …… خطاب من به شماهاست خوبه که آدم سر سوزنی حیا داشته باشه

  4. خدمات اول می گوید

    آقای دکتر که می‌فرماید همه چی خوبه و داریم درآمدزایی می کنیم. الان حرف ایشونو باور کنیم یا شما که مخابرات رو به جنازه تشبیه فرمودی؟

  5. شرکتی می گوید

    باز سنوات انداخت ۱ماه تا ۱ماه و نیم دیگه

  6. ناشناس می گوید

    درود بر سردبیر عزیز ، پر تلاش و دست اندرکاران سایت خوب مخابرات ما ، و با آرزوی سلامتی برای همگان ، ، ،
    خداوند متعال ، قسم یاد میکنن که بعضی ها رو از رفتن به بهشت ، نجات ، میده ، ، ،
    ما دلمان خوشه ، که ناممون کبوتر حرمه ، ، ،
    از بس دروغ ، و عده ، برای ماها و سالهای آینده شنیدیم ، عادت کردیم ، ، ،

  7. کومال می گوید

    بسیار بسیار ممنون .. هم از سردبیر صادق و هم رئیس هیات مدیره رو راست که اینهمه نسبت به پیگیری و شفاف سازی مسیر رفع مطالبات شاغلان و اموال غصب شده شان دغدغه نشان دادند و سوال پرسیدند و جواب دادند و اصلا هیچ مشکلی از مشکلات شاغلان از قلم نیفتاد(نه بیمه تکمیلی /نه معوقات جذب/نه معوقات رفاهیات/ نه غصب ۱۲ ساله اموال و دارایی های آنان و به صفر رساندن ارزشش /نه راه جبران ضرر وزیانهای وارده/ نه رفاهیات فریز شده و نا منطبق با ائین نامه/نه تعطیلی تسهیلات ازدواج فرزندان/ و نه دهها مشکل دیگر…)دستتون درد نکنه… خدا خیرتون بده که خودتون رو به اون راه نمی زنید و به فراموش سپاری حق الناس کمک نمی کنید… خدا خیرتون بده…

  8. خدمات اول می گوید

    پس با این تفاصیل سنوات میره برا یکی دوماه دیگه اوکی مشکلی نیست بچرخ تا بچرخیم اقایون مدیران ارشد مخابرات هفته قبل از خدمات اول شکایت کردم الان منتظر جوابم که بقیه راه رو برم و تا قرون اخرو بگیرم میخوان تهدید اخراج کنن یا باهام قرارداد نبندن ببینم اینا موفق میشن یا من هستیمو میبینیم هم طلب چند سال رو ازشون میگیرم هم طرح طبقه بندی رو مجبورن برام اجرا کنن هم گروه منو بالا ببرن و کارشناسی رو که بخاطر رسته ی شغلیم بهم ندادن همه رو ازشون میگیرم چون بنده هم لیسانس مرتبط دارم هم ۲۰ سال سابقه و هم فرزند همکارم وکیل گرفتم یکی از قدر ترین وکیل اداره کاره سرش درد میکنه برا همین کارا دیگه شورشو در اوردین هی سرمنو انداختیم پایین چیزی نگفتیم دیدیم اینا به راحتی دارن سرمون کلاه میزارن و صدای هیچ یک از همکارامون در نمیاد انقد که ترس تو دلشون گذاشتن اقایون نترسید هیچکارتون نمیتونن بکنن از این نترسید اخراج میشید همه تون برگشت به کار میگیرین شما از حق تون دارید دفاع میکنید بیشتر از این که نمیخواین ازشون یا خدایی نکرده مرتکب خلافی نشدید که بهونه دستشون بزارید از ما گفتن هر چه زودتر برید حقتنو ازشون بگیرید

  9. ناشناس می گوید

    کارمند مخابرات بخواب که خوب خوابیدی

  10. ناشناس می گوید

    از پرداخت بیمه تکمیلی و هزینه هاش چی ؟ که دوساله بیمه تکمیلی پرداختی نداشته

  11. سکرت می گوید

    آخرشم یه تیکه بهت انداخت..همینومیخواستی؟؟

  12. ناشناس می گوید

    سلام بنده خدا سردبیرهم از دروغهای این آقایون قاطی کرده پرسش وپاسخ اولین سوال این بخش هیچ ربطی به هم نداره
    من ازشور حسین اندرفغانم توازعباس میگویی جوابم

  13. حسین می گوید

    سلام سردبیر عزیز
    بهتر بود تو این صحبت های چند صفحه ای خود، یه صحبتی هم باب سایر نیروهای شرکتی میکردید، نه فقط گروه های خاص

  14. همدرد می گوید

    سلام و عرض ادب
    محترمانه و منطقی عرض میکنم
    به عمل کار برآید به سخندانی نیست..

    شما مدیران ناتوانی هستید..
    شعارزدگی و غرور کاذب شما حضرات مخابرات را نابود کرده است..
    توقع دارید با این اوضاع و احوال حلوا حلواتون کنیم..
    شما جز تلخی زهرآگین برای ما چه داشته اید..

    با کمال اعتماد به نفس مینشینید و سخترانی میفرمایید و همه اش در حد اطلاعات ژورنالیستی..
    ….

  15. سید می گوید

    خب با این حساب سنوات رفت برای دو ماه دیگه با توجه به این گفته
    جلسه ای با مدیران مالی در این باب داشتیم .گفتند ظرف یک ماه تا یک ماه و نیم آینده این کار را انجام خواهیم داد.
    ما هم تا دو ماه دیگه به جان حضرات دعای ویژه می کنیم

  16. ناشناس می گوید

    راجع به فریز رفاهیات و برقراری خوار و بار بازنشستگان که هیچ افاضه ای نداشته! یا شاید صلاح ندونستید با توجه به تجربه ای که از راستگویی این آقا داریم، مطالب راجع بهش رو در اخبار بیارید، چون بعیده راجع بهش گفتگویی نشده باشه!

  17. ناآشنا می گوید

    همه پاسخ هاش مث همه مدیراست. هیچ کدوم سروته نداره. همش به آینده حواله میده. دقیقا مث همه چیز مملکت. یه دونه جواب قطعی و انجام شده نداده. دککککککتر محمودزاده رئیییییس هیئت مدیره. ….
    آقای سردبیر اونچه از این مصاحبه بدست اومد دقیقا چی بود؟؟؟
    ازش می پرسیدین که این وسط شرکتهایی مث خدمات اول و غدیر و ناک و فلان و بهمان این وسط چیکاره ان؟؟؟ شرکتی مث ناک مث اختاپوسی چنبره زده رو مخابرات داره اونو میبلعه. پشت اینا همه خودشونن. (حالا خودت آقای سردبیر مقدمه ای رو که در بخش اول مصاحبه نوشتی دوباره بخونید)
    به قول یکی از همکاران که در این سایت نوشته: ازش میپرسیدین که شماها دقیقا دارید چی رو مدیریت می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  18. بازنشسته می گوید

    باسلام خدمت جناب سردبیر وهمکاران جناب برداشت کلی خود را از این مصاحبه بفرمایید هر صحبتی باید یک مفهومی به شنونده بدهد این که همش شد وعده وعیدوجلسه واظهار نظر وپیشنهاد ، ممکنه من یک فرد متخصص نباشم ولی دوستان صادقانه هرکس چیزی فهمیده لطفا بگه ماهم بفهمیم این راه به کجا میرسه؟؟؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      واقعا اگر بعد از ۳۰ سال کار و چند سال بازنشستگی نفهمیدین که به کجا میرسه
      من کاری نمی تونم بکنم!

  19. ناشناس می گوید

    سلام سردبیردانا
    دراین گزارش فصیح ،دریغ از کلمه شاغل ،چی برسه مشکلات وسوالات آنها مطرح وپاسخگویی گر دد،این مصاحبه بیشتر درددل و رویاهای دکتر بود تا همکاران😃😇

  20. علی می گوید

    اصلا در مورد مطالبات نیروهای رسمی شاغل حرفیزده نشد شما کدام سوی ماجرا هستید واقعا که عجب…….لطفا صدایما را به گوش همکاران عزیز برسانید

نظرات بسته شده است.